![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Hildering kapt ermee
-
Hildering kapt ermee
Hildering heeft helaas zijn hondenbaan per direct opgezegd. Zie zijn brief op de fmjd-site. Jammer. Wellicht heeft Hildering nu zijn handen vrij om binnen de KNDB orde op zaken te stellen.
- Hanco Elenbaas
brief Pieter Hildering: http://fmjd.org/docs/16-03-20070001.pdf
Heel erg voor het damspel, maar goed voor Pieter zelf.
Je zal maar zo'n ... als Gantwarg tegen je hebben die overal rare briefjes rondstuurt.
Vraag maar aan Baljakin hoe leuk dat is. Nadat de vriendchap tussen Baljakin en Gantwarg over was is die Gantwarg briefjes gaan schrijven over Baljakin naar de Wit-Russische geheime dienst en zelfs naar de belastingdienst.
Een wijs besluit van Pieter.
Heel erg voor het damspel, maar goed voor Pieter zelf.
Je zal maar zo'n ... als Gantwarg tegen je hebben die overal rare briefjes rondstuurt.
Vraag maar aan Baljakin hoe leuk dat is. Nadat de vriendchap tussen Baljakin en Gantwarg over was is die Gantwarg briefjes gaan schrijven over Baljakin naar de Wit-Russische geheime dienst en zelfs naar de belastingdienst.
Een wijs besluit van Pieter.
- Hanco Elenbaas
Het zal me niks verbazen als die brief van Gantwarg naar NOC*NSF geschreven is door Gantwarg's grote vriend Henk de Witt.MenO wrote:Ben benieuwd wat er van de FMJD terecht moet komen...
Overigens, niet persoonlijk gericht, en ook niet erg inhoudelijk, maar wat een dramatisch slechte brief zeg. Ik heb Hildering toch wel eens beter zien schrijven...
Wat mankeert er aan die brief van Pieter, Menno? Ik zie jou nog niet zo snel zo'n duidelijke brief schrijven.
-
-
Dat heb je me inderdaad nog niet zien doen. Brieven schrijf ik ook niet zo veel. Weblogs wel, die moeten ook duidelijk zijn. Mocht je op zoek zijn naar munitie, nodig ik je van harte uit op menoh.waarbenjij.nuHanco Elenbaas wrote:Het zal me niks verbazen als die brief van Gantwarg naar NOC*NSF geschreven is door Gantwarg's grote vriend Henk de Witt.MenO wrote:Ben benieuwd wat er van de FMJD terecht moet komen...
Overigens, niet persoonlijk gericht, en ook niet erg inhoudelijk, maar wat een dramatisch slechte brief zeg. Ik heb Hildering toch wel eens beter zien schrijven...
Wat mankeert er aan die brief van Pieter, Menno? Ik zie jou nog niet zo snel zo'n duidelijke brief schrijven.
Vooral de post van 26 augustus schijnt nogal de moeite waard te zijn, en een 'ooggetuigenverslag' van de schietpartij op Dawson College (14 september) is natuurlijk ook altijd interessant.
Wat er 'mis' is is dat deze brief door een aantal spel- en stijlfouten impulsief en niet erg professioneel overkomt. En dat is jammer, want makkelijk te voorkomen.
De kwalificatie 'dramatisch slecht' was overtrokken en neem ik terug.
En bovendien ben ik het met je eens dat de strekking duidelijk en helder overgebracht wordt.
- Hanco Elenbaas
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
- Hanco Elenbaas
potentiële [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Jan Pieter wrote:Als het Nederlands echt onberispelijk is, blijven er in de damwereld maar weinig potentiele schrijvers over.Hanco Elenbaas wrote:In onberispelijk Nederlands ?Bert Zwart wrote:Hanco, Gantwarg is prima in staat om dit soort briefjes zelf te schrijven.
Nee, nog niet. Misschien kan Pieter of Jaap Bus of Johan Bastiaannet of iemand anders hem hier plaatsen ?Jan Pieter wrote:Is die brief ergens te lezen?
Ik ben bang dat jij of ik die brief niet kan loskrijgen bij NOC*NSF.
Re: Hildering kapt ermee
Wat triest dat zulke goeie mensen als Hildering verloren gaan door de handelwijze van een paar idioten, halve zolen en oplichters...Bert Zwart wrote:Hildering heeft helaas zijn hondenbaan per direct opgezegd. Zie zijn brief op de fmjd-site. Jammer. Wellicht heeft Hildering nu zijn handen vrij om binnen de KNDB orde op zaken te stellen.
- Hanco Elenbaas
Pieter heeft enorm zijn best gedaan. Een geschikte opvolger voor Pieter zal waarschijnlijk niet gevonden worden. Er zal wel een Theo van den Hoek of iets dergelijks te voorschijn worden getoverd, een geboren ambtenaar met stapels declaratieformulieren.
De opvolger van Pieter zal hopelijk wel zorgen voor heel wat meer openheid in al die FMJD zaken. Onder Pieter is de FMJD-besluitvorming nog meer dan voorheen achterkamertjespolitiek geworden. Zelfs geen openbare verslagen of notulen van de vergaderingen, die allemaal besloten waren, slechts toegankelijk voor een handvol vertegenwoordigers van nationale damfederaties.
Iemand schreef kort geleden:
"Een belangrijk punt – wat ik volledig mis op welk forum dan ook binnen de damwereld – is de totstandkoming van de besluitvorming binnen de damwereld. Dit is namelijk van cruciaal belang. Niet alleen ten aanzien van FMJD zaken, maar ook op KNDB niveau, provinciaal niveau en clubniveau. Het is voor mij een raadsel waarom hier geen aandacht aan geschonken gaat worden. Als deze besluitvorming namelijk niet juist in elkaar zit dan kan daar gefundeerde kritiek op volgen. Of als er juist goede besluiten worden genomen kunnen hier lovende woorden op volgen."
De opvolger van Pieter zal hopelijk wel zorgen voor heel wat meer openheid in al die FMJD zaken. Onder Pieter is de FMJD-besluitvorming nog meer dan voorheen achterkamertjespolitiek geworden. Zelfs geen openbare verslagen of notulen van de vergaderingen, die allemaal besloten waren, slechts toegankelijk voor een handvol vertegenwoordigers van nationale damfederaties.
Iemand schreef kort geleden:
"Een belangrijk punt – wat ik volledig mis op welk forum dan ook binnen de damwereld – is de totstandkoming van de besluitvorming binnen de damwereld. Dit is namelijk van cruciaal belang. Niet alleen ten aanzien van FMJD zaken, maar ook op KNDB niveau, provinciaal niveau en clubniveau. Het is voor mij een raadsel waarom hier geen aandacht aan geschonken gaat worden. Als deze besluitvorming namelijk niet juist in elkaar zit dan kan daar gefundeerde kritiek op volgen. Of als er juist goede besluiten worden genomen kunnen hier lovende woorden op volgen."
Hoe minder schakels, hoe groter de kans op besluitvorming. Zowel nationaal als internationaal.Hanco Elenbaas wrote:Iemand schreef kort geleden:
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.