Wat men met een iq van 1000 niet kan verklaren!
Wat men met een iq van 1000 niet kan verklaren!
Check onderstaande link:
namens Marino Barkel!
http://members.home.nl/frankcolijn/fran ... /index.htm
namens Marino Barkel!
- Hanco Elenbaas
Re: Wat men met een iq van 1000 niet kan verklaren!
Heb jij die Bijbel code ook al bestudeerd Gerbrand ? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Jij leek me nooit zo Bijbelvast.VibeMan wrote:Check onderstaande link:
namens Marino Barkel!
Enkele met Hans Jansen bevriende rabbijnen zijn al jaren overtuigd met deze Torah code in de weer. Ik vertelde Hans dat kleine trap "ontdekt" heeft dat deze Bijbel code een hoax of pure fraude is, maar Hans was beslist niet onder de indruk. Hij geloofde daar helemaal niks van en zou binnenkort met bewijzen komen dat Obama de nieuwe president wordt en dat dat al te ontdekken was met de Bijbel code.
Nou schijnt het zo te zijn dat via die Bijbel code zowel te vinden valt dat Obama president wordt als John McCain en dat zelfs Hillary Clinton volgens de Bijbel code ooit nog president wordt. Hoe zit dat Gerbrand?
Misschien is het toch makkelijker als Marino en Hans direct toegang tot dit forum aanvragen bij Alexander Presman, zodat zij eventuele vragen zelf kunnen beantwoorden.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
- Hanco Elenbaas
De visie van Hans Jansen:
Hans Jansen wrote:Wat geeft ons zekerheid dat wat we geloven
waar is? Wat zijn de argumenten van Trapman?
Mijn lakmoes proef om er achter te komen heb ik al jaren geleden
gedaan.Ik probeerde dus voor mij zelf uit te zoeken
of het fantastische vermoeden waar zou kunnen zijn.
Ik zei tegen mezelf als er iets waar is van de bijbel code dan moet het
wel heel raar zijn als er niets aan de hand is met
het aantal letters van de tora. Te weten 304805.
Toen ik in dit getal bijzondere eigenschappen vond moest
ik toegeven dat de bijbelcode met glans mijn lakmoes proef had
doorstaan. In dit getal is niets minder verborgen als het geheim
van de oorspronkelijke zonde van de mensheid.
Voor mij is er geen twijfel mogelijk.
Net als een beetje dammer weet dat na 32-27 16-21 27x16
wit gewonnen staat en ook weet dat zelfs onze grote aantoonder
Ton Sijbrands dat nu nog niet kan bewijzen.
De huidige wiskunde is een flauwe afglans van een oorspronkelijke
getallen leer waar vorm en inhoud nog een
waren Het volledige bewijs wat betreft het getal 304805 en zijn
betekenis zal ik nog geven. Het is miljoenen euro's waard.
Desalnietemin maak ik me geen illusies over het intelligentie niveau van
de meeste wiskundigen om dit te begrijpen.
Het bewijs dat de bijbelcode een hoax is heb ik hoewel zeer
geinteresseerd nog niet gezien.Wel heb ik hierover veel blabla gehoord.
-
Terence Tao, die op precies dezelfde dag als Alexander Georgiev is geboren (en vermoedelijk niet veel minder intelligent is dan Hans zelf) geeft hier wat tips in het geval dat Hans zijn bewijs met ons wil delen:Hanco Elenbaas wrote:De visie van Hans Jansen:
Hans Jansen wrote:Wat geeft ons zekerheid dat wat we geloven
waar is? Wat zijn de argumenten van Trapman?
Mijn lakmoes proef om er achter te komen heb ik al jaren geleden
gedaan.Ik probeerde dus voor mij zelf uit te zoeken
of het fantastische vermoeden waar zou kunnen zijn.
Ik zei tegen mezelf als er iets waar is van de bijbel code dan moet het
wel heel raar zijn als er niets aan de hand is met
het aantal letters van de tora. Te weten 304805.
Toen ik in dit getal bijzondere eigenschappen vond moest
ik toegeven dat de bijbelcode met glans mijn lakmoes proef had
doorstaan. In dit getal is niets minder verborgen als het geheim
van de oorspronkelijke zonde van de mensheid.
Voor mij is er geen twijfel mogelijk.
Net als een beetje dammer weet dat na 32-27 16-21 27x16
wit gewonnen staat en ook weet dat zelfs onze grote aantoonder
Ton Sijbrands dat nu nog niet kan bewijzen.
De huidige wiskunde is een flauwe afglans van een oorspronkelijke
getallen leer waar vorm en inhoud nog een
waren Het volledige bewijs wat betreft het getal 304805 en zijn
betekenis zal ik nog geven. Het is miljoenen euro's waard.
Desalnietemin maak ik me geen illusies over het intelligentie niveau van
de meeste wiskundigen om dit te begrijpen.
Het bewijs dat de bijbelcode een hoax is heb ik hoewel zeer
geinteresseerd nog niet gezien.Wel heb ik hierover veel blabla gehoord.
http://terrytao.wordpress.com/advice-on ... ssionally/
-
Aardige link, Bert. Ik maak me als wiskundige overigens bij voorbaat al geen illusies meer dat ik het bewijs van Hans zal kunnen begrijpen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Bert Zwart wrote: Terence Tao, die op precies dezelfde dag als Alexander Georgiev is geboren (en vermoedelijk niet veel minder intelligent is dan Hans zelf) geeft hier wat tips in het geval dat Hans zijn bewijs met ons wil delen:
- Hanco Elenbaas
Met een beetje bijscholing in de levensfilosofie van Rudolf Steiner moet dat echt wel lukken Wieger. Hans zou kunnen beginnen jou iets te vertellen over wat hij weet van de hogere wiskunde die toegepast is in het helaas verwoeste Goetheanum in Zwitserland.Wieger Wesselink wrote:Aardige link, Bert. Ik maak me als wiskundige overigens bij voorbaat al geen illusies meer dat ik het bewijs van Hans zal kunnen begrijpen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Bert Zwart wrote: Terence Tao, die op precies dezelfde dag als Alexander Georgiev is geboren (en vermoedelijk niet veel minder intelligent is dan Hans zelf) geeft hier wat tips in het geval dat Hans zijn bewijs met ons wil delen:
Hopelijk komen Hans en Marino binnenkort terug om meer te vertellen over de Bijbel code en de wiskunde uit lang vervlogen tijden.
De Zwitserse dammer Andreas Kuyken is een overtuigd aanhanger van Steiner. Een aardige binnenkomer in diens oeuvre is De Akashakroniek uit 1939, waarin Steiner verhaalt over de sluimerende vermogens in de mens, over Lemuriërs, Atlantiërs en Ariërs en hun periode op Aarde, over de oorsprong van de Aarde en haar toekomst. Allemaal zaken waar jij wellicht ook in geïnteresseerd zou kunnen zijn, maar waarover Hans volgens Terence Tao, de leeftijdgenoot van Georgiev, misschien beter niet kan schrijven in zijn volledige bewijs betreffende het getal 304805 .
-
Een echt damonderwerp.Hanco Elenbaas wrote:Hopelijk komen Hans en Marino binnenkort terug om meer te vertellen over de Bijbel code en de wiskunde uit lang vervlogen tijden.Wieger Wesselink wrote:Aardige link, Bert. Ik maak me als wiskundige overigens bij voorbaat al geen illusies meer dat ik het bewijs van Hans zal kunnen begrijpen [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Bert Zwart wrote: Terence Tao, die op precies dezelfde dag als Alexander Georgiev is geboren (en vermoedelijk niet veel minder intelligent is dan Hans zelf) geeft hier wat tips in het geval dat Hans zijn bewijs met ons wil delen:
Ik heb me er ook enigszins in verdiept.
In de eerste plaats is er een groep "geleerden" die beweren dat de zogenaamde bible-code of beter gezegd torah-code inderdaad bestaat maar met name betrekking heeft op zoals Hans Jansen beweert de "oorsponkelijke getallenleer waar vorm en inhoud nog een waren". Ofwel bewust zijn tekst en getallen vermengd tot soms cryptische raadsels.
Daarnaast is er een club "geleerden" die beweert dat je ook nog de toekomst kunt voorspellen door al die 304805 letters te ordenenen en met een simpel algorithme namen in te voeren en op de juiste plekken de juiste woorden op de juiste manier te interpreteren. Sommigen zijn er rijk van geworden.
De eerste club "geleerden" gelooft niet in de "geleerden" van de tweede club.
Een derde club "geleerden" gelooft beide clubs "geleerden" niet, en tracht met wiskundige "bewijzen" de wiskundige en al dan niet voorspellende "bewijzen" van de andere twee clubs onderuit te halen.
Leuke bezigheidstherapie voor "wiskundigen", maar gelukkig maakt ook Hans Jansen zich geen illusies over het intelligentie-niveau van wiskundigen en naar ik aanneem andere cijfergoochelaars.
O ja, een voorbeeldje van de manier van redeneren, ik zag ergens dat (11x12x13x14x15)-304805=55555. Volgens de ontdekker kan dat toch ongetwijfeld met de 304805 letters in de 5 Torah-boeken geen toeval zijn, vijf opvolgende getallen minus het aantal letters in de Torah komt uit op 5 maal de vijf boeken in de Torah. Want zo beweerde hij, reken de kans maar eens uit dat dit kan.
- Hanco Elenbaas
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Jaap van Galen wrote:O ja, een voorbeeldje van de manier van redeneren, ik zag ergens dat (11x12x13x14x15)-304805=55555. Volgens de ontdekker kan dat toch ongetwijfeld met de 304805 letters in de 5 Torah-boeken geen toeval zijn, vijf opvolgende getallen minus het aantal letters in de Torah komt uit op 5 maal de vijf boeken in de Torah. Want zo beweerde hij, reken de kans maar eens uit dat dit kan.
Hopelijk (en waarschijnlijk) komt Hans met overtuigender bewijsmateriaal!
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Voor de liefhebbers het artikel waarin gehakt gemaakt wordt van de bijbelcode:
http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/StatSci/StatSci.pdf
In het kort komt het er op neer dat je in elk willekeurig boek dat net zo dik is als de Torah net zo veel 'vondsten' kunt doen als in de Torah. Mochten Marino Barkel en Hans Jansen de bijbelcode uit hebben, dan kunnen ze zich storten op de Oorlog-en-vrede-code, de Moby-Dick-code enz. enz
In het kort komt het er op neer dat je in elk willekeurig boek dat net zo dik is als de Torah net zo veel 'vondsten' kunt doen als in de Torah. Mochten Marino Barkel en Hans Jansen de bijbelcode uit hebben, dan kunnen ze zich storten op de Oorlog-en-vrede-code, de Moby-Dick-code enz. enz
- Hanco Elenbaas
Ook Trapman jr. had al een soortgelijke link gegeven maar Hans was daar niet zo van onder de indruk en Marino hoogstwaarschijnlijk ook niet, daar hij na Vengaboy ook Vibeman verzocht heeft deze link te plaatsen:Jan Pieter wrote:Voor de liefhebbers het artikel waarin gehakt gemaakt wordt van de bijbelcode:
Een paar fragmenten uit het topic Linkdump:
kleine trap wrote:een tijd geleden heb ik in het kader van mijn studie wiskunde een scriptie geschreven over de Torahcodes. Het lijkt inderdaad niet alleen een hoax te zijn maar pure fraude. Het heeft wel enige tijd geduurd voordat de resultaten van het artikel in Statistical Science (door Witztum et al) weerlegd werden (door McKay et al).Vengaboy wrote: http://members.home.nl/frankcolijn/fran ... /index.htm
Marino Barkel vroeg me om dit te plaatsen.
