Haijtink nieuwe voorzitter...
Haijtink nieuwe voorzitter...
Chocerend nieuws, de aarstconservatieve Haijtink mag de KNDB de nek omdraaien.
Johan Haijtink beoogd opvolger Haitze Meurs
In de bondsraadsvergadering van zaterdag 7 maart presenteerde het KNDB bestuur Johan Haijtink als beoogd opvolger van Haitze Meurs. Na vier intensieve jaren legt deze de voorzittershamer op 20 juni neer. Oud bondsdirecteur Haijtink (1942) kent de bond als geen ander en is in de hoedanigheid van voorzitter van de Gelderse Dambond en adviseur van bestuur altijd nauw betrokken gebleven bij het reilen en zeilen van de KNDB. De bondsraad ontving het voorstel enthousiast en hoopt de nieuwe voorzitter op 20 juni te benoemen. Het bestuur en Haijtink willen de periode tot 20 juni gebruiken om Haijtinks opvolging bij de GDB te regelen en opvolgingskandidaten voor de eveneens terugtredende Gert van Willigen (persoonlijke wedstrijden) en Jozef Linssen (jeugdzaken) aan te zoeken.
Johan Haijtink beoogd opvolger Haitze Meurs
In de bondsraadsvergadering van zaterdag 7 maart presenteerde het KNDB bestuur Johan Haijtink als beoogd opvolger van Haitze Meurs. Na vier intensieve jaren legt deze de voorzittershamer op 20 juni neer. Oud bondsdirecteur Haijtink (1942) kent de bond als geen ander en is in de hoedanigheid van voorzitter van de Gelderse Dambond en adviseur van bestuur altijd nauw betrokken gebleven bij het reilen en zeilen van de KNDB. De bondsraad ontving het voorstel enthousiast en hoopt de nieuwe voorzitter op 20 juni te benoemen. Het bestuur en Haijtink willen de periode tot 20 juni gebruiken om Haijtinks opvolging bij de GDB te regelen en opvolgingskandidaten voor de eveneens terugtredende Gert van Willigen (persoonlijke wedstrijden) en Jozef Linssen (jeugdzaken) aan te zoeken.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Johan is een aardige man met veel hart voor het damspel en de damsport. Ik zal je wel beschermen Tjalling, als Johan je weer wil royeren. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
-
-
Volgens mij is het helemaal niet zo'n slechte keus.
Ik wens de nieuwe voorzitter veel wijsheid en stuurmanskunst toe.
Het bestaan van het damspel kan alleen gerekt worden als we niet langer alleen gokken op de jeugd, maar ook op de 55 plussers. De afgelopen 25 jaar jeugdbeleid hebben niet veel opgeleverd, gezien het geringe aantal leden tussen de 15 en 40 jaar. Hopelijk geeft Haitink de ideeen van sommige bondsraadleden zoals Kamminga de ruimte.
Spelhervormingen zijn ook belangrijk, maar kunnen sowieso beter mondiaal worden ingevoerd, en Kosmos, daarvoor kun je altijd bij de "progressieven" Frits Luteijn en Frank Teer terecht. Daarnaast doe je er goed aan om de wijze woorden van Henk de Witt te herinneren als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.
Het bestaan van het damspel kan alleen gerekt worden als we niet langer alleen gokken op de jeugd, maar ook op de 55 plussers. De afgelopen 25 jaar jeugdbeleid hebben niet veel opgeleverd, gezien het geringe aantal leden tussen de 15 en 40 jaar. Hopelijk geeft Haitink de ideeen van sommige bondsraadleden zoals Kamminga de ruimte.
Spelhervormingen zijn ook belangrijk, maar kunnen sowieso beter mondiaal worden ingevoerd, en Kosmos, daarvoor kun je altijd bij de "progressieven" Frits Luteijn en Frank Teer terecht. Daarnaast doe je er goed aan om de wijze woorden van Henk de Witt te herinneren als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.
Haijtink
Toen Henk de Witt leden van de bondsraad vroeg waarom Haijtink niet werd aangesproken op het vervalsen van notulen van de bondsraadvergadering en het geven van een eigen mening aan journalisten als ware het de bestuursvisie, werd gezegd: Ach, Haijtink gaat over een kleine tijd met pensioen. We hebben geen zin om ons daar druk over te maken. Henk de Witt inmiddels ook niet meer. Als je ziek bent heb je wel wat anders aan je hoofd.Bert Zwart wrote:Volgens mij is het helemaal niet zo'n slechte keus.
En nu wordt diezelfde Haijtink tot voorzitter gebombardeerd...
De man die zich heeft uitgesloofd om mij destijds zo snel als mogelijk te schorsen toen hij de kans kreeg van Jozef Linssen (nooit excuus ontvangen van JL noch JH) vanwege een kwestie waar beide heren helemaal niks mee te maken hadden, voor het leven. Jazeker, dat was de intentie van Haijtink, levenslange schorsing.
