Nijmegen Open 2013, 21 tm 27 juli
- Eric Sanders
Nijmegen Open 2013, 21 tm 27 juli
Van 21 juli t/m 27 juli 2013 wordt de negenentwintigste editie van het Nijmegen Open damtoernooi gehouden, als vanouds in de Jan Massinkhal.
Meer informatie is te vinden op http://www.nijmegenopen.nl
Opgeven kan via het inschrijfformulier op de website.
Meer informatie is te vinden op http://www.nijmegenopen.nl
Opgeven kan via het inschrijfformulier op de website.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Eric Sanders
Re: Nijmegen Open 2013, 21 tm 27 juli
De inschrijvingen komen nog steeds binnen. Zojuist nummer 100. Het begint inmiddels een heel aardig deelnemersveld te worden. De top 10:
Komen kijken kan natuurlijk ook. Op de openingsdag is Henk Stoop er met zijn boekenstand. Woensdagavond is het traditionele sneldammen, dit jaar weer in Lent.
- 1 Alexander Schwarzman
2 Guntis Valneris
3 Roel Boomstra
4 Alexander Baljakin
5 Murodullo Amrillaev
6 Johan Krajenbrink
7 Macodou NDiaye
8 Leopold Kouogueu
9 Jasper Lemmen
10 Aleksej Domchev
Komen kijken kan natuurlijk ook. Op de openingsdag is Henk Stoop er met zijn boekenstand. Woensdagavond is het traditionele sneldammen, dit jaar weer in Lent.
werden er niet live partijen aangekondigd in Nijmegen?
-
- Real name: Hendrik Veenstra
Volgens mij zijn ze daar net mee begonnen. ik zie de partijen Krajenbrink-Andreev en Boomstra - Terwel.
(via toernooibase en dan livegames linksbovenin)
mooi, inmiddels al vier. wat moet je anders doen bij deze hitte, dan binnenblijven en achter de laptop dampartijen live volgenhendrikv wrote:Volgens mij zijn ze daar net mee begonnen. ik zie de partijen Krajenbrink-Andreev en Boomstra - Terwel.
- Eric Sanders
We moesten even aandacht besteden aan andere zaken, maar we zijn inderdaad semi-live nu.
-
- Real name: Michel Stempher
Goed werk! Wellicht een heel domme opmerking, maar op Krajenbrinks gespeelde 40. 29-24 kan toch gewoon een simpel achterloopje? Ik heb al enige tijd gekeken, maar ik zie geen hinderlaag. Ik vermoed dat 29-24 een invoerfoutje is? Edit: de stand op de applet was inderdaad incorrect.Eric Sanders wrote:We moesten even aandacht besteden aan andere zaken, maar we zijn inderdaad semi-live nu.
Het wil niet echt lukken met die semi live borden geloof ik, ik heb al uren dezelfde standen op de borden staan, kan niet de bedoeling zijn.
-
Ze nemen nogal lange pauzes bij de seriematige invoer en vullen dan een groot aantal zetten in 1x bij.Dieter wrote:Het wil niet echt lukken met die semi live borden geloof ik, ik heb al uren dezelfde standen op de borden staan, kan niet de bedoeling zijn.
Het beste is gewoon alle partijen te selecteren en dan het vinkje automatically open tab at next move aanzetten.
En dan lekker in de tuin gaan zetten (in de schaduw) en zo nu een dan een blik werpen op laptop of Ipad of er weer wat is bijgewerkt.
Voor de organisatie is dit natuurlijk ook geheel nieuw en zij zullen een modus moeten vinden in het aantal partijen, hoevaak bij de partijen langs etc.
In Heerhugowaard was het natuurlijk perfect met invoer door de deelnemers zelf op 30 Ipads. Hier is het een andere systematiek.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Eric Sanders
We begrijpen dat het nogal afkicken is na Heerhugowaard. Dat was echt onevenaarbaar (voor ons). We doen het hier op onze eigen bescheiden manier en het is nog zoeken een goede modus te vinden. Op het moment zijn we ook een tikje onderbezet. De ervaring leert dat als het toernooi na dag twee eenmaal draait en we weer doorhebben hoe onze eigen manier van werken ook weer was gaat het meestal vlotter.Piet Bouma wrote:Ze nemen nogal lange pauzes bij de seriematige invoer en vullen dan een groot aantal zetten in 1x bij.Dieter wrote:Het wil niet echt lukken met die semi live borden geloof ik, ik heb al uren dezelfde standen op de borden staan, kan niet de bedoeling zijn.
Het beste is gewoon alle partijen te selecteren en dan het vinkje automatically open tab at next move aanzetten.
En dan lekker in de tuin gaan zetten (in de schaduw) en zo nu een dan een blik werpen op laptop of Ipad of er weer wat is bijgewerkt.
Voor de organisatie is dit natuurlijk ook geheel nieuw en zij zullen een modus moeten vinden in het aantal partijen, hoevaak bij de partijen langs etc.
In Heerhugowaard was het natuurlijk perfect met invoer door de deelnemers zelf op 30 Ipads. Hier is het een andere systematiek.
Hendrik gaf ons de goede tip om maar een paar borden te kiezen en die wat meer up to date houden. Dat nemen we zeker mee in onze overwegingen.
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
Opmerkelijk: Erik van de Weerdhof staat na een overwinning op NDiaga Samb én met een TPR van 1499 slechts op plaats 31.
-
Inmiddels is de uitslag veranderd in 1-1 Gerben en is Erik verder gezakt. Nog niet alle uitslagen van de vierde ronde zijn verwerkt.Gerben van Steenbergen wrote:Opmerkelijk: Erik van de Weerdhof staat na een overwinning op NDiaga Samb én met een TPR van 1499 slechts op plaats 31.
Jammer is het dat de organisatie het niet voor elkaar krijgt de semi-live partijen tot het einde semi-live bij te werken. Men kan beter vier partijen helemaal tot het einde weergeven dan negen, waarvan zes dan vanaf zet 30 of ietsje later niet meer bijgewerkt worden, vanwege tijdgebrek o.i.d.
Het effect van de semi-livepartijen gaat dan wel verloren en dat is niet de bedoeling van de ontwerpers.
En dat terwijl er wel gekeken wordt. We hebben inmiddels een tellertje geplaatst. De partij Valneris – Van Gortel had meer dan 1000 hits. Natuurlijk iedereen kijkt vaker dan 1x naar zo’n partij (het wordt niet op ip-adres geregistreerd), maar geeft wel een indicatie dat de partijen bekeken worden!
Hendrik Veenstra heeft vanochtend ook Sjende Blyn aan de semi-live applets gekoppeld. We wachten nog op de laatste Frisian connection. Kosmos, die met “hello draughtslovers” eens een filmpje bij een partij zet
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
- Eric Sanders
Gistermiddag ging het goed met vijf partijen van begin tot eind semi-live bijgehouden. Vandaag weer vijf partijen. Komt dat zien via http://www.nijmegenopen.nl.
- Hanco Elenbaas
Mooie overwinning van Moerodoello Amrillojev op Grootmeester Geert van Aalten:
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/app ... wed=697984
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/app ... wed=697984
Lemmen heeft ook een mooie Toernooi prestatie rating, 2495!
Lijkt wel FMJD rating . Toch heeft hij nog niet echt een topper gehad, Be Eggens de 1e ronde was de hoogste.
Lijkt wel FMJD rating . Toch heeft hij nog niet echt een topper gehad, Be Eggens de 1e ronde was de hoogste.