In Memoriam

Post Reply
Edwin Twiest
Posts: 575
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Leo Springer 1934 - 2022

Post by Edwin Twiest » Sat Nov 19, 2022 13:40

Rust zacht Leo.... 14-2-1934 - 19-11-2022

Afgelopen nacht is op 88-jarige leeftijd Leo Springer overleden.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Leo Springer 1934 - 2022

Post by Andrew Tjon A Ong » Sun Nov 20, 2022 05:43

Edwin Twiest wrote:
Sat Nov 19, 2022 13:40
Rust zacht Leo.... 14-2-1934 - 19-11-2022

Afgelopen nacht is op 88-jarige leeftijd Leo Springer overleden.
Wat een triest bericht! Ik wist, dat hij problemen met zijn gezondheid had. Op 10 november heb ik hem nog thuis opgezocht en we hebben het uitgebreid over zijn gezondheidstoestand gehad. We hebben hartelijk afscheid van elkaar genomen en het was heel attent van hem, dat hij me nog een cadeau heeft gegeven voor mijn verjaardag van 12 november j.l.. Hij had nog zoveel plannen en hij wilde nog graag een damboek met zijn grote verzameling eindspelen op de markt brengen. Helaas heeft hij die droom niet kunnen waarmaken. Ik zal je missen Leo! Rust in vrede!
Image
Aan de koffie bij Leo thuis, ruim een week vóór zijn overlijden.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam Hemradj Basdewsing

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Nov 23, 2022 18:12

Bron Facebookgroep International Draughts

Roedhrani Basdewsing is with Dewsharan Sital and 76 others

Image

Hierbij maken we bekend dat vrij plotseling op dinsdag 22 november 2022 uit ons midden is weggerukt mijn lieve vader, lieve man, zoon en broer:
Heer Hemradj Basdewsing. (Bekend als: Sadhoe, Basje.)
Leeftijd:57 jaar
In leven werkzaam bij het Ministerie van Landbouw Veeteelt en Visserij. Ook bekend bij het damsport.
Meer informatie omtrent de uitvaart wordt nader bekend gemaakt.

Andrew Tjon A Ong:
Wat een droevig bericht! Hemradj was een harde werker en zeer gedreven in zijn werk, om het Surinaamse damleven op de kaart te zetten. Hij heeft heel veel voor de Surinaamse damwereld betekend. Geen moeite was hem te veel om het dammen te promoten. Het is een groot verlies voor de damwereld en hij zal erg gemist worden. Moge hij rusten in vrede🙏 Gecondoleerd familie en vrienden en we wensen u veel sterkte om dit grote verlies te verwerken.
Image
Op de foto ben ik samen met de heer Basdewsing, tijdens het december sneldamtoernooi vorig jaar, nadat hij me geïnterviewd had voor een tv-opname.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Hemradj Basdewsing

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Nov 29, 2022 00:02

Bron: dbsuriname.com

Image
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Hemradj Basdewsing

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Nov 29, 2022 00:11

Bron Facebook Roedhrani Basdewsing

Image

Beste familie, vrienden en kennissen hierbij deel ik u mede over de dag van crematie van Dhr. Hemradjsingh Basdewsing meer bekend als Sadhoe/ Basje.
De crematie vindt plaats op dinsdag 29 november 2022.
Afscheid: tussen 10.00 am - 12:00 pm.
Adres: huize Basdewsing: Lalauwweg #32 (zijstraat van Dageraadweg)
Om 12:30pm vertrekt de stoet naar de crematie oord Shabier Ishaak te Uitkijk.
Indien u de laatste groet wenst bij te wonen, kunt u langs komen🙏🕊
Rust in vrede papa🙏🏼❤️
Er zal live streaming zijn: klik op de link: https://youtu.be/vXfQsENKfsw

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Lex Mulder

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Dec 01, 2022 17:43

Fred Ivens: mijn goede (dam)vriend lex mulder is overleden. hierbij een necrologie, in samenwerking met jaap van hal, fred

Image
Image

Zelf had ik regelmatig contact met Lex. Hij speelde regelmatig partijtjes online en was van plan ook nog een keer Thailand Open te bezoeken.
Ik heb slechts één keer tegen hem gespeeld. Dat was in het Sranti-toernooi, precies 10 jaar geleden.
https://toernooibase.kndb.nl/opvraag/st ... 2683&jr=12
Hieronder een foto samen met Lex in het midden, Andrew Tjon A Ong op links en Leo Aliar op rechts. Bij de foto de tekst, die ik 10 jaar gelden onder de foto geplaatst had.

