Brunssum Open 2013

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Fri May 24, 2013 15:25

Inmidels komt ook de inschrijving van het Brunssum open langzaam op gang. In vergelijk met voorgaande jaren blijven de inschrijvingen nog wel wat achter maar inmiddels hebben zich toch al ruim 40 dammers aangemeld voor het 36e toernooi dat op 2 augustus van start gaat.
Het is ook prettig om vast te stellen dat er inmiddels aanvragen uit het buitenland binnenkomen.
Voor meer informatie kunt U naar de website van het toernooi gaan www.brunssumdamtoernooi.nl en natuurlijk is het toernooi ook te vinden op facebook al moeten de inschrijvingen wel plaatsvinden via de website en worden namen van deelnemers pas vermeld als de betaling is ontvangen.
op facebook is het adres: https://www.facebook.com/#!/BrunssumDamtoernooi

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Brunssum Open 2013

Post by Eric van Dusseldorp » Sat Jun 08, 2013 15:49

Daarom Brunssum
Over het boek van Martijn van Gortel over ruim drie decennia Brunssumtoernooien
www.ericsdamsite.com
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Mon Jun 10, 2013 19:47

De inschrijvingen blijven wel nog steeds achter bij voorgaande jaren maar inmiddels hebben 55 spelers aangegeven dat ze in Brunssum de strijd aan zullen gaan. Natuurlijk verwachten we de komende weken nog een flinke serie aanmeldingen. Ga daarvoor naar www.brunssumdamtoernooi.nl

Ook op de facebook site van het toernooi zal de komende tijd nieuws te vinden zijn over Brunssum 2013.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Thu Jun 20, 2013 09:04

Dieter wrote:De inschrijvingen blijven wel nog steeds achter bij voorgaande jaren maar inmiddels hebben 55 spelers aangegeven dat ze in Brunssum de strijd aan zullen gaan. Natuurlijk verwachten we de komende weken nog een flinke serie aanmeldingen. Ga daarvoor naar http://www.brunssumdamtoernooi.nl

Ook op de facebook site van het toernooi zal de komende tijd nieuws te vinden zijn over Brunssum 2013.
Inschrijven voor 1 juli is 5 euro goedkoper dan daarna, Toch naar Brunssum? dan deze of volgende week je inschrijving regelen dus

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Brunssum Open 2013

Post by Leri » Thu Jun 20, 2013 16:57

Hooppaaaa! Vandaag te horen gekregen dat ik vakantie kan krijgen die week. Ik hoop dat Huub, de Barman bij desbetreffende camping, de biertjes al koud heeft!

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Brunssum Open 2013

Post by Michel Stempher » Thu Jun 20, 2013 17:08

Leri wrote:Hooppaaaa! Vandaag te horen gekregen dat ik vakantie kan krijgen die week. Ik hoop dat Huub, de Barman bij desbetreffende camping, de biertjes al koud heeft!
:welcome:

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Fri Jun 28, 2013 12:50

Inmiddels beginnen toch elke dag nieuwe aanmeldingen binnen te lopen, laat dit jaar maar gestaag groeit het deelnemersveld nu wel aan (een kleine 70 deelnemers hebben igeschreven).
Voor 1 juli aanmelden en betalen is 5 euro goedkoper dan daarna, dus wil je meedoen, ben er dan nu nog snel bij om de eerste 5 euro te verdienen. :D

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Sun Jul 21, 2013 13:30

Twee weken voor de start van het toernooi staat de deelnemersteller op 94.
Opgemerkt moet wel worden dat de groep uit Turkmenistan voor zover we weten nog geen visum heeft en het zal dus lastig worden voor dat achttal om nog op tijd naar Europa te komen.
We missen ook nog een aantal min of meer vaste deelnemers, als die er bij komen gaan we vast nog in de buurt van de 100 deelnemers uitkomen.

Gerben van Steenbergen
Posts: 41
Joined: Thu Apr 10, 2008 16:23
Real name: Gerben van Steenbergen

Re: Brunssum Open 2013

Post by Gerben van Steenbergen » Mon Jul 22, 2013 14:15

Klopt het dat de loting voor de eerste ronde veranderd is tav voorgaande jaren?