Hij wilde ook mijn trainerschap beeindigen. Daar heeft Krajenbrink een stokje voor gestoken. Hij wilde ook mijn rubriek in Het Damspel van me afnemen... Tegen alle democratische regels in heeft Haijtink me destijds zonder enige vorm van rechtspraak proberen te veroordelen. Een dagdeel lang mibruikkte hij zijn macht, hij was hij bezig brieven te schrijven en telefoontjes te plegen om mij te lozen als lid.
Hoewel de medewerker van Haijtink destijds alles heeft gedaan om het waanidee uit zijn hoofd te praten ging Haijtink -doof voor alle argumenten-vol wraakzucht door met mijn carriere te vernietigen. Het ergste is niet eens dat hij mij wilde beschadigen, maar dat hij alle statuten aan zijn laars lapte om zijn eigen wil door te drammen, zoals wel vaker.
Iemand die zo weinig respect voor de statuten van de bond toont, mag geen voorzitter worden vind ik.
Toen Stoop de door hem zo smadelijk verloren tuchtzaak tegen mij aanspande, gaf Haijtink mij de brief met aanklacht terwijl ik nog als begeleider midden in het WK aspiranten te Hijken zat. Daarmee spaarde Hijtink een postzegel van 80 cent uit..... Ik werd uiteraard emotioneel ernstig afgeleid door de inhoud van de brief. Volkomen respectloos gedrag van Haijtink, die duidelijk partijdig was. Ook al won ik de tuchtzaak, later heeft Haijtink de zaak toch tegen me gebruikt bij het royement.
Een beslissing van de bondsraad dat proviniale bonden met Delftse regels mogen spelen, beviel Haijtink destijds niet, dus notuleerde hij dat het niet mocht terwijl de bonsdsraad anders had besloten!
De man die als visie op het vrouwendammen heeft: Mannen hebben nu eenmaal beter geschapen breinen, dus stop vrouwen maar bij de jeugd in.
De man die beweert dat remises geen enkel probleem vormen in de damwereld...
De man die Kolsloot wegjaagde als sponsor, al zijn plannen werden in een zucht en een wind afgeserveerd.
En voor de rest: Een aardige, innemende, rustige man. Ik heb zelfs een keer gelachen om een van zijn cartoons. Nou, dat moet goed komen, visionair Bert!
Last edited by Kosmos on Thu Mar 12, 2009 00:41, edited 2 times in total.
- Hanco Elenbaas
Re: Haijtink
Kun je hier iets meer over vertellen? Dit lees ik voor het eerst. Wat voor plannen had Gerard Kolsloot?Kosmos wrote:De man die Kolsloot wegjaagde als sponsor, al zijn plannen werden in een zucht en een wind afgeserveerd.
Kolsloot was uitgenodigd op het bondsbureau om te spreken over het plan van Kolsloot om het jeugddammen te sponsoren. Wat Kolsloot precies wilde met het jeugddamen, dat kun je het beste aan Gerard Kolsloot zelf vragen. In elk geval was Kolsloot enthousiast en leek zijn plan veelbelovend.Hanco Elenbaas wrote:Kun je hier iets meer over vertellen? Dit lees ik voor het eerst. Wat voor plannen had Gerard Kolsloot?Kosmos wrote:De man die Kolsloot wegjaagde als sponsor, al zijn plannen werden in een zucht en een wind afgeserveerd.
Haijtink bleek niks te hebben voorbereid toen Kolsloot kwam. Met een afgekloven potloodje rekende Haijtink even uit dat het plan van Kolsloot te duur was. Dat was de bespreking dan... Kolsloot kon met de staart tussen de benen vertrekken. Na nog wat confrontaties met het gebrek aan enthousiasme bij de dambond, ging Kolsloot liever het roeien sponsoren. Zijn intelligente zoons doen namelijk behalve aan dammen ook aan roeien. Die keus was makkelijk gemaakt. De roeiers bleken wel enthousiast!
Gebrek aan enthousisme en daadkracht zal de damwereld de das omdoen. Ik verbaas me nog steeds over de inertie en onwil in de damwereld. Het is dat ik zelf voldoende leuke activiteiten weet te verzinnen, zoals cdroms samenstellen, damfilmpjes maken en damboeken schrijven, anders was voor mij de lol er ook wel afgeweest.
- Hanco Elenbaas
Geen beste beurt van onze nieuwe voorzitter, als dit het volledige verhaal is! [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]Kosmos wrote:Kolsloot was uitgenodigd op het bondsbureau om te spreken over het plan van Kolsloot om het jeugddammen te sponsoren. Wat Kolsloot precies wilde met het jeugddamen, dat kun je het beste aan Gerard Kolsloot zelf vragen. In elk geval was Kolsloot enthousiast en leek zijn plan veelbelovend.Hanco Elenbaas wrote:Kun je hier iets meer over vertellen? Dit lees ik voor het eerst. Wat voor plannen had Gerard Kolsloot?Kosmos wrote:De man die Kolsloot wegjaagde als sponsor, al zijn plannen werden in een zucht en een wind afgeserveerd.
Haijtink bleek niks te hebben voorbereid toen Kolsloot kwam. Met een afgekloven potloodje rekende Haijtink even uit dat het plan van Kolsloot te duur was. Dat was de bespreking dan... Kolsloot kon met de staart tussen de benen vertrekken. Na nog wat confrontaties met het gebrek aan enthousiasme bij de dambond, ging Kolsloot liever het roeien sponsoren. Zijn intelligente zoons doen namelijk behalve aan dammen ook aan roeien. Die keus was makkelijk gemaakt. De roeiers bleken wel enthousiast!
Gebrek aan enthousisme en daadkracht zal de damwereld de das omdoen. Ik verbaas me nog steeds over de inertie en onwil in de damwereld. Het is dat ik zelf voldoende leuke activiteiten weet te verzinnen, zoals cdroms samenstellen, damfilmpjes maken en damboeken schrijven, anders was voor mij de lol er ook wel afgeweest.
-
Ik snap bovenstaand verhaal niet helemaal dus wellicht wat meer uitleg?
Hoe kan iemand die geld komt brengen worden afgeserveerd omdat het juist geld lijkt te kosten? Dat is of een vreemde vorm van sponsoring, of een merkwaardige houding van de bondsdirekteur. Kan me bijna niet voorstellen dat het verhaal klopt....
Hoe kan iemand die geld komt brengen worden afgeserveerd omdat het juist geld lijkt te kosten? Dat is of een vreemde vorm van sponsoring, of een merkwaardige houding van de bondsdirekteur. Kan me bijna niet voorstellen dat het verhaal klopt....
Misschien iets nieuws willen beginnen en daarin een (kleine) bijdrage vragen aan de KNDB als een soort promotiekosten?Fred van Amersfoort wrote:Ik snap bovenstaand verhaal niet helemaal dus wellicht wat meer uitleg?
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Het is toch vrij eenvoudig te begrijpen. Sponsors komen niet een kruiwagen met geld binnerijden, misschien is dat jouw idee Fred, maar de werkelijkheid is iets weerbarstiger. Ze willen iets terugzien voor hun geld.Fred van Amersfoort wrote:Ik snap bovenstaand verhaal niet helemaal dus wellicht wat meer uitleg?
Stel dat Kolsloot een bedrag X ter beschikking stelt en daarmee activiteit Y wil sponsoren. H zegt X is te weinig en daarmee was de kous af...
-
Ok, dat is best te begrijpen. Het kan dus zijn dat Haijtink simpelweg vond dat de baten niet opwogen tegen de inspanning. Geen idee wat Kolsloot heeft aangeboden, misschien wilde hij wel een NK organiseren met 50 euro voor de winnaar. In dat geval terecht dat Haijtink zijn potlood bijna inslikte toch? Kortom, meer feiten zijn nodig om te beoordelen of hier gefaald is.
Zeker, Fred, hier ligt een schone taak voor jou. Zoek maar eens uit hoe geschikt Haijtink is als sponsormagnet.Fred van Amersfoort wrote:Ok, dat is best te begrijpen. Het kan dus zijn dat Haijtink simpelweg vond dat de baten niet opwogen tegen de inspanning. Geen idee wat Kolsloot heeft aangeboden, misschien wilde hij wel een NK organiseren met 50 euro voor de winnaar. In dat geval terecht dat Haijtink zijn potlood bijna inslikte toch? Kortom, meer feiten zijn nodig om te beoordelen of hier gefaald is.
Overigens betrof het een plan voor de jeugd.
-
Apart, dat Gerard Kolsloot in deze discussie naar voren komt.
Voor het voorzitterschap van de KNDB zal de desbetreffende commissie ongetwijfeld een lijstje van geschikte kandidaten aangelegd hebben.
Zelf had ik ook een lijstje in mijn hoofd.
Op een hoge notering stond Gerard Kolsloot....
M.i. een prima persoon om de dambond te leiden.
Voor het voorzitterschap van de KNDB zal de desbetreffende commissie ongetwijfeld een lijstje van geschikte kandidaten aangelegd hebben.
Hij zou wel een geschikte kandidaat zijn.Piet Bouma wrote:Apart, dat Gerard Kolsloot in deze discussie naar voren komt.
Maar kolsloot wilde natuurlijk niet, afgestompt door het gedrag van de KNDB... Ik heb hem ook eens horen klagen dat een bestuurslid lag te pitten tijdens een presentatie van een van zijn plannen... Geen Kolsloot dus... Je moet roeien met de riemen die je hebt... [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]