Image
Eén van de grootste attracties van dit toernooi was de 79 jarige oud kampioen van Suriname, Lex Mulder (in het midden), die nu al heel veel jaren in Australië woonachtig is. Spelen tegen echte tegenstanders zit er daar niet voor hem in, maar hij heeft steeds via het online dammen zijn damniveau op peil proberen te houden.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Roger Kleinmann

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Dec 06, 2022 04:33

Bron: Facebookgroep "International Draughts"

Eddy Janssen:
In memoriam
De Antwerpse damlegende Roger Kleinmann is niet meer onder ons. Hij had recent gezondheidsproblemen, maar overleed toch onverwacht in het ziekenhuis in Antwerpen in de nacht van 4 op 5 december 2022.
Roger was altijd een gepassioneerd en getalenteerd dammer. Ontbolsterend als een jeugdtalent van damclub Brabo Antwerpen heeft hij in zijn lange damcarrière vele nationale en clubtitels behaald. Op clubniveau was hij een kampioen in alle disciplines. Nationaal vooral een Belgisch en Vlaams Sneldamkampioen.
Omwille van beroepsredenen nam hij, op een aantal uitzonderingen na, aan de lange partijen enkel deel aan het Antwerpse kampioenschap. Toch nam hij een vijftal jaren geleden ook deel aan het Wereld Beker Toernooi (lange partijen) in Israël en toonde nog steeds een bloedvorm met een derde plaats in een vrij sterk bezet toernooi.
Een andere uitzondering was zijn 8ste plaats in het eerste Europese kampioenschap in het Italiaanse Livorno. Dit kampioenschap werd door niemand minder dan Ton Sijbrands gewonnen.
Tijdens het seizoen 2016-2017 vervolledigde hij zijn palmares door met het team van Brabo Antwerpen de Belgische titel per team in de lange partijen te winnen.
Als een co-organisator, promotor, clubvoorzitter en sponsor van het Antwerpse dammen was Roger ook organisatorisch heel actief. Hij zette zich vooral in de jaren ’80 jaren enorm in voor het Antwerpse schooldammen. Dit zorgde voor een gouden generatie Antwerpse dammers, waarvan zijn goede vriend Yves Vandeberg zaliger, het boegbeeld werd.
Roger kwam ook altijd een dag supporteren tijdens de Belgische kampioenschappen. Onlangs ging hij nog samen met Mark De Meulenaere kijken naar het Europees Kampioenschap Dammen te Kortrijk.
Samen met Yves, Mark en Eddy Janssen was Roger één van de vier Antwerpse musketiers tot 2018 voor een vijfjarige heel actieve revival van Damclub Brabo Antwerpen en 8 leden zorgde.
Roger was een vriendelijk en sociaal Joodse man die altijd zijn vrienden ondersteunde. Zijn speciale aandacht ging uit naar Yves Vandeberg toen die zwaar ziek werd. Roger was een echte vriend die Yves zaliger en zijn levensgezellin Lutgarde altijd gesteund heeft.
Wij missen je nu al Roger. Rust zacht mijn vriend…
Eddy Janssen

Image
Antwerps kampioenschap, 25 september 2016

Image
Zomer Toernooi Roger Kleinmann 29 juli 2018

Andrew Tjon A Ong:
Zelf heb ik Roger Kleinmann niet persoonlijk gekend. Wel had ik regelmatig per email contact met hem. Hij was een trouwe klant van mijn Damboekshop. Moge hij rusten in vrede!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Re: In Memoriam

Post by Klaas van der Laan » Thu Dec 15, 2022 14:02

Sjoerd Lautenbach.jpg
Sjoerd Lautenbach.jpg (74.49 KiB) Viewed 5616 times
Flow with the Go

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Kumar Bihari

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Dec 16, 2022 15:27

Bron: UPDB-dammen.nl

Kumar Bihari overleden
17 november 2022DiversenPaul de Heus
Begin september hoorden we dat Kumar ernstig ziek was en waarschijnlijk niet meer op de damclub zou komen. We hielden regelmatig contact met Kumar zijn familie en ook spraken Gerard en ik Kumar nog een keer heel even. Na ruim twee maanden met veel pijn en vermoeidheid maar ook met moed, kracht en vertrouwen heeft Kumar de oneerlijke en ongelijke strijd afgelopen maandag verloren. Kumar was 78 jaar. We wensen Kumar zijn vrouw Rati en kinderen Aniel, Sanjay, Nilma & Rakesh en alle familie ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Kumar was een gezellige en altijd vriendelijke dammer bij onze damclub Zenderstad uit IJsselstein. Vanaf het begin (1982) tot aan opheffen van NDG speelde Kumar ook altijd bij NDG Nieuwegein. Daarvoor damde Kumar al bij damclub Overvecht!
Kumar was een sterke en gevaarlijke dammer, menigeen is tegen Kumar weleens in een combinatie gelopen. Bijzonder was ook de strijdlust en koelbloedigheid van Kumar, Kumar gaf nooit gauw op, hoe hopeloos de damstand en de tijdnood soms was. Vaak werd er dan toch nog een extra punt behaald. Ook was Kumar een tijd lang teamleider van zowel NDG als Zenderstad.
Kumar speelde heel vaak, in de interne competities, in al onze teams, en ook in de persoonlijke wedstrijden van de UPDB. Dammen zat in zijn hart! In de Corona lockdowns speelde Kumar ook trouw mee op onze online clubavond. Eenmaal wist Kumar iedereen digitaal te verslaan!

Image
Interne competitie tegen Bert Habets, oktober2021

Image
Interne competitie tegen Piet Schep, september 2021

We zullen je enorm missen Kumar!
Namens de leden van Zenderstad
Ed Kok

3 reacties op “Kumar Bihari overleden”

Evert Teunis Muis18 november 2022 om 16:20
Rust zacht Kumar. Diverse damwedstrijden tegen je gespeeld. Je toonde altijd belangstelling voor mij en je was altijd een zeer begripvolle persoonlijkheid. Veel Sterke voor de familie, gezin en vrienden. Evert.

Rerné Nurmohamed18 november 2022 om 18:52
Schrok van dit bericht.
Kumar was een gezellige dammer we zullen hem miss en.Rust zacht vriend. De condoleance aan familie en damvrien

Lucien Farzan30 november 2022 om 14:59
Hier schrik ik danig van, had Kumar een poosje niet gezien mede door corona. Wist niet dat Kumar met medische mankementen te kampen had.
Damvrienden gecondoleerd en uiteraard sterkte en condoleances aan de familie.
Lucien Farzan
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Alex
Posts: 1771
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: In Memoriam

Post by Alex » Mon Jan 02, 2023 22:50

Image

Alex
Posts: 1771
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Re: In Memoriam

Post by Alex » Wed Jan 11, 2023 20:24

Image

Image

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: André de Koning

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Jan 25, 2023 02:35

Bron: Facebookgroep International Draughts
Cees Groen

Andre, bedankt voor alles
Helaas is vriend Andre plotseling overleden en weet ik ivm AVG te weinig adressen om zijn zoon Richard te helpen. Ik hoop op deze manier toch zoveel mogelijk vrienden te bereiken voor de begrafenis.

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Roger Kleinmann

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Feb 13, 2023 03:40

Bron: Rubriek Henri Grau in La Libre Belgique, 26012023
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2621
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: In Memoriam

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Mar 10, 2023 13:38

ALbert Vasse, (samen met Ben Bulsink de ontwikkelaar van de DGT klok en van de electronische borden) is overleden.
Vrijwel elke dammer heeft met de door hem ontwikkelde digitale klok gespeeld!
Moge hij rusten in vrede.

Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

In Memoriam Soerin Jagram

Post by henk stoop » Tue May 16, 2023 01:38

namens de familie:
jagram.jpg
jagram.jpg (238.67 KiB) Viewed 4290 times

Post Reply