![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
KNDB Beker 2009
KNDB Beker 2009
De 1e ronde van de KNDB beker, 9 mei as:
SBS Denksportcentrum
Kerketuinenweg 2
2544 CW Den Haag
06-33666610
vST - DEZ/HG
Damlust Gouda - vST 2
CCR - VGO
Zenderstad - Aris de Heer
MDC Middelburg - OG Utrecht
DVSB - Bolsward Workum Combinatie
DC Zaanstreek - RDC 2
RDC - SNA Heerhugowaard
't Koelhuis
Koelhuisstraat 3
6851 NB Huissen
026-3252626
VBI - Huizum
Hijken - Beusichemse DC
DUO - Angarde Inf.
Het Noorden 1 - VTD Tiel
Orfam Tel. Twente - Roderland Kerkrade
De Oldehove - WvM
DC Roermond - Het Noorden 2
HS Beilen - TDV
SBS Denksportcentrum
Kerketuinenweg 2
2544 CW Den Haag
06-33666610
vST - DEZ/HG
Damlust Gouda - vST 2
CCR - VGO
DC Zaanstreek - RDC 2
RDC - SNA Heerhugowaard
't Koelhuis
Koelhuisstraat 3
6851 NB Huissen
026-3252626
VBI - Huizum
Hijken - Beusichemse DC
DUO - Angarde Inf.
Het Noorden 1 - VTD Tiel
De Oldehove - WvM
HS Beilen - TDV
Last edited by Alex on Thu Apr 30, 2009 07:12, edited 3 times in total.
Re: KNDB Beker 2009
De Oldehove is zonder tussen-n.Alex wrote:De 1e ronde van de KNDB beker, 9 mei as:
SBS Denksportcentrum
Kerketuinenweg 2
2544 CW Den Haag
06-33666610
vST - DEZ/HG
Damlust Gouda - vST 2
CCR - VGO
DC Zaanstreek - Midden Holland 2
RDC - SNA Heerhugowaard
't Koelhuis
Koelhuisstraat 3
6851 NB Huissen
026-3252626
VBI - Huizum
Hijken - Beusichemse DC
DUO - Angarde Inf.
Het Noorden 1 - VTD Tiel
De Oldenhove - WvM
HS Beilen - TDV
Ook in de nieuwe spelling blijft het De Oldehove.
Heaven is no location, but a state of mind
Re: KNDB Beker 2009
Foutje van Ben Smeenk dan ws.Kosmos wrote:De Oldehove is zonder tussen-n.
Ook in de nieuwe spelling blijft het De Oldehove.
Damlust komt uit Midden Holland. Geen idee waarom het tweede team niet bekend is, misschien heeft een geplaatst team zicht teruggetrokken.Alex wrote:Dit kreeg ik vandaag in de bus.
Al snap ik "Midden Holland 2" niet helemaal. Heeft de DMH een bekerteam? En zo ja, waar is team 1?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Dacht eigenlijk dat de DMH een samengesteld team zou hebben geformeerd ofzo, maar de suggestie van Hans klinkt aannemelijker. RDC komt uiteraard ook uit de DMH, maar die hebben zich geplaatst via het vorige bekertoernooi (toch?).Nescio wrote:Damlust komt uit Midden Holland. Geen idee waarom het tweede team niet bekend is, misschien heeft een geplaatst team zicht teruggetrokken.Alex wrote:Dit kreeg ik vandaag in de bus.
Al snap ik "Midden Holland 2" niet helemaal. Heeft de DMH een bekerteam? En zo ja, waar is team 1?
Klopt. Leuke afstand trouwens, van Bolsward naar Den Haag! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Alex wrote:Dacht eigenlijk dat de DMH een samengesteld team zou hebben geformeerd ofzo, maar de suggestie van Hans klinkt aannemelijker. RDC komt uiteraard ook uit de DMH, maar die hebben zich geplaatst via het vorige bekertoernooi (toch?).
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
RDC heeft zich zowel via de KNDB als via de DMH geplaatst. Dit heeft bij de wedstrijdleiding tot wat verwarring geleid.Alex wrote:Dacht eigenlijk dat de DMH een samengesteld team zou hebben geformeerd ofzo, maar de suggestie van Hans klinkt aannemelijker. RDC komt uiteraard ook uit de DMH, maar die hebben zich geplaatst via het vorige bekertoernooi (toch?).Nescio wrote:Damlust komt uit Midden Holland. Geen idee waarom het tweede team niet bekend is, misschien heeft een geplaatst team zicht teruggetrokken.Alex wrote:Dit kreeg ik vandaag in de bus.
Waar Midden Holland 2 staat zou je dus RDC 2 moeten lezen.
Op toernooibase.kndb.nl zijn de uitslagen van de 8 wedstrijden in Den Haag te lezen.
Last edited by Alex on Sat May 09, 2009 22:43, edited 1 time in total.
-
Inmiddels ook de uitslagen vanuit Huissen ingevoerd (eerst even eten bij onze favoriete Griek in Arnhem en toen nog die lange autorit naar huis).Alex wrote:Op toernooibase.kndb.nl zijn de uitslagen van de 8 wedstrijden in Den Haag te lezen.[/url]
Onder <a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... =1336&jr=9 target=blank>Mededelingen</a> de uitslagen van de sneldamwedstrijden.
Ook is Aris de Heer (Midden Beemster) vervangen door (Aris de Heer) Souburg! Foutje van mijn kant...
Naar alle waarschijnlijkheid zal Ben Smeenk morgen (in Delft op de koffie [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img] ) de loting voor de 2e ronde verrichten.
