Voorkeursbeleid
Voorkeursbeleid
http://www.omroepbrabant.nl/?audio%2F13 ... recommends
Vrij bizar dat zo'n talent als Thijs niet aan talentontwikkeling mocht deelnemen ...
De "eigen trainer" van Thijs is Cor Kuijstermans, mag wel even genoemd worden.
Vrij bizar dat zo'n talent als Thijs niet aan talentontwikkeling mocht deelnemen ...
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Thijs van den Broek
Re: Voorkeursbeleid
Kosmos wrote:http://www.omroepbrabant.nl/?audio%2F13 ... recommends
Ja het is nog veel erger. Ik ben echt heel boos en niet alleen omdat ik totaal geen steun krijg en heb gekregen maar vooral omdat ik gewoon jaren word geterroriseerd en tegengewerkt door bepaalde mensen binnen de KNDB. Zelfs tot vandaag krijg ik allemaal dreigmail en intimiderende mailtjes van de KNDB en voor dit interview had ik zelfs de KNDB gemaild of ik zeker naar het WK ga/mag daar wilde zowel de technisch directeur en KNDB voorzitter geen "ja" op zeggen en ik moet eerst allemaal mondelingen gesprekken voeren waar ik iemand moet mee nemen die me bij kan staan
Ik heb al in zoveel mailtjes naar hen bijna gesmeekt of ze mij een schriftelijke verklaring willen geven WAAROM ik dan niet aan het WK zou mogen meedoen maar dat weigeren ze gewoon te geven.
Ik weet ook niet echt wat ze doen dit duurt nu ook al maanden en zo kan ik me toch ook niet goed voorbereiden (maar ja daar is de KNDB denk op uit)
Is er serieus niemand binnen de KNDB die redelijk is en voor kan zorgen dat dit stopt. Ze hebben alles al kapot gemaakt en nu willen ze zelfs voor zorgen dat ik niet eens meer kan spelen ook al heb ik me netjes geplaatst voor dit WK en ben ik Europees kampioen.
Nog erger de KNDB had me zelfs gemailt dat ik dit interview maar beter niet kon geven.......
gelukkig ben ik zo zot niet geweest en heb ik toch men kans gepakt om de damsport op een (denk ik) leuke manier te promoten!
-
Thijs, vergooi de laatste paar maanden van je jeugdcarriere niet aan sentimentele onzin maar doe wat je kunt.
Dus, don't get mad, get even.
Heel goed dat de KNDB dit allemaal mailt.
Als ik jou was zou ik meteen een advocaat in de arm nemen. Met al die mails wil zo'n advocaat dat vast wel pro-deo doen, immers
een zekere overwinning en gratis publiciteit. Ga minimaal langs bij rechtshulp.
last but not least: veel succes!!!
Als ik jou was zou ik meteen een advocaat in de arm nemen. Met al die mails wil zo'n advocaat dat vast wel pro-deo doen, immers
-
Bedankt!Bert Zwart wrote:Thijs, vergooi de laatste paar maanden van je jeugdcarriere niet aan sentimentele onzin maar doe wat je kunt.
Ja je hebt denk ik wel gelijk, ik ga heel binnenkort iig een mail sturen waar ik de voorzitter (die er nog niet lang zit) Hans Vermeulen een mogelijkheid geef om alsnog dit recht te zetten op korte termijn eventueel met gesprek en dan ga ik idd stoppen met die sentimentele onzin en op een andere manier (waar ik zowel voor mezelf als miss voor de damsport liever niet aan begin).
Iig ga ik het gewoon wel fair spelen en transparant zijn ik zal eventueel de "open" mail ook hier posten en het ventuele gesprek ook opnemen zodat er geen discussie kan ontstaan hoe en wat er is gecommuniceerd bij eventuele hogere instanties.
Bert, wat denk je dat ik miss nog meer kan doen? Het is niet mijn bedoeling om de damsport te schaden juist het tegenovergestelde (zoals in dit interview wel is te zien) maar zou een brief naar NOC*NSF de KNDB wel in beweging brengen?
