Damnieuws uit Suriname

Post Reply
henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 12:37

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Federatie Meester (MF) Johannes Alfaisie
de 8e finalist van SKD 2022.
Drs. Johannes Alfaisie is medicus en staat in de dammerij bekend als fanatiek theoreticus. Dankzij de jarenlange training met zijn damvrienden heeft hij zich staande kunnen houden in de gecompliceerde Surinaamse Damwereld. Hij is één keer Semi-Jeugdkampioen geweest. Zijn grootste prestatie was de Surinaamse kampioenstitel in 2018. Alfaisie heeft zich ook op internationaal gebied kunnen ontwikkelen, door zijn deelname aan diverse panamerikaanse kampioenschappen en het WK dammen in 1988. Hij is de huidige Semi-kampioen van Suriname. Alfaisie heeft verder vele damboeken geschreven voor de Surinaamse jeugd.
Alfaisie kreeg vrijstelling van de voorrondes, omdat hij in 2020 op de 2e plek eindigde. Hij is dus 1 van de 2 spelers die zich rechtsreeks voorde finale heeft geplaatst.
johannes.jpg
johannes.jpg (261.52 KiB) Viewed 783 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 12:38

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Federatie Meester (MF) Gerson Bendt
De zevende finalist van dit SKD. Gerson Bendt is een onmisbare Surinaamse top dammer; hij was in 2003, 2005, 2010, 2013, 2014 en 2017 kampioen van Suriname. In 2014 werd hij uitgeroepen tot Surinaams Sneldammer van het jaar. Hij komt af en toe uit op internationale open toernooien. In 2017 werd hij tweede tijdens de Curaçao Open Challenge waaraan 36 dammers deelnamen.
gerson.jpg
gerson.jpg (179.75 KiB) Viewed 783 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 12:41

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Phavankoemar Basdewsing
De 6e finalist die zal strijden om het kampioenschap dammen 2022. Basdewsing behoort tot de nieuwe generatie jeugddammers. Hij heeft Suriname diverse keren vertegenwoordigd tijdens Interlands en Jeugd WK’s. Tijdens zijn laatste U-20 WK 2021 in Polen werd hij verrassend nummer 10. Dit was een heel opmerkelijke prestatie, waarmee hij zijn jeugdcarrière afsloot. Verder heeft hij diverse Surinaamse Jeugdtitels op zijn naam staan.
In zijn poule(C) ging Basdewsing verrassend als eerste met 2 punten voorsprong op de nummer 2 MF Arief Salarbaks, naar de finale. Hij won 4 partijen en speelde 2 remises. Volgens Phavan is dit de eerste keer dat hij meedoet aan een SKD en is hij dus niet bekend met de systemen die eerder gebruikt werden. De voorrondes waren voor hem snel en spannend, en hij weet dat zijn spel verbetering nodig heeft.
Ik heb geen hoge verwachtingen; het is alleen belangrijk dat ik mijn beste zetten speel. Ik vind dat alle prestaties vóór 2022 een oefening en voorbereiding was voor mij, omdat ik toen nog in de jeugdklasse speelde. Vanaf dit jaar speel ik in de seniorenklasse, waar ik mijn beste kunnen zal tonen, aldus Basdewsing.
phavan.jpg
phavan.jpg (191.05 KiB) Viewed 783 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 12:46

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Quincy Ngawikromo (19)
De vijfde en jongste finalist die zal strijden om het kampioenschap dammen 2022. Ngawikromo, die hiermede zijn debuut maakt tijdens de Senioren Landskampioenschappen, is één van de beste jeugddammers van Suriname en heeft Suriname vaker vertegenwoordigd tijdens jeugd WK’s. Opmerkelijk was zijn prestatie in 2016 in Turkije, waar hij 5e werd tijdens het U-14 WK dammen. Hij heeft diverse Surinaamse jeugddamtitels op zijn naam staan en wordt gezien als “Dam-ambassadeur van Nickerie” vanwege zijn opmerkelijke damprestaties als Nickeriaan.
In zijn poule (E) was Quincy verrassend 1 ronde van tevoren officieel reeds doorgestroomd naar de finale. Gezien het feit, dat hij diverse meesters en ex finalisten achter zich heeft weten te laten, ziet men hem dan ook als één van de kanshebbers voor deze SKD. Voor Quincy was deze, voor hem eerste SKD, tot nu toe een leuke ervaring. Hij heeft eerder niet kunnen meedoen aan een SKD-toernooi met denkpartijen op seniorenniveau, vanwege de grote afstand tussen Paramaribo en Nickerie. Nu hebben de senioren in Suriname echter wel kennis mogen maken met mij achter het dambord, tijdens een SKD.
Quincy benadrukte dat hij niet voorbereid was op dit toernooi, omdat hij niet trainde en ook geen partijen online speelde. “Fysiek kon ik met niemand spelen, want ik ben de enige actieve dammer in Nickerie op zulk hoog niveau. Ik deed gewoon mee en hoopte voor het beste". Over het nieuw systeem kan hij niet veel zeggen, omdat hij nooit eerder heeft meegedaan aan een SKD. Wat hij er wel van vindt, is "dat men niet gemakkelijk partijen heeft kunnen verkopen en remises heeft kunnen geven, want elk punt is kostbaar.”
Ik heb geen enkele verwachting en heb me ook niet voorbereid, maar ik zal het niet gemakkelijk maken voor geen enkele tegenstander. Ik heb veel moeten offeren voor dit toernooi en alles is ook heel zwaar voor mij, maar dat zal mij niet demotiveren. Mijn tegenstanders mogen verwachten dat ze het moeilijk zullen krijgen. Ik ben de jongste finalist, maar dammen kent geen leeftijd. Ik zal mijn best doen. Achter het dambord zal niemand mij tegenhouden om te winnen; ik ben problematisch, aldus Ngawikromo.
quincy.jpg
quincy.jpg (201 KiB) Viewed 782 times

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon May 09, 2022 13:12

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong is with Raoul Alias and
9 others

International Draughts
Damnieuws Suriname * Kampioenschap van Suriname 2022

1e Ronde familie en clubgenoten tegen elkaar. Tot en met Ronde 7.

Alle partijen in de TB invoeren a.u.b de internationale damwereld speelt na en analyseert.

Speel om te winnen en niet om weg te geven.


Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 21:45

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Rohan Doergamisier (19)
De 12e finalist die zal strijden voor het kampioenschap. Rohan bereikte verrassend de finale door op de tweede plek te eindigen in groep A. Hij liet hiermee twee grote kanshebbers achter zich. Rohan heeft meerdere malen in de nationale jeugdkampioenschappen gespeeld en goede prestaties geleverd. Rohan speelde actief mee met online damcompetities, die hebben geleid tot verhoging van zijn niveau. Bij het laatstgehouden sneldamtoernooi in het kader van 70-jaar SDB, bewees Rohan ook, dat hij een speler is die niet makkelijk is te verslaan.
Rohan eindigde op de tweede plek in poule A. Dit was zeer verrassend omdat er enkele meervoudige finalisten in die poule zaten. Rohan won van die potentiele finalisten en bezette hiermee een plek in de finale. Hij won er 4, speelde 2 gelijk en verloor van Arun Mohan.
Rohan heeft de voorronde positief ervaren, ook omdat hij bij iedere wedstrijd tot zijn uiterste moest gaan om te winnen. Dit maakt hem als speler ready voor de finale, waar ook elke partij belangrijk zal zijn.
Rohan kijkt vol enthousiasme naar de finale, omdat dit een nieuwe ervaring is voor hem: "Het is mijn eerste finale. Ik ben een underdog, maar ik zal bewijzen dat ik niet zomaar finalist ben". Rohan heeft veel wedstrijden online gespeeld en heeft ook interne clubwedstrijden mogen spelen die hebben gemaakt dat hij nu in vorm is.
rohan.jpg
rohan.jpg (190.87 KiB) Viewed 760 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 21:46