-
Fred Ivens wrote:Den Haag/Huissen – De eerste ronde van de KNDB bekercompetitie is op twee centrale locaties (Den Haag en Huissen) zonder levengrote surprises van start gegaan. Op papier was de eliminatie van ereklasser Hijken DTC door de Beusichemse Damclub (BDC) een sensatie, maar het Gelderse vriendenclubje bestaat louter uit jonge talenten van meester- en zelfs van grootmeesterniveau. NOC*NSF high potential Pim Meurs liet niemand minder dan Hans Jansen zijn hielen zien waarna supertalent Roel Boomstra ten koste van Boudewijn Derkx alsnog de stand gelijk trok. Door winstpartijen van Martin Dolfing en Bennie Provoost eindigde ook de eerste barrage in 4-4. In de tweede verlenging gaven de overwinningen van Meurs en Provoost de doorslag. Meurs en Derkx hielpen vorig jaar nog DEZ Culemborg aan de beker.
In Huissen eindigden trouwens liefst vijf van de acht wedstrijden in 4-4 en werden twee wedstrijden zelfs pas na twee barrages beslist. Houdt Stand Beilen kwam na acht remises op rij met 4-0 achter (Willy van der Braak won reglementair doordat Gert Bosker niet meer wilde sneldammen) maar wist toch nog langszij te komen en zelfs de volgende ronde te bereiken. De overwinning van Hans van der Laan op Toon Dielen aan het eerste bord was daarvoor beslissend.
Angarde Informatica en Roderland Wouters hielden knap gelijke tred met de ereklassers DUO en Orfam Telecom Twente maar moesten zich na sneldammen toch gewonnen geven. Witte van Moort had de grootst mogelijke moeite met De Oldehove, dat een half uur te laat arriveerde en zelfs door Tjalling –Kosmos – Goedemoed de leiding nam. De doorslag gaf uiteindelijk het feit dat de vlag van Oege Dijkstra net iets eerder viel dan die van Gerhard Hessing.
Geert van Aalten bracht VBI Huissen naar de tweede ronde. Dat ging ten koste van Huizum, waarvoor de veteraan Anton Schotanus de Nederlandse kampioen Alexander Baljakin op remise hield.
Sneldammen
In Den Haag had landskampioen Van Stigt Thans een barrage nodig had om zich van Denk en Zet (Hardinxveld-Giessendam) te ontdoen. Dat mocht Ron Heusdens zich aanrekenen. De nationale nummer twee wilde tegen Wim Kalis van geen remise weten en kreeg het deksel op zijn neus. Het naar de eerste klasse gedegradeerde DEZ kon zodoende nog de nederlaag van Pieter Trapman jr. tegen Anton van Berkel wegwerken. Weer Van Berkel en Peter van der Stap zorgden ervoor dat de Schiedammers met sneldammen toch kwamen bovendrijven.
RDC, de nummer drie van vorig jaar, kwam de hardhandige nederlaag van Richard Meijer tegen Mike Koopmanschap niet meer te boven, en mocht zelfs niet mopperen dat het verlies tegen SNA tot 5-3 beperkt bleef. Damlust ontdeed zich dankzij grootmeester Erno Prosman en Teun van der Kolk van Van Stigt Thans 2 en Daouda Soumah was voor CCR - tegen VGO’s Karlijn Overes - goud waard. DVSB werd uitgeschakeld door de Bolsward Workum Combinatie, voor wie Sjoerd Huitema de matchwinner werd.
Uitslagen eerste ronde KNDB bekercompetitie:
Den Haag:
Van Stigt Thans 1 – Denk en Zet (HG) 4-4 (6-2)
Damlust Gouda - Van Stigt Thans 2 5-3
CCR Rotterdam – VGO 1 5-3
Zenderstad – Aris de Heer Souburg 4-4 (5-3)
MDC Middelburg – OG Utrecht 2-6
DVSB – Bolsward Workum Combinatie 3-5
Damcombinatie Zaanstreek – RDC 2 7-1
RDC 1 – SNA Heerhugowaard 3-5
Huissen:
VBI Huissen – Huizum 5-3
Hijken DTC – Beusichemse Damclub 4-4 (4-4, 2-6)
DUO 1- Angarde Informatica 4-4 (5-3)
DG Het Noorden 1 – VTD Tiel 6-2
Orfam Telecom – Roderland Wouters 4-4 (6-2)
De Oldehove – Witte van Moort 3-5
DC Roermond – DG Het Noorden 2 4-4 (2-6)
Houdt Stand Beilen – TDV Tilburg 4-4 (4-4, 4-4, HS ronde verder)
De tweede ronde wordt zaterdag 23 mei gespeeld in ‘t Koelhuis in Huissen.
-
[img]images/smilies/icon_idea.gif[/img] Tip: partijen mogen natuurlijk ook ingevoerd worden in <a href=http://toernooibase.kndb.nl target=blank>Toernooibase</a>.
Ik zag een paar fraaie thrillers (Jansen-Meurs, Derkx - Boomstra).
En ... wie niet een account heeft (doen natuurlijk!) mag de notaties ook wel ff naar me mailen.
Ik zag een paar fraaie thrillers (Jansen-Meurs, Derkx - Boomstra).
En ... wie niet een account heeft (doen natuurlijk!) mag de notaties ook wel ff naar me mailen.
-
Loting 2e ronde, 23 mei 2009:
Houdt Stand Beilen - Damlust Gouda
Zaanstreek - DV VBI Huissen
Orfam Telecom Twente - Beusichemse Damclub
Zenderstad - Constant Charlois
Het Noorden 2 - Van Stigt Thans
Bolsward Workum Combinatie - Dammers Uit Oost
Ons Genoegen Utrecht - Witte van Moort
SNA - Het Noorden
Houdt Stand Beilen - Damlust Gouda
Zaanstreek - DV VBI Huissen