Jaap van Galen wrote:Je klinkt nog somberder dan ik Piet.
Kom op, een beetje goede energie kan het tij nog steeds keren, daar geloof ik in. Alleen zullen we wel denk ik wel enige voor dammers heilige huisjes moeten slopen, maar dat kan toch voor een groot gedeelte ook buiten de huidige damcultuur om toch? Alleen is er wel support vanuit de dambond nodig. Of geloof je daar niet in?
Ik ben somber. Om me heen (Friesland) zie ik clubs fuseren door ledentekort. Dit betekent dat meestal in één kern het jeugddammen niet meer van de grond gaat komen. Volwassenen zijn mobiel, jeugd natuurlijk veel minder.
Door de fusie kunnen we natuurlijk weer een potje blijven dammen, maar fusie is eigenlijk een negatieve actie en we raken in een negatieve spiraal.
Positief zou zijn dat door actief jeugdbeleid er aanwas bij eigen club zou komen en blijven.
Op topnivo van clubs gebeurt het ook. 020 en vorig jaar Orfam Telecom.
Dan kunnen we vrij hoog blijven dammen.
Maar waar o waar komen er nog nieuwe clubs van de grond???
En onze hooggeachte bondsraadsleden gaan niet meer inhoudelijk op jouw posting in, maar rollen over elkaar heen, en vangen elkaar op woorden.
Captain Picard ziet het ook niet meer zitten.
Lichtpuntje. Bondsbureau/KNDB-bestuurders lezen nog wel het forum. Plotseling staan de concept-notulen op de KNDB-site.
Ach, misschien staan voor komende zaterdag er ook mooie verslagen over het EK jeugddammen op KNDB-site, DamZ en DamXl. [img]
images/smilies/icon_idea.gif[/img]
Hopelijk geeft datzelfde EK-jeugddammen in Drenthe een boost aan het jeugddammen. Want laten we wel zijn, de PR in Drenthe zelf was best goed in orde.
Het zou mooi zijn als we per 1-1-2010 bijv. kunnen constateren dat de jeugdleden in Drenthe verdubbeld zijn van 37 naar 74 jeugdleden.
Dan heeft die enorme prestatie van Wim Koopman en c.s. echt fertuten!