![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Bondsraad, bestuur en bestuursbeleid
-
Bondsraad, bestuur en bestuursbeleid
Hierbij een nieuw topic bestuursbeleid.
Dit topic is bedoeld om het zuiver en alleen over bestuurs-aangelegenheden te hebben.
Ook ik snap dat dat uiteraard niet altijd zal lukken.
Om een aftrap te geven:
Waarom kiezen wij ons bestuur indirect?
Is het niet veel beter, om net als bij de bondsraad, ook voor het bestuur verkiezingen te organiseren?
Dit topic is bedoeld om het zuiver en alleen over bestuurs-aangelegenheden te hebben.
Ook ik snap dat dat uiteraard niet altijd zal lukken.
Om een aftrap te geven:
Waarom kiezen wij ons bestuur indirect?
Is het niet veel beter, om net als bij de bondsraad, ook voor het bestuur verkiezingen te organiseren?
Last edited by Jaap van Galen on Tue Jan 22, 2019 18:34, edited 1 time in total.
Re: Bestuursbeleid
Vrees dat we tegenwoordig al blij moeten zijn als er nog een paar 'gekken' het willen doen. Naar kwaliteiten kijken is dan al minder aan de orde. De bondsraad als soort 'raad van toezicht' zou prima zijn en hoeven niet zo enorm veel mensen te zijn. Ga gewoon terug naar een keer per jaar een ALV zodat iedereen inbreng kan hebben in het bestuurlijke proces. Vooraf punten aandragen gesteund door minimaal een provinciale bond en je kunt discussie voeren en besluiten nemen.
Verder zou een marketing deskundige in bestuur welkom zijn, het verkopen van ons product gaat erg moeizaam, ook de WK match is niet optimaal gebruikt naar mijn mening al was de publiciteit wel van behoorlijk niveau.
Verder zou een marketing deskundige in bestuur welkom zijn, het verkopen van ons product gaat erg moeizaam, ook de WK match is niet optimaal gebruikt naar mijn mening al was de publiciteit wel van behoorlijk niveau.
-
- Real name: Michel Stempher
Als het toch over het bestuur moet gaan even in het kort: de huidige voorzitter is een sta-in-de-weg voor iedereen die de breedtesport een warm hart toedraagt.
In het lang een e-mail die ik onlangs naar jan en alleman (Bondsraad, KNDB-bestuur en nog wat bobo's in de CC, die er al stonden van een eerdere e-mail van een Bondsraadslid) heb gestuurd:
In het lang een e-mail die ik onlangs naar jan en alleman (Bondsraad, KNDB-bestuur en nog wat bobo's in de CC, die er al stonden van een eerdere e-mail van een Bondsraadslid) heb gestuurd:
E-mail van Michel Stempher aan de voorzitter KNDB en vele andere partijen, waaronder Bondsraad en KNDB-bestuur wrote:Beste Ebbo,
Ik zit niet meer in de Bondsraad, vanwege verschillende vertrouwenskwesties tussen mij als bondsraadslid en het bestuur en dan in het bijzonder de voorzitter. Ik ontvang de e-mails aan de Bondsraad echter nog steeds en ik voel me nu toch geroepen om erop te reageren.
Het is nu voor de tweede keer dat je een compleet lege e-mail stuurt. Ik neem aan dat dit bedoeld is. Ik was een van de weinigen die bij jouw aanstelling als voorzitter ’tegen’ heeft gestemd, omdat je op dat moment nog geen beleidsvisie had. We zijn nu een ruim jaar verder en ik constateer dat er nog steeds geen visie op tafel ligt. Plannen die het allerbeste met de breedtesport overhebben kunnen rekenen op een emotioneel relaas van jou dat er absoluut geen geld naartoe kan gaan, omdat dat botst met andere potentiële sponsors. Deze sponsors heb ik nog nooit gezien en het ledenaantal blijft dalen.
Verder worden voorstellen van twee gigantisch strijdlustige mensen om DamZ onder de loep te nemen en waar nodig te veranderen neergehaald onder het mom: we kunnen het zelf wel. Er is helemaal niks veranderd, behalve dat we een WK-match hebben gehad waar je nog voordat de Bondsraad werd ingelicht in een woordje bij de sluiting aangaf dat de secretaris weg was. Verder was je voornamelijk aan het praten over de BTW-problematiek. Ik vond het een buitengewoon treurige toespraak, die beter niet had kunnen worden gehouden.
Nu nogmaals de vraag: wat is jouw beleidsvisie? Waar moet de damsport heen over ca. 5-10 jaar en welke rol speelt het KNDB-bestuur daarin volgens jou? Hoe wordt er omgegaan met particuliere initiatieven om de damsport te dienen? Blijft het bestuur alle touwtjes in handen houden of geeft het toe dat het allemaal wat veel is om met vijf mensen in een bestuur te doen en dat dit beter geregeld kan worden door mensen die hier wel tijd en energie in kunnen steken?
De enige reden dat ik op de afgelopen Bondsraadsvergadering niet een van mijn twee formulieren indiende, was doordat penningmeester Jeanine een reeks fantastische antwoorden gaf, waardoor ik vertrouwen kreeg in een visie van het bestuur die ik ook deel. Het ene formulier was het aftreden van mezelf als bondsraadslid omdat ik niet verder kan met dit bestuur en dan voornamelijk met de voorzitter en het andere formulier was een motie van wantrouwen, voor het geval dat ik medestanders proefde in de Bondsraad.
Zou het niet eerlijker zijn om aan te geven dat het schip nog verder is gezonken onder jouw bewind? Ik geloof best dat je de allerbeste intenties had en hebt om de KNDB uit het moeras te trekken, maar keer op keer constateer ik dat de keuzes die jij maakt absoluut niet de mijne zijn.
Ik ben benieuwd of Thijs van den Broek nog een keer antwoord mag ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Michel Stempher
-
- Real name: Michel Stempher
De reactie op mijn e-mail van Ebbo de Jong was uiteraard zoals verwacht: helemaal leeg. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Michel Stempher wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 17:36Als het toch over het bestuur moet gaan even in het kort: de huidige voorzitter is een sta-in-de-weg voor iedereen die de breedtesport een warm hart toedraagt.
E-mail van Michel Stempher aan de voorzitter KNDB en vele andere partijen, waaronder Bondsraad en KNDB-bestuur wrote:Beste Ebbo,
Ik zit niet meer in de Bondsraad, vanwege verschillende vertrouwenskwesties tussen mij als bondsraadslid en het bestuur en dan in het bijzonder de voorzitter. Ik ontvang de e-mails aan de Bondsraad echter nog steeds en ik voel me nu toch geroepen om erop te reageren.
Het is nu voor de tweede keer dat je een compleet lege e-mail stuurt. Ik neem aan dat dit bedoeld is. Ik was een van de weinigen die bij jouw aanstelling als voorzitter ’tegen’ heeft gestemd, omdat je op dat moment nog geen beleidsvisie had. We zijn nu een ruim jaar verder en ik constateer dat er nog steeds geen visie op tafel ligt. Plannen die het allerbeste met de breedtesport overhebben kunnen rekenen op een emotioneel relaas van jou dat er absoluut geen geld naartoe kan gaan, omdat dat botst met andere potentiële sponsors. Deze sponsors heb ik nog nooit gezien en het ledenaantal blijft dalen.
Verder worden voorstellen van twee gigantisch strijdlustige mensen om DamZ onder de loep te nemen en waar nodig te veranderen neergehaald onder het mom: we kunnen het zelf wel. Er is helemaal niks veranderd, behalve dat we een WK-match hebben gehad waar je nog voordat de Bondsraad werd ingelicht in een woordje bij de sluiting aangaf dat de secretaris weg was. Verder was je voornamelijk aan het praten over de BTW-problematiek. Ik vond het een buitengewoon treurige toespraak, die beter niet had kunnen worden gehouden.
Nu nogmaals de vraag: wat is jouw beleidsvisie? Waar moet de damsport heen over ca. 5-10 jaar en welke rol speelt het KNDB-bestuur daarin volgens jou? Hoe wordt er omgegaan met particuliere initiatieven om de damsport te dienen? Blijft het bestuur alle touwtjes in handen houden of geeft het toe dat het allemaal wat veel is om met vijf mensen in een bestuur te doen en dat dit beter geregeld kan worden door mensen die hier wel tijd en energie in kunnen steken?
De enige reden dat ik op de afgelopen Bondsraadsvergadering niet een van mijn twee formulieren indiende, was doordat penningmeester Jeanine een reeks fantastische antwoorden gaf, waardoor ik vertrouwen kreeg in een visie van het bestuur die ik ook deel. Het ene formulier was het aftreden van mezelf als bondsraadslid omdat ik niet verder kan met dit bestuur en dan voornamelijk met de voorzitter en het andere formulier was een motie van wantrouwen, voor het geval dat ik medestanders proefde in de Bondsraad.
Zou het niet eerlijker zijn om aan te geven dat het schip nog verder is gezonken onder jouw bewind? Ik geloof best dat je de allerbeste intenties had en hebt om de KNDB uit het moeras te trekken, maar keer op keer constateer ik dat de keuzes die jij maakt absoluut niet de mijne zijn.
