Kleine wijziging in het Forum

Post Reply
A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Kleine wijziging in het Forum

Post by A.Presman » Sun Jul 25, 2010 13:21

Zoals inmiddels aan iedereen bekend mogen alleen de gebruikers met open identiteit op dit forum te schrijven.
Omdat meerdere gebruikers nog altijd de nickname gebruiken hield ik tot binnenkort aan de lijst met de namen.
Die bevindt zich in de topic "Geen anoniemen" forum
Het nadeel daarvan (naast extra zorg voor mij) is dat de lijst is geïndexeerd door search engines en met de hulp van Google is het voor de buitenwereld nog altijd mogelijk om te vinden wat de nickname van iemand is en zo zijn bijdragen lezen en beoordelen.

Echter nu is de andere oplossing.
Ik heb bij het profiel een veld "Real name" toegevoegd.
De nieuwe gebruikers mogen dus nu zelf kiezen willen ze hun identiteit openen en dus op het Nieuwe Forum kunnen posten of blijven ze zich verbergen achter de nickname en gaan ze alleen lezen en op andere forums posten.

Conclusie:
1) Wil je weten wie de schrijver is en de nickname staat niet in de lijst - klik op profile knop
1.jpg
1.jpg (8.65 KiB) Viewed 19547 times
Dan zie je dat onder "Real name"
2.png
2.png (75 KiB) Viewed 19547 times
Staat de naam niet in de lijst en ook niet als Real name aangegeven - meld het a.u.b bij de forumbeheerder.
Let op, het gaat ALLEEN om de auteurs van posten op het Nieuwe Forum.
2) Als je naam wel in de lijst staat maar niet in de profile - wijzig het a.u.b. zelf
4.jpg
4.jpg (14.67 KiB) Viewed 19547 times
3.jpg
3.jpg (10.2 KiB) Viewed 19547 times
5.jpg
5.jpg (22.13 KiB) Viewed 19547 times
Nadat we klaar zijn met de omschakkeling zal ik waarschijnlijk nog een feature toevoegen om de namen nog beter zichtbaar te maken (misschien vast onder nickname bij elke post)

Om goed te begrijpen - het idee van de actie is dat de namen bekend zijn en makkelijk zichtbaar VOOR ANDERE FORUM GEBRUIKERS en niet voor toevalbezoekers en search engines ( en dus werkgevers )

Post Reply