Damnieuws uit de provincie

Post Reply
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Feb 03, 2022 01:56

Bron: Groot Eindhoven 02-02-2022

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Feb 03, 2022 02:07

Bron: Facebookgroep "International Draughts"

Steven Tjong
International Draughts.
Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Feb 03, 2022 02:39

Bron: https://ukrant.nl/magazine en Facebookgroep "International Draughts"

Steven Tjong shared a link.
Topdammer, oud-student (en oud-columnist van UKrant) Wouter Sipma heeft de RUG verlaten. Hij gaat zich volledig op dammen storten. Maar niet alleen op het spel zelf.
📷
DOOR RENÉ HOOGSCHAGEN
1 FEBRUARI OM 14:00 UUR.
LAATST GEWIJZIGD OP 1 FEBRUARI 2022
OM 16:01 UUR.

Alle ballen op dammen

Het is 2021, hartje zomer, in Tallinn, Estland. De elfde ronde van het wereldkampioenschap is net klaar en Sipma baalt. Twee rondes terug stond hij nog maar een punt achter de drie koplopers. En die hadden veel betere tegenstanders voor zich. Hij kon ze dus nog inhalen en dan was hij gewoon wereldkampioen geworden.
Een van hen verliest inderdaad, zijn goede vriend Roel Boomstra speelt remise, maar Sipma zelf speelt ook gelijk en Shvartsman wint. De Rus wordt wereldkampioen, Sipma niet.
Na afloop drinkt hij een biertje met zijn tegenstanders, tevens damvrienden die hij door corona niet of niet vaak heeft gezien. Ze analyseren de wedstrijden, praten bij en langzaam klaart zijn gemoed op. Hij is toch maar mooi zesde geworden op dit WK. En dat met een wildcard.
INKOMEN
Langzaam dringt ook de gedachte zich op: hij heeft de A-status. Hij zou zich dus een heel jaar volledig op dammen kunnen storten, als hij dat zou willen.
Met een A-status krijgt hij een toelage om zich op zijn sport te richten. Met 140 procent van het minimumloon prima van rond te komen. ‘Ik heb niet veel nodig’, zegt Sipma. Dat is dus geregeld.
Maar tijdens het WK had hij toevallig ook een sollicitatie lopen bij de RUG en werd aangenomen. Hij zou vanaf januari onderzoeksgroepen bij biotechnologie gaan ondersteunen met dataverwerking zodra hij een project bij CIT, waar hij een traineeship deed, had afgerond.
VERPLICHTING
Hij had in 2016 al eens een A-status gehad en zich volledig op het dammen gericht. Maar echt lekker ging dat niet. ‘Het was me iets te eendimensionaal. Ik dam omdat ik het leuk vind, omdat ik mezelf beter wil maken en nieuwe dingen wil ontdekken.’ Maar dat lukte niet goed. ‘Het voelde als een verplichting.’
Ik ben niet zo competitief ingesteld
Hij spéélt liever. Neemt risico’s. ‘Ik ben niet zo competitief ingesteld.’ Niet zoals zijn goede vriend Roel Boomstra, met wie hij in Groningen natuurkunde studeerde en die met Sipma als secondant onlangs opnieuw wereldkampioen werd in een zenuwslopende tweekamp met de Rus Aleksandr Schwartzman. Boomstra is veel meer gefocust op winnen. ‘Hij zei al toen hij klein was: ik word later wereldkampioen. Dat heb ik nooit gehad. ’
‘Zoals Roel ermee bezig is – maniakaal bijna, elke dag, dat kan ik gewoon niet. Misschien wel voor een tijdje, maar ik kan niet niet dag in, dag uit met dammen bezig zijn.’
FRIVOOL
Toch ziet de secondant van Boomstra nog steeds kansen om hem te verslaan. Niet in een wedstrijd, maar wel in een toernooi. ‘Roel speelt in een match heel goed, maar in een toernooi gaat het erom: hoe win je van de zwakkere tegenstanders? Dan kom je er niet met de beste zetten. Je moet hem tot fouten zien te verleiden. Omdat ik van huis uit altijd wat risicovol gespeeld heb, heb ik daar meer gevoel voor dan hij.’
De laatste paar jaar is Sipma ‘wat zakelijker gaan spelen, minder frivool.’ De bondstrainer, Alexander Baljakin, zei hem afgelopen WK: Wouter is nu volwassen geworden, qua spel, vertelt Sipma. ‘Ik weet niet, misschien heeft het met leeftijd te maken.’
De vorige keer dat hij de A-status had, studeerde hij nog, met een goede topsportregeling. ‘Dan kun je meer je eigen tempo bepalen. Je hebt in feite alleen een loyaliteit naar jezelf toe. Terwijl, als je werkt, heb je ook een loyaliteit naar je werkgever.’
