Kampioen van Afrika en GMI Freddy Loko wil graag in KNDB competitie debuteren

Marcel Kosters

Kampioen van Afrika en GMI Freddy Loko wil graag in KNDB competitie debuteren

Post by Marcel Kosters » Fri Aug 26, 2016 10:56

Freddy debuteerde uit het niets in het Kampioenschap van Afrika 2014 in Niamey, Niger en werd kampioen.

Ontvangst van Freddy bij terugkomst in Kinshasa.

Dit jaar versloeg Freddy in Huia'an, China achter elkaar zowel Alexander Shvartsman als Alexander Georgiev. Freddy werd 'slechts' vierde...

Na zijn debuut in het WK 2015 in Emmen en zijn deelname aan Heerhugowaard Open 2016 wil Kampioen van Afrika 2014 GMI Freddy Loko uit RD Congo graag zijn debuut maken in de komende KNDB competitie. Om deze vurige wens in vervulling te laten gaan stelt Freddy bescheiden voorwaarden. In ruil voor kost en inwoning en een bescheiden vergoeding is hij beschikbaar voor een aantal wedstrijden in de eerste helft van de KNDB competitie. De kosten van zijn ticket en visum zijn al betaald. Ga er svp vanuit dat Freddy een visum van maximaal 90 dagen kan aanvragen en dus niet het gehele seizoen beschikbaar is. Bij belangstelling kunt u mij een e-mail sturen: marcelkosters@gmail.com .
Last edited by Marcel Kosters on Fri Aug 26, 2016 20:04, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

henk stoop

Re: Kampioen van Afrika en GMI Freddy Loko wil graag in KNDB competitie debuteren

Post by henk stoop » Fri Aug 26, 2016 12:24

Marcel Kosters wrote:Na zijn debuut in het WK 2015 in Emmen en zijn deelname aan Heerhugowaard Open 2016 wil Kampioen van Afrika 2014 GMI Freddy Loko uit RD Congo graag zijn debuut maken in de komende KNDB competitie. Om deze vurige wens in vervulling te laten gaan stelt Freddy bescheiden voorwaarden. In ruil voor kost en inwoning en een bescheiden vergoeding is hij beschikbaar voor een aantal wedstrijden in de eerste helft van de KNDB competitie. De kosten van zijn ticket en visum zijn al betaald. Bij belangstelling kunt u mij een e-mail sturen: marcelkosters@gmail.com .
Volgens toernooibase is hij al lid van SNA. En dan mag hij volgende de reglementen niet meer uitkomen voor een andere vereniging omdat het al 1 juli is geweest.

Marcel Kosters

Re: Kampioen van Afrika en GMI Freddy Loko wil graag in KNDB competitie debuteren

Post by Marcel Kosters » Fri Aug 26, 2016 13:40

henk stoop wrote: Volgens toernooibase is hij al lid van SNA. En dan mag hij volgende de reglementen niet meer uitkomen voor een andere vereniging omdat het al 1 juli is geweest.
Freddy 'woont' niet langer op mijn adres in Haarlem en verhuist naar een adres buiten een straal van 15 kilometer van mij (en van SNA). Ik ga er daarom vanuit dat artikel 32.3.a het KNDB-bestuur in de gelegenheid stelt om Freddy dispensatie te verlenen van de 1 juli-regel.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sat Aug 27, 2016 00:10

Marcel Kosters wrote:
henk stoop wrote: Volgens toernooibase is hij al lid van SNA. En dan mag hij volgende de reglementen niet meer uitkomen voor een andere vereniging omdat het al 1 juli is geweest.
Freddy 'woont' niet langer op mijn adres in Haarlem en verhuist naar een adres buiten een straal van 15 kilometer van mij (en van SNA). Ik ga er daarom vanuit dat artikel 32.3.a het KNDB-bestuur in de gelegenheid stelt om Freddy dispensatie te verlenen van de 1 juli-regel.
Dat zou wel een bijzonder creatieve uitleg van artikel 32.3.a zijn. Die regel is bedoeld voor dammers die daadwerkelijk verhuizen en die graag op hun fietsje naar de club blijven komen. Hij dient natuurlijk niet om buitenlandse dammers een ruimere overschrijvingstermijn te gunnen dan Nederlandse dammers (want dat is waar jouw idee op neer zou komen}.
Als het bestuur hier toestemming voor geeft, dan zou elke buitenlandse dammer na 1 juli nog van club kunnen veranderen, als hij maar een logeeradres in de buurt van zijn nieuwe club heeft.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Sat Aug 27, 2016 09:25

