![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
FMJD rating: Delft niet verwerkt.
-
FMJD rating: Delft niet verwerkt.
Dankzij het onvolprezen werk van Jacek Pawlicki is er voor de vijfstigste keer een FMJd rating:
http://www.fmjd.org/downloadrating.php
Wat opvalt is dat Frank Teer zichzelf een MI titel mocht toekennen
(heeft Frank zichzelf de rechterhand geschud?) maar vooral dat het open toernooi in Delft niet is meegenomen.
Bij de behaalde normen zien we dan ook geen GMI norm voor rob Clerc, die in dat open toernooi op grond van zijn prestaties wel een GMI norm zou hebben verdiend. Weet iemand waarom dit toernooi niet meetelt, en of dit consequenties heeft voor de continuering van Rob's A-status?
Wat opvalt is dat Frank Teer zichzelf een MI titel mocht toekennen
(heeft Frank zichzelf de rechterhand geschud?) maar vooral dat het open toernooi in Delft niet is meegenomen.
Bij de behaalde normen zien we dan ook geen GMI norm voor rob Clerc, die in dat open toernooi op grond van zijn prestaties wel een GMI norm zou hebben verdiend. Weet iemand waarom dit toernooi niet meetelt, en of dit consequenties heeft voor de continuering van Rob's A-status?
-
Re: FMJD rating: Delft niet verwerkt.
Normen worden alleen vermeld indien ze relevant kunnen zijn voor de desbetreffende speler bij eventuele titel-toekenning. Door GMI's behaalde normen worden daarom nooit vermeld, omdat ze voor de FMJD titels niet meer relevant zijn.Bert Zwart wrote:Bij de behaalde normen zien we dan ook geen GMI norm voor rob Clerc, die in dat open toernooi op grond van zijn prestaties wel een GMI norm zou hebben verdiend. Weet iemand waarom dit toernooi niet meetelt, en of dit consequenties heeft voor de continuering van Rob's A-status?
Voor het verlengen van een Aof B status moet een prestatie worden neergezet, vergelijkbaar met een norm-prestatie. Dat staat dus los van de feitelijke norm.
- Henk de Witt
Dit was mij niet bekend. Ik was er uiteraard vanuit gegaan dat het toernooi meetelde voor de FMJD-rating. In ieder geval telt het toernooi wel mee voor de KNDB-rating, zij het dat puntenoverwinningen worden omgezet in 1-1 uitslagen.Bert Zwart wrote:....maar vooral dat het open toernooi in Delft niet is meegenomen.
We zullen navraag doen en eventueel stappen ondernemen.
- Hanco Elenbaas
Bespaar je de moeite. De FMJD heeft al geruime tijd geleden besloten dat Delfts een ander spelletje is en dus ook nergens meetelt, zolang door de Delftse bond nog niet het lidmaatschap van de FMJD is aangevraagd, en er ook nog geen contributie is afgedragen.Henk de Witt wrote:Dit was mij niet bekend. Ik was er uiteraard vanuit gegaan dat het toernooi meetelde voor de FMJD-rating. In ieder geval telt het toernooi wel mee voor de KNDB-rating, zij het dat puntenoverwinningen worden omgezet in 1-1 uitslagen.Bert Zwart wrote:....maar vooral dat het open toernooi in Delft niet is meegenomen.
Overigens heeft Ton Sijbrands vandaag definitief afgerekend met Delfts dammen:
Ton Sijbrands wrote:Een schemergebied van kunstmatig in het leven geroepen “halve winst” of “half verlies” hoort er naar mijn overtuiging domweg niet te zijn, en zal ìk in elk geval nooit erkennen. Dit temeer daar er niet veel voorstellingsvermogen voor nodig is om te begrijpen dat het hanteren van “plusremises” slechts een (voorlaatste?) halte is op de weg naar invoering van de zogeheten “puntenoverwinning” (Delftse Telling enz.), wat in mijn optiek helemaal de barbarij ten top zou zijn: het zou het damspel radicaal en definitief van zijn wortels afsnijden!
Heeft de FMJD ergens een lijst van criteria waaraan een tournooi moet voldoen om mee te tellen voor de rating? Waarom wil Henk overigens de resultaten behaald in Delft vervuilen met resultaten behaald in remiseschuiftoernooien?Hanco Elenbaas wrote:Bespaar je de moeite. De FMJD heeft al geruime tijd geleden besloten dat Delfts een ander spelletje is en dus ