Nieuwe damboeken

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nieuwe damboeken

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Nov 03, 2020 22:14

Image
Image
Image
Dit boek is exclusief te koop in de Damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Nieuwe damboeken: 802 Openingscombinaties

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Nov 26, 2020 20:30

802 Opening combinations
Ewgeni Kondrachenko

Image
Prachtig boek met maar liefst 802 openingscombinaties
1e druk, 2020
222 pagina's en de prijs is € 13 in de Damboekshop
Te koop https://marktplaza.nl/802-opening-combinations-93856289

“Opening combinations” by Evgenii Kondrachenko. 802 combinations at the beginning of the game. Unique collection. Each with begging moves and diagram
222 pages, softcover.
For sale @ https://marktplaza.nl/802-opening-combinations-93856289

Image
Image
Image

Te verkrijgen in de Damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Nieuwe damboeken

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Jan 10, 2021 21:35

Image

Zevende hemel duel (7x7 standjes)
S.Yu. Ustyanov

Korte omschrijving: Meer dan 1.000 diagrammen met combinaties in 7x7 standen.
Goed om de rekenvaardigheid te oefenen. 168 pagina's, gebonden en hard cover!
Short description: More than 1,000 diagrams with combinations in 7x7 positions.
Good to practice calculation skills. 168 pages, bound and hard cover!
For sale in the Damboekshop: € 15,--

Uitgebreide beschrijving Seventh Heaven duel:

Boek "The Seventh Heaven of the Duel", auteur S.Yu. Ustyanov.
Het boek begint met een proloog, waarin de auteur in het bijzonder het volgende zegt:
“Beste lezers, ze zijn ook oplossers, dit boek is opgedragen aan de enorme ruimte van honderdcellige miniaturen. Het enige en onwankelbare verschil met andere werken hier is de vereiste voor de bruikbaarheid van damborddiagrammen ...
De auteur bekommerde zich vooral om de belangen van beoefenaars, in een poging de losbandige schoonheid en kennis van beginners te combineren ... "

Samenvatting:

Proloog.
Deel I. Woede en helderheid van tactiek: combinaties, in de finale waarvan één wit gekrast blijft, drievoudige meerderheid, “Turkse” slag.
Deel II. Spelstrategie: forceren, gelijkspel.
Deel III. De klassiekers van de toekomst: natuur, 1x1 oppositie, klassieke finales, kruispunt, buitenpost, F. Embden's zelfbelasting, tetanus, vergrendeling.
Deel IV. Neurochirurgie van eindspeloperaties: constructie van loops, studiemanoeuvres met deelname van eenvoudige zwart-wit dammen, complexe studiemanoeuvres in aanwezigheid van zwarte en witte koninginnen.
Deel V. Praktisch optimisme - fantasie: contra-manoeuvres, mechanismen in twee varianten, een zwarte schijf op het pre-dam-veld, miniaturen gemaakt in co-auteurschap.

Epiloog.

Het boek bevat 1111 miniaturen gemaakt door de auteur. In de overgrote meerderheid van de gepresenteerde posities zijn 7 schijven van elke kant betrokken bij de oorspronkelijke opstelling.
Het boek "The Seventh Heaven of the Duel" is een unieke verzameling miniaturen. Fascinerende en nuttige ideeën voor praktisch spelen - voor alle fans van dammen op de 100 velden.

Image
Image
Image

Verkrijgbaar in de Damboekshop en kost € 15 euro
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1130
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Werkboeken Alexey Chizhov

Post by henk stoop » Wed Jan 20, 2021 16:47

In 2014 bracht veelvoudig wereldkampioen Alexey Chizhov zijn werkboek (Введение в международные шашки) voor de jeugd en beginnende dammers uit in het Russisch. In 2016 volgde de Poolse vertaling (Wprowadzenie do warcabów stupolowych), met inleidingen ook in het Engels en Russisch. Het boek is inmiddels ook uitgegeven in het Japans. Nu is er een volledige Engels-talige versie, uitgegeven door damboeken.nl.

Het boek is dit keer opgesplitst in twee afzonderlijke werkboeken. De eerste met opgaven van 3 zetten diep en de 2e met opgaven van 4 zetten diep.
In beide boeken staan ruim 500 opgaven, zowel combinaties als eindspelen. Alles netjes gerangschikt per onderwerp.
Overigens bevatten de boeken weinig tekst, het zijn vooral doeboeken, geen leesboeken.
Door uitgave op A4-formaat en geniet kon de prijs laag worden gehouden. Die is slechts 5 euro per boek. Voor jeugdclubs is kwantum korting mogelijk.

Bestellen kan via een email naar damboek@xs4all.nl
omslag 3 moves klein.jpg
omslag 3 moves klein.jpg (162.27 KiB) Viewed 9684 times
omslag 4 moves klein.jpg
omslag 4 moves klein.jpg (158.85 KiB) Viewed 9684 times

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Jan 25, 2021 01:52

Image
Image

Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom
Sarah Vermoolen

‘Wat heb je aan geld als je het niet kunt delen?’ Pieter Hildering (geboren 22-01-1957 in Assendelft, gestorven 13-01-2018 Krommenie) was een bijzonder man. Hij richtte Hiltex Technische Weefsels op, waarmee hij succesvol zakendeed in tientallen landen. In 2013 kreeg hij de Zaanse Ondernemersprijs. Zijn rijkdom deelde hij. Zo steunde hij diverse sporten, projecten en mensen in de Zaanstreek. Ter nagedachtenis aan zijn bijzondere inzet als Zaanse weldoener verscheen 29 december 2020 het boek 'Pieter Hildering, Van armoede naar rijkdom'. Vanwege corona is een officiële boekpresentatie niet mogelijk. Wel maakte gitarist Ruben Hoeke speciaal muziek voor de video en schreef stadsdichter Ellis van Atten een gedicht. Zijn vrouw Miranda Hildering-Winter, Tim Bakker van de korfbalclub KZ, de Zaanse geluksprofessor Patrick van Hees en voormalig wethouder Jeroen Olthof vertellen wat hij heeft betekend voor de Zaanstreek.

Image
Image

Bron Facebookgroep "Draughts Book Collectors"

Draughts Book Collectors
Vandaag, vrijdag 22 januari 2021 zou Pieter Hildering 64 jaar geworden zijn. Drie jaar geleden overleed Pieter, na een heftige ziekteperiode in het bijzijn van zijn familie. Onlangs is er een boek over zijn leven verschenen. Dat was een mooi eerbetoon aan Pieter, en dat heeft hij verdiend. Pieter was een uniek persoon en is voor de damsport zeer belangrijk geweest. Daarom willen we hier met deze hommage aan Pieter ook even stil blijven staan, als waardering en uit respect voor deze dammer, en vriend.

Pieter Hildering: Wat heb je aan geld, als je het niet kunt delen?
Een mooie uitspraak van Pieter! Dat delen heeft hij zijn hele leven gedaan. Ik heb Pieter voor het eerst meegemaakt mee gemaakt in de Kwartfinales van Nederland, die in Amsterdam gehouden werden. Ik was in 1983 voor het eerst kampioen van Utrecht geworden en mocht meedoen aan de Kwartfinales van Nederland. Pieter kwam heel laat achter het bord zitten en begon meteen in hoog tempo zijn zetten af vuren. Ik liet me gewoon afbluffen en kwam slecht te staan. In plaats van zijn goede stand, met groot voordeel, rustig uit te spelen, nam hij heel voorbarig een doorbraak. In de haast had hij niet gezien, dat er een damcombinatie na kwam. Pieter schrok zich rot, maar wist nog wel mijn dam met schijfverlies af te nemen. Hoewel de stand na de schijfwinst voor mij, onduidelijk was, kreeg ik op een gegeven moment de gelegenheid, mede door het snelle spel van Pieter, om de partij uit te maken. Ik zag het echter niet en de partij kabbelde naar remise. Pieter offerde zich ten koste van twee schijven sneller naar dam dan ik, en hoewel de stand geheel in evenwicht was, ging ik in de fout en gaf zwaar teleurgesteld op. Pieter was er erg blij mee en heeft er zijn hele leven plezier van gehad. Ruim dertig jaar lang, dat ik Pieter gekend heb moest ik het nog vaak aanhoren, dat hij een positieve score tegen mij had, want we hebben daarna nooit meer tegen elkaar hoeven te spelen. Pieter speelde zelf weinig of geen persoonlijke toernooien, maar bleef altijd heel actief met het dammen.

Hij werd één van de belangrijkste sponsors in de damwereld. Met zijn club Hiltex, waar hij hoofdsponsor van was, heeft hij diverse landskampioentitels mee gewonnen. Ook heeft hij het toernooi Goes, Hiltex Zeeland Open een aantal jaren gesponsord en was vice president van de werelddambond, om zich een paar jaar later teleurgesteld uit terug te trekken. Hij werd niet door iedereen even goed begrepen, bij zijn harde werk bij de werelddambond. Hij bleef zich echter heel veel inzetten voor de promotie van de damsport. Ik heb al die tijd goed contact met hem onderhouden. Wat vrijwel niemand wist, zelfs zijn eigen familie niet, was, dat hij ook mijn toernooi in Thailand het Thailand Open gesponsord heeft! Pieter had mij altijd verzocht, om het geheim te houden, omdat hij bang was, dat er nog meer toernooiorganisatoren op zijn stoep zouden staan, als bekend werd, dat hij zelfs een toernooi in Thailand sponsorde. Ook heeft hij mij heel veel ouder dammateriaal geschonken, dat ik kon gebruiken voor Thailand en eventueel andere toernooien, die ik organiseerde. Een hele autolading vol met houten damborden, schijven en klokken, die bij de clubs waar hij lid van was geweest, afgeschreven waren. Heden ten dage maak ik nog steeds dankbaar gebruik van al deze materialen. Het is een mooi voorbeeld van Pieter, dat hij zijn woorden heeft waargemaakt.

Daarom ben ik erg blij, dat er nu een boek is verschenen over zijn unieke leven. Hij was ook een uniek mens en waard, om op deze wijze geëerd en herinnerd te worden. Het boek is eind december 2020 uitgekomen en een paar dagen daarna was de hele uitgave al uitverkocht!! Pieter zou er heel trots op zijn geweest! Ik hoop en verwacht, dat de 2edruk niet lang op zich zal laten wachten. Het zal dan waarschijnlijk ook te koop zijn in de Damboekshop. Het boek telt 200 pagina’s en is geschreven door Sarah Vermoolen en bestaat uit verhalen en anekdotes van familie en vrienden van Pieter en is gelardeerd met prachtige foto’s! Gelukkig heb ik van de familie een exemplaar van dit prachtige boek mogen ontvangen. Ik heb er met volle teugen van genoten. Een aanrader! Pieter bedankt!!
Andrew

Image
Image

Hoewel het boek Pieter Hildering Van armoede naar rijkdom officieel is uitverkocht, heeft de familie Hildering hun eigen voorraad van dit prachtige boek beschikbaar gesteld aan Damboekshop. Exclusief in de Damboekshop is dit boek nog te koop en kost € 15 euro. Het boek telt 200 pagina’s en is luxe uitgevoerd in hard cover! Stuur maar een mailtje naar koopmail@yahoo.com of tjonaong@gmail.com om het boek te bestellen.
Link naar de Damboekshop:
https://marktplaza.nl/pieter-hildering- ... m-93916792


Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1130
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Nieuwe damboeken

Post by henk stoop » Mon Feb 01, 2021 15:47

Damcomposities hebben iets magisch. Maar voor de gewone wedstrijddammer lijken ze weinig toegevoegde waarde te hebben. Niets is minder waar. Standaardcombinaties kun je leren met behulp van de vele damboeken met standaardcombinaties. Het trainen van de creatieve geest, zodat je in de praktijk ook niet-standaard combinaties vindt, doe je met damcomposities. Het gaat dan om het leren out-of-the-box te denken.
In dit kader is er een nieuw damboekje verschenen in de serie International Draughts (problematic). De naam van de samensteller staat niet in het boek, dat vond deze niet nodig. Het zijn 250 directe combinaties/problemen. Vaak eindigend met een rondslag met een dam.
Voor 5 euro weer te koop bij damboeken.nl
tjsm 1.jpg
tjsm 1.jpg (152.64 KiB) Viewed 8485 times
tjsm 2.jpg
tjsm 2.jpg (143.93 KiB) Viewed 8485 times
tjsm 3.jpg
tjsm 3.jpg (185.6 KiB) Viewed 8485 times

henk stoop
Posts: 1130
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Nieuwe damboeken

Post by henk stoop » Wed Feb 03, 2021 14:30

In 1968 verscheen Secrets et Merveilles du Jeu de Dames van Henri Chiland. Een boek waar ik veel van geleerd heb en waar ik nog steeds regelmatig in kijk. De hoofdstukken Eindspel en Problemen heb ik nu heruitgegeven in een boekje in de serie International Draughts Problematic. 60 pagina´s met 68 eindspelen en 350 problemen. Te koop voor 5 euro + verzendkosten bij damboeken.nl. Helaas staat het forum op dit moment geen bijlagen toe.

