Wie moet Meurs opvolgen?

Post Reply

Wie moet Meurs opvolgen?

Poll ended at Mon Nov 10, 2008 17:56

Niemand, een betere is niet te vinden
3
14%
Maakt niet uit, niemand zal het slechter doen
5
24%
Geert Wilders
5
24%
Een baantjesjager uit de bondsraad
2
10%
Iemand anders nl:
6
29%

Total votes: 21

Fred van Amersfoort

Wie moet Meurs opvolgen?

Post by Fred van Amersfoort » Fri Nov 07, 2008 17:56

Meurs zal terugtreden als voorzitter van de KNDB. Maar wie volgt hem op?
.

Hanco Elenbaas

Re: Wie moet Meurs opvolgen?

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 07, 2008 19:04

Fred van Amersfoort wrote:Meurs zal terugtreden als voorzitter van de KNDB. Maar wie volgt hem op?
.
Jij toch niet, hoop ik, of heb je grootse plannen? Laat Haitze maar lekker aanblijven.

composite

Post by composite » Fri Nov 07, 2008 22:29

Fred van Amersfoort wrote:Meurs zal terugtreden als voorzitter van de KNDB. Maar wie volgt hem op?
.
De antwoordmogelijkheden staan een serieuze discussie in de weg. Dat is jammer. Ook jammer is het dat we niet kunnen zien wie men onder 'iemand anders' als mogelijke opvolger noemt. Ik heb niets aangevinkt, maar zie mensen van het kaliber Frank Teer wel zitten.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Nov 08, 2008 00:43

Ik heb maar even met Geert gebeld en hij is op zich wel bereid en zou als eerste actie het remiseprobleem aanpakken. Vanaf nu is het wit begint en wint.
Het inmiddels uitgelekte lijstje (uit de wasmachine gered)
Bouma
Van Beek
Hildering
Wiersma
Linssen

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sat Nov 08, 2008 12:33

Ik zie dat Meurs zelf ook gestemd heeft

pieter

Post by pieter » Sat Nov 08, 2008 21:53

Fred van Amersfoort wrote:Ik zie dat Meurs zelf ook gestemd heeft
Wat is die Fred toch grappig af en toe.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sun Nov 09, 2008 12:59

.
Het aftreden van Meurs is goed nieuws. Hopelijk vertrekt Marcel Kosters nu ook spoedig. Beide heren zijn de afgelopen drie/vier jaren niet in staat gebleken om ook maar één keer een coherent inhoudelijk verhaal over de ontwikkeling van de damsport te produceren.
Ze zijn wel bezig geweest met het bewijzen van vriendendiensten. Een dieptepunt was de poging om Anatoli Gantwarg met behulp van gefabriceerde valse beschuldigingen uit de bond te gooien. Na hun echec in deze affaire hadden zij al de eer aan zich zelf moeten houden. Of het boetekleed aantrekken en duidelijk maken dat zij van deze affaire hebben geleerd. Zij hebben echter niets geleerd. Hoewel zij publiekelijk bakzeil hebben gehaald, hebben zij op andere plekken laten blijken spijt te hebben dat hun plannetje is mislukt.
Ik heb het twijfelachtige genoegen gehad om van beide heren af en toe een e-mail te ontvangen, onder meer vanwege mijn kritische opstelling op dit forum. Wie aan vriendjespolitiek doet, heeft ook vijanden. Ik ben duidelijk een vijand. Schelden en intimideren, daar zijn de heren goed in. Mijn aandringen om nu eens inhoudelijk op de kritiek te reageren was aan dovemansoren gericht. Kortom, twee volstrekt onbekwame lieden om een sportbond te leiden, laat staan een bond in crisis.

Hopelijk komt er in ieder geval een fatsoenlijk bestuur. Een echt goed bestuur zou nu eindelijk eens om de ontwerptafel moeten gaan zitten om een hoog noodzakelijk moderniseringsplan op te stellen. Dat kan bij wijze van spreken op een achternamiddag want de belangrijkste elementen van zo'n plan zijn sinds jaar en dag bekend.
Het probleem van de conservatieve achterban, ook weerspiegeld in de bondsraad, is mijns inziens te overkomen. Dat is mijn ervaring op lokaal niveau. Kwestie van praten en met goede argumenten komen. Dan zijn de meeste dammers best te overtuigen. Zie ook wat iemand als Fred Versteeg heeft bereikt bij ODB/Haeghe Z. Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen traditioneel ingestelde dammers en enkele luidruchtige conservatieve diehards. Van groot belang is duidelijkheid en het zoeken van samenwerking met dammers die actief en vernieuwend bezig zijn, onder wie een aantal jonge moderne grootmeesters. En stoppen met het slappe, ideeënloze paaien van conservatieve diehards. Zij hebben de bond niets te bieden, behalve verder afglijden in de afgrond. Goede ideeën en argumenten, samenwerken met inspirerende mensen, dat is de sleutel voor succes.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 09, 2008 13:37

Als Haitze inderdaad aftreedt, wat heel betreurenswaardig zou zijn, hoop ik dat Marcel Kosters in ieder geval aanblijft. Wat ik Marcel de afgelopen jaren allemaal heb zien presteren, zie ik niemand hem nadoen. Laat Marcel zich maar ontwikkelen tot een tweede Willem Hermanus Lieve en net als deze voorganger 34 jaar -liefst langer nog!- secretaris zijn van de KNDB. Voorzitter mag ook. Ook hoop ik dat Marcel's grote droom binnenkort in vervulling zal gaan, een alternatief voor het legendarische Suikerdamtoernooi in een even prominente speelgelegenheid.

Image

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Nov 09, 2008 16:59

Hanco Elenbaas wrote:Ook hoop ik dat Marcel's grote droom binnenkort in vervulling zal gaan, een alternatief voor het legendarische Suikerdamtoernooi in een even prominente speelgelegenheid.
Ik dacht toch dat het Marcels grote droom was om met elektronische damborden opgenomen partijen automatisch te laten analyseren met Truus (of Flits, of een ander damprogramma). Ik heb drie weken met hem opgetrokken in Beijing, maar ik heb hem geen seconde over het Suikerdamtoernooi gehoord. Marcel is meester in het verzwijgen, verdraaien en manipuleren van informatie, dus het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Als de damborden niet Marcels grote droom zijn, dan valt me dat wel weer van hem mee.

Dit onderwerp ging niet over Marcel, maar over de opvolger van Haitze, die voor zover ik weet nog steeds niet is gevonden. Marcel als voorzitter van de KNDB lijkt me een onzalig idee, dat op dit moment ook niet aan de orde is.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 09, 2008 17:14

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Ook hoop ik dat Marcel's grote droom binnenkort in vervulling zal gaan, een alternatief voor het legendarische Suikerdamtoernooi in een even prominente speelgelegenheid.
Ik dacht toch dat het Marcels grote droom was om met elektronische damborden opgenomen partijen automatisch te laten analyseren met Truus (of Flits, of een ander damprogramma). Ik heb drie weken met hem opgetrokken in Beijing, maar ik heb hem geen seconde over het Suikerdamtoernooi gehoord. Marcel is meester in het verzwijgen, verdraaien en manipuleren van informatie, dus het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Als de damborden niet Marcels grote droom zijn, dan valt me dat wel weer van hem mee.

Dit onderwerp ging niet over Marcel, maar over de opvolger van Haitze, die voor zover ik weet nog steeds niet is gevonden. Marcel als voorzitter van de KNDB lijkt me een onzalig idee, dat op dit moment ook niet aan de orde is.
Onze gedachten over Marcel komen duidelijk niet overeen, Guido. Van de lelijke dingen waarvan jij deze ijverige Haarlemmer beschuldigt, heb ik zelf gelukkig nooit wat gemerkt.

Ongetwijfeld heeft Marcel nog veel meer grote dromen. Het zou van weinig fantasie en levenslust getuigen als Marcel alleen maar droomt over nieuwe Suikerdamtoernooien en elektronische damborden gekoppeld aan Truus.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Nov 09, 2008 17:36

Over Haitze kan ik moeilijk oordelen, maar ik vond hem niet zo erg in beeld. Ik had van hem eerlijk gezegd wel iets meer verwacht.

Marcel is daarentegen buitengewoon, en ook uitermate positief, in beeld. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar deze hardwerkende Haarlemmer verdient naar mijn smaak alle credits.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Nov 09, 2008 18:09

Ik heb wel de indruk dat Marcel Kosters zich de sloffen uit zijn lijf werkt.
Die inzet is bewonderenswaardig.
Zo'n jongenman tref je op de reunie van de Dambond Fries Spel.
Of bij het Levend Damspel in de PB te Leeuwarden als ik me goed herinner.
Marcel is een keer een hele dag op het bondsbureau geweest om dingen op te ruimen heb ik vernomen... Dat is veelzeggend: Onzichtbaar werk maar in feite heel ijverig!
Heaven is no location, but a state of mind

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Nov 09, 2008 18:14

Laat ik nog even zeggen dat ik een enorme bewondering heb voor Marcels inzet voor de damsport. Hij steekt er een ongelooflijke hoeveelheid tijd en energie in, echt geweldig. Het vereist echter meer kwaliteiten dan alleen inzet om een goede bestuurder te zijn.

Maar dit topic ging over mogelijke nieuwe KNDB-voorzitters en daarvoor moeten we toch echt niet naar Marcel kijken. Ik heb nog geen serieuze suggesties gehoord en ik krijg het idee dat men het bij het KNDB-bestuur ook niet echt weet. Dat baart me een beetje zorgen.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Hoop

Post by Klaas van der Laan » Sun Nov 09, 2008 20:49

Klaas van der Laan wrote:
Henk de Witt wrote: ...De laatste KNDB-bestuurder die serieus nadacht over de ontwikkeling van de damsport was Theo van den Hoek...
Theo is destijds een hele vreemde putsch gebakken. Voor mij ook een mijlpaal in de ondergang van het dammen. Hanco (Hiltex) heeft iets tegen hem als bureaucratisch ambtenaar. Misschien omdat Theo eens heeft onderzocht of een Pakistaanse welp uit Amsterdam, die door snor, lengte en gedrag wel minstens 16 jaar leek, niet ouder was dan 10 jaar. Ik ken Theo als iemand die altijd pragmatische, simpele en doeltreffende oplossingen weet te bedenken. Als hij weer voorzitter zou zijn en zelf zijn bestuur mocht samenstellen werd ik onmiddelijk weer lid.
Flow with the Go

Hanco Elenbaas

Re: Hoop

Post by Hanco Elenbaas » Sun Nov 09, 2008 21:28

Klaas van der Laan wrote:
Henk de Witt wrote: ...De laatste KNDB-bestuurder die serieus nadacht over de ontwikkeling van de damsport was Theo van den Hoek...
Theo is destijds een hele vreemde putsch gebakken. Voor mij ook een mijlpaal in de ondergang van het dammen. Hanco (Hiltex) heeft iets tegen hem als bureaucratisch ambtenaar. Misschien omdat Theo eens heeft onderzocht of een Pakistaanse welp uit Amsterdam, die door snor, lengte en gedrag wel minstens 16 jaar leek, niet ouder was dan 10 jaar. Ik ken Theo als iemand die altijd pragmatische, simpele en doeltreffende oplossingen weet te bedenken. Als hij weer voorzitter zou zijn en zelf zijn bestuur mocht samenstellen werd ik onmiddelijk weer lid.
Had Theo ook iets te maken met de hetze tegen de 10-jarige Mudassar Malik, pupil van Kees Romijn?

Theo was de drijvende kracht achter het stiekem invoeren van de Delftse telling. Volgens Eric is Theo ook de entiteit achter verschillende anonieme scheldpartijen richting Harm Wiersma, Eric en mij. Misschien heeft de dambond inderdaad weer een dergelijke voorzitter nodig, Klaas, wie zal het zeggen.

Post Reply