veel plezier
Wat mij vooral opviel was dat zodra er onderzoek gedaan wordt met mogelijk religieuze indicaties een hele hoop wetenschappers zich van hun slechtste kant laten zien. Ongezond moddergooien en op de persoon spelen gebeurde van beide kanten. Een beetje vergelijkbaar met de hele ID discussie die in Nederland woedde, waarbij maar wordt aangenomen dat iedereen die vragen stelt bij de naturalistische evolutie orthodox religieus is en daarom al niet serieus te nemen. Of meer in het grote perspectief: waar biologen met de grootst mogelijke onzin en de grootste mond aankomen om aan te tonen waarom de "No free lunch" theorie van Dembski onzin is. (Ondertussen heef olle Haggstrom wel goede argumenten gegeven waarom Dembski's theorie niet veel voorstelt).
kleine trap wrote:De resultaten die in het Bijbelcode artikel van Witztum staan beschreven lijken te goed om waar te zijn, in de zin dat zelfs als het fenomeen echt zou zijn, je niet zo'n grote overeenstemming tussen verschillende tests zou verwachten. Je kunt Hebreeuwse namen op verschillende manieren schrijven, en ook bij het aanduiden van datums heb je verschillende keuzes. Er lijkt zeker bij de keuze van de namen geoptimaliseerd te zijn tijdens de test. De overeenkomst die gevonden is tussen verschillende experimenten is beter te verklaren bij optimalisering, dan bij random trekken uit een zelfde distributieKosmos wrote: Vertel eens, kleine trap, als je wilt, welke fraude er in het spel was?
En wat houdt de no free lunch theorie in?
Kun je daar eens een klein college over geven?
Voor een hele discussie over de codes zie: http://cs.anu.edu.au/~bdm/codes/torah.html
Wat betreft No Free Lunch: Ik kan het niet beter uitleggen dan Olle Haggstrom: http://www.math.chalmers.se/~olleh/papers.html en daar de artikelen onder: "My debunking of some dishonest use of mathematics in the intelligent design movement"
Ik moet wel zeggen dat ik zelf niet zo houd van het woordgebruik daar. Misschien scheelt het dat ik zelf Christen ben (en dus in zekere zin zeker in een intelligent designer geloof) en in ieder geval van degenen die het niet met me eens zijn verwacht dat ze to the point blijven , maar qua wiskundige argumenten staat Haggstrom sterk.
-
Afgelopen zaterdag was ik op het NK Clubteams in Westerhaar en toen heb ik Marino gesproken over dit onderwerp.
En één ding moet volgens hem (en volgens mij) duidelijk zijn dat de bovengenoemde website van Frank Colijn absoluut niets te maken heeft met de code van Michael Drosnin.
Bij Drosnin gaat het om het voorspellen van de toekomst, iets wat op de site van Frank Colijn helemaal niet aan de orde is. Marino staat ook helemaal niet achter de code van Michael Drosnin. (Ik ook niet trouwens)
De website van Colijn wijst ons erop dat er allerlei coderingen staan in de Bijbel en in het bijzonder in de Torah. Hiervan wordt al duizenden jaren gebruik van gemaakt in bepaalde stromingen van Joodse exegeten.
Zelf bekijk ik het met nieuwsgierigheid, maar ik ben vooralsnog niet van plan om voor het uitleggen van de Bijbel gebruik te maken van gematria o.i.d. De betekenis van Hebreeuwse woorden en zinnen begrijp ik ook heel goed zonder deze methode.
[/b]
En één ding moet volgens hem (en volgens mij) duidelijk zijn dat de bovengenoemde website van Frank Colijn absoluut niets te maken heeft met de code van Michael Drosnin.
Bij Drosnin gaat het om het voorspellen van de toekomst, iets wat op de site van Frank Colijn helemaal niet aan de orde is. Marino staat ook helemaal niet achter de code van Michael Drosnin. (Ik ook niet trouwens)
De website van Colijn wijst ons erop dat er allerlei coderingen staan in de Bijbel en in het bijzonder in de Torah. Hiervan wordt al duizenden jaren gebruik van gemaakt in bepaalde stromingen van Joodse exegeten.
Zelf bekijk ik het met nieuwsgierigheid, maar ik ben vooralsnog niet van plan om voor het uitleggen van de Bijbel gebruik te maken van gematria o.i.d. De betekenis van Hebreeuwse woorden en zinnen begrijp ik ook heel goed zonder deze methode.
[/b]