Jeugdleiderscongres
-
Jeugdleiderscongres
Van de KNDB-site:
Jeugdleiderscongres
Het aantal kinderen dat damt loopt terug, maar de KNDB zet de tegenaanval in. Daarom organiseren we op 15 mei 2010 een jeugdleidercongres. Dit congres heeft als thema: ledenwinst en -behoud.
Plaats: Cultureel centrum de Biechten, Henri Bayenstraat 3, 5426 Rosmalen. Aanvang: 11.00 uur.
Graag presenteren wij onze plannen aan bestuurders en jeugdleiders zodat een ieder ervan kan profiteren. Graag even een berichtje wanneer u komt naar bondsbureau@kndb.nl of 026-4952309.
Jeugdleiderscongres
Het aantal kinderen dat damt loopt terug, maar de KNDB zet de tegenaanval in. Daarom organiseren we op 15 mei 2010 een jeugdleidercongres. Dit congres heeft als thema: ledenwinst en -behoud.
Plaats: Cultureel centrum de Biechten, Henri Bayenstraat 3, 5426 Rosmalen. Aanvang: 11.00 uur.
Graag presenteren wij onze plannen aan bestuurders en jeugdleiders zodat een ieder ervan kan profiteren. Graag even een berichtje wanneer u komt naar bondsbureau@kndb.nl of 026-4952309.
Re: Jeugdleiderscongres
Is er al wat bekend over het programma?
De jeugdcommissie zal haar plannen ontvouwen over wat zij gaan aanbieden aan de verenigingen om samen tot ledenwinst te komen. Verder zal de nodige aandacht gaan naar kader en de vernieuwde opleidingen. Ook zal er voldoende gelegenheid zijn om problemen waar verenigingen tegenaan lopen te bespreken en wellicht zelfs op te lossen. Een leuk en ook interactief programma, daar gaan we ons best voor doen.
Binnenkort volgt een concreter antwoord, er wordt nog onderhandeld......
Ik reken dus op een grote opkomst!
Binnenkort volgt een concreter antwoord, er wordt nog onderhandeld......
Ik reken dus op een grote opkomst!
-
- Real name: Michel Stempher
Allemaal wel leuk en aardig, maar niet iedereen heeft trek in een retourtje België, zoals Fred van Amersfoort dat altijd zo mooi verwoordt over die steden daar. Kon het niet iets centraler?
De afstand is nog niet eens het grootste probleem van Rosmalen. Speekt uit eigen ervaring.groenteboer wrote:Allemaal wel leuk en aardig, maar niet iedereen heeft trek in een retourtje België, zoals Fred van Amersfoort dat altijd zo mooi verwoordt over die steden daar. Kon het niet iets centraler?
11 uur in Rosmalen is inderdaad niet de beste manier om de Noordelijke helft van het land hierbij te betrekken...
Vreemd dat dit soort dingen nooit in de omgeving van Utrecht or Amersfoort georganiseerd kunnen worden
Vreemd dat dit soort dingen nooit in de omgeving van Utrecht or Amersfoort georganiseerd kunnen worden
denksportcentrum Utrecht was eerste keus, maar was vol. Den Bosch is (vooral per auto) uitstekend te bereiken vanaf alle kanten.
-
Oei, ik geloof dat die jongens van Damcombinatie Fryslân dit niet kunnen beamen.....kneeltje wrote:denksportcentrum Utrecht was eerste keus, maar was vol. Den Bosch is (vooral per auto) uitstekend te bereiken vanaf alle kanten.
Vooral per auto schijnt e.e.a. wel eens dicht te slibben.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Zwolle is ook prima bereikbaar hoor met de auto Knooppunt Hattemerbroek als kruising van de A50 (N50) en de A28. Van daaruit nog zo'n 5 km richting Zwolle.. kan prima dus.
Vanuit 's-Hertogenbosch zo'n 120 km en vanaf Groningen zo'n 100 km. (grof geschat, heb het niet gecheckt met een routeplanner) dus lijkt me ook nog wel redelijk centraal.
Anders kunnen we bij mij thuis achter op de plaats (in mei is het vaak wel rond de 30 graden met zon) ook nog wel met 20 man zitten. Veel meer komt er vast niet op af. Moet iedereen wel een eigen stoel meenemen.
