Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post Reply
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Apr 01, 2012 19:50

Image
Image
Image
Attachments
Open_Sranti_sneldamtoernooi_2012_DELFT.pdf
(96.14 KiB) Downloaded 167 times
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Jeepee
Posts: 60
Joined: Mon Jul 17, 2006 22:56
Location: Den Haag

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Jeepee » Tue Apr 24, 2012 08:14

is er al een voorlopige deelnemerslijst? das altijd leuk om door te nemen, ik ben er bij zondag !

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Apr 26, 2012 03:03

Jeepee wrote:is er al een voorlopige deelnemerslijst? das altijd leuk om door te nemen, ik ben er bij zondag !
1. Lex Mulder
2. Amand Keultjes
3. Cyril Sluisdom
4. Henk de Witt
5. Mees van de Bosch
6. Jordy van de Lugt
7. Raymond Kassels
8. Glenn Blinker
9. Roy Blinker
10. Egmond Blinker
11. Eric van Ommeren
12. Thony Richardson
13. Robby Thoenjbiharie
14. Rob de Blij
15. Arie van Diggele
16. Jeremy Pauwels
17. Piet Hofstee
18. Bas Baksoellah
19. Glenn Hardenberg
20. Kees Romijn
21. Anton Kosior
22. Heve Bijnaar
23. Frans Teijn
24. Pertab Malahe
25 Andrew Tjon A Ong
26 René Nurmohamed

Er zullen vast nog heel veel deelnemers bijkomen...
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Alex » Thu Apr 26, 2012 07:22

Onder enig voorbehoud:
Leopold Sekongo, Edwin de Jager en Ashok Mahabier
Andrew Tjon A Ong wrote:
Jeepee wrote:is er al een voorlopige deelnemerslijst? das altijd leuk om door te nemen, ik ben er bij zondag !
1. Lex Mulder
2. Amand Keultjes
3. Cyril Sluisdom
4. Henk de Witt
5. Mees van de Bosch
6. Jordy van de Lugt
7. Raymond Kassels
8. Glenn Blinker
9. Roy Blinker
10. Egmond Blinker
11. Eric van Ommeren
12. Thony Richardson
13. Robby Thoenjbiharie
14. Rob de Blij
15. Arie van Diggele
16. Jeremy Pauwels
17. Piet Hofstee
18. Bas Baksoellah
19. Glenn Hardenberg
20. Kees Romijn
21. Anton Kosior
22. Heve Bijnaar
23. Frans Teijn
24. Pertab Malahe
25 Andrew Tjon A Ong
26 René Nurmohamed

Er zullen vast nog heel veel deelnemers bijkomen...

Leo Aliar
Posts: 70
Joined: Sun Dec 25, 2005 17:39

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Leo Aliar » Thu Apr 26, 2012 13:15

Leo Aliar

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Alex » Sun Apr 29, 2012 14:18


User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2798
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Open SRANTI Sneldamtoernooi, 29 april 2012

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Apr 30, 2012 01:35

Vanmiddag vond het 2e Open Sranti Memorialtoernooi plaats in Delft. De organisatie was in prima handen van Waldo Aliar, Roy Blinker, Alex Kruyshoop en Heve Bijnaar (sponsor). De wedstrijdleiding was in handen van Jordy v.d. Lugt en Alex Kruyshoop, terwijl Nerin Bisseswar de arbiter was.
Omdat er dit jaar wat meer ruchtbaarheid aan het toernooi was gegeven was het aantal deelnemers met 42 een stuk hoger dan vorig jaar, toen er 26 dammers het 1e Sranti Memorial meemaakten, dat toen nog het Alfons Smees toernooi heette. Was ik vorig jaar toernooiwinnaar met 3 punten vóór op de nummer twee, dit jaar was het andere koek door een groter deelnemersveld en een moordende concurrentie. Het was een ongekend spannend toernooi, Bij het ingaan van de laatste ronde waren er maar liefst vier spelers op een gedeelde eerste plaats. Echter, deze week was mijn geluksweek, en ik kon na het veroveren van de Utrechts provinciale titel eerder deze week, nu ook voor de tweede keer de Open Sranti Memorial op mijn naam schrijven. Voor mij totaal onverwacht, omdat ik een paar partijen gespeeld heb, die ik liever niet aan het daglicht wil toevertrouwen :wink:
Hieronder natuurlijk wat sfeerbeelden van het supergezellige toernooi.