Jan Pieter wrote: Dat zou wel een bijzonder creatieve uitleg van artikel 32.3.a zijn. Die regel is bedoeld voor dammers die daadwerkelijk verhuizen en die graag op hun fietsje naar de club blijven komen. Hij dient natuurlijk niet om buitenlandse dammers een ruimere overschrijvingstermijn te gunnen dan Nederlandse dammers (want dat is waar jouw idee op neer zou komen}.
Als het bestuur hier toestemming voor geeft, dan zou elke buitenlandse dammer na 1 juli nog van club kunnen veranderen, als hij maar een logeeradres in de buurt van zijn nieuwe club heeft.
Dat lijkt me een normale redenering. Verdorie. Maar even met Freddy overleggen en navragen hoe het precies met zijn lidmaatschapsstatus zit. In de tussentijd blijven e-mails van geinteresseerde clubs welkom.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Aug 29, 2016 07:25

Dit boeit alleen als 'ie ook daadwerkelijk een keer heeft gespeeld in de Nationale Clubcompetitie vorig seizoen. Anders geldt zijn lidmaatschap niet voor dit artikel geloof ik, wat betekent dat Loko gewoon transfervrij is.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Aug 29, 2016 07:31

Michel Stempher wrote:Dit boeit alleen als 'ie ook daadwerkelijk een keer heeft gespeeld in de Nationale Clubcompetitie vorig seizoen. Anders geldt zijn lidmaatschap niet voor dit artikel geloof ik, wat betekent dat Loko gewoon transfervrij is.
Dat zou heel mooi zijn voor Freddy! Op welk SWR of ander artikel baseer je dat?

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Aug 29, 2016 09:06

Voor de lidmaatschapsstatus kan je bellen met het bondsbureau. En lidmaatschap telt, niet of je ook hebt gespeeld.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Aug 29, 2016 09:13

GuidoB wrote:Voor de lidmaatschapsstatus kan je bellen met het bondsbureau. En lidmaatschap telt, niet of je ook hebt gespeeld.
Vast staat inmiddels dat Freddy nog steeds lid is van SNA. Alleen wist Freddy dat niet. Hij heeft nooit een wedstrijd voor SNA gespeeld en hij speelt komend seizoen niet mee voor SNA. We wachten maar even af.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Aug 29, 2016 09:25

Marcel Kosters wrote:
GuidoB wrote:Voor de lidmaatschapsstatus kan je bellen met het bondsbureau. En lidmaatschap telt, niet of je ook hebt gespeeld.
Vast staat inmiddels dat Freddy nog steeds lid is van SNA. Alleen wist Freddy dat niet. Hij heeft nooit een wedstrijd voor SNA gespeeld en hij speelt komend seizoen niet mee voor SNA. We wachten maar even af.
Pfff, tot mijn verbazing gaat het dus inderdaad over het slechts lid zijn, zie ik nu. Ik meen me echt te herinneren dat dit anders was.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Aug 29, 2016 10:19

Marcel Kosters wrote:Vast staat inmiddels dat Freddy nog steeds lid is van SNA. Alleen wist Freddy dat niet. Hij heeft nooit een wedstrijd voor SNA gespeeld en hij speelt komend seizoen niet mee voor SNA. We wachten maar even af.
Tja, dat moet je daar nu weer mee als bond? Een club claimt Afrikaanse spelers door ze lid te maken van de club. De spelers zelf weten van niks, maar ze mogen alleen spelen voor de club die ze heeft geclaimd. Dat lijkt me niet echt de bedoeling van de regels.

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Aug 29, 2016 10:32

Marcel Kosters wrote:
Vast staat inmiddels dat Freddy nog steeds lid is van SNA. Alleen wist Freddy dat niet.
Dat zou betekenen dat jij boter op je hoofd hebt. Hij staat op jouw adres geregistreerd.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Aug 29, 2016 11:18

henk stoop wrote:Dat zou betekenen dat jij boter op je hoofd hebt. Hij staat op jouw adres geregistreerd.
Nee dat denk ik niet, maar het voert te ver om dat op deze plek toe te lichten, daar gaat deze draad ook niet over.

Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen » Mon Aug 29, 2016 13:07

Als Loko gewoon even geduld had gehad, dan had hij vernomen dat hij lekker kon spelen voor SNA zoals we hadden besproken tijdens HHW Open. Nu is het allemaal niet meer opportuun.

Ik ben er klaar mee. Heel veel plezier en succes iedereen!

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Aug 29, 2016 14:05

GuidoB wrote:Tja, dat moet je daar nu weer mee als bond? Een club claimt Afrikaanse spelers door ze lid te maken van de club. De spelers zelf weten van niks, maar ze mogen alleen spelen voor de club die ze heeft geclaimd. Dat lijkt me niet echt de bedoeling van de regels.
Dat is een goede samenvatting van de situatie van Freddy en het vraagstuk voor de bond.

Post Reply