Bericht van Moderator (Uitleg en ban)

Post Reply
A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Bericht van Moderator (Uitleg en ban)

Post by A.Presman » Mon Oct 30, 2017 13:28

De naam van het topic is en oxymoron.
Het forum heeft (momenteel) geen moderator.

Al word ik hier soms als "Moderator" aangesproken. Maar dat ben ik niet.
Ik ben "beheerder" en als je wil "eigenaar" maar geen moderator.
De moderator leest (bijna) alles en probeert de discussies in goede banen te leiden door communicaties met gebruikers en toepassen van gereedschappen van een moderator (zoals editen, verplaatsen en verwijderen van posts).
Ik lees maximum 5% van de posts en houd me vooral bezig met technische aspecten, updates, spam bestrijding, testen van nieuwe features etc.
Alleen als ik persoonlijk word benaderd (per mail, PM, post report) kijk ik naar de post/poster en indien nodig grijp ik in.
Dat laatste doe ik in absoluut uiterste gevallen. De grens tussen (vrijheid van) meningsuitingen en "beledigingen", "laster", "leugens" is zo dun en de bepalingen zijn zo subjectief dat ik in de meeste gevallen het voordeel van de twijfel aan een "kritische" gebruiker geef.

De maatregelen die in uitzonderlijke situaties toch toegepast mogen worden zijn:
Verplaatsen van posts/topics naar Flame of Verwijderen van posts
Een waarschuwing geven aan gebruiker of Ban

Vandaag moest ik toch ingrijpen en na een waarschuwing ook een Ban geven aan een gebruiker (slechts 3e ban in het vijftienjarig bestaan van het Forum).
Ik zal hier verder niet op ingaan aan wie en waarom.
Voor actieve forumlezers is het direct duidelijk. En voor anderen is het niet relevant.

Ik hoop dat we meer inhoudelijk discussies terug krijgen. En nog beter: dat we vaker damtechnische bijdragen, stukken uit de media en andere positieve elementen terugzien.

Rein Halbersma
Posts: 1720
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: Bericht van Moderator (Uitleg en ban)

Post by Rein Halbersma » Mon Oct 30, 2017 15:28

A.Presman wrote:
Ik hoop dat we meer inhoudelijk discussies terug krijgen. En nog beter: dat we vaker damtechnische bijdragen, stukken uit de media en andere positieve elementen terugzien.
+veel

User avatar
Arjen de Mooij
Posts: 976
Joined: Mon Sep 29, 2003 11:23
Location: Rijnsburg
Contact:

Re: Bericht van Moderator (Uitleg en ban)

Post by Arjen de Mooij » Fri Nov 03, 2017 22:30

Alexander, bedankt voor alle moeite die je al beheerder in dit forum steekt en hebt gestoken. Laten we er met zijn allen weer een zinnig platform van maken.

Post Reply