Ik word ook nog gewezen op het idee om met live camera+microfoon te werken, zodat een ieder thuis achter zijn computer met een microfoon kan meedoen aan de vergadering, die geen trek heeft in een retour België.
Vanuit 's-Hertogenbosch zo'n 120 km en vanaf Groningen zo'n 100 km. (grof geschat, heb het niet gecheckt met een routeplanner) dus lijkt me ook nog wel redelijk centraal.
Anders kunnen we bij mij thuis achter op de plaats (in mei is het vaak wel rond de 30 graden met zon) ook nog wel met 20 man zitten. Veel meer komt er vast niet op af. Moet iedereen wel een eigen stoel meenemen.
Ik word ook nog gewezen op het idee om met live camera+microfoon te werken, zodat een ieder thuis achter zijn computer met een microfoon kan meedoen aan de vergadering, die geen trek heeft in een retour België.
-
- Real name: Frans de Jonge
Heel erg goed initiatief!! Ben heel benieuwd of daar ook vernieuwende dingen bij zitten. Ben het wel eens met reacties dat los van het belang van de inhoud van het thema, de verleiding om bestuurders en jeugdleiders "aan tafel te krijgen" groot moet zijn. Ik ken mijn klassiekers niet echt goed, maar in plaats van "Mozes naar de berg" te laten komen kan "de berg ook naar Mozes" toe komen. Ik blijf uitermate geïnteresseerd in de plannen en hopelijk komen ze ook digitaal beschikbaar. Succes!Keurientesss wrote:Van de KNDB-site:
Jeugdleiderscongres
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
first things first, Frans. Eerst iedereen inlichten, dan gaan we verdere akties beginnen. Werktitel? KNDB komt naar u toe deze zomer!
In de regio Zwolle hoeven we niet naar een zaal te zoeken om dan onze bijeenkomst te plannen. In Kampen heeft zojuist iemand zich aangeboden. Fijn dat er personen zijn die meedenken
In de regio Zwolle hoeven we niet naar een zaal te zoeken om dan onze bijeenkomst te plannen. In Kampen heeft zojuist iemand zich aangeboden. Fijn dat er personen zijn die meedenken
-
Ik zou in principe ook wel graag aanwezig willen zijn bij die bijeenkomst. Maar vooral de reiskosten nekken me. Met het OV is het toch nog wel akelig duur vanaf Kampen.
Jeugdleidercongres:
Ledenwinst en -behoud
15 mei in Rosmalen
Rijnsburg, april 2010
De KNDB heeft een ambitieus plan ontwikkeld om het (jeugd)dammen een nieuwe impuls te geven. Want wat is er nu leuker dan dammen tegen tegenstanders die bij jou uit de buurt vandaan komen? Graag nodigen we iedereen uit om op 15 mei naar Rosmalen te komen. Daar organiseert de KNDB jeugdcommissie een jeugdleidercongres met als thema ledenwinst en –behoud.
Dit congres is niet alleen bedoeld voor jeugdleiders, maar we willen graag betrokken ouders, (schooldam) leraren, potentieel kader, (wat oudere) jeugd die ook graag een steentje wil bijdragen van harte uitnodigen om het congres bij te wonen. Er zullen presentaties gegeven worden waar de plannen worden uitgelegd, presentaties over nieuwe kadercursussen, maar ook uw input is belangrijk en zal worden gehoord tijdens een aantal workshops/open discussies. Ook zal er aan de hand van kleine en grote successen voorbeelden worden gegeven van waar er mogelijkheden liggen. Een ieder kan daar zijn of haar voordeel mee doen.
Niet alleen een congres voor de doorgewinterde jeugdleider dus, maar voor een ieder die het jeugddammen een warm hart toedraagt.
Henri Bayensstraat 3
5246 AC Rosmalen
Tijdstip:
Ontvangst: 10.30 uur
Aanvang: 11 uur
Sluiting: 16.30 uur
Programma:
10.30 uur-11.00 uur ontvangst
11.00 uur-11.10 uur opening
11.00 uur-12.00 uur Presentatie jeugdcommissie
12.00 uur-12.45 uur Kader opleiden/damtrainer 1 cursus
12.45 uur-13.15 uur lunchpauze (wordt voor gezorgd)
13.15 uur-15.00 uur 3 workshops (DamZ-dagen, WikiPinky, Benjamins, successtory)
15.00 uur-15.15 uur koffiepauze
15.15 uur-15.30 uur ledenbehoud door trainingen
15.30 uur-16.00 uur Kleine succesjes
16.00 uur-16.30 uur Uitloop, samenvatting en sluiting
Nieuwsgierig geworden? Meldt u aan via het bondsbureau bondsbureau@kndb.nl of 026-4952309
Tot ziens in Rosmalen!
Jeugdcommissie KNDB
Ledenwinst en -behoud
15 mei in Rosmalen
Rijnsburg, april 2010
De KNDB heeft een ambitieus plan ontwikkeld om het (jeugd)dammen een nieuwe impuls te geven. Want wat is er nu leuker dan dammen tegen tegenstanders die bij jou uit de buurt vandaan komen? Graag nodigen we iedereen uit om op 15 mei naar Rosmalen te komen. Daar organiseert de KNDB jeugdcommissie een jeugdleidercongres met als thema ledenwinst en –behoud.
Dit congres is niet alleen bedoeld voor jeugdleiders, maar we willen graag betrokken ouders, (schooldam) leraren, potentieel kader, (wat oudere) jeugd die ook graag een steentje wil bijdragen van harte uitnodigen om het congres bij te wonen. Er zullen presentaties gegeven worden waar de plannen worden uitgelegd, presentaties over nieuwe kadercursussen, maar ook uw input is belangrijk en zal worden gehoord tijdens een aantal workshops/open discussies. Ook zal er aan de hand van kleine en grote successen voorbeelden worden gegeven van waar er mogelijkheden liggen. Een ieder kan daar zijn of haar voordeel mee doen.
Niet alleen een congres voor de doorgewinterde jeugdleider dus, maar voor een ieder die het jeugddammen een warm hart toedraagt.
Henri Bayensstraat 3
5246 AC Rosmalen
Tijdstip:
Ontvangst: 10.30 uur
Aanvang: 11 uur
Sluiting: 16.30 uur
Programma:
10.30 uur-11.00 uur ontvangst
11.00 uur-11.10 uur opening
11.00 uur-12.00 uur Presentatie jeugdcommissie
12.00 uur-12.45 uur Kader opleiden/damtrainer 1 cursus
12.45 uur-13.15 uur lunchpauze (wordt voor gezorgd)
13.15 uur-15.00 uur 3 workshops (DamZ-dagen, WikiPinky, Benjamins, successtory)
15.00 uur-15.15 uur koffiepauze
15.15 uur-15.30 uur ledenbehoud door trainingen
15.30 uur-16.00 uur Kleine succesjes
16.00 uur-16.30 uur Uitloop, samenvatting en sluiting
Nieuwsgierig geworden? Meldt u aan via het bondsbureau bondsbureau@kndb.nl of 026-4952309
Tot ziens in Rosmalen!
Jeugdcommissie KNDB
Hoi Cees
Mag ik enigzins aansluitend aan dit verhaal gelijk een goedbedoeld advies geven? Gebruik de jeugddamdag wat meer in de publiciteit, volgens mij 1 van de meest aansprekende dagen in het jeugddammen en publicitair gebeurd er weinig tot niets mee. Ik kan bijvoorbeeld niets vinden over afgelopen zaterdag.
Niet bedoeld om negatief te doen maar om mee te denken he ! (je weet wie het zegt)
Mag ik enigzins aansluitend aan dit verhaal gelijk een goedbedoeld advies geven? Gebruik de jeugddamdag wat meer in de publiciteit, volgens mij 1 van de meest aansprekende dagen in het jeugddammen en publicitair gebeurd er weinig tot niets mee. Ik kan bijvoorbeeld niets vinden over afgelopen zaterdag.
Niet bedoeld om negatief te doen maar om mee te denken he ! (je weet wie het zegt)
Gelukkig weet ik wie het zegt, dat scheelt weer
Maar ook dit punt zal op het congres besproken worden. Het is bekend dat we nog steeds geen coordinator voor DamZ hebben, alleen iemand die stukjes op de site zet. We zullen daar een voorstel voor doen.
Maar ook dit punt zal op het congres besproken worden. Het is bekend dat we nog steeds geen coordinator voor DamZ hebben, alleen iemand die stukjes op de site zet. We zullen daar een voorstel voor doen.