Halve finale NK junioren/aspiranten
-
Halve finale NK junioren/aspiranten
Vandaag worden in IJmuiden al de eerste twee rondes van de halve finale van het NK junioren gespeeld. Het programma voor vandaag:
Eerste ronde (10.00 uur begonnen):
Richard Bos - Dave Bleeker
Casper Remeijer - Rien Wijermars
Martijn Scholten - Judith van Beek
Sjuul Verheij - Wijnand Ankersmit
Tweede ronde (aansluitend):
Richard Bos - Casper Remeijer
Judith van Beek - Sjuul Verheij
Rien Wijermars - Martijn Scholten
Dave Bleeker - Wijnand Ankersmit
Ik zal proberen de uitslagen z.s.m. op het forum te zetten, maar ben zelf momenteel niet in IJmuiden aanwezig.
Eerste ronde (10.00 uur begonnen):
Richard Bos - Dave Bleeker
Casper Remeijer - Rien Wijermars
Martijn Scholten - Judith van Beek
Sjuul Verheij - Wijnand Ankersmit
Tweede ronde (aansluitend):
Richard Bos - Casper Remeijer
Judith van Beek - Sjuul Verheij
Rien Wijermars - Martijn Scholten
Dave Bleeker - Wijnand Ankersmit
Ik zal proberen de uitslagen z.s.m. op het forum te zetten, maar ben zelf momenteel niet in IJmuiden aanwezig.
-
Re: Halve finale NK junioren/aspiranten
Op <a href=http://toernooibase.kndb.nl/indexgoed.php target=blank>Toernooibase</a> de Halve Finales in DamXL-look ook aangemaakt. Gebruikers kunnen uitslagen invoeren.
Rechtstreekse linken:
<a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... d=979&jr=8 target=blank>Halve Finale NK Aspiranten</a>
<a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... d=978&jr=8 target=blank>Halve Finale NK Junioren</a>
Ik mis nog digitale (pas)foto’s van: Marienes van Genderen, Bart Lugthart, Martijn Scholten, Rien Wijermars, Bert Aalberts, Marc den Hartog, Matthijs Ravensbergen, Wouter van der Klis, Jesse van Beek en Dirk Joosten. Wie stuurt mij iets toe?
Rechtstreekse linken:
<a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... d=979&jr=8 target=blank>Halve Finale NK Aspiranten</a>
<a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... d=978&jr=8 target=blank>Halve Finale NK Junioren</a>
Ik mis nog digitale (pas)foto’s van: Marienes van Genderen, Bart Lugthart, Martijn Scholten, Rien Wijermars, Bert Aalberts, Marc den Hartog, Matthijs Ravensbergen, Wouter van der Klis, Jesse van Beek en Dirk Joosten. Wie stuurt mij iets toe?
-
-
Tweede ronde halve finale junioren IJmuiden:
Richard Bos - Casper Remeijer 1-1
Judith van Beek - Sjuul Verheij 1-1
Rien Wijermars - Martijn Scholten 1-1
Dave Bleeker - Wijnand Ankersmit 2-0
Stand:
1. Casper Remeijer, Judith van Beek, Dave Bleeker 2-3
2. Richard Bos, Sjuul Verheij 2-2
3. Wijnand Ankersmit, Martijn Scholten, Rien Wijermars 2-1
Richard Bos - Casper Remeijer 1-1
Judith van Beek - Sjuul Verheij 1-1
Rien Wijermars - Martijn Scholten 1-1
Dave Bleeker - Wijnand Ankersmit 2-0
Stand:
1. Casper Remeijer, Judith van Beek, Dave Bleeker 2-3
2. Richard Bos, Sjuul Verheij 2-2
3. Wijnand Ankersmit, Martijn Scholten, Rien Wijermars 2-1
-
Inmiddels zijn ook de partijen van de eerste twee rondes van de halve finale junioren in IJmuiden op Toernooibase terug te vinden: http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... d=978&jr=8
Ook vandaag staan er weer twee rondes op het programma:
Derde ronde (9:00 uur van start gegaan):
Casper Remeijer - Dave Bleeker
Martijn Scholten - Richard Bos
Sjuul Verheij - Rien Wijermars
Wijnand Ankersmit - Judith van Beek
Vierde ronde (aansluitend):
Richard Bos - Sjuul Verheij
Casper Remeijer - Martijn Scholten
Rien Wijermars - Wijnand Ankersmit
Dave Bleeker - Judith van Beek
Ook vandaag staan er weer twee rondes op het programma:
Derde ronde (9:00 uur van start gegaan):
Casper Remeijer - Dave Bleeker
Martijn Scholten - Richard Bos
Sjuul Verheij - Rien Wijermars
Wijnand Ankersmit - Judith van Beek
Vierde ronde (aansluitend):
In die groep in IJmuiden is het wel een uitputtingsslag zeg, de fitste dammer zal hier voordeel van hebben [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
-
De KNDB zat omhoog met het aantal organisatieplaatsen. Uiteindelijk hebben wij (DCIJ) de organisatie maar op ons genomen, alleen was er het punt dat zo'n beetje onze hele organisatie deze week gewoon moet werken (in mijn geval mijn scriptie afschrijven). Om het aantal verlofdagen tot een minimum te beperken, moest ook het aantal wedstrijddagen beperkt worden, vandaar.mountain wrote:In die groep in IJmuiden is het wel een uitputtingsslag zeg, de fitste dammer zal hier voordeel van hebben
-
De eerste (wat donkere) foto's van de halve finale junioren in IJmuiden zijn terug te vinden op http://picasaweb.google.nl/damclubijmui ... 08IJmuiden
-
- Real name: Irene Stegeman
Normaal gesproken is iedereen a.s. woensdag en donderdag vrij. Een aantal ook nog vrijdag..Dolly's brother wrote:De KNDB zat omhoog met het aantal organisatieplaatsen. Uiteindelijk hebben wij (DCIJ) de organisatie maar op ons genomen, alleen was er het punt dat zo'n beetje onze hele organisatie deze week gewoon moet werken (in mijn geval mijn scriptie afschrijven). Om het aantal verlofdagen tot een minimum te beperken, moest ook het aantal wedstrijddagen beperkt worden, vandaar.mountain wrote:In die groep in IJmuiden is het wel een uitputtingsslag zeg, de fitste dammer zal hier voordeel van hebben
Dus dan hadden jullie het ook vanaf dinsdag t/m zaterdag kunnen organiseren met 2 keer een dubbele ronde. Is meestal is relaxter voor de spelers.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Uitslagen derde ronde:
Casper Remeijer - Dave Bleeker 2-0
Martijn Scholten - Richard Bos 0-2
Sjuul Verheij - Rien Wijermars 2-0
Wijnand Ankersmit - Judith van Beek 0-2
Stand na drie rondes:
1. Casper Remeijer, Judith van Beek 3-5
3. Richard Bos, Sjuul Verheij 3-4
5. Dave Bleeker 3-3
6. Wijnand Ankersmit, Martijn Scholten, Rien Wijermars 3-1
Vierde ronde (begint om 14:15):
Casper Remeijer - Dave Bleeker 2-0
Martijn Scholten - Richard Bos 0-2
Sjuul Verheij - Rien Wijermars 2-0
Wijnand Ankersmit - Judith van Beek 0-2
Stand na drie rondes:
1. Casper Remeijer, Judith van Beek 3-5
3. Richard Bos, Sjuul Verheij 3-4
5. Dave Bleeker 3-3
6. Wijnand Ankersmit, Martijn Scholten, Rien Wijermars 3-1
Vierde ronde (begint om 14:15):
-
Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar hier worden ze wel weer hard van (vergeet niet dat ze in een rode gemeente zitten ).Damkoningin wrote:Normaal gesproken is iedereen a.s. woensdag en donderdag vrij. Een aantal ook nog vrijdag..Dolly's brother wrote:De KNDB zat omhoog met het aantal organisatieplaatsen. Uiteindelijk hebben wij (DCIJ) de organisatie maar op ons genomen, alleen was er het punt dat zo'n beetje onze hele organisatie deze week gewoon moet werken (in mijn geval mijn scriptie afschrijven). Om het aantal verlofdagen tot een minimum te beperken, moest ook het aantal wedstrijddagen beperkt worden, vandaar.mountain wrote:In die groep in IJmuiden is het wel een uitputtingsslag zeg, de fitste dammer zal hier voordeel van hebben
Dus dan hadden jullie het ook vanaf dinsdag t/m zaterdag kunnen organiseren met 2 keer een dubbele ronde. Is meestal is relaxter voor de spelers.