LastigeKnul
Posts: 148
Joined: Tue Oct 22, 2019 13:42
Real name: Eric van t Hof
Location: Valkenburg

Re: Nieuwe damboeken

Post by LastigeKnul » Thu Feb 18, 2021 12:46

Zo’n 40 jaar geleden schreef Jan Wielaard in DB Dammagazine 66 een artikel genaamd “Alexander de Grote en de damliteratuur”.
Recent trok dit artikel mijn aandacht omdat Wielaard een vraag opwerpt waarmee ik zelf ook worstel sinds ik (slechts) anderhalf jaar geleden ben begonnen me te verdiepen in het damspel:
In de dertig jaar (…) heb ik een niet gering aantal damboeken ingekeken en bestudeerd. Maar telkens brachten ze me weer de teleurstelling die is begonnen met “Van Dartelen”: ze bieden géén goed inzicht in het “wezen” van het damspel.
Wielaard maakt een vergelijking met het schaakspel waarin wél zo’n boek bestaat. Het boek “Veldheerschap op de vierenzestig” van Max Euwe. Verder schrijft Wielaard:
Als enthousiast dammer (…) heb ik het idee, dat ik door zo’n boek als “Veldheerschap” (maar er zijn er in het schaakspel veel meer), veel beter begrijp wat nu precies de diepere achtergronden van de openingen of spelsystemen (…) van het damspel zijn.
En ook:
Waar blijft bijvoorbeeld het verhelderende boek over dam-openingen? De vier openingsboekjes die Moser in 1963 het licht heeft doen zien zijn volstrekt waardeloos gebleken: een soort telefoonboeken met varianten, zonder ook maar de geringste uitleg (…)
Ter toelichting mijn persoonlijke ervaring met schaakboeken die het “wezen” van het spel uiteenzetten. Ik ben het eens met de bevinding van Wielaard dat er veel van zulke goede schaakboeken zijn. Niet alleen Euwe schreef dit soort boeken, maar bijvoorbeeld ook Nimzowitsch en Fine. Waar ik als schaker qua openingen het meest van heb geleerd, is een oud boek van Fine met de titel “The ideas behind the chess openings” uit 1943. Fine hanteert in dat boek een “top-down” benadering. Eerst legt hij uit wat het hogere doel is van een schaakpartij. Daarna bespreekt hij middelen om dat doel te bereiken. En zo werkt het dat verder uit tot het pas in het laatste stadium bij concrete varianten komt.

Ook Euwe was een meester in het “ontleden” van een schaakpartij. Deze methode heeft hij toegepast op de openingen, het middenspel, het eindspel, de strategie, en de taktiek. Eén van zijn bekende werken is “Oordeel en plan” (1953) waarin hij stellingen ontleedt in allerlei “kenmerken” zoals bijvoorbeeld de “open lijn”, een “zwak veld” of “het loperpaar”. Het idee is dat elke schaker ongeacht zijn speelsterkte kan leren om een stelling op die manier te “ontleden” om vervolgens tot een afgewogen oordeel te komen en daarna een plan op te stellen.

Mijn vragen nu in 2021 aan de lezer van het ”World Draughts Forum” zijn:

1. Klopte de analyse van Wielaard in 1981? Bestonden dergelijke damboeken niet?

2. Zijn er na 1981 mogelijk wel van zulke damboeken verschenen? Zo ja, welke?

3. Zo nee, is het wellicht onmogelijk om een dergelijk damboek te schrijven, vanuit de aard van het damspel?

Rein Halbersma
Posts: 1720
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: Nieuwe damboeken

Post by Rein Halbersma » Fri Feb 19, 2021 11:45

Strategie kompas van Kats en de KNDB mappen (vd Wal t/m Hoogland) bieden heel veel spelinzicht en zijn "light" aan variantenbrij.

