Witte van Moort bekerkampioen van Nederland
- Marcel Kosters
Witte van Moort bekerkampioen van Nederland
Van harte gefeliciteerd! Foto-, video- en technisch verslag van Jasper Lemmen op
http://www.alldraughts.com/index.php/nl ... cup-winner
http://www.alldraughts.com/index.php/nl ... cup-winner
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
Re: Witte van Moort bekerkampioen van Nederland
Ben ik de enige waarbij de diagrammen niet worden getoond op de website?
-
Heb even gekeken bij mij, maar geen probleem (Chrome)
-
Ik krijg ze ook niet in beeld op mijn Ipad. Volgens mij is het Flash. Heb jij een Apple computer Gerben?Gerben van Steenbergen wrote:Ben ik de enige waarbij de diagrammen niet worden getoond op de website?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Marcel Kosters
De diagrammen zijn ik meen html5 / javascript, zeker geen flash, op Macbook en andere Apple computers werkt het.
Wel zijn de diagrammen af en toe een beetje traag met inladen. De applet is relatief een beetje zwaar, dat komt omdat er ook een 3 dimensionale weergave-variant is die je kunt kiezen (leuk om eens te proberen, aanrader!).
Op dit moment vraag ik me af - om mogelijke oorzaken te elimineren - of de pagina voldoende tijd krijgt om in te laden en of er een foutmelding verschijnt en zo ja welke?
Ondertussen dankzij Wouter Sipma een leuke indruk van de Kychkin-memorial die gisteren is begonnen in Jakoetië http://www.alldraughts.com/index.php/en ... in-started . Er zitten geen diagrammen in dit artikel om te testen. Wel zitten er diagrammen in dit artikel over het Kampioenschap van Senegal dat op dit moment ook aan de gang is: http://www.alldraughts.com/index.php/en ... ge-started .
Gerben, Piet, Edwin, bedankt voor jullie bevindingen daarmee kan de site verbeterd worden. Zouden jullie misschien nog eens willen kijken of het niet aan lange inlaadtijd ligt en of er misschien een foutmelding is? Welke internetbrowser (en versie daarvan) gebruiken jullie?
Wel zijn de diagrammen af en toe een beetje traag met inladen. De applet is relatief een beetje zwaar, dat komt omdat er ook een 3 dimensionale weergave-variant is die je kunt kiezen (leuk om eens te proberen, aanrader!).
Op dit moment vraag ik me af - om mogelijke oorzaken te elimineren - of de pagina voldoende tijd krijgt om in te laden en of er een foutmelding verschijnt en zo ja welke?
Ondertussen dankzij Wouter Sipma een leuke indruk van de Kychkin-memorial die gisteren is begonnen in Jakoetië http://www.alldraughts.com/index.php/en ... in-started . Er zitten geen diagrammen in dit artikel om te testen. Wel zitten er diagrammen in dit artikel over het Kampioenschap van Senegal dat op dit moment ook aan de gang is: http://www.alldraughts.com/index.php/en ... ge-started .
Gerben, Piet, Edwin, bedankt voor jullie bevindingen daarmee kan de site verbeterd worden. Zouden jullie misschien nog eens willen kijken of het niet aan lange inlaadtijd ligt en of er misschien een foutmelding is? Welke internetbrowser (en versie daarvan) gebruiken jullie?
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
Ik gebruik Internet Explorer 9.0.28. An sich laadt de website niet traag, foto's en stukjes worden vrijwel direct ingeladen, alleen het dambord verschijnt niet. Er blijft steeds een dambordje in lopen.Marcel Kosters wrote:De diagrammen zijn ik meen html5 / javascript, zeker geen flash, op Macbook en andere Apple computers werkt het.
Overigens zijn de stukjes de moeite waard om te lezen!
Edit: Net Internet Explorer 11 gedownload, gevolg is dat de diagrammen vrijwel meteen laden, top!
- Marcel Kosters
Hoi Gerben,
Bedankt voor de feedback! Zonder tegenbericht van Piet of andere gebruikers gaan we er voor het moment vanuit, dat eventuele weergave problemen van de diagrammen opgelost kunnen worden met het updaten van de webbrowser. Ondertussen trouwens een rapportage over het eerste TK Vrouwen op http://www.alldraughts.com/index.php/en ... pion-women .
Vriendelijke groet,
Marcel
Bedankt voor de feedback! Zonder tegenbericht van Piet of andere gebruikers gaan we er voor het moment vanuit, dat eventuele weergave problemen van de diagrammen opgelost kunnen worden met het updaten van de webbrowser. Ondertussen trouwens een rapportage over het eerste TK Vrouwen op http://www.alldraughts.com/index.php/en ... pion-women .
Vriendelijke groet,
Marcel
Ik vind het vreselijke damborden. Allereerst laden ze supertraag. Vervolgens zie je de zwarte schijven nauwelijks, omdat de bruine velden heel donker zijn. Dit laatste speelt zowel op mijn DELL 2408WFP externe monitor als op de display van mijn Dell Latitude E6430 laptop. Verder kan je ze niet met de pijltjestoetsen bedienen, waardoor het erg gebruiksonvriendelijk is. En als je toch een mooi dambord wilt maken, zorg dan in elk geval voor een plaatje van de schijven met een beetje resolutie. Dit is geen rondje; je ziet de happen eruit springen.
- Marcel Kosters
Hoi Guido,
Over de inlaadtijd van de diagrammen verschillen we niet van mening, maar het geeft wel de mogelijkheid om het dambord in 3D te bekijken. Merk op, dat je als je met je muis op het 3D bord gaat staan, je het ook met de muis rond kunt draaien, van opzij, van onderen of van boven kunt bekijken, etc.
Wat contrast etc betreft, ik heb daar op mijn beeldscherm niet zo'n last van, doet dit probleem van slecht zichtbare zwarte schijven zich in alle weergave modussen voor? Met de menu keuze opties links onder naast het diagram kun je kiezen tussen de verschillende weergave mogelijkheden, waaronder 3D.
Het interface (van tooltips voorzien) moet zich nog een beetje wijzen en waarschijnlijk ook verbeterd worden (gebruiksvriendelijkheid).
De knoppen naast het diagram waarvan de functie op dat moment niet beschikbaar is (bijvoorbeeld terugbladeren vanuit de beginstand) zijn grijs. Als de functie onder de knop beschikbaar is, is deze knop blauw.
Vriendelijke groet,
Marcel
Over de inlaadtijd van de diagrammen verschillen we niet van mening, maar het geeft wel de mogelijkheid om het dambord in 3D te bekijken. Merk op, dat je als je met je muis op het 3D bord gaat staan, je het ook met de muis rond kunt draaien, van opzij, van onderen of van boven kunt bekijken, etc.
Wat contrast etc betreft, ik heb daar op mijn beeldscherm niet zo'n last van, doet dit probleem van slecht zichtbare zwarte schijven zich in alle weergave modussen voor? Met de menu keuze opties links onder naast het diagram kun je kiezen tussen de verschillende weergave mogelijkheden, waaronder 3D.
Het interface (van tooltips voorzien) moet zich nog een beetje wijzen en waarschijnlijk ook verbeterd worden (gebruiksvriendelijkheid).
De knoppen naast het diagram waarvan de functie op dat moment niet beschikbaar is (bijvoorbeeld terugbladeren vanuit de beginstand) zijn grijs. Als de functie onder de knop beschikbaar is, is deze knop blauw.
Vriendelijke groet,
Marcel
Het lukt me niet makkelijk om een andere weergave te selecteren. Als ik de dropdown open heb, springt de selectie steeds weer terug naar Wood. Op een gegeven moment blijkt de selectie wel veranderd te zijn, hoewel dit niet zichtbaar is. Ik zie het voordeel van een 3D bord niet, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb er toch naar gekeken. In de weergave 3D Classic komt er een soort vlek naast de schijven; ik vermoed dat dit een schaduw moet voorstellen. Als ik het bord draai, draait de schaduw mee. Dat is niet realistisch: ik draai het bord, ik loop niet zelf rond het bord (zit op mijn stoel). De zichtbaarheid van de schijven is niet overal hetzelfde op het bord. Verder weg worden de velden donkerder en de zichtbaarheid slechter. Verder zijn de schijven onrealistisch plat. Als je dat met echte schijven zou doen, zouden ze snel breken.
- Marcel Kosters
Hoi Guido,GuidoB wrote: (...) Als ik de dropdown open heb, springt de selectie steeds weer terug naar Wood. Op een gegeven moment blijkt de selectie wel veranderd te zijn, hoewel dit niet zichtbaar is. (...).
Als ik in het optie menu een weergave kies, krijgt deze een vinkje en wordt de naam van de geselecteerde weergave getoond. Als ik vervolgens het optiemenu sluit, zie ik de geselecteerde weergave. Bedoel je, dat deze interface anders moet of dat het bij jou niet zo werkt? In dat geval is mijn eerste vraag, of de gebruikte browser 'up to date' is?
Vriendelijke groet,
Marcel
Geen vinkje zichtbaar in Firefox. Deze browser houdt zichzelf up-to-date.
- Marcel Kosters
Dit probleem(pje) is reproduceerbaar en wordt doorgegeven aan de ontwikkelaars, bedankt voor de feedback!GuidoB wrote:Geen vinkje zichtbaar in Firefox. Deze browser houdt zichzelf up-to-date.
-
- Real name: Michel Stempher
Waar kan gekozen worden voor een 3D weergave? Ik zie alleen Classic, Wood, Green en Marble. Wat betreft de inlaadtijd van de diagrammen: totaal geen last van. Bij mij gaat het hartstikke snel (max. 1 seconde).
- Marcel Kosters
Hoi Michel,Michel Stempher wrote:Waar kan gekozen worden voor een 3D weergave? Ik zie alleen Classic, Wood, Green en Marble. Wat betreft de inlaadtijd van de diagrammen: totaal geen last van. Bij mij gaat het hartstikke snel (max. 1 seconde).
Zo te zien vallen bij jou de bovenste twee opties 3D Classic en 3D Turtles buiten beeld. Komt dat omdat je misschien moet scrollen of zou het samen hangen met je device en / of browser(versie) / zou je svp willen aangeven waarmee je de applet bekijkt (en misschien even checken of je echt niet de twee bovenste opties kunt benaderen eventueel met een andere browser?).
Vriendelijke groet,
Marcel