In het programmaboekje staat: "De loting voor de eerste ronde zal gericht zijn, in die zin, dat door de organisatoren op basis de KNDB-rating, een verdeling van de deelnemers in twee of meer groepen zal plaatsvinden. In de eerste ronde zullen de deelnemers uit eenzelfde groep niet tegen elkaar spelen."

Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: Brunssum Open 2013

Post by Jasper Daems » Mon Jul 22, 2013 23:15

Gerben van Steenbergen wrote:Klopt het dat de loting voor de eerste ronde veranderd is tav voorgaande jaren?

In het programmaboekje staat: "De loting voor de eerste ronde zal gericht zijn, in die zin, dat door de organisatoren op basis de KNDB-rating, een verdeling van de deelnemers in twee of meer groepen zal plaatsvinden. In de eerste ronde zullen de deelnemers uit eenzelfde groep niet tegen elkaar spelen."
Dat is al jaren zo toch?!

Gerben van Steenbergen
Posts: 41
Joined: Thu Apr 10, 2008 16:23
Real name: Gerben van Steenbergen

Re: Brunssum Open 2013

Post by Gerben van Steenbergen » Tue Jul 23, 2013 00:09

Jasper Daems wrote:
Gerben van Steenbergen wrote:Klopt het dat de loting voor de eerste ronde veranderd is tav voorgaande jaren?

In het programmaboekje staat: "De loting voor de eerste ronde zal gericht zijn, in die zin, dat door de organisatoren op basis de KNDB-rating, een verdeling van de deelnemers in twee of meer groepen zal plaatsvinden. In de eerste ronde zullen de deelnemers uit eenzelfde groep niet tegen elkaar spelen."
Dat is al jaren zo toch?!
Oké, zou goed kunnen. Ik dacht me te herinneren dat je altijd iemand lootte die in je groep zat, maar dat dát nu niet meer zo is. Zal wel een zonnesteek zijn geweest..

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Brunssum Open 2013

Post by henk stoop » Tue Jul 23, 2013 00:14

Jasper Daems wrote:
Gerben van Steenbergen wrote:Klopt het dat de loting voor de eerste ronde veranderd is tav voorgaande jaren?

In het programmaboekje staat: "De loting voor de eerste ronde zal gericht zijn, in die zin, dat door de organisatoren op basis de KNDB-rating, een verdeling van de deelnemers in twee of meer groepen zal plaatsvinden. In de eerste ronde zullen de deelnemers uit eenzelfde groep niet tegen elkaar spelen."
Dat is al jaren zo toch?!
Tot nu toe speelde je juist wel tegen iemand in dezelfde groep.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Brunssum Open 2013

Post by Leri » Tue Jul 23, 2013 01:05

Word er ook rekening gehouden met clubspelers?

Vorige jaar moest ik in de 1e ronde tegen een club speler. Niets mis mee, maar ik reis niet af naar brunssum om tegen iemand van mijn club te spelen :).

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Wed Jul 24, 2013 21:43

Leri wrote:Word er ook rekening gehouden met clubspelers?

Vorige jaar moest ik in de 1e ronde tegen een club speler. Niets mis mee, maar ik reis niet af naar brunssum om tegen iemand van mijn club te spelen :).
In de loting worden wel groepen aangehouden en binnen die groepen worden spelers in een volgorde geplaatst die voorkomt dat de topduels in de eerste ronde vallen. Verder niet veel nieuws onder de zon. Wat clubgenoten betreft, daar is natuurlijk wel eens een ongelukkige loting waar als we het kunnen voorkomen proberen we dat uiteraard wel, clubs met een groot aantal spelers geen ook wel haast de garantie dat er onderlinge duels zijn dat is nu eenmaal zo.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Brunssum Open 2013

Post by Dieter » Wed Jul 24, 2013 21:45

Er staan nu 95 spelers op de lijst. In Nijmegen vernam ik dat daar nog Brion Koullen en Fonds Huybrechts bij komen en ook Arnoud Rood zal er bij komen, 98 dus inmiddels.
Verder zoeken nog twee spelers een gastgezin, als dat lukt dan zitten we op 100. Wie wil graag gastheer/familie zijn voor een weekje?

Post Reply