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Federatie Meester (MF) Rodney Lion
De 10e finalist die zal strijden om het kampioenschap dammen 2022. In 2015 werd Rodney verrassend nationaal kampioen van Suriname, waarbij hij vele toppers achter zich liet. Rodney toonde na zijn kampioenschap consistentie, door vanaf dat moment steeds weer de finale te halen in de edities van 2016, 2017, 2018, 2020 en nu 2022. Rodney speelde in 2015, het jaar van de kampioenschap, ook de Panamerikaanse kampioenschappen. Daar zette hij een uitmuntende prestatie neer, behaalde daardoor de 6e plek en kwam daarmede in aanmerking voor zijn MF-titel. In 2004 behaalde hij de 4e plek tijdens jeugdkampioenschappen van de Panamerika.
Rodney plaatste zich als nummer 1 van Poule F, na een winst op de koploper. Hij geeft aan dat een finale zonder hem onmogelijk is. Vanaf de eerste ronde van de voorronde had hij een gevoel dat hij zich zou plaatsen. In poule F was hij de favoriet.
Rodney heeft het nieuw systeem dat door de SDB werd geimplementeerd, als zeer positief ervaren. Iedere wedstrijd was belangrijk en je moest tot het uiterste gaan om te winnen.
Rodney kijkt positief naar de wedstrijden in de finale. Hij geeft aan dat hij zich tijdens de covid-19 pandemie niet optimaal heeft beziggehouden met dammen, maar dat hij zich ervan bewust is dat hij het altijd moeilijk maakt voor zijn tegenstanders. "Ik ben niet in vorm, maar ik zal het mijn tegenstanders moeilijk maken". Rodney heeft met zijn clubgenoten vele wedstrijden gespeeld om zich voor te bereiden op dit toernooi.
rodney.jpg
rodney.jpg (156.98 KiB) Viewed 760 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 21:48

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Federatie Meester (MF) Niaaz Salarbaks
De 9e finalist die zal strijden om het kampioenschap. Niaaz heeft meerdere malen topprestaties geleverd, maar heeft de landstitel nog niet op zijn naam kunnen schrijven. In 2016 was hij er heel dichtbij, maar door een combinatieve blunder verloor hij zicht op het kampioenschap en moest hij genoegen nemen met de 2e plek. Niaaz zal dit jaar zijn 6e finale spelen. Niaaz is joint recordhouder van nationale jeugdtitels in Suriname met 4 titels op zijn naam. Hij is daarnaast ook nationaal sneldamkampioen 2021. Niaaz heeft Suriname meerdere malen op het jeugd WKdammen vertegenwoordigd.
Niaaz eindigde zoals verwacht op de eerste plek van poule A. Hij had maar liefst 2 punten voorsprong op nummer 2. Niaaz geeft aan dat zijn participatie aan dit toernooi pas op het laatste ogenblik zeker was. Hij was nl niet van plan te participeren.
Niaaz geeft aan dat het voor hem niet uitmaakt welk systeem er geimplementeerd wordt. "Ik vond het al prima dat ik kon dammen". Ongeacht het systeem, moet je als dammer het beste van elke wedstrijd maken.
Niaaz is public favorite, maar geeft aan dat hij heel weinig voorbereidingen heeft getroffen. Hij speelde wel vaker online wedstrijden en heeft ook tijdens interne clubwedstrijden kunnen oefenen. Niaaz geeft aan dat hij geen enkele vewachting heeft, maar elke wedstrijd tot zijn uiterste zal gaan.
niaaz.jpg
niaaz.jpg (184.79 KiB) Viewed 760 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

DAMTOTO

Post by henk stoop » Mon May 09, 2022 21:52

DAMTOTO
De Surinaamse DamBond organiseert via haar facebookpagina een damtoto bij het Surinaams Damkampioenschap 2022.
https://www.facebook.com/DeSurinaamseDambond
🏆 DOE MEE MET ONZE DAM TOTO EN WIN PRIJZEN!
De eerste ronde in de finale van de nationale kampioenschappen gaat vandaag van start.
Op de afbeelding zijn de match-ups voor deze eerste ronde te zien.
Plaats de (geschatte) uitslagen in de comments en scoor hiermee bij elke ronde punten.
Voor elke juiste score is er 1 punt te verkrijgen.
Per ronde kan je dus maximaal 7 punten scoren.
Na elke ronde wordt er een ranglijst bijgehouden, het is dus belangrijk om elke ronde mee te doen om de kansen op overwinning te vergroten.
Aan het einde van dit toernooi, zullen wij 5 leuke prijzen weggeven aan de personen met de meeste punten.
Note:
In de comments is de match-up voor ronde 1 geplaatst.
Vul je naam in en plaats deze met jou geschatte uitslagen in de comments!
Het invullen voor de toto van ronde 1 kan tot 19:00 vanavond. Inzendingen die na 19:00 inkomen zijn dus ongeldig.
Let wel: *Alleen inzendingen die bij deze post zijn geplaatst tellen mee!
Uitslagen kunnen zijn:
2-0 (winst voor wit)
0-2 (winst voor zwart)
1-1 (gelijkspel)
toto 01.jpg
toto 01.jpg (113.67 KiB) Viewed 760 times

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon May 09, 2022 23:39

Bron: Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong is with Raoul Alias and
17 others
·
International Draughts
Damnieuws Suriname * Kampioenschap van Suriname 2022
De Tribune Tip * 👍 MF Niaaz Salarbaks 👍
Ronde 1 * = = > ma 09-05-2022
Arwien Bhagwandas (2079) - Rohan Doergamisier
Rodney Lion (2123) - Quincy Ngawikromo (1940)
John Schmeltz (2112) - William Orie (2170)
Arief Salarbaks (2169) - Niaaz Salarbaks (2193)
Phavankoemar Basdewsing (1970) - Guno Burleson (2253)
Johannes Alfaisi (2251) - Gerson Bendt (2190)
Rinaldo Kemnaad (2089) - Derryl Bohr (2085)
**************************************************************
Combinatie 80 * Arwien Bhagwandas , Rohan Doergamisier
Randjiet Boys * John Schmeltz , William Orie , Arief Salarbaks , Niaaz Salarbaks
Dragon * Rodney Lion, Rinaldo Kemnaad , Derryl Bohr
Prekash * Johannes Alfaisi , Gerson Bendt , Phavan Basdewsing
Victoria * Quincy Ngawikromo
Tulip * Guno Burleson
*************************************************************
Kampioen 2012 - 2021 ; 2020 GMI Guno Burleson / 2018 MF Johannes Alfaisi / 2017 MF Gerson Bendt / 2016 GMI Guno Burleson / 2015 MF Rodney Lion / 2014 MF Gerson Bendt / 2013 MF Arief Salarbaks / 2012 GMI Guno Burleson
Partijen plaatsen in de toernooibase A.U.B * https://toernooibase.kndb.nl/opvraag/st ... 2&afko=&r=

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Tue May 10, 2022 00:40

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Damvereniging Combinatie’80 introduceert haar nieuwe logo.
Met trots introduceert Damvereniging Combinatie’80 haar nieuwe logo. De vereniging die 42 jaar lid is van De Surinaamse Dambond benadrukt dat het tijd was voor een nieuwe huisstijl waarbij de damvereninging naar buiten toe gepresenteerd moest worden. Het nieuwe logo zorgt voor een eenduidige uitstraling van de damvereniging die beter bij deze tijd past. Combinatie’80 Werd in het jaar 1980 opgericht door GMI Eduard Autar, Wijlen Bhan Partapsing en Wijlen Bis Gangaram Panday.Sinds oprichting is de damvereniging vaker clubkampioen geweest van Suriname, maar ook op persoonlijke niveau zijn er vele landskampioenen en jeugdkampioenen getogen. Verder hebben haar leden ook internationaal (WK’s, Jeugd WK’s, Olympiade, Panam games en Interland games) opmerkelijke prestaties geleverd.
De leden van Combinatie’80 bedanken Dhr. Jerry Sadiek van harte, want door de tussenkomst van hem is het mogelijk geweest om het nieuwe logo in elkaar te krijgen. Verder wenst de damvereniging haar 2 jonge leden Rohan Doergamissier (19) en Arwien Bhagwandas (21) heel veel succes tijdens de finale van de Surinaams Kampioenschap dammen 2022 (SKD 2022).
Damvereniging Combinatie’80
combinatie 80.jpg
combinatie 80.jpg (77.97 KiB) Viewed 747 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Tue May 10, 2022 00:42