LastigeKnul
Posts: 148
Joined: Tue Oct 22, 2019 13:42
Real name: Eric van t Hof
Location: Valkenburg

Re: Nieuwe damboeken

Post by LastigeKnul » Mon Feb 22, 2021 14:03

Rein, dank voor je reactie.

Iemand anders stuurde mij, naast de door jou genoemde boeken, nog de volgende tips:

(ongesorteerde lijst:)

- Strategiekompas (Kats)
- Mappen (KNDB)
- De eerste stap naar het wereldkampioenschap (Koeperman)
- Dammen met Koeperman
- Dammen voor beginners (De Rooij)
- Prisma-damboek (Keller)

Dit zijn sowieso allemaal uitstekende boekwerken. Maar in antwoord op mijn vraag, de oorspronkelijke vraag van Jan Wielaard dus, over het "wezen" van het damspel, vind ik zelf, tot dusver, dat het boek van Koeperman (De eerste stap) hieraan het meest voldoet. Ik had dit boek al in bezit, maar nog niet echt doorgenomen. Maar nu ik het opnieuw heb ingekeken, zag ik dat Koeperman begint met een soort "Euweaanse" ontleding van basiselementen.

Verder vraag ik me af in hoeverre Raman in zijn "De raadselen der symmetrie" een poging doet om het "wezen" van het damspel te onderzoeken. Daar kan ik echter nog geen echt oordeel over geven; ik heb het nog niet goed gelezen.

Een andere bijdrage las ik van iemand met de alias Gezellig:
Het 'wezen' van dammen is een schijf winnen.
Lukt dat niet, dan wordt het meestal remise.
Lukt het wel, dan is er een kans op winst.
Een korte maar interessante visie.

Zelf zou ik, als relatieve leek, het iets anders formuleren:

Het "wezen" van dammen bestaat uit het proberen de tegenstander "pat" te zetten, terwijl omgekeerd de tegenstander probeert bij jou hetzelfde te doen. Waarbij het volledig ontbreken van schijven als een bijzondere vorm van dit "pat" moet worden beschouwd.

Natuurlijk is dit gelijk aan het intrappen van een open deur, maar ik moet beginnen, althans dat vind ik, op een zo abstract mogelijk niveau.

Eén van de mogelijkheden om dit ultieme doel te bereiken, is in eerste instantie het winnen van één schijf (zoals Gezellig aangeeft), waarna het vervolgens "pat" zetten van de tegenstander dichterbij is gekomen. Maar dit is zeker niet de enige mogelijkheid, is mij ondertussen wel duidelijk geworden.

doorzetter
Posts: 6
Joined: Sun Nov 07, 2010 16:21
Real name: Wim de Mol
Location: Wezep

Re: Nieuwe damboeken

Post by doorzetter » Mon Feb 22, 2021 22:18

Leuk onderwerp. Zelf ben ik geen "klasse"-dammer en heb maar een lage rating. Ook ik heb in de loop der jaren talloze damboeken en tijdschriften aangeschaft op zoek naar meer kennis. En vooral naar de vraag: Wat is DE goede zet. Maar tot op heden vond ik niet het goede antwoord. Ja, wel de redenering van: "elke zet is goed, mits goed voortgezet", maar deze stelling werd nergens in concrete voorbeelden omgezet.
De lectuur staat bol van analyses over wat de gevolgen zijn van niet-gedane zetten, maar nooit over de (strategische) bedoeling van de zet die wel gedaan is. Een advies wat mij ooit gedaan is door een sterke dammer luidde: leer en oefen zetjes, zetjes en nog eens zetjes. Het gros van de partijen op een wat lager niveau (rating <1000) wordt daarmee beslist.
Het "wezen" van het dammen: In de aanvangsstand van een partij zijn beide kleuren gelijkwaardig. De stand is in evenwicht zo te zeggen. En het doel/wezen van het damspel is dit evenwicht te verbreken in jouw voordeel.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Nieuw damboek: Eén tegen allen

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Feb 26, 2021 00:45

Sinds vandaag is er een nieuw damboek op de damboekenmarkt: "Eén-tegen-allen"
Een prachtig boek over het Eindspel met Gerard Benning en composities van Ard-Jan de Jong
1e druk, febr.2021. 140 pagina's, deels in kleur en met meer dan 1000 diagrammen!! Het kost € 18,-- en is exclusief te verkrijgen in de Damboekshop en bij de auteurs. https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Een mailtje naar: damboekshop@gmail.com is ook voldoende.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Nieuw damboek: The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 01, 2021 16:45

Image

The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster
De briljante pretentie van de damgrootmeester
V. Matus, A. Malyuta, A. Balanyuk

Direct leverbaar!, Now available!

Beste Andrew ! Ons derde boek is al beschikbaar !! Internationale grootmeester Vladimir Matus, 4-voudig wereldkampioen damcompositie, schreef het samen met ons, 328 pagina's, 1168 diagrammen, hoogglanzende kleuren in hard cover. prijs € 24,--
Ons boek heet "The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster". De derde auteur is Anatoly Balanyuk, met hem hebben we 27 eerdere boeken gepubliceerd, meester van sport in compositie, academicus. Ik heb een voorstel - misschien kunt u uw vaste klanten andere boeken in onze serie over het 64 + 100-onderwerp aanbieden, misschien heeft iemand ze nodig. Als iemand één of meerdere titels wilt hebben, dan kunnen ze een mailtje sturen naar damboekshop@gmail.com of bestel in de damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Hier is een lijst:
Dear Andrew!, hello! Our third book is already available!! International grandmaster Vladimir Matus, 4-time world champion in draughts composition, wrote it together with us, 328 pages, 1168 diagrams, hard glossy color binding.Price € 24,--
Our book is called "The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster", The third author is Anatoly Balanyuk, with him we have published 27 previous books, master of sports in composition, academician. I have a proposal - maybe you can offer your regular customers other books in our series on the 64 + 100 topic, maybe someone will need them. If someone wants one or more titles, they can send an email to damboekshop@gmail.com
or you can order in the Damboekshop: https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Here is a list:

1. A. Balanyuk, A. Malyuta. "Odessa school of draughts composition", 2011

2. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Planetarium of drafts art", 2013

3. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers - First Love", 2013

4. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers - to battle!", 2014

5. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Steps of the checkerboard ladder", 2014

6. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Patterns of checker combinations", 2015

7. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers Rainbow", 2015

8. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Mysteries of checkers squares", 2015

9. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Horizons of the drafts composition", 2015

10. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the world of checkers ideas", 2016

11. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Among drafts illusions", 2016

12. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Captured by checkers", 2016

13. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the maze of checkers", 2017

14. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers in Zugzwang", 2017

15. A. Malyuta, A. Balanyuk. "On the checkerboard", 2017

16. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Bound with checkers passions", 2017

17. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Star Wars" on the checkerboard ", 2018

18. A. Malyuta, A. Balanyuk. "They are not born as checkers", 2018

19. A. Malyuta, A. Balanyuk. "World of Checkers - Universe", 2018

20. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Inflorescence of checkers ideas", 2019

21. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers: a fusion of practice and composition", 2019

22. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In search of checker pyramids", 2019

23. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Drafts Almanac", 2020

24.V. Bulat, A. Malyuta, A. Balanyuk. "Golden Key" of checkers tactics ", 2020

25. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Checkers bookcrossing", 2020

26.V. Bulat, A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the creative laboratories of outstanding checkers", 2020

27. A. Malyuta, A. Balanyuk. Checker Pyramid Hunters, 2020

28. V. Matus, A. Malyuta, A. Balanyuk. "The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster", 2021

29. A. Malyuta, A. Balanyuk, "Captured by 100-cell draughts", 2021

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1130
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Nieuw damboek: The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster

Post by henk stoop » Tue Mar 02, 2021 13:46

Het nieuwste boek van Vladimir Matus. Voor slechts 24 euro. En let ook op de lage verzendkosten van slechts 4,10 binnen Nederland.
En kopen bij damboeken.nl betekent dat al het netto resultaat wordt gebruikt voor het jeugddammen, bijvoorbeeld voor jeugdspelers uit Kameroen zodat die mee kunnen doen aan het jeugd WK.
http://damboeken.nl/index1.html

henk stoop
Posts: 1130
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Nieuwe damboeken

Post by henk stoop » Thu Mar 04, 2021 10:54

In de Oekraïne is men bezig met de uitgave van een giga serie met problemisten werk. Er zijn inmiddels 28 delen en aan deel 29 wordt gewerkt. De meeste delen hebben als basis problemen op 64 velden met een klein deel 100 velden. Zie onderstaande lijst.
Damboeken.nl gaat alle delen binnenkort leveren. De prijs is 24 euro per deel. Voor wie uiterlijk 15 maart besteld is de prijs 21 euro per deel, maar alleen voor de delen die zowel 64 als 100 velden problemen bevatten. Voor de delen 24, 26 en 28 blijft de prijs 24 euro. Deze delen zijn reeds beschikbaar bij damboeken.nl
Deel 29 komt waarschijnlijk in april en gaat ook 24 euro kosten.
Om misverstanden te voorkomen: Het is de bedoeling van de auteurs/uitgevers om in de toekomst (5 jaar?) alle problemen op 100 velden apart te bundelen en die dan opnieuw uit te geven.
Voor informatie/bestellen: stuur een email naar damboek@xs4all.nl
LIST of books in our series
1. A. Balanyuk, A. Malyuta. "Odessa school of draughts composition", 2011 1554 diagrams, of which 182 - 100 squares
2. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Planetarium of draughts art", 2013 1944 diagrams, of which 320 - 100 squares
3. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts - First Love", 2013 915 diagrams, of which 340 - 100 squares
4. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts - to battle!", 2014 1322 diagrams, of which 154 - 100 squares
5. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Steps of the draughtsboard ladder", 2014 1589 diagrams, of which 468 - 100 squares
6. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Patterns of draughts combinations", 2015 1477 diagrams, of which 276 - 100 squares
7. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts rainbow", 2015 1148 diagrams, of which 515 - 100 squares
8. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Mysteries of draughts squares", 2015 1325 diagrams, of which 414 - 100 squares
9. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Horizons of draughts composition", 2015 1385 diagrams, of which 347 - 100 squares
10. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the world of draughts ideas", 2016 1208 diagrams, of which 553 - 100 squares
11. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Among draughts illusions", 2016 1300 diagrams, of which 315 - 100 squares
12. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Captured by draughts", 2016 1329 diagrams, of which 895 - 100 squares
13. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the maze of draughts", 2017 1296 diagrams, of which 472 - 100 squares
14. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts in Zugzwang", 2017 1249 diagrams, of which 408 - 100 squares
15. A. Malyuta, A. Balanyuk. "On the draughtsboard", 2017 1223 diagrams, of which 493 - 100 squares
16. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Bound with draughts passions", 2017 1268 diagrams, of which 290 - 100 squares
17. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Star Wars" on the draughtsboard ", 2018 1250 diagrams, of which 346 - 100 squares
18. A. Malyuta, A. Balanyuk. "They are not born as draughts", 2018 diagrams, of which 301 - 100 squares
19. A. Malyuta, A. Balanyuk. "World of Draughts - Universe", 2018 1330 diagrams, of which 595 - 100 squares
20. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Inflorescence of draughts ideas", 2019 934 diagrams, of which 495 - 100 squares
21. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts: fusion of practice and composition", 2019 1314 diagrams, of which 544 - 100 squares
22. A. Malyuta, A. Balanyuk. "In search of draughts pyramids", 2019 1352 diagrams, of which 370 - 100 squares
23. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts Almanac", 2020 1230 diagrams, of which 449 - 100 squares
24. V. Bulat, A. Malyuta, A. Balanyuk. "Golden Key" of draughts tactics ", 2020 1424 diagrams, of which 1317 - 100 squares
25. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Draughts bookcrossing", 2020 1344 diagrams, of which 455 - 100 squares
26.V. Bulat, A. Malyuta, A. Balanyuk. "In the creative laboratories of outstanding draughts", 2020 1315 diagrams, of which 1315 - 100 squares
27. A. Malyuta, A. Balanyuk. "Hunters for draughtsboard pyramids", 2020 1304 diagrams, of which 430 - 100 squares
28. V. Matus, A. Malyuta, A. Balanyuk. "The Brilliant Pretense of the Draughts Grandmaster", 2021 1168 diagrams - all 100 squares
29. A. Malyuta, A. Balanyuk, V. Studentsov. "Captured by 100-cell draughts", 2021 (will be released in early April). 1085 diagrams - all 100 squares

Post Reply