DEELTIJD
Sipma regelde hij dat hij die baan anderhalve dag in de week kon doen. Voor de zekerheid, voor de voet tussen de deur bij de RUG. Alleen: die deeltijdbaan zou pas in januari beginnen, net als zijn A-status, en zijn hoofd stond nu al naar dammen. Maar waarom zou hij niet al wat gaan trainen? dacht hij.
Bij de RUG heb je veel vakantie, maar dat zou dan volledig opgaan aan dammen
In november moest hij zich ziek melden. ‘Overbelast.’ Hij sprak met een maatschappelijk werker van de RUG en vroeg zich af: ‘Is dit wel een verstandige keuze, om te blijven werken? Wat kun je nou eigenlijk doen in die anderhalve dag?’
Wie professioneel damt, doet namelijk zo’n acht keer per jaar mee aan een toernooi, legt Sipma uit. Daar ben je dan elke keer een paar weken zoet mee. Je draait ook mee in de landelijke competitie en je traint maandelijks drie dagen op Papendal. ‘Bij de RUG heb je veel vakantie, maar dat zou dan volledig opgaan aan dammen. En dan zou mijn agenda voor het komende jaar al vol zitten.’
Hij stopte met werken.
PADEN
Zijn hoofd staat nog steeds naar dammen. Maar niet alleen het spel. Hij heeft allerlei plannen. Paden, zoals hij ze noemt. Toekomstpaden om van dammen zijn werk te maken, met of zonder A-status.
Zoals wedstrijden livestreamen, oftewel: die verslaan op internet. Dat wordt al gedaan door schakers, maar niet veel. ‘Een van de meest bekende is Hikaru Nakamura. Die heeft een paar miljoen volgers en zijn livestreams worden door tien- tot twintigduizend mensen bekeken.’ Die kan ervan leven, volgens Sipma.
In Nederland staat het nog in de kinderschoenen. Bij de dambond leeft de vraag hoe ze het hier willen gaan inzetten. En dat mag ook wel, vindt Sipma, die al ervaring met livestreamen heeft. ‘De damwereld heeft een digitaliseringsslag nodig.‘
BONDSCOACH
Dan is er nog het pad coach of trainer. Dat kan hij, heeft hij nog bewezen als secondant van Boomstra. Misschien zelfs als bondscoach. ‘Of bij NOC*NSF. Hij is ook nog voorzitter van damclub Hijken, waar hij zelfs als kind begon (‘Er was ook niet veel in Hijken. Je had een voetbalclub en de damclub, meer niet’). Hij is bezig met een project over gezond ouder worden: hersenen fit houden met dammen.
Als het allemaal niet lukt, of ik word doodongelukkig als dammer, kan ik altijd nog terug naar de RUG
Of een promotieonderzoek naar dammen, met machine learning, dat ziet hij ook wel zitten. ‘Ik heb het daar eens met hoogleraar AI Niels Taatgen over gehad, dat dammen zich goed leent voor onderzoek naar artificial intelligence.’
Dammen is namelijk schaalbaar, zegt hij. ‘Het wordt nu op een bord van tien bij tien vakjes gespeeld, maar er is geen reden om dat niet op een kleiner of juist groter bord te doen.’ En waarom niet een programma maken dat mensen leert dammen? vraagt Sipma zich af.
Maar wat als al die paden doodlopen? Daar maakt hij eigenlijk zich geen zorgen over. ‘Ik heb het idee dat als ik terug zou willen naar de RUG, die deur altijd openstaat. Dat is ook een soort zekerheid.

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Feb 15, 2022 03:37

Bron: Facebookgroep International Draughts:
Damclub Baarn Soest shared a post.

Jason Goedee behaald foutloos zijn eerste zet diploma dammen.

Wat is hier nu bijzonder aan zou je zeggen maar Jason is nog maar vier jaar oud. 31 mei dit jaar wordt hij vijf jaar en nu al zijn eerste damdiploma behaald dat is best speciaal. Ook voor dammeester Ton van der Ploeg een uitdaging op zich want Jason kan nog niet lezen of schrijven dus wordt het lees en schrijfwerk door de dammeester gedaan. Jason is zeker ook een speciaal kind met een IQ van 145 is hij dit jaar gestart in groep twee op een speciale school voor hoogbegaafde kinderen in Maarssen “De Tweesprong”. Van de 28 vragen in het examen van de eerste zet was elk antwoord goed dus een score van 100%. Een prachtig resultaat voor deze jonge man die ook blij was met zijn eerste diploma zoals de foto laat zien.
Kinderen kunnen kennis maken met dammen via de High Five voorjaarscursus.

Voor 11 maart kunnen kinderen zich opgeven via de website van Acttivity4kids opgeven voor een vijfdaagse kennismaking cursus dammen. Deze zal plaatsvinden op maandag 14, 21, 28 maart en 4 en 11 april dit jaar. De kosten voor deze cursus is 6 euro per deelnemer. De cursus vind plaats in het Rode Kruisgebouw aan de Burgemeester Penstraat 6 3741AH te Baarn van 16.00 tot 17.30 uur.
Jason en Floris zullen het leuk vinden als er een heleboel kinderen zich willen aanmelden voor deze cursus want hoe meer kinderen meedoen met dammen hoe leuker het wordt. Dus ga naar de website en geef je op!

Een kennismaking damcursus voor senioren.
Dit kan natuurlijk ook want dammen is plezier voor twee. Op de vrijdag avond wordt een de damcursus voor senioren gehouden. Dit vind plaats in het Rode Kruisgebouw aan de Burgemeester Penstraat 6 3741 AH in Baarn van 19.00 tot 20.00 uur de kosten voor deze vijfdaagse cursus is 10 euro en wordt gehouden op vrijdag 04, 11, 18, 25 maart en 01 april.
Wie wil deelnemen aan deze cursus kan zich opgeven via ons mailadres: dam.club.baarn.soest@gmail.com

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 07, 2022 20:43

Steven Tjong
Facebookgroep International Draughts.
Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022
20 * 37 - 32? Black Plays And Wins.
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 07, 2022 21:28

Steven Tjong
Facebookgroep International Draughts.

Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022
27 * 18 - 22? White Plays And Wins.

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 07, 2022 22:17

Steven Tjong
International Draughts.
Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022


Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 17, 2022 03:03

Bron Facebookgroep International Draughts

Steven Tjong
International Draughts.
Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022
16 - 03 - 22
Ton van der Ploeg (984) - Frits Stuger (991) 2-0
Andrew Tjon A Ong (1324) - Harry de Waard (1186) 2-0
Ruud Klaarenbeek (1041) - Evert van de Pol (1141) 1-1
Wim Vlooswijk (1079) - Fred Wortel (1069) 1-1
Auke Zijlstra (1175) - Cock van Wijk (1211) 1-1
Jan van de Veen (1118) - Arne van Mourik (1271) 1-1

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Damdag Steenwijk, 26 maart 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 17, 2022 03:27

Image
Sfeerfoto Damdag Steenwijk

Damdag Steenwijk
Onder voorbehoud!
Zaterdag 26 maart 2022 9.45-17.00 uur te MFC Zuidwester, Gasthuislaan 84 Steenwijk, Inleg € 6,50
Zwitsers 7 rondes 25 minuten p.p.
Opgave bij John Folkers 0640142568 (Mag ook via Whatsapp) of jchfolkers-01@outlook.com
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Mar 18, 2022 01:28

Image

Nu een potje dammen, straks samen een wijntje drinken op het terras
DEN BOSCH - Een potje dammen in ‘de huiskamer van de stad’. Leuk voor alle leeftijden en het helpt in de strijd tegen eenzaamheid. Met een beetje mazzel levert het ook een gezellig contact voor langere tijd op.

Chris Korsten 14-03-22, 17:39 Laatste update: 15-03-22, 11:15 Bron: BD
De eenzaamheid onder veel ouderen is mede door corona flink toegenomen. Maar ook jongeren hebben ermee te kampen. De bedenkers van het project Doe een zet tegen eenzaamheid hebben dat duidelijk voor ogen. Het idee: begin met een laagdrempelig potje dammen, om vervolgens met je tegenstander allerlei activiteiten te ondernemen.

Taboe
Image
De spanning stijgt met de minuut. Wereldkampioen Roel Boomstra kijkt geamuseerd mee © Chris Korsten

Eenzaamheid knaagt en bijt. Niet zelden gaat de pijn door merg en been. Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat ongeveer een op de drie Nederlanders er weleens mee te maken krijgt. In verschillende gradaties wel te verstaan. „Dat klopt als een bus”, reageert Rik Jansen. „Eenzaamheid is niet iets om je voor te schamen, alhoewel er bij veel mensen een taboe op rust.”

Hij is programmamanager bij medeorganisator More2Win uit Eindhoven. „Sociale bewogenheid staat bij ons hoog in het vaandel. Sport omvat veel méér dan alleen wereldrecords en gouden medailles. Juist buiten de muren van het stadion valt een wereld te winnen. Onze missie is om de maatschappelijke impact via sport te vergroten. Als je een scherp oog hebt voor mens en milieu ontstaan er vanzelf meer winnaars.”

Vijf steden
De aanleiding van de lancering van het project is het WK Dammen dat in januari plaatsvond op de High Tech Campus in Eindhoven. Het WK, dat in organisatorische handen was van samenwerkingspartner Touché Sportmarketing, bood en passant een podium aan een initiatief om het probleem van eenzaamheid bij de horens te nemen.

De bedoeling is om minimaal vijf weken met elkaar in contact te blijven. Behalve Den Bosch richten we dit onze pijlen óók op Tilburg, Eindhoven, Helmond en Breda

Rik Jansen
Jansen weer: „Deze happening zou je dus kunnen beschouwen als een side-event van het WK, maar dan na afloop. Behalve Den Bosch richten we dit onze pijlen óók op Tilburg, Eindhoven, Helmond en Breda. Het uitrollen van dit project gebeurt in deze vijf steden op vergelijkbare wijze. Overal maken we een start in de bibliotheek, zeg maar de ‘huiskamer’ van de stad.”

In Huis73 schoven zondagmiddag twintig deelnemers aan. De organisatie had vooraf koppels geformeerd, voornamelijk op basis van gemeenschappelijke interesses. In een aantal gevallen bestaat een koppel uit een oudere en een jongere, om op die manier twee generaties samen te brengen.

„Vandaag leren de koppels elkaar kennen middels een laagdrempelig potje dammen. Het is de bedoeling om de komende vijf weken met elkaar in contact te blijven. Minimaal een half uur per week, liefst langer. De activiteiten kunnen heel gevarieerd zijn. Van koffiedrinken en puzzelen tot wandelen en shoppen. Na die vijf weken willen we de deelnemers een korte vragenlijst voorleggen, met als doel inzicht te verkrijgen in de effectiviteit van dit project”, vervolgt Jansen.

Slaan is verplicht
Onder de aanwezigen bevindt zich naast KNDB-voorzitter Frans de Jonge eveneens Roel Boomstra (29), de drievoudig wereldkampioen dammen. De Groninger, die in Eindhoven Alexander Scharzman op de knieën kreeg, is bereid gevonden om het aanzetje te geven. Met behulp van een groot demonstratiebord, dat beschikbaar is gesteld door de medeorganiserende Bossche damvereniging Heijmans Excelsior, legt hij eerst de belangrijkste spelregels uit. „Kijk, meerslag gaat altijd vóór damslag. Maar een dam is in principe héél sterk, die mag zo ver als-ie kan over het bord wandelen. En slaan is verplicht! Ik heb nog een tactische tip: zorg dat je schijven -nee het zijn geen stenen- naar het centrum worden gedirigeerd zodat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken.”

Image
Foto ter illustratie. © Getty Images
Wethouder Huib van Olden wil ook nog wat kwijt: „Dammen kun je natuurlijk ook tegen een computer doen. Helaas zegt een computer niks terug. Dit is toch vele malen leuker? Ik ben een groot voorstander om dit soort activiteiten vaker in te zetten tegen de eenzaamheid. Ik hecht bovendien waarde aan het vroegtijdig signaleren van diverse sociaal-maatschappelijke problemen.”

Hierna worden de mouwen opgestroopt en ontspint zich de strijd op de honderd velden. Annemarie Schellekens (50) zit tegenover Rick Kock (29). „Soms wil ik iemand zien, maar dan kan het gebeuren dat ik bot vang. Doordat tegenwoordig veel mensen een druk leven hebben, is ontmoeting geen vanzelfsprekendheid meer”, geeft Schellekens prijs.