Ik ben benieuwd of Thijs van den Broek nog een keer antwoord mag ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Michel Stempher
Dit klinkt erg triest, ik voel met je mee!Michel Stempher wrote: ↑Mon Jan 21, 2019 17:38De reactie op mijn e-mail van Ebbo de Jong was uiteraard zoals verwacht: helemaal leeg.![]()
En tja, lege e-mails lijken me ook te duiden op vrij lege gedachten achter die emails.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jouw email lijkt mij keurig netjes en verdient een betere reactie!
-
- Real name: Thijs van den Broek
Re: Bondsraad, bestuur en bestuursbeleid
Momenteel ben ik nog recordhouder lege (dus letterlijk 0 woorden) mails ontvangen van de voorzitter. Verder ook niks anders ontvangen van de voorzitter.
-
Wellicht is dit de vertaling van een lege email:playforstacks wrote: ↑Sat Jan 26, 2019 13:16Momenteel ben ik nog recordhouder lege (dus letterlijk 0 woorden) mails ontvangen van de voorzitter. Verder ook niks anders ontvangen van de voorzitter.
En:Lege Email wrote:“Ik heb de door jou genoemde argumenten nog een keer op een rij gezet, en kan niet anders dan toegegeven dat deze hout snijden. Het zal helaas wel enige tijd vergen om de benodigde oplossingen hiervoor vorm te geven in een benodigd ander bestuursbeleid.
Vooralsnog moet ik echter het geheel nog even goed tot me door laten dringen.
Daarbij past enige stilte. Vandaar deze lege email.”
Lege Email wrote:“Zoals eerder beloofd heb ik nagedacht over een benodigd ander bestuursbeleid, Daarbij heb ik geprobeerd om de oplossingsrichting vorm te geven vanuit het huidige beleid. Ik moet echter tot de conclusie komen dat het onmogelijk lijkt te zijn om denkend vanuit het huidige beleid de gewenste veranderingen door te voeren. Het lijkt mij het meest verstandig om te denken vanuit het niets. Wij hebben dat als bestuur geprobeerd, maar het lukt ons als bestuur niet om daar handen en voeten aan te geven. Wij denken dat de benodigde veranderingen beter door de bondsraad kunnen worden geïnitieerd. Ons past nu even stil zwijgen. Met deze lege email geef ik jou en de bondsraad carte blanche om vanuit het niets te bouwen aan een benodigd nieuw en krachtig KNDB-beleid.”
-
- Real name: Frans de Jonge
Jaap van Galen wrote: ↑Sun Jan 27, 2019 09:30Wellicht is dit te vertaling van een lege email:playforstacks wrote: ↑Sat Jan 26, 2019 13:16Momenteel ben ik nog recordhouder lege (dus letterlijk 0 woorden) mails ontvangen van de voorzitter. Verder ook niks anders ontvangen van de voorzitter.
Ik heb ook een aantal lege emails teruggekregen vanuit de persoonlijke emailbox van onze voorzitter (net wat minder dan 6 waarmee Thijs nationaal topscorer is) en niet vanuit de officiële voorzitters-emailbox. Waarschijnlijk is door hem een aantal emailadressen geblokkeerd, is er geen diepere zin en zijn het ook geen emails van de voorzitter in functie.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Hallo Frans,
De lege e-mails zijn op allerlei tijden verstuurd dus het is geen automatische email reactie. Ik weet ook toevallig dat in 1 van de eerste lege mails Ebbo nog als excuus gebruikte dat het om een "misclick" ging ofzo naar iemand die hem daar op aansprak. Die vlieger gaat niet meer op nadat ik paar keer heb aangegeven (en Michel zie bovenstaande mail ook) dat dit expres lijkt. Er is geen enkele reden gegeven vanuit de voorzitter voor de lege mails naar mij toe.
Verder zie ik jou binnenkort in het bestuur neem ik aan?
(zij aan zij met de penningmeester die geen vragen beantwoord en de voorzitter die legen mails stuurt die jij goed praat)
De lege e-mails zijn op allerlei tijden verstuurd dus het is geen automatische email reactie. Ik weet ook toevallig dat in 1 van de eerste lege mails Ebbo nog als excuus gebruikte dat het om een "misclick" ging ofzo naar iemand die hem daar op aansprak. Die vlieger gaat niet meer op nadat ik paar keer heb aangegeven (en Michel zie bovenstaande mail ook) dat dit expres lijkt. Er is geen enkele reden gegeven vanuit de voorzitter voor de lege mails naar mij toe.
Verder zie ik jou binnenkort in het bestuur neem ik aan?
![#Beer :drinking:](./images/smilies/new_all_coholic.gif)
-
Ha Thijs, ik heb 3 lege mails gekregen heb ik net ff gecheckt. Zijn wij dan de enige 2 of zijn dat alle collega Bondsraadsleden? Ik ging eigenlijk van het laatste uit. 1 Keer een losse vinger over een toets kan ik me nog wel voorstellen. Maar 3 - 6 wordt wel erg veel. Dan ga ik toch aan iets technisch denken.playforstacks wrote: ↑Sun Jan 27, 2019 15:18Hallo Frans,
Verder zie ik jou binnenkort in het bestuur neem ik aan?(zij aan zij met de penningmeester die geen vragen beantwoord en de voorzitter die legen mails stuurt die jij goed praat)
Binnenkort in het Bestuur zitten dat zou een wonder zijn. We hebben een jong(er) bestuur nodig om een beter imago te krijgen. Piet heeft daar al eerder over gepost. Bovendien is er nu geen aantrekkelijke portefeuille van breedtesport met doorzettingsmacht, maar wel een vacature van secretaris. En een samenhangend breedtesportbeleid met aanvalsplannen, DamZ! en digitalisering , zoals al eerder gepost is, is nodig. Zaterdag 23 februari in denksportcentrum De Hommel in Utrecht organiseert de KNDB een interessante themabijeenkomst, tegelijkertijd met de slotronde van de halfe finales van het kampioenschap van Nederland. Laten we vooral werken aan dergelijke enthousiasmerende bijeenkomsten.
-
De lege mails naar mij (en naar Michel) zijn volgens mij ook CC naar bondsraad en vele andere gegaan. Als er sprake zou zijn van 3-6 keer "misclick" kom je daar toch even op terug en geef je aan dat niet expres is (zeker na de bovenstaande mail van Michel).
Frans ben je nu enorm positief ingesteld of is bij jou nog niet het verband opgevallen dat de lege mails alleen volgden op inhoudelijke kritische (vragen) mails? Dat verband ligt er namelijk wel dik bovenop.
Frans ben je nu enorm positief ingesteld of is bij jou nog niet het verband opgevallen dat de lege mails alleen volgden op inhoudelijke kritische (vragen) mails? Dat verband ligt er namelijk wel dik bovenop.
-
Ha Thijs, ik ben inderdaad van "een glas is half vol" en minder argwanend/achterdochtig/kritisch, ofschoon dat soms beter is. Maar ik verdenk de voorzitter van zoveel intelligentie dat hij eerder niet zou reageren dan dat hij de hele goegemeenschap meer dan regelmatig lege antwoordmails gaat sturen. Dat laatste gaat er bij mij niet echt in. Ik houd het daarom op even iets technisch waarvan hijzelf misschien geen weet heeft.En laten we ons vooral richten op de inhoud.playforstacks wrote: ↑Sun Jan 27, 2019 16:36De lege mails naar mij (en naar Michel) zijn volgens mij ook CC naar bondsraad en vele andere gegaan. Als er sprake zou zijn van 3-6 keer "misclick" kom je daar toch even op terug en geef je aan dat niet expres is (zeker na de bovenstaande mail van Michel).
-
Ja mee eens dat we beter op de inhoud richten. Maar daar lijkt ook weinig reactie vanuit de KNDB over te komen...
-
Mij bekruipt dan ook een angstig gevoel. (Zeker nu het Bestuur weer incompleet is geraakt.) Ofschoon ik me graag laat verrassen. Maar welke aanpak is dan wel succesvol? Laten we eerst maar in de praktijk het nodige doen. Dat moet sowieso gebeuren, maar met een plan kan het wel slimmer en effectiever.playforstacks wrote: ↑Sun Jan 27, 2019 17:24Ja mee eens dat we beter op de inhoud richten. Maar daar lijkt ook weinig reactie vanuit de KNDB over te komen...
-
Ik blijf geloven dat het anders kan. Ik weiger te geloven dat ons fascinerende spel geen toekomst heeft.
Het tegendeel wordt voortdurend in allerlei toernooitjes aangetoond.
Zie ook mijn post in dat andere topic met voorbeeld van de Biljartbond. Grotendeels zelfde probleem.
Eén ding kan nooit werken. Een KNDB bestuur dat geen enkele visie ontvouwt.
Men mag nu wel eens een keer gaan "leveren".
Het tegendeel wordt voortdurend in allerlei toernooitjes aangetoond.
Zie ook mijn post in dat andere topic met voorbeeld van de Biljartbond. Grotendeels zelfde probleem.
Eén ding kan nooit werken. Een KNDB bestuur dat geen enkele visie ontvouwt.
Men mag nu wel eens een keer gaan "leveren".