Image
Overzicht van de mooi versierde speelzaal

Image
Een printer was niet beschikbaar, dus nam Jordy de laptop maar op het podium, om de paring van de ronde voor te lezen. Arbiter Nerin Bisseswar keek toe of het allemaal wel klopte en moest soms Jordy te hulp schieten bij het uitspreken van voor Jordy erg moeilijke Surinaamse voor- en achternamen

Image
Het was heel dapper en leuk, dat Hellen, de dochter van wijlen Alfons Smees, ook aan het toernooi meedeed. Ze kwam hier in actie tegen Victor Bijnaar, de tweelingbroer van mede-organisator Heve Bijnaar

Image
Het was heel leuk om goodold Henk de Witt (l) weer in de damarena tegen te komen. Hier in actie tegen Bas Baksoellah. Daarnaast zit Heve Bijnaar (r) tegen Leo Aliar te spelen.

Image
Rassneldammer Kees Romijn (O.a. winnaar van het Amsterdam Paassneldamtoernooi 2012) hier in actie tegen Cyril Sluisdom, finishte knap op de tweede plek. Edwin de Jager, op de achtergrond lijkt grote (na?)dorst te hebben

Image
Duel om de Top plaatsen: Theo Voorspuy, die het grootste gedeelte van het toenrooi op de eerste plek gestaan heeft, maar uiteindelijk derde werd, tegen Kees Romijn (r), die de tweede plek veroverde

Image
De catering zag er weer smakelijk en prima verzorgd uit

Image
Een heerlijke tractatie (bojo) voor alle aanwezigen

Image
De bel voor de laatste ronde. Op bord één werd het toernooi uiteindelijk beslist. Leo Aliar (L) verloor in een zinderend duel van Andrew Tjon A Ong, die hierdoor toernooiwinnaar werd.

Image
De organisator van Thailand Open (R) bezoekt het toernooi van de organisator van Sranti Open (L). Over drie weken is het net andersom, in Thailand...

Image
De organisatietafel. Leo Aliar lijkt moeite te hebben met zijn naam op de ranglijst te vinden, na verlies in de laatste ronde :) Op de achtergrond Jordy v.d. Lugt in gesprek met Bas Baksoellah

Image
Eén van de grootste attracties van dit toernooi was de 79 jarige oud kampioen van Suriname, Lex Mulder (in het midden), die nu al heel veel jaren in Australië woonachtig is. Spelen tegen echte tegenstanders zit er daar niet voor hem in, maar hij heeft steeds via het online dammen zijn damniveau op peil proberen te houden.

Image
Iedereen is gereed voor de prijsuitreiking!

Image
Prijswinnaar Heve Bijnaar deed zijn gewonnen prijzen aan zijn dochter cadeau!

Image
Yes, de tweede toernooiwinst in een paar dagen tijd! Tot grote schrik van de organisatie, had ik de grote Sranti-wisselbokaal niet mee naar het toernooi genomen voor de nieuwe winnaar. Ik kon dus niet anders doen, dan maar weer eerste te worden, zodat de organisatie niet in verlegenheid zou worden gebracht, door de nieuwe winnaar geen wisselbokaal te kunnen uitreiken :wink:

Image
De Top 20 geknipt uit Toernooibase, en hieronder de rest
Image

Image
De prijswinnaars en organisatoren

Image
Sommigen kregen geen genoeg van het dammen en gingen na het toernooi nog vrolijk verder spelen en analyseren

Image
Anderen, waaronder Chittra Jaipal (L) de fotografe van deze serie, verkozen een meer relaxte afsluiting van deze geslaagde damdag. Zoals het een goed Surinaams damtoernooi betaamt, was er ook hier een overheerlijke catering aanwezig met diverse hapjes en drankjes en heerlijke roti's en bami met kip :drinking:
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply