![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Confederation cup
-
Confederation cup
Weet iemand de uitslagen van de confederation cup?
Ik hoorde alleen dat DUO had verloren van Bashneft
W. Wesselink - A. Getmanski 1-1
H. Ruesink - A. Shaibakov 1-1
G. Wassink - A. Tsjizov 0-2
W. Ludwig - Ammerammelaf 1-1
Vandaag moeten ze tegen het team van Pim Meurs, R. Boomstra, A. Georgiev en R. Clerc .....
Iemand via via ook nog uitslagen gehoord???
Ik hoorde alleen dat DUO had verloren van Bashneft
W. Wesselink - A. Getmanski 1-1
H. Ruesink - A. Shaibakov 1-1
G. Wassink - A. Tsjizov 0-2
W. Ludwig - Ammerammelaf 1-1
Vandaag moeten ze tegen het team van Pim Meurs, R. Boomstra, A. Georgiev en R. Clerc .....
Iemand via via ook nog uitslagen gehoord???
-
Re: Confederation cup
Uitslagen staan op Toernooibase.
Vrij treurige bezetting wat ik er zo van zag, en heb verder ook geen site kunnen vinden van de organisatie.
Vrij treurige bezetting wat ik er zo van zag, en heb verder ook geen site kunnen vinden van de organisatie.
-
Zit die Clerc daar op kosten van de KNDB te schuiven of hoe werkt dit? Anders kun je beter een jong talent sturen zoals Groenendijk. Helemaal naar Bulgarije om daar te spelen tegen bijna niemand, ik snap de prioriteiten niet tenzij daar een leuke stuiver te verdienen valt. Het spelen van een soort Europa Cup met echte clubteams zou ik wel begrijpen, was dat aanvankelijk niet het idee?
Fred van Amersfoort wrote:Zit die Clerc daar op kosten van de KNDB te schuiven of hoe werkt dit? Anders kun je beter een jong talent sturen zoals Groenendijk. Helemaal naar Bulgarije om daar te spelen tegen bijna niemand, ik snap de prioriteiten niet tenzij daar een leuke stuiver te verdienen valt. Het spelen van een soort Europa Cup met echte clubteams zou ik wel begrijpen, was dat aanvankelijk niet het idee?
![Image](http://fmjd.org/dias2/save/13178149963.png)
Melnikov - Boomstra
Er wordt daar behoorlijk gedamd, Fred, minstens jouw niveau!
Clerc krijgt tonnen van de KNDB om me te schuiven.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ik ben het deze keer aardig eens met Fred. Wat een flauwekul toernooi (gezien de magere bezetting), moeten we hier ons ledengeld aan verspillen? Veel normale clubdammers zullen dit niet begrijpen. Daarnaast als we dan zo nodig mee moeten doen, dan ook met een echt Nederlands A team en geen competitievervalsing toepassen met Georgiev in het team. Kom nou zeg !
En willen mensen dit erg magere toernooi geheel voor eigen kosten spelen, dan heb ik er geen problemen mee.
En willen mensen dit erg magere toernooi geheel voor eigen kosten spelen, dan heb ik er geen problemen mee.
-
Het kan mij op zich niet echt zo boeien of Clerc er iets voor krijgt of niet, dat misgun ik de man heus niet. Ik zie alleen keer op keer dat de prioriteiten anders liggen dan dat ik ze zie. En natuurlijk Kosmos wordt daar ver boven mijn nivo gedamd, dat is de discussie niet.Vrijwel iedereen damt voor mij te sterk tegenwoordig. Maar tegen De Oldehove hoop ik dat mijn motorzaag al jouw schijfjes gaat versnipperen.
-
Als er vijf spelers aan meedoen vanuit de top 15 FMJD-ratinglijst is het niet een magere bezetting.Nostradamus wrote:Ik ben het deze keer aardig eens met Fred. Wat een flauwekul toernooi (gezien de magere bezetting), moeten we hier ons ledengeld aan verspillen? Veel normale clubdammers zullen dit niet begrijpen. Daarnaast als we dan zo nodig mee moeten doen, dan ook met een echt Nederlands A team en geen competitievervalsing toepassen met Georgiev in het team. Kom nou zeg !
Wel is het jammer dat er niet meer (club)teams aan meedoen. Ik denk dat reis- en verblijfkosten en (ook) vrije dagen voor spelers hier debet aan zijn.
Zo'n Confederation Cup lijkt me een fantastisch toernooi te kunnen worden als je het geheel via Internet zou doen.
Vrijwel geen reis- en verblijfkosten en volgens mij kun je dan veel meer deelname uit meer Europese landen verkrijgen.
Via de Damserver zou dit te realiseren zijn. Maak er een internet Europa Cup toernooi van met bijv. een zestiental teams. Speel knock-out op een aantal avonden (eventueel met rapid-tempo).
Gewoon vanuit het clublokaal van Witte van Moort tegen bijv. een clubteam uit Riga. Aan beide zijden een (internationaal) arbiter om cheating te voorkomen en display met commentaarmogelijkheid op Internet a la de livedraughts livepartijen.
Kortom een uitdaging voor het Damserver-team!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
- Real name: Frans de Jonge
[quote="Piet Bouma[/quote]
Als er vijf spelers aan meedoen vanuit de top 15 FMJD-ratinglijst is het niet een magere bezetting.
Wel is het jammer dat er niet meer (club)teams aan meedoen. Ik denk dat reis- en verblijfkosten en (ook) vrije dagen voor spelers hier debet aan zijn.
Zo'n Confederation Cup lijkt me een fantastisch toernooi te kunnen worden als je het geheel via Internet zou doen.
Vrijwel geen reis- en verblijfkosten en volgens mij kun je dan veel meer deelname uit meer Europese landen verkrijgen.
Via de Damserver zou dit te realiseren zijn. Maak er een internet Europa Cup toernooi van met bijv. een zestiental teams. Speel knock-out op een aantal avonden (eventueel met rapid-tempo).
Gewoon vanuit het clublokaal van Witte van Moort tegen bijv. een clubteam uit Riga. Aan beide zijden een (internationaal) arbiter om cheating te voorkomen en display met commentaarmogelijkheid op Internet a la de livedraughts livepartijen.
Kortom een uitdaging voor het Damserver-team![/quote]
Helemaal mee eens Piet! Hier liggen veel mogelijkheden om tegen geringe kosten mondiaal toernooien/wedstrijden te spelen. Als je het dan in een wedstrijdzaal ook nog eens aantrekkelijk maakt kan dit een mooi damfeest worden!
Als er vijf spelers aan meedoen vanuit de top 15 FMJD-ratinglijst is het niet een magere bezetting.
Kortom een uitdaging voor het Damserver-team![/quote]
Helemaal mee eens Piet! Hier liggen veel mogelijkheden om tegen geringe kosten mondiaal toernooien/wedstrijden te spelen. Als je het dan in een wedstrijdzaal ook nog eens aantrekkelijk maakt kan dit een mooi damfeest worden!
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
- Real name: Michel Stempher
Er doen inderdaad wat weinig teams mee, maar de partijen die afgewerkt worden maken echt heel veel goed!! Goeiedag zeg.. er wordt opeens gedamd! Ik klaag vaak over zuigpartijen, dus mag ik dit ook wel eens vermelden: wat een waanzinnige/prachtige partijen!!
Zoveel minder dan Melnikov zou je het niet gedaan hebben.Fred van Amersfoort wrote:Het kan mij op zich niet echt zo boeien of Clerc er iets voor krijgt of niet, dat misgun ik de man heus niet. Ik zie alleen keer op keer dat de prioriteiten anders liggen dan dat ik ze zie. En natuurlijk Kosmos wordt daar ver boven mijn nivo gedamd, dat is de discussie niet.Vrijwel iedereen damt voor mij te sterk tegenwoordig. Maar tegen De Oldehove hoop ik dat mijn motorzaag al jouw schijfjes gaat versnipperen.
Hahaha, motorzaag? Je bedoelt die botte handzaag van je? Als je al mijn schijven hebt weggezaagd blijft alleen nog mijn dam over die zal heersen over het dambord. Ik verheug me er nu al op.
Beetje vreemd toernooi die Confederation Cup inderdaad. Georgiev telt mee als Volendammer waarschijnlijk. Hij zou dan wel in klederdracht moeten dammen om dit te rechtvaardigen lijkt me.
Last edited by Kosmos on Thu Oct 06, 2011 18:50, edited 1 time in total.
No teams...
Maybe should make some changes?
Maybe should make some changes?
http://ru.pokerstrategy.com/#uS7UG6
Lets play Poker, to get for free 50$
Lets play Poker, to get for free 50$
-
A Team heeft gewonnen dankzij importnederlander Georgiev die van Shaybakov won.
-
![Image](http://fmjd.org/dias2/save/13180849113.png)
Georgiev-Shaibakov
Vandaag een prachtige winstforcing van Georgiev na 14-19? van Shaibakov.
Aardig: de wet van de voorstopper, mooi materiaal voor een nieuwe cursus voor beginners (Sijbrands-niveau). Wel heel slordig dat 14-19?Wieger Wesselink wrote:
Georgiev-Shaibakov
Vandaag een prachtige winstforcing van Georgiev na 14-19? van Shaibakov.
Double_D wrote:A Team heeft gewonnen dankzij importnederlander Georgiev die van Shaybakov won.
![Image](http://kutgeregeld.files.wordpress.com/2010/09/a-team.jpg)
Het winnende A-team