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Kandidaat Federatie Meester (cMF) John Schmeltz
De dertiende finalist die zal strijden om het kampioenschap. Voor Schmeltz zal dit de 9e finale zijn waar hij zal strijden om een hoge positionering. Schmeltz is theoretisch heel goed, maar heeft af en toe met praktische blunders te kampen. John Schmeltz won in 2014 verrassend de Srefidensi Open, waar hij 6 meesters achter zich liet. Schmeltz is in de finale de enige dammer die liefst 4 keer van Guno Burleson heeft kunnen winnen.
Schmeltz is als nummer 2 van Poule E, "poule of death", naar de finale. Hij moest hiervoor echt tot de laatste ronde knokken. Hij won 4 partijen, speelde 1 gelijk en verloor er 1. In totaal behaalde hij 9 punten. Schmeltz was in poule E, één van de favorieten.
Hij kijkt met gemengde gevoelens terug op de voorrondes. Hij is van mening dat je tijdens een plaatsingstoernooi veel moet kunnen uitproberen, maar dit systeem liet dat niet toe. Met één verlies, was de kans al groot om uit het toernooi te vallen. Hij geeft echter ook wel aan, dat dit systeem je als dammer dwingt om je beste spel te spelen.
Schmeltz geeft aan af te bouwen wat het damgebeuren betreft, maar is zich er ook van bewust dat hij zijn piek nog niet heeft bereikt. Hij is te allen tijde een dammer die niet te onderschatten is. Schmeltz heeft zich voorbereidt door tegen clubgenoten te spelen en ook voor zichzelf wat trainingen te doen. Schmeltz mikt op de top 7, maar weet zelf dat er veel meer in zit.
Attachments
john.jpg
john.jpg (340.38 KiB) Viewed 747 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Tue May 10, 2022 00:45

Bron: facebookpagina De Surinaamse DamBond
Federatie Meester (MF) Rinaldo Kemnaad
De veertiende en laatste finalist die zal strijden om de troon. Kemnaad is geen onbekende in de finale; dit is zijn 25e keer. Echter heeft hij nog nooit de kampioenschap kunnen winnen. Hij is wel meerdere keren op de tweede plek geeindigd. Kemnaad heeft los van bijzondere prestaties in Suriname, ook goede prestaties internationaal geleverd. In 2015 hield Kemnaad nog de meervoudig wereldkampioen Alexander Schwarzman op een gelijkspel.
Kemnaad eindigde overtuigend op de eerste plek in poule D. Hij won van de 2 overige federatie meesters in de poule en was vanaf ronde 4 al verzekerd van een finale plek. Kemnaad bezette de eerste plek met slechts 3 punten voorsprong.
Kemnaad geeft aan, dat het systeem van de voorronde bij hem in goede aarde is gevallen. Je moest elke wedstrijd knokken, zelfs een remise kon fataal zijn. Hij geeft aan dat de SDB hierdoor kwalitatief goede wedstrijden heeft laten spelen.
Kemnaad zegt al moe te zijn van zijn MF-titel. Ik wil in de top 3 eindigen en wil een GMI-titel behalen tijdens de Panamerikaanse kampioenschappen. Kemnaad is dus gefocust om zich te plaatsen voor het regionaal toernooi, waar hij zijn droom van Grootmeester kan waarmaken. Kemnaad is reeds sinds 2020 aan het oefenen, omdat hij in dat jaar de finale niet bereikte. Kemnaad is nu, met veel trainingen achter de rug, ready voor zijn 25e finale.
Attachments
rinaldo.jpg
rinaldo.jpg (248.97 KiB) Viewed 747 times

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Tue May 10, 2022 01:09

Bron: srherald.com
"Ik zie mezelf als topkandidaat"
bul srherald.jpg
bul srherald.jpg (97.18 KiB) Viewed 746 times
Wie Guno Burleson wil onttronen als damkampioen van Suriname moet van goede huize komen. De Internationaal Grootmeester (GMI) jaagt de komende dagen op zijn negende landstitel. “Ik zie mezelf als topkandidaat,” stelt hij onomwonden in aanloop naar de finale van het Surinaams Kampioenschap Dammen (SKD), dat vanavond om zeven uur van start gaat in het Denksportcentrum.