Het lijkt me dat zo;n druk damprogramma ten koste gaat van het plezier in het spel. Zwakke propaganda dus.Dolly's brother wrote:Ik had het zelf ook liever anders gezien, maar hier worden ze wel weer hard van (vergeet niet dat ze in een rode gemeente zitten ).Damkoningin wrote:Normaal gesproken is iedereen a.s. woensdag en donderdag vrij. Een aantal ook nog vrijdag..Dolly's brother wrote: De KNDB zat omhoog met het aantal organisatieplaatsen. Uiteindelijk hebben wij (DCIJ) de organisatie maar op ons genomen, alleen was er het punt dat zo'n beetje onze hele organisatie deze week gewoon moet werken (in mijn geval mijn scriptie afschrijven). Om het aantal verlofdagen tot een minimum te beperken, moest ook het aantal wedstrijddagen beperkt worden, vandaar.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Uitslagen vierde ronde halve finale junioren IJmuiden:
Richard Bos - Sjuul Verheij 2-0
Casper Remeijer - Martijn Scholten 2-0
Rien Wijermars - Wijnand Ankersmit 0-2
Dave Bleeker - Judith van Beek 1-1
Stand na vier rondes:
1. Casper Remeijer 4-7
2. Judith van Beek, Richard Bos 4-6
4. Dave Bleeker, Sjuul Verheij 4-4
6. Wijnand Ankersmit 4-3
7. Martijn Scholten, Rien Wijermars 4-1
Richard Bos - Sjuul Verheij 2-0
Casper Remeijer - Martijn Scholten 2-0
Rien Wijermars - Wijnand Ankersmit 0-2
Dave Bleeker - Judith van Beek 1-1
Stand na vier rondes:
1. Casper Remeijer 4-7
2. Judith van Beek, Richard Bos 4-6
4. Dave Bleeker, Sjuul Verheij 4-4
6. Wijnand Ankersmit 4-3
7. Martijn Scholten, Rien Wijermars 4-1
-
- Real name: Michel Stempher
- Hanco Elenbaas
De Stentor, donderdag 24 april 2008 | 03:31
Dammer Michel Stempher naar WK in Rusland
KAMPEN - Dammer Michel Stempher heeft een uitnodiging gekregen van de Nederlandse dambond om deel te nemen aan het WK dammen voor aspiranten.
Dat WK wordt in juni gehouden in Ufa (Oost Rusland).
Deze uitnodiging heeft Michel te danken aan zijn tweede plaats op het NK vorig jaar. Michel gaat daar heen met de kampioen Roel Boomstra. Nederland heeft drie startplaatsen gekregen. Wat de bond met de derde plaats doet is nog niet bekend.
Michel gaat een drukke tijd tegemoet. Zo neemt hij de komende week deel aan het zeer sterk bezet barnsteen toernooi in Bunschoten waar onder andere viervoudig Nederlands kampioen Kees Thijssen, de kersverse kampioen Ron Heusdens (vorige week in Emmeloord)
en de nummer twee van dit NK Alexander Baliakin aan mee doen.
Na dit toernooi gaat hij een week later naar het internationale toernooi in Salou dat 10 dagen duurt en dan van 22 tot 29 juni dus naar Rusland voor het WK dammen.
Op 14 juli begint dan het NK wat voor Michel een thuiswedstrijd is want dat wordt georganiseerd door damclub Ons Genoegen in Wapenveld. Michel is, naast SSS in Kampen, ook lid van die club.
Zijn tegenstanders zijn nog niet bekend. Michel is als enige al geplaatst. De andere negen deelnemers komen volgende week uit drie halve finales met in totaal dertig dammers.
Als Michel zich bij de eerste twee eindigt op dit NK mag hij begin augustus naar Polen waar het EK voor aspiranten wordt gehouden.