Artikel gezocht uit het Franse damblad "L'Effort"

Post Reply
Schaakmeester
Posts: 61
Joined: Fri Jul 10, 2009 18:37

Artikel gezocht uit het Franse damblad "L'Effort"

Post by Schaakmeester » Wed Mar 06, 2013 17:11

Onlangs trof ik een kort artikel aan van de franse meester Abel Verse, in L'Effort No. 76, Janvier-Fevrier 1961. De titel was "Conseils aux debutants" , maar het is het tweede deel en de subtitel is "Les pionnages".
Ik beschik over een nagenoeg complete selectie van het blad van Lucot van 1948-1978 , voor een prikje meegenomen uit een Frans antiquariaat. Nagenoeg compleet, één uitgave is vervangen door een fotocopie. En één uitgave ontbreekt .. :( Je kunt niet alles hebben..
De ontbrekende uitgave is L'Effort No. 75, Novembre-Decembre 1960, en dat is het nummer met het eerste deel van Verse's artikel "Conseils aux debutants"
Beschikt een lezer misschien over het eerste deel van dat artikel (een scan of attachment zou in dat geval zeer geapprecieerd worden) ? Het zal één of twee pagina's zijn verwacht ik uitgaande van de lengte van deel twee.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Artikel gezocht uit het Franse damblad "L'Effort"

Post by henk stoop » Wed Mar 06, 2013 18:39

Schaakmeester wrote:Onlangs trof ik een kort artikel aan van de franse meester Abel Verse, in L'Effort No. 76, Janvier-Fevrier 1961. De titel was "Conseils aux debutants" , maar het is het tweede deel en de subtitel is "Les pionnages".
Ik beschik over een nagenoeg complete selectie van het blad van Lucot van 1948-1978 , voor een prikje meegenomen uit een Frans antiquariaat. Nagenoeg compleet, één uitgave is vervangen door een fotocopie. En één uitgave ontbreekt .. :( Je kunt niet alles hebben..
De ontbrekende uitgave is L'Effort No. 75, Novembre-Decembre 1960, en dat is het nummer met het eerste deel van Verse's artikel "Conseils aux debutants"
Beschikt een lezer misschien over het eerste deel van dat artikel (een scan of attachment zou in dat geval zeer geapprecieerd worden) ? Het zal één of twee pagina's zijn verwacht ik uitgaande van de lengte van deel twee.
Maak ik morgen voor je in orde.

Schaakmeester
Posts: 61
Joined: Fri Jul 10, 2009 18:37

Re: Artikel gezocht uit het Franse damblad "L'Effort"

Post by Schaakmeester » Wed Mar 06, 2013 18:42

Dank voor de te nemen moeite ! :D

Post Reply