NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post Reply
User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jan 28, 2013 13:09

Is de organisatie van het NK 2013 al teruggegeven aan de KNDB? Kloppen de geruchten dat men de sponsoring niet rond krijgt in Utrecht...? Gelukkig is er nog een andere kandidaat, die de organisatie graag op zich wil nemen. :)
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Feb 08, 2013 17:53, edited 1 time in total.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: NK 2013 niet in Utrecht?

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jan 28, 2013 13:45

Dan spelen de grote jongens toch een keer gratis?

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK 2013 niet in Utrecht?

Post by Leri » Mon Jan 28, 2013 15:43

Haha, dammers zijn toch al zo rijk.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: NK 2013 niet in Utrecht?

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jan 28, 2013 19:24

Fred van Amersfoort wrote:Dan spelen de grote jongens toch een keer gratis?
Dat doen ze al jaren.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: NK 2013 niet in Utrecht?

Post by Fred van Amersfoort » Mon Jan 28, 2013 19:57

Wat is het probleem dan?

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: NK 2013 niet in Utrecht?

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jan 28, 2013 20:17

Het probleem is mogelijk dat de UPDB geen sponsors kan vinden om het NK te organiseren. Voor de topdammers is dat geen probleem omdat het NK dan elders zal plaatsvinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... ammen_2013

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Hanco Elenbaas » Fri Feb 08, 2013 17:55

Steenwijker Courant, vrijdag 8 februari 2013 16:17

Steenwijk haalt NK dammen binnen

Steenwijk - Het Nederlands kampioenschap dammen wordt dit jaar gehouden in De Meenthe in Steenwijk. Dat heeft de dambond (KNDB) vandaag bekendgemaakt.

Het toernooi wordt gespeeld van vrijdag 5 april tot en met zaterdag 13 april. De spelers verblijven tijdens het toernooi in het Hamshire Hotel, net buiten Steenwijk.

In 1996 vond het NK dammen ook in Steenwijk plaats.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Hanco Elenbaas » Thu Feb 21, 2013 13:48

Opregte Steenwijker Courant, dinsdag 19 februari 2013 14:02

Steenwijk kan niet wachten op het NK dammen

Image
Steenwijk - organisatie nk dammen Foto : Wilbert Bijzitter - Boom regionale uitgevers

Steenwijk - 'Het NK is straks live wereldwijd via internet te volgen. We maken gebruik van elektronische borden als er een zet gedaan is bij een partij, is deze een seconde later ook te zien in bijvoorbeeld China en Japan', zegt IJsbrand Haven.

Het moge duidelijk zijn: Haven, inwoner van Blokzijl en voorzitter van Stichting Aan Zet, is trots dat Steenwijk gastheer is van het NK dammen. Het NK wordt van 5 tot en met 13 april gehouden en De Meenthe is evenals zeventien jaar geleden weer plaats van handeling.

Bij veel mensen komen herinneringen boven aan zeventien jaar geleden. Zo kreeg Jan ten Klooster van het ICV destijds als sponsor een prachtig wandbord van de bond, met daarop de handtekeningen van deelnemers en andere bekende dammers zoals Jannes van der Wal.

Ook Aart Robbertsen, huidig voorzitter van Steenwijk'36, en p.r.-man Dirk Glazenborg praten met zichtbaar plezier over het NK van 1996 en het naderende nationale kampioenschap in april. `Op internet zagen we dat Utrecht de boel niet rond kreeg, ook financieel niet. Wij wilden aanvankelijk in november een groot internationaal toernooi houden, maar kregen plotseling het NK in de schoot geworpen. We hebben als club een stuk of tien leden. Doordat we veel steun krijgen van Stichting Aan Zet hebben we `ja' gezegd, anders waren we er niet aan begonnen.'

De kosten om het NK te kunnen organiseren bedragen om en nabij de 25.000 euro. `We zijn blij met de steun van gemeente, de KNDB, en De Meenthe, en nog op zoek naar wat sponsors. Er wordt gewerkt aan een sponsorbrief. De spelers, twaalf in totaal, verblijven ten tijde van het NK in het Hampshire Hotel. Iedere dammer heeft daar een eigen kamer.'

IJsbrand Haven, voormalig jeugdkampioen van Nederland, vertelt wat dat laatste betreft nog een aardige anekdote. `Na zo'n toernooidag ben je geestelijk en lichamelijk bek af. Tijdens een groot toermooi in Zuid Holland lag ik een keer samen op een kamer met Hans Jansen, die neuriede constant het Wilhelmus. Ik kon niet slapen en werd er helemaal gek van.'

Dat alles live via internet te volgen is, kan volgens de drie ook nadelen hebben. `Je hebt kans dat veel mensen thuis alles vanachter de computer gaan volgen. We hopen wel dat er ook veel mensen naar De Meenthe komen, om sfeer te snuiven. Dat geldt ook zeker voor de Steenwijkers.'