Anne Bossink (29) en Tineke Peters (81) zijn ook aan elkaar gekoppeld. „Ik ben weliswaar alleen, écht eenzaam kan ik mezelf niet noemen. Ik ben nu vooral benieuwd naar het vervolg na deze kennismaking. Ja, ik zie mezelf samen met Anne wel een glaasje wijn drinken op een terras”, aldus Peters.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Damclub O&O organiseert op 24 maart bedrijfsdamtoernooi

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 21, 2022 22:16

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Mar 24, 2022 17:38

Image

Tilburg Trofee voor bestuurslid Tilburgse Sportraad Theo van den Hoek


TILBURG - Vanwege zijn jarenlange inzet als bestuurslid van de Tilburgse Sport Raad (TSR) heeft Theo van den Hoek woensdag een Tilburg Trofee ontvangen. Loco-burgemeester Rolph Dols mocht de onderscheiding uitreiken bij het afscheid van Van den Hoek als vicevoorzitter en secretaris van de TSR.

Erik van Hest 23-03-22, 20:45
De stichting TSR adviseert het college en de gemeenteraad van Tilburg gevraagd en ongevraagd over alles wat met sport en bewegen te maken heeft. Van den Hoek speelde volgens de gemeente ‘een essentiële rol in de positionering van de TSR richting de Tilburgse sportwereld en het stadsbestuur’.

Van den Hoek was sinds 2012 actief als bestuurslid en had sinds 2016 de rol van vicevoorzitter. In 2019 werd hij ook secretaris. Hij is naast bestuurder, auteur van de Sportmanifesten in 2017 en 2021 en de jaarverslagen en werkplannen van de TSR. Naast zijn belangeloze inzet voor de TSR is de heer Van den Hoek actief in de Tilburgse damwereld. In 2004 ontving hij ook al een Koninklijke onderscheiding voor zijn verdiensten op landelijk niveau voor deze denksport.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Paul van de Veen » Sat Mar 26, 2022 22:52

Met 175 deelnemers was het O & O Bedrijfsdamtoernooi in Genemuiden weer een doorslaand succes.
Zie ook https://www.genemuidenactueel.nl/2022/0 ... ederland/
Image

Image

Image

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 28, 2022 03:32

Van Facebookgroep International Draughts:

Steven Tjong
International Draughts
***Uitnodiging Sneldamkampioenschap Noord-Brabant 2022 ***
***Het sneldamkampioenschap van Noord-Brabant wordt 9 april in Eindhoven gehouden. ***
***Adres: De Hoeksteen, Gerretsonlaan 1A, 5624 JL Eindhoven Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid aanwezig en de bar met drinken en kleine versnaperingen is geopend. ***
***Er is geen inschrijfgeld verschuldigd. ***

12:00 – 16:00 : Sneldamkampioenschap Volwassenen
*Er zijn titels te verdienen in de volgende categorieën: categorie A (rating boven 1100), categorie B (rating van 900 tot 1100), categorie C (rating onder de 900), categorie D (rating onder de 700) en vrouwen. De rating die wordt gebruikt is die van 1 juli 2021. Alle kampioenen zullen een beker ontvangen. *
***Er zullen 9 ronden gespeeld worden in één grote groep, Zwitsers systeem met als speeltempo 5 minuten plus 5 seconden per zet. Het toernooi begint om 12:00 uur. ***
***Deelnemers worden gevraagd om 11:45 uur aanwezig te zijn. ***
Dit kampioenschap telt tevens als kwalificatie voor het sneldamkampioenschap van Nederland, dat op 11 juni zal worden gehouden (locatie nog onbekend).

*Voor Noord-Brabant zijn de volgende hoeveelheden kwalificatieplaatsen beschikbaar: Categorie A: 1 plaats Categorie B: 2 plaatsen Categorie C: 2 plaatsen Vrouwen: 2 plaatsen Aangezien de KNDB de categorie D niet kent, worden voor de kwalificatie de categorieën C en D samengevoegd (mocht een categorie D speler niet meer dan 1 categorie C speler boven zich zien in de eindstand dan heeft hij dus het recht om mee te doen aan het NK in categorie C). NB: gevorderde jeugd mag meedoen aan dit toernooi, zij worden onafhankelijk van hun rating gerekend tot categorie A of Vrouwen. *

***Inschrijven ***
Inschrijven kan bij Wiebe Cnossen bij voorkeur per email wiebe.cnossen@gmail.com en anders telefonisch 06-55188798
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Damnieuws uit de provincie

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Apr 14, 2022 04:10

Bron Facebookgroep International Draughts
Steven Tjong
·
International Draughts
Provinciaal Kampioenschap Hoofdklasse UPDB 2022
Image
De Top 3 van het Kampioenschap

Image
zaaloverzicht
Image
Image
Image
De prijswinnaars
Image
Karel Hammacher werd winnaar van de tweede klasse
Image
Image
Harry de Waard en Hans Loots blij met een boekenbon voor de Damboekshop
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply