In Memoriam

Post Reply
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2650
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Ton Vink (1943 – 2024)

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Mar 25, 2024 23:49

Bron: UPDB-dammen.nl

Ton Vink (1943 – 2024)
Door Paul de Heus / 24 maart 2024

Afgelopen woensdag is op 80 jarige leeftijd Ton Vink overleden. Ton was 62 jaar geleden één van de oprichters van onze club en sindsdien altijd een trouw en enthousiast lid.
De laatste maanden was Ton niet meer op de clubavond. Ongeveer 3 maanden geleden had ik Ton nog gebeld, toen viel me op dat Ton erg terneergeslagen was. De afgelopen jaren heeft Ton zelf de nodige medische ingrepen meegemaakt en vooral natuurlijk de zorgen voor zijn vrouw Wil sinds haar verschrikkelijke fietsongeluk bijna vier jaar geleden. Maar Ton keek toch altijd naar de toekomst, “We moeten toch verder” zei hij dan. Maar drie maanden geleden klonk dat anders, de energie was helemaal op, zei Ton. Het is nu beter zo en fijn dat Ton met zijn naasten het konden afsluiten met een mooi samenzijn zoals verwoord door zijn zoon Roy: “Afgelopen woensdag is mijn vader in volle overtuiging dat het goed was gestorven na nog een mooi samenzijn met mijn moeder en ons als kinderen, kleinkinderen en aanhang. Hiermee is zijn laatste wens in vervulling gegaan.”

Ton, we zullen je gezelligheid en betrokkenheid erg missen!!

Ed Kok

Voorzitter damclub Zenderstad

Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Ton Tillemans overleden

Post by henk stoop » Thu Mar 28, 2024 11:48

computerdammer Ton Tillemans (Tdking) is afgelopen nacht onverwacht in zijn slaap overleden.
Met vriendelijke groet,
Frank Mesander
ton tillemans.jpg
ton tillemans.jpg (3.18 KiB) Viewed 561 times

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2650
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

In Memoriam: Ron Entken

Post by Andrew Tjon A Ong » Mon Apr 01, 2024 13:25

In Memoriam Ron Entken

Beste dammers,

Helaas triest nieuws, zie onderstaand bericht en de bijlage.

Met vriendelijke groet,

Adri Vermeulen
Secretaris Heijmans Excelsior Damvereniging

Astrid Entken:
"Ron is afgelopen vrijdag in zijn slaap overleden als gevolg van een hartstilstand."
Ron is 62 jaar geworden.

Mijn bericht aan Astrid Entken:
"Geschokt zijn we door het bericht van het plotselinge overlijden van ons teamgenoot Ron Entken.
Jij en jouw familie gecondoleerd en heel veel sterkte om dit zware verlies te dragen.
Ik heb Ron al vanaf zijn jeugdjaren gekend. Dat was eind jaren zeventig. Hij zat toen in de top van de Jeugd van provincie Noord-Brabant en ik zat in Utrecht. Ik kende hem toen vooral van naam. Ik heb hem pas ontmoet in 1984, toen hij meedeed aan een invitatietoernooi in Soest, het MNP-toernooi. We hebben toen ook tegen elkaar gespeeld. Dat is nu dus precies 40 jaar geleden.
In 2014 heeft o.a. Ron ervoor gezorgd, dat ik naar zijn club Heijmans Excelsior ben gekomen. Ik zit nu dus 10 jaar hier bij deze Brabantse club."
Andrew Tjon A Ong

Ik heb begrepen, dat Ron Entken ook nog actief is geweest als jeugdtrainer en toptalenten van de club zoals Kees Thijssen en Mathijs Robbens op zondagen les heeft gegeven.

Hieronder nog wat foto's gemaakt door Chittra Jaipal en de rouwkaart, die naar de leden is verstuurd.

Image
Image
Nog niet eens een maand geleden kreeg Ron deze oorkonde voor zoveel jaar trouw lidmaatschap van de club Heijmans Excelsior, tijdens het jaarfeest op 2 maart in Rosmalen.
Image
Image
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

In Memoriam Mees van den Bosch

Post by Alex » Fri Apr 05, 2024 21:56

Op 3 april overleed de Delftse verhalenverteller en lid van DOS Delft, Mees van den Bosch op 85-jarige leeftijd.

Post Reply