Tsja, de KNDB heeft vrijheid van meningsuiting nooit zo hoog in het vaandel gehad.playforstacks wrote:Kosmos wrote:http://www.omroepbrabant.nl/?audio%2F13 ... recommends
Ja het is nog veel erger. Ik ben echt heel boos en niet alleen omdat ik totaal geen steun krijg en heb gekregen maar vooral omdat ik gewoon jaren word geterroriseerd en tegengewerkt door bepaalde mensen binnen de KNDB. Zelfs tot vandaag krijg ik allemaal dreigmail en intimiderende mailtjes van de KNDB en voor dit interview had ik zelfs de KNDB gemaild of ik zeker naar het WK ga/mag daar wilde zowel de technisch directeur en KNDB voorzitter geen "ja" op zeggen en ik moet eerst allemaal mondelingen gesprekken voeren waar ik iemand moet mee nemen die me bij kan staan
Ik heb al in zoveel mailtjes naar hen bijna gesmeekt of ze mij een schriftelijke verklaring willen geven WAAROM ik dan niet aan het WK zou mogen meedoen maar dat weigeren ze gewoon te geven.
Ik weet ook niet echt wat ze doen dit duurt nu ook al maanden en zo kan ik me toch ook niet goed voorbereiden (maar ja daar is de KNDB denk op uit)
Is er serieus niemand binnen de KNDB die redelijk is en voor kan zorgen dat dit stopt. Ze hebben alles al kapot gemaakt en nu willen ze zelfs voor zorgen dat ik niet eens meer kan spelen ook al heb ik me netjes geplaatst voor dit WK en ben ik Europees kampioen.
Nog erger de KNDB had me zelfs gemailt dat ik dit interview maar beter niet kon geven.......
gelukkig ben ik zo zot niet geweest en heb ik toch men kans gepakt om de damsport op een (denk ik) leuke manier te promoten!
Helaas mag ik niet mee als begeleider, want sinds 2004 mag dat niet omdat een zekere HS dan met dreigementen komt en dat gedoe wil deheer K voor zijn... Mag Cor Kuijstermans niet mee?
Succes gewenst namens collega rebel TG
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Michel Stempher
Het moet natuurlijk wel iets genuanceerd worden. Thijs is, naar ik meen, twee jaren NT geweest. Op het moment dat Thijs een aantal uitermate belangrijke toetsen van school belangrijker vond dan de selectiedag (lijkt me hartstikke normaal en dat is zelfs te prijzen.. het hele leven hangt zo'n beetje af van een goede studie), besloot K. de stekker eruit te trekken wat betreft Thijs. In het vervolg is er alleen nog maar meer zout in de wond gestrooid en werkt de KNDB waar mogelijk Thijs tegen.
Bij de KNDB denken ze echt dat Thijs zomaar een ludieke actie voert tegen K. Er hebben voldoende dingen gespeeld om deze actie goed te praten!!! Sterker nog: wat er hierna is gebeurd, maakt het alleen maar meer terecht dan dat het al was!!!! En trouwens: de KNDB mag dolblij zijn met het bewuste interview. De KNDB is nogal gespaard gebleven.
Bij de KNDB denken ze echt dat Thijs zomaar een ludieke actie voert tegen K. Er hebben voldoende dingen gespeeld om deze actie goed te praten!!! Sterker nog: wat er hierna is gebeurd, maakt het alleen maar meer terecht dan dat het al was!!!! En trouwens: de KNDB mag dolblij zijn met het bewuste interview. De KNDB is nogal gespaard gebleven.
-
Je moet denk ik ook eens informeren bij de FMJD en de EDC naar je mogelijkheden.
Je moet dingen parallel doen: praten met de KNDB en intussen kijken wat je andere opties zijn.
Je recht, je publiciteit, de internationale bonden, en communiceren met de KNDB.
Ik ken de details niet, maar ik kan me voorstellen dat er misschien bemiddeld moet worden, sta daarvoor open.
