KNDB Beker 2010
KNDB Beker 2010
1e ronde Den Haag:
Micone - Bolsward -
T. Hage - S. Huitema -
P. Kort - L. Huitema -
T. Brouwers - F. Huitema -
J. Hezemans - D. Ruiter -
Zaanstreek - OG Utrecht -
P. Teer - A. Ottink -
B. Graas - A. van Mourik -
B. vd Veen - W. van Beek -
S. Bette - C. Wijk -
vST 1 - Goes/Zierikzee -
A. van Berkel - A. Walraven -
M. Kloosterziel - C. Rijk -
D. van Schaik jr - J. de Wild -
P. vd Stap - C. Boot -
TDV - CCR -
T. Vissers - J. Riesenkamp -
W. vd Braak - P. Stork -
A. Betting - M. Yoney -
J. Daems - D. Soumah -
vST 2 - ADG -
W. Vrijland - C. Strooper -
T. Burgerhout - G. de Bruin -
G. vd Berg - L. Rosendaal -
P. van Stijn - J. van Amstel jr -
LDG - DC IJmuiden -
H. Tangelder - J. Bos -
P. vd Berg - C. Pippel -
H. Kreder - M. van Dijk -
M. Meijer - K. de Vries -
MDC - DEZ HG -
D. Kasse - W. Kalis -
A. Kammeraat - P. Hartog -
C. de Jonge - A. de Hek -
D. Wattel - W. Verschoor -
GDC - RDC -
Th. de Swart - C. van Dusseldorp -
H. Houweling - R. Meijer -
G. Verhoeven - M. Bremer -
A. de Swart - R. Kromhout -
Micone - Bolsward -
T. Hage - S. Huitema -
P. Kort - L. Huitema -
T. Brouwers - F. Huitema -
J. Hezemans - D. Ruiter -
Zaanstreek - OG Utrecht -
P. Teer - A. Ottink -
B. Graas - A. van Mourik -
B. vd Veen - W. van Beek -
S. Bette - C. Wijk -
vST 1 - Goes/Zierikzee -
A. van Berkel - A. Walraven -
M. Kloosterziel - C. Rijk -
D. van Schaik jr - J. de Wild -
P. vd Stap - C. Boot -
TDV - CCR -
T. Vissers - J. Riesenkamp -
W. vd Braak - P. Stork -
A. Betting - M. Yoney -
J. Daems - D. Soumah -
vST 2 - ADG -
W. Vrijland - C. Strooper -
T. Burgerhout - G. de Bruin -
G. vd Berg - L. Rosendaal -
P. van Stijn - J. van Amstel jr -
LDG - DC IJmuiden -
H. Tangelder - J. Bos -
P. vd Berg - C. Pippel -
H. Kreder - M. van Dijk -
M. Meijer - K. de Vries -
MDC - DEZ HG -
D. Kasse - W. Kalis -
A. Kammeraat - P. Hartog -
C. de Jonge - A. de Hek -
D. Wattel - W. Verschoor -
GDC - RDC -
Th. de Swart - C. van Dusseldorp -
H. Houweling - R. Meijer -
G. Verhoeven - M. Bremer -
A. de Swart - R. Kromhout -
-
Re: KNDB Beker 2010
Even de mogelijkheden van Toernooibase ietsje uitgebreid:
Eerste ronde Nationale Bekercompetitie
P.S. Alex alleen uitslagen invoeren als de totaaluitslag volledig bekend is! Dus geen tussenuitslagen (dat is momenteel nog niet mogelijk).
P.S. Alex alleen uitslagen invoeren als de totaaluitslag volledig bekend is! Dus geen tussenuitslagen (dat is momenteel nog niet mogelijk).
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Alle uitslagen inmiddels verwerkt.Piet Bouma wrote:Even de mogelijkheden van Toernooibase ietsje uitgebreid:
Even een ander linkje voor uitslagen sneldammen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Als deze volkomen oninteressante bekerwedstrijden nou eens worden afgeschaft, heb je het probleem van krapte op de damkalender meteen opgelost. Wie zit er nou te wachten op zo'n pretentieloze wedstrijd voor een handjevol dammers.
Last edited by Kosmos on Sun May 09, 2010 18:07, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Weet iemand trouwens de loting voor de tweede ronde al?
Niet iedereen vindt het oninteressant Tjalling, anders speelden er niet meer zoveel teams mee.
en wat peretentieloos betreft; dit moet ik even opzoeken; kan geen oordeel geven over dingen die ik niet ken.
Niet iedereen vindt het oninteressant Tjalling, anders speelden er niet meer zoveel teams mee.
en wat peretentieloos betreft; dit moet ik even opzoeken; kan geen oordeel geven over dingen die ik niet ken.
Heb jij ooit tentjes gezien waar peren verkocht worden dan in het Koelhuis?Edwin Twiest wrote:Weet iemand trouwens de loting voor de tweede ronde al?
Volgens mij kunnen we iets leukers bedenken voor meer mensen.
Mensen doen gewoon mee uit gewoonte, niet omdat het zo opwindend of interessant is.
-
Ik denk niet dat het aan jou te bepalen is of anderen het opwindend of interessant vinden; ik heb me gisteren toch best vermaakt; niet alleen om onze eigen partijen, maar ook het samenzijn met vrienden / oude bekenden ... en de gezamenlijke analyses waren toch best interessant.Kosmos wrote:Mensen doen gewoon mee uit gewoonte, niet omdat het zo opwindend of interessant is.Edwin Twiest wrote:Weet iemand trouwens de loting voor de tweede ronde al?
En ik doe niet mee uit gewoonte, want zovaak heb ik niet gespeeld afgelopen jaren. (en er waren wel meer spelers die mee wilden doen, dus het was geen noodzaak)
De spelers van het Noorden (waaronder ikzelf) waren erg teleurgesteld dat onze tegenstander geen team op de been kon brengen. Gelukkig waren we wel tijdig geïnformeerd. Wij spelen altijd met erg veel plezier in de bekerwedstrijden mee. Een serieuze competitie met viertallen heeft iets bijzonders dat moeilijk te omschrijven is, maar wat je in de nationale competitie niet bereikt. Gezien de hoeveelheid (enthousiaste) viertallen die meedoen aan de provinciale voorronden en de landelijke competitie, geloof ik niet dat ik de enige ben met die mening.
Edwin Twiest wrote:Ik denk niet dat het aan jou te bepalen is of anderen het opwindend of interessant vinden; ik heb me gisteren toch best vermaakt; niet alleen om onze eigen partijen, maar ook het samenzijn met vrienden / oude bekenden ... en de gezamenlijke analyses waren toch best interessant.Kosmos wrote:Mensen doen gewoon mee uit gewoonte, niet omdat het zo opwindend of interessant is.Edwin Twiest wrote:Weet iemand trouwens de loting voor de tweede ronde al?
En ik doe niet mee uit gewoonte, want zovaak heb ik niet gespeeld afgelopen jaren. (en er waren wel meer spelers die mee wilden doen, dus het was geen noodzaak)
Eén groot feest dus. Veel plezier ermee.Podgorny wrote:De spelers van het Noorden (waaronder ikzelf) waren erg teleurgesteld dat onze tegenstander geen team op de been kon brengen. Gelukkig waren we wel tijdig geïnformeerd. Wij spelen altijd met erg veel plezier in de bekerwedstrijden mee. Een serieuze competitie met viertallen heeft iets bijzonders dat moeilijk te omschrijven is, maar wat je in de nationale competitie niet bereikt. Gezien de hoeveelheid (enthousiaste) viertallen die meedoen aan de provinciale voorronden en de landelijke competitie, geloof ik niet dat ik de enige ben met die mening.
-
Dank je voor je welgemeende aansporingen!!
-
Zoals mijn opa altijd al zei: 'wat de één niet lust daar eet de ander zich zat aan.' Ieder zijn ding en dat moet kunnen.
Ik heb me prima vermaakt met mijn eigen partij maar ook met die van anderen. Tot de 22e!! Voor wat betreft de loting zou een 'tennisschema' - maar dan zonder plaatsing -misschien een idee zijn?
Ik heb me prima vermaakt met mijn eigen partij maar ook met die van anderen. Tot de 22e!! Voor wat betreft de loting zou een 'tennisschema' - maar dan zonder plaatsing -misschien een idee zijn?
Ok, dat is wel zo, maar toch heeft Henk Stoop wel gelijk dat er teveel gedamd wordt. Dat wil zeggen: Als er minder wedstrijden zijn, heb je meer kader beschikbaar. En meer ruimte op de damkalender.Douwe Edelenbos wrote:Zoals mijn opa altijd al zei: 'wat de één niet lust daar eet de ander zich zat aan.' Ieder zijn ding en dat moet kunnen.
En dit zeg ik niet, omdat Stoop nou zo;n goede kameraad van me is, maar vanwege het argument.
Maar goed, ik begrijp dat mijn taxatie helemaal verkeerd was en dat de beker in grote behoefte voorziet.
-
Beste Tjalling,Kosmos wrote:Ok, dat is wel zo, maar toch heeft Henk Stoop wel gelijk dat er teveel gedamd wordt. Dat wil zeggen: Als er minder wedstrijden zijn, heb je meer kader beschikbaar. En meer ruimte op de damkalender.Douwe Edelenbos wrote:Zoals mijn opa altijd al zei: 'wat de één niet lust daar eet de ander zich zat aan.' Ieder zijn ding en dat moet kunnen.
En dit zeg ik niet, omdat Stoop nou zo;n goede kameraad van me is, maar vanwege het argument.
Maar goed, ik begrijp dat mijn taxatie helemaal verkeerd was en dat de beker in grote behoefte voorziet.
Er is iets voor te zeggen dat er teveel wordt gedamd. Maar het is misschien ook de wijze hoe je daar mee om gaat. Als je aan alles wil meedoen dan kost het inderdaad karrevrachten met vrije avonden en weekenden. Daarom doe ik bijvoorbeeld al jaren niet meer mee aan het FK-sneldammen en vergelijkbare toernooien. Niet omdat ik ze niet de moeite waard vind, maar wel omdat ik graag wat vrije avonden/zaterdagen wil overhouden voor andere activiteiten (al dan niet) met gezinsleden.
Daarom zal ik niet snel dezelfde kwalificatie als jij aan jouw taxatie willen meegeven . Gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Wil je békeren, have fun; wil je bekéren, good luck; wil je doordammen, Killen, Fries or whatever... ook prima. Doe datgene waar je plezier aan beleeft en geniet...
Alles voorziet naar mijn idee in een bepaalde behoefte en wie het lekker vindt eet mee en wie het niet lekker vindt schuift zijn bord door.
Groet,
Rode Solaire Aarde
-
1 Zoranet Zwolle - DG Het Noorden 1
2 MTB Hoogeveen - MDC Middelburg
3 Witte van Moort - RDC
4 BEGB Britsum - DC IJmuiden
5 TDV - Dammers uit Oost
6 DC Fryslân - ADG
7 Van Stigt Thans - Micone
8 OG Utrecht - Damvereniging VBI
2 MTB Hoogeveen - MDC Middelburg
3 Witte van Moort - RDC
4 BEGB Britsum - DC IJmuiden
5 TDV - Dammers uit Oost
6 DC Fryslân - ADG
7 Van Stigt Thans - Micone
8 OG Utrecht - Damvereniging VBI
De bedoeling is om meer dagen te hebben, waarop mensen niet hoeven te dammen en dus tijd hebben om jeugd te begeleiden, Douwe.Douwe Edelenbos wrote:Beste Tjalling,Kosmos wrote:Ok, dat is wel zo, maar toch heeft Henk Stoop wel gelijk dat er teveel gedamd wordt. Dat wil zeggen: Als er minder wedstrijden zijn, heb je meer kader beschikbaar. En meer ruimte op de damkalender.Douwe Edelenbos wrote:Zoals mijn opa altijd al zei: 'wat de één niet lust daar eet de ander zich zat aan.' Ieder zijn ding en dat moet kunnen.
Er is iets voor te zeggen dat er teveel wordt gedamd. Maar het is misschien ook de wijze hoe je daar mee om gaat. Als je aan alles wil meedoen dan kost het inderdaad karrevrachten met vrije avonden en weekenden. Daarom doe ik bijvoorbeeld al jaren niet meer mee aan het FK-sneldammen en vergelijkbare toernooien. Niet omdat ik ze niet de moeite waard vind, maar wel omdat ik graag wat vrije avonden/zaterdagen wil overhouden voor andere activiteiten (al dan niet) met gezinsleden.
Daarom zal ik niet snel dezelfde kwalificatie als jij aan jouw taxatie willen meegeven . Gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Wil je békeren, have fun; wil je bekéren, good luck; wil je doordammen, Killen, Fries or whatever... ook prima. Doe datgene waar je plezier aan beleeft en geniet...
Alles voorziet naar mijn idee in een bepaalde behoefte en wie het lekker vindt eet mee en wie het niet lekker vindt schuift zijn bord door.
Groet,
Rode Solaire Aarde
De beker afschaffen is wat te extreem, daar he jou gelyk an.
Maar je zou het landelijke traject spectaculairder kunnen maken én leuker voor meer mensen én tegelijkertijd de damkalender ontlasten (win-win-win )
Als je nou 32 teams verdeelt over twee groepen van 16.
De 16 verdeel je in 4 groepen van 4, speel je 3 rapide-partijen. De nummers 1 gaan naar een groep van 4, de nummers 2 ook enz.
Speel je nogmaals 3 rapdiepartijen. Daarna de winnaars etc. tegen elkaar voor de finale 7 ronden klaar, maar die kan iedereen spelen.
Hele toernooi afgewerkt in 1 spectaculaire dag, 4 dagen vrij op de damkalender. 1 van die Dagen kun je gebruiken voor het Nk rapid. Vorige keer bleek NK rapid met 7 ronden Zwitsers veel deelnemers te trekken, kun je dus doorzetten deze formule.
Houd je nog 3 dagen over, tel uit je winst.
Het hoeft niet natuurlijk, het is maar een idee.
Gele Galactische Havik