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Kosmos » Thu Feb 21, 2013 14:29

Hanco Elenbaas wrote:
Opregte Steenwijker Courant, dinsdag 19 februari 2013 14:02

Steenwijk kan niet wachten op het NK dammen

Image
Steenwijk - organisatie nk dammen Foto : Wilbert Bijzitter - Boom regionale uitgevers

Steenwijk - 'Het NK is straks live wereldwijd via internet te volgen. We maken gebruik van elektronische borden als er een zet gedaan is bij een partij, is deze een seconde later ook te zien in bijvoorbeeld China en Japan', zegt IJsbrand Haven.

Het moge duidelijk zijn: Haven, inwoner van Blokzijl en voorzitter van Stichting Aan Zet, is trots dat Steenwijk gastheer is van het NK dammen. Het NK wordt van 5 tot en met 13 april gehouden en De Meenthe is evenals zeventien jaar geleden weer plaats van handeling.

Bij veel mensen komen herinneringen boven aan zeventien jaar geleden. Zo kreeg Jan ten Klooster van het ICV destijds als sponsor een prachtig wandbord van de bond, met daarop de handtekeningen van deelnemers en andere bekende dammers zoals Jannes van der Wal.

Ook Aart Robbertsen, huidig voorzitter van Steenwijk'36, en p.r.-man Dirk Glazenborg praten met zichtbaar plezier over het NK van 1996 en het naderende nationale kampioenschap in april. `Op internet zagen we dat Utrecht de boel niet rond kreeg, ook financieel niet. Wij wilden aanvankelijk in november een groot internationaal toernooi houden, maar kregen plotseling het NK in de schoot geworpen. We hebben als club een stuk of tien leden. Doordat we veel steun krijgen van Stichting Aan Zet hebben we `ja' gezegd, anders waren we er niet aan begonnen.'

De kosten om het NK te kunnen organiseren bedragen om en nabij de 25.000 euro. `We zijn blij met de steun van gemeente, de KNDB, en De Meenthe, en nog op zoek naar wat sponsors. Er wordt gewerkt aan een sponsorbrief. De spelers, twaalf in totaal, verblijven ten tijde van het NK in het Hampshire Hotel. Iedere dammer heeft daar een eigen kamer.'

IJsbrand Haven, voormalig jeugdkampioen van Nederland, vertelt wat dat laatste betreft nog een aardige anekdote. `Na zo'n toernooidag ben je geestelijk en lichamelijk bek af. Tijdens een groot toermooi in Zuid Holland lag ik een keer samen op een kamer met Hans Jansen, die neuriede constant het Wilhelmus. Ik kon niet slapen en werd er helemaal gek van.'

Dat alles live via internet te volgen is, kan volgens de drie ook nadelen hebben. `Je hebt kans dat veel mensen thuis alles vanachter de computer gaan volgen. We hopen wel dat er ook veel mensen naar De Meenthe komen, om sfeer te snuiven. Dat geldt ook zeker voor de Steenwijkers.'
Naast cocaïne kan men tegenwoordig in Urk e.o. ook sfeer snuiven om in hoger sferen te komen!
Heaven is no location, but a state of mind

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 23, 2013 11:04

Het Parool, 23 februari 2013
Image

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Geb Kos » Thu Mar 07, 2013 20:42

Over 4 weken begint het NK Dammen Algemeen 2013 in Steenwijk.
Het toernooi is live te volgen via de website van Stichting Aanzet: http://www.aanzetdammen.nl/

U bent van harte welkom in het fraaie theater "De Meenthe". Er is gratis parkeergelegenheid maar u kunt ook met de trein komen: het theater is gelegen naast het station Steenwijk.
Om u nog meer te verleiden langs te komen heeft Hampshire Hotel - De Eese (tevens spelersonderkomen) een aantrekkelijk arrangement samengesteld voor bezoekers aan het NK Dammen.
U kunt op dezelfde dag genieten van Steenwijk en omgeving (Weerribben) en van een spannende NK ronde.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Leri » Fri Mar 08, 2013 13:39

Komt er nog een speciale site voor het NK?
Via google zoeken kon ik geen site vinden.

Succes verder aan de organisatie!

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by ildjarn » Fri Mar 08, 2013 13:44

Leri wrote:Komt er nog een speciale site voor het NK?
Twee seconden zoeken: http://nk2013.kndb.nl/
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Leri » Fri Mar 08, 2013 14:25

Als ik zoek:

https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=ps ... 24&bih=645

Dan zie ik NK 2012 al hoger staan als die link. Dus vandaar mijn vraag. Ik kwam wel achter die link die jij
me stuurde hoor, maar dat was via dit forum.

Damkoningin
Posts: 1273
Joined: Fri Oct 24, 2003 22:40
Real name: Irene Stegeman
Location: Westerhaar

Re: NK 2013 in Steenwijk van 5 t/m 13 april

Post by Damkoningin » Fri Mar 08, 2013 14:26

Leri wrote:Als ik zoek:

https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=ps ... 24&bih=645

Dan zie ik NK 2012 al hoger staan als die link. Dus vandaar mijn vraag. Ik kwam wel achter die link die jij
me stuurde hoor, maar dat was via dit forum.
De website wordt ook al wel vermeld op het forum.
Zie post van Geb Kos voordat jij de vraag stelde of er ook een website was.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Post Reply