Dat T shirt van je was grappig maar niet de basis voor een toekomst. Ik dacht eigenlijk dat dat de afsluiting was van je carriere, realiseerde me niet dat je nog eventueel naar een WK zou mogen. Daarom was het ook een klein beetje dom, je had dat T shirt beter
aan kunnen doen op het WK podium Maar goed, ik kan me voorstellen dat dit besproken moet worden.
Uiteindelijk denk ik dat het voor K allemaal strictly business was toen hij je op een zijspoor zette, net zoals K 20 jaar geleden op schandalige wijze werd geloost door Ton Sijbrands.
Dit geschreven hebbende, misschien moeten jullie allemaal eens naar dr Phil?
Je moet dingen parallel doen: praten met de KNDB en intussen kijken wat je andere opties zijn.
Je recht, je publiciteit, de internationale bonden, en communiceren met de KNDB.
Ik ken de details niet, maar ik kan me voorstellen dat er misschien bemiddeld moet worden, sta daarvoor open.
Dat T shirt van je was grappig maar niet de basis voor een toekomst. Ik dacht eigenlijk dat dat de afsluiting was van je carriere, realiseerde me niet dat je nog eventueel naar een WK zou mogen. Daarom was het ook een klein beetje dom, je had dat T shirt beter
aan kunnen doen op het WK podium Maar goed, ik kan me voorstellen dat dit besproken moet worden.
Uiteindelijk denk ik dat het voor K allemaal strictly business was toen hij je op een zijspoor zette, net zoals K 20 jaar geleden op schandalige wijze werd geloost door Ton Sijbrands.
-
Met betrekking tot rechten.Bert Zwart wrote:Je moet denk ik ook eens informeren bij de FMJD en de EDC naar je mogelijkheden.
Wat stond er precies in de wedstrijdvoorwaarden van het NK Junioren 2013 (kan het nergens vinden)?
Kregen de eerste drie aankomenden het recht om uit te komen in het WK Junioren 2013?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
7. c) De nummers 1 en 2 en 3 plaatsen zich voor het WjK jongens junioren 2013 in Frankrijk, van 21 december tot en met 28 december 2013.Piet Bouma wrote:Met betrekking tot rechten.Bert Zwart wrote:Je moet denk ik ook eens informeren bij de FMJD en de EDC naar je mogelijkheden.
Wat stond er precies in de wedstrijdvoorwaarden van het NK Junioren 2013 (kan het nergens vinden)?
Kregen de eerste drie aankomenden het recht om uit te komen in het WK Junioren 2013?
-
Dat staat als een huis. Geen discussie mogelijkplayforstacks wrote: 7. c) De nummers 1 en 2 en 3 plaatsen zich voor het WjK jongens junioren 2013 in Frankrijk, van 21 december tot en met 28 december 2013.
-
Het was een heel leuk interview, en je hebt erg volwassen en terughoudend over de perikelen met de KNDB gesproken. Ze moeten zich diep en diep schamen dat ze een kampioen zo behandelen.playforstacks wrote: Nog erger de KNDB had me zelfs gemailt dat ik dit interview maar beter niet kon geven.......
Zie alle tegenwerking maar gewoon als een vorm van weerbaarheidstraining. Alle grote kampioenen hebben ooit ruzie met de bond gehad. Denk aan Dybman die ook jarenlang niet naar het WK mocht. Of aan Rintje Ritsma of Bart Veldkamp die in het schaatsen hun eigen weg hebben gekozen.
-
Dr. PhilRein Halbersma wrote: Zie alle tegenwerking maar gewoon als een vorm van weerbaarheidstraining.
Zelfs Johan Krajenbrink kan in een toespraak met deze quote wegkomen
De KNDB moet gewoon Thijs even berispen voor het incident en vervolgens snel duidelijk maken dat hij als Europees juniorenkampioen de eerst aangewezen persoon is, die mee mag doen aan het junioren WK.
Wat een soap!
