10x10special.com

Post Reply
Dominique

10x10special.com

Post by Dominique » Wed Feb 14, 2007 13:43

Ik wilde jullie even op de hoogte stellen van een nieuwe damwebsite, http://www.10x10special.com opgezet door mijzelf en Kees Thijssen.
Het is een tweetalige site (Nederlands en Engels).

Kees behoeft geen verdere introductie. Hij is een van de huidige topdammers van Nederland en de wereld. De viervoudig Nederlands Kampioen verzorgt de damtechnische inhoud van de site.

Ik (Dominique de Rooij) dam ook, maar toch ietsje minder dan Kees. Ik zal me dan ook niet al te veel bemoeien met het damtechnische gedeelte. Ik verzorg de website en verstuur de gratis nieuwsbrief die dammers in het Nederlands en het Engels op de hoogte houdt van de fantastische analyses van Kees.

Abonneer je nu op de nieuwsbrief en je krijgt direct toegang tot de eerste analyse op de site.

Met vriendelijke groeten,
Dominique.
Last edited by Dominique on Wed Feb 21, 2007 12:11, edited 2 times in total.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: 10x10special.com

Post by Jan Pieter » Wed Feb 14, 2007 14:25

Dominique wrote:Ik wilde jullie even op de hoogte stellen van een nieuwe damwebsite, http://www.10x10special.com,
Je moet even de komma verwijderen, zo werkt de link niet.
Leuk initiatief overigens. Ben benieuwd.

Rein Halbersma

Re: 10x10special.com

Post by Rein Halbersma » Thu Feb 15, 2007 10:02

Jan Pieter wrote:
Dominique wrote:Ik wilde jullie even op de hoogte stellen van een nieuwe damwebsite, http://www.10x10special.com,
Je moet even de komma verwijderen, zo werkt de link niet.
Leuk initiatief overigens. Ben benieuwd.
Ja leuk initiatief, maar waarom geen gebruik gemaakt van Dambo applets waarin alle varianten e.d. "clickable" zijn?

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Thu Feb 15, 2007 11:12

Ik was overigens niet echt enthousiast over de eerste 'analyse'. De toegevoegde teksten waren zeer minimaal technisch, en gingen meer over hoe Kees zich voelde tijdens de partij.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Thu Feb 15, 2007 13:05

Goed nieuws dat Kees Thijssen zich, in navolging van topspelers als Baljakin en Sijbrands, op het internet laat zien. Het is altijd interessant om rechtstreeks van de spelers te vernemen hoe zij hun partijen beleefd hebben. Hopelijk komen er binnenkort een paar bijdragen op de site te staan, want het is allemaal erg leeg nog.

Dominique

Post by Dominique » Thu Feb 15, 2007 13:32

Dank voor jullie reacties.
Binnenkort komen er inderdaad meer analyses.
Een en ander is in zeer korte tijd opgezet en nu we de eerste analyse online hadden, konden we het eigenlijk niet langer meer stilhouden.

Het aardige van die rapid partij tegen Tsjizow ligt niet zozeer in het spektakel of de diepte van de analyse, maar meer in twee andere zaken:
- hoe Tsjizow toch enorm voordeel bereikt tegen iemand van het kaliber van Kees die het probeert op een punt te houden;
- hoe ook topspelers last hebben van spanningen, emoties, blindheid tijdens de partij.

Goed, aan de andere kant van de wereld is het inmiddels tijd om naar bed te gaan...
Groet,
Dominique

Post Reply