Titelverdediger Burleson en Johannes Alfaisie die bij het laatstgehouden toernooi in 2020 semikampioen werd, waren vrijgesteld van de voorronde die ongeveer twee weken geleden ten einde kwam.

Uit dat toernooi stroomden twaalf van de 44 deelnemers door naar de eindstrijd, die tot en met 27 mei duurt en over dertien speelrondes volgens het round robin-systeem wordt afgewerkt.

Alhoewel Burleson sinds het laatstgehouden nationaal kampioenschap niet meer gespeeld heeft, twijfelt hij niet aan zijn eigen kwaliteiten. Het gegeven dat hij tussen de finale van 2020 en nu niet aan toernooien heeft deelgenomen wil overigens niet zeggen dat hij heeft stilgezeten.

“Ik heb me niet zozeer beziggehouden met de speltechniek, maar heb me meer beziggehouden met mijn technisch inzicht, strategieën en het tactische van het spel,” zegt hij. “Als ik het op dat vlak goed kan doen in de eerste paar rondes zal het in de rest van het toernooi makkelijker gaan.”

Burleson blijft echter op zijn hoede voor zaken die hij niet in handen heeft, zoals weggeefpartijen van andere deelnemers. De Surinaamse Dambond (SDB) heeft ook bij dit toernooi maatregelen getroffen om dat fenomeen in de kiem te smoren, maar het is niet uitgesloten dat het toch de kop opsteekt. Burleson: “Ik hoop het niet, maar ik moet zelf zoveel mogelijk doen zoals zoveel mogelijk partijen winnen om er niet door beïnvloed te worden.”

Niet gemotiveerd
Burleson zal zich niet zoveel zorgen hoeven te maken om Alfaisie. De landskampioen van 2018 is lang niet meer zo gemotiveerd als vier jaren geleden. Het zit hem nog steeds dwars, dat hij ondanks zijn prestatie toen niet naar de Pan-Am kampioenschappen werd afgevaardigd.

“Voorbereidingen voor het nationaal kampioenschap nemen tijd en geld in beslag. Als je er uiteindelijk niet voor wordt gewaardeerd raak je gedemotiveerd,” aldus Alfaisie.

De voormalig kampioen heeft zich in de afgelopen periode vooral toegelegd op het schrijven van damboeken. Dat heeft hem min of meer klaargemaakt voor de finale. Vanwege de gebrekkige voorbereiding, ziet Alfaisie zichzelf niet als grootste titelkandidaat. Die eer komt volgens hem Burleson toe. “Voor mij is hij de grootste favoriet.”

Alfaisie waarschuwt echter dat ook gewaakt moet worden voor Niaaz Salarbaks, die in 2020 op de derde plaats eindigde. “Hij en Burleson zijn de twee grootste kanshebbers.”

Naast dit drietal zitten ook William Orie, Rodney Lion, Gerson Bendt, Arief Salarbaks, Arwien Bhagwandas, Derryl Bohr, John Schemltz, Rinaldo Kemnaad, Rohan Doergamisier, Phavankoemar Basdewsing en Quincy Ngawikromo in de eindstrijd. De speeldagen zijn 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 20, 23, 24, 26, 27 mei telkens om 19.00 uur met uitzondering van de laatste speeldag die om zes uur aanvangt.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Damnieuws uit Suriname

Post by henk stoop » Tue May 10, 2022 08:38

Ronde 1 SDK is gespeeld.
Schmeltz blundert.
Ngawikromo laat de winst lopen.
Bendt geeft remise in nagenoeg gewonnen stand.
https://toernooibase.kndb.nl/opvraag/st ... 4836&jr=22
uitslag 1.jpg
uitslag 1.jpg (54.81 KiB) Viewed 743 times
stand 1.jpg
stand 1.jpg (130.68 KiB) Viewed 743 times
003.jpg
003.jpg (391.4 KiB) Viewed 740 times
002.jpg
002.jpg (349.23 KiB) Viewed 740 times
001.jpg
001.jpg (477.16 KiB) Viewed 740 times

Post Reply