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Thijs zeer ernstig allemaal. Het voorkeursbeleid neemt negatieve groteske vormen aan.Piet Bouma wrote:Dr. PhilRein Halbersma wrote: Zie alle tegenwerking maar gewoon als een vorm van weerbaarheidstraining.
De KNDB moet gewoon Thijs even berispen voor het incident en vervolgens snel duidelijk maken dat hij als Europees juniorenkampioen de eerst aangewezen persoon is, die mee mag doen aan het junioren WK.
Wat een soap!
De weg die je wilt bewandelen klinkt logisch en het zou erg bizar zijn als jij niet naar het WK mag.
Aangaande de suggestie van Bert om het voor te leggen aan de FMJD/EDC heb ik mijn twijfels. Zij zullen zich niet willen bemoeien met het beleid van de KNDB.
Een advocaat? Ik kan mij voorstellen dat dit het laatste is wat je wilt. Mogelijk een mediator.
Ik hoop voor je dat het gesprek met de KNDB voorzitter Hans Vermeulen wat oplevert.
PS Piet Bouma, waarom moet de KNDB Thijs berispen
-
Waarom moet de KNDB Thijs nou weer berispen? Is demonstreren verboden soms? Er wordt in genoeg door de vakbond erkende demonstraties met 'fuck' gewerkt op spandoeken enzo. Het is gewoon een ietwat nieuwere manier van aangeven dat je het totaal oneens bent met het gevoerde beleid. Wie gaat er nou een spandoek tonen met de tekst 'wij zijn tegen het kabinet' bijvoorbeeld? Een alternatief zou in het geval van Thijs 'Weg met Krajenbrink' kunnen zijn. Maar nogmaals: 'fuck' heeft PRECIES dezelfde strekking. Er is echt geen ergere betekenis bij.Piet Bouma wrote:Dr. PhilRein Halbersma wrote: Zie alle tegenwerking maar gewoon als een vorm van weerbaarheidstraining.
Wat een soap!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
De KNDB anno 2013: Pim en Roel krijgen voor het NK al te horen dat ze zich plaatsen voor het WK, ook als ze zich niet plaatsen. Heike die zich nergens voor geplaatst heeft, mag naar het WK, en uitgerekend Thijs, die zich ondubbelzinnig geplaatst heeft voor het WK, moet vrezen voor zijn deelname. Telkens als je denkt dat het echt niet gekker kan, weet de KNDB zichzelf te overtreffen.
Volgens mij heb je het volste recht op dit punt duidelijkheid te eisen, ook zonder moeilijke gesprekken en/of toezeggingen van jouw kant, en als de KNDB weigert die duidelijkheid te geven, riekt dat naar onbehoorlijk bestuur, wat betekent dat je de betrokkenen niet alleen bestuurlijk, maar ook persoonlijk aansprakelijk kunt stellen voor de gevolgen van hun handelen.
Jij hebt je geplaatst voor het WK, de wedstrijdvoorwaarden zijn op dit punt glashelder. Als de KNDB daarop wil terugkomen zal men aan moeten geven waarom ze dat willen, en minstens zo belangrijk, aan moeten geven op grond van welke regel dat gebeurt. Bij mijn weten kunnen straffen uitsluitend opgelegd worden door de tuchtcommissie, niet door Krajenbrink, hoe graag hij dat ook zou willen.playforstacks wrote:voor dit interview had ik zelfs de KNDB gemaild of ik zeker naar het WK ga/mag daar wilde zowel de technisch directeur en KNDB voorzitter geen "ja" op zeggen en ik moet eerst allemaal mondelingen gesprekken voeren waar ik iemand moet mee nemen die me bij kan staan
Volgens mij heb je het volste recht op dit punt duidelijkheid te eisen, ook zonder moeilijke gesprekken en/of toezeggingen van jouw kant, en als de KNDB weigert die duidelijkheid te geven, riekt dat naar onbehoorlijk bestuur, wat betekent dat je de betrokkenen niet alleen bestuurlijk, maar ook persoonlijk aansprakelijk kunt stellen voor de gevolgen van hun handelen.