Brunssum open 2015

Dieter

Brunssum open 2015

Post by Dieter » Sun May 24, 2015 22:26

Brunssum Open 2015 staat op de agenda van 7 t/m 15 augustus a.s.

Traditioneel start ook het 37e Brunssum damtoernooi weer op de eerste vrijdag van Augustus en dit keer in een nieuwe locatie. Sporthal Rumpen zal het strijdtoneel zijn voor de dammers uit alle windrichtingen.
Tot 1 juli is de inschrijving 5 euro goedkoper dan daarna dus wil je er bij zijn, bij het gezelligste damtoernooi van Nederland meld je dan vooral snel aan en bespaar 5 euro.
Alle informatie en het inschrijfformulier vind je op: http://brunssumdamtoernooi.nl/

Nu per 24 mei staan er 42 dammers op de deelnemerslijst.

Heel dicht bij de nieuwe speelzaal zijn diverse hotel mogelijkheden en een B&B maar let wel op, vol is vol.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Re: Brunssum open 2015

Post by Leri » Tue May 26, 2015 17:47

Mooi, we hebben er weer zin in dit jaar!

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Jun 10, 2015 18:18

Ik had begrepen dat er op de nieuwe locatie goed bier wordt getapt? :D

henk stoop

Post by henk stoop » Thu Jun 11, 2015 21:58

For strong players (rating 2200 or more) there are two chalets reserved on campsite Hitjesvijver. 3km from playing hall Brunssum Open.
Arriving 1th of August (direct after Nijmegen Open).
Departure 15th of August (last day Brunssum Open).

Both chalets are for four persons.
Chalet 1, African chalet, you can contact Jean-Marc Ndjofang.
Chalet 2, Eastern Europe chalet, you can contact Alexander Bulatov.

Dieter

Post by Dieter » Sun Jun 14, 2015 18:36

Inmiddels de 60 deelnemers gepasseerd, diverse aanmeldingen komen er aan zoals we weten aan dus 70 zal ook snel rond zijn, op de goede weg om weer een prima toernooi in Brunssum te verwachten.
Het vorige bericht van Henk helpt zeker mee om de top verder te versterken en in Praag ook nog een aantal nieuwe potentiele deelnemers gesproken, als de visa in orde komen levert dit ook weer deelnemers op.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Jun 16, 2015 18:28

Allemaal leuk en aardig, wat Afrikanen op de lijst. Maar er is een maar: kunnen deze mensen wel een kalender lezen? Sowieso twee spelers staan ook bij de 'buren' 200 kilometer verderop genoteerd.

Dieter

Post by Dieter » Wed Jun 17, 2015 08:44

Michel Stempher wrote:Allemaal leuk en aardig, wat Afrikanen op de lijst. Maar er is een maar: kunnen deze mensen wel een kalender lezen? Sowieso twee spelers staan ook bij de 'buren' 200 kilometer verderop genoteerd.
Ik verwacht wel dat ze kunnen lezen Michel :-) maar er staan er tot nu toe pas twee op en in de wandelgangen begreep ik dat we er nog wel een paar mogen verwachten die overkomen vanuit HHW. Met buitenlanders die visa nodig hebben blijft het altijd een beetje afwachten natuurlijk. In Praag vielen ook de meeste spelers uit de Oekraine weg door visum problemen, dat is jammer maar niets aan te doen helaas.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Wed Jun 17, 2015 11:00

Michel Stempher wrote:Allemaal leuk en aardig, wat Afrikanen op de lijst. Maar er is een maar: kunnen deze mensen wel een kalender lezen? Sowieso twee spelers staan ook bij de 'buren' 200 kilometer verderop genoteerd.
Mogelijk zijn ze er van uit gegaan dat geen enkele idioot zijn open toernooi programmeert in een periode waarin al een ander open toernooi gepland is.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Jun 17, 2015 11:50

ildjarn wrote:
Mogelijk zijn ze er van uit gegaan dat geen enkele idioot zijn open toernooi programmeert in een periode waarin al een ander open toernooi gepland is.
Wie is die idioot dan en welk toernooi stond al op de kalender? Een voorzichtige conclusie luidt dat beide toernooien elkaar zeer zeker niet tegenwerken. Het deelnemersaantal groeit de laatste weken hard en ik heb er vertrouwen in dat beide toernooien gewoon weer richting de 100 deelnemers per toernooi gaan.

Dieter

Post by Dieter » Wed Jun 17, 2015 14:30

Michel Stempher wrote:
ildjarn wrote:
Wie is die idioot dan en welk toernooi stond al op de kalender? Een voorzichtige conclusie luidt dat beide toernooien elkaar zeer zeker niet tegenwerken. Het deelnemersaantal groeit de laatste weken hard en ik heb er vertrouwen in dat beide toernooien gewoon weer richting de 100 deelnemers per toernooi gaan.
Verwacht ik ook wel Michel en dan hoop ik vervolgens wel dat dit een eenmalige samenvalling gaat zijn. De inschrijvingen lopen in elk geval aardig door en misschien worden het er dit keer geen honderd maar als we 90 hebben ben ik ook tevreden hoor.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Jun 17, 2015 14:52

Dieter wrote: Verwacht ik ook wel Michel en dan hoop ik vervolgens wel dat dit een eenmalige samenvalling gaat zijn. De inschrijvingen lopen in elk geval aardig door en misschien worden het er dit keer geen honderd maar als we 90 hebben ben ik ook tevreden hoor.
Precies :) Ik las trouwens op de website dat de nieuwe speelzaal nieuwe mogelijkheden bevat voor WiFi etc.. Wat houdt dit concreet in? Wordt het deelnemers toegestaan om met hun eigen iPad of andere tablet te noteren (van mij persoonlijk mag m'n tegenstander ook op een 3 inch telefoon de partij invoeren, maar dat terzijde) of stelt de organisatie middelen (tablets, e-borden?) ter beschikking? Misschien wel handig voor deelnemers dat ze weten dat ze eventueel hun eigen tablet mogen meebrengen.

Dieter

Post by Dieter » Wed Jun 17, 2015 19:55

Michel Stempher wrote:
Dieter wrote: Verwacht ik ook wel Michel en dan hoop ik vervolgens wel dat dit een eenmalige samenvalling gaat zijn. De inschrijvingen lopen in elk geval aardig door en misschien worden het er dit keer geen honderd maar als we 90 hebben ben ik ook tevreden hoor.
Precies :) Ik las trouwens op de website dat de nieuwe speelzaal nieuwe mogelijkheden bevat voor WiFi etc.. Wat houdt dit concreet in? Wordt het deelnemers toegestaan om met hun eigen iPad of andere tablet te noteren (van mij persoonlijk mag m'n tegenstander ook op een 3 inch telefoon de partij invoeren, maar dat terzijde) of stelt de organisatie middelen (tablets, e-borden?) ter beschikking? Misschien wel handig voor deelnemers dat ze weten dat ze eventueel hun eigen tablet mogen meebrengen.
We gaan er van uit dat dit probleemloos werkt en dan mogen partijen zeker via de eigen middelen worden ingevoerd. We zullen er ook nog een vermelding van maken op de website.

Dieter

Post by Dieter » Mon Jun 29, 2015 20:35

Inmiddels komen er steeds meer aameldingen binnen en staat de teller op 77 deelnemers.
Met nog ruim 5 weken te gaan zou het gewenste aantal van 100 deelnemers best nog wel eens gehaald kunnen worden.

Sta je nog niet op de deelnemerslijst en heb wel zin in een weekje dammen in Limburg meld je dan vooral snel aan.

actueel
Nederland 57
Rusland 6
Wit Rusland 3
Mali 3
Kameroen, Ivoorkust, Frankrijk, Oekraïne, Duitsland, België en Mongolië elk 1 deelnemer.

henk stoop

Post by henk stoop » Thu Jul 16, 2015 23:47

Inmiddels 86 deelnemers, waarvan GMI Andrej Kalmakov de hoogste rating heeft.
Helaas moest Leopold Kouogueu zich terugtrekken, omdat hij mee moet doen met het Afrikaans kampioenschap voor landenteams.

Dieter

Post by Dieter » Wed Aug 05, 2015 23:03

Vrijdag gaat het 38e Brunssum open van start in de nieuwe sporthal "Rumpenhal"
Op de inschrijvingslijst staan nu exact 100 deelnemers.
Voor het eerst kan er ook semi-live gespeeld worden, tablet meenemen dus zodat het thuisfront de verrichtingen ook op afstand kan volgen.

Voor alle informatie over het toernooi
www.brunssumdamtoernooi.nl

of op facebook
https://www.facebook.com/BrunssumDamtoernooi

en natuurlijk zijn de uitslagen ook te volgen op
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 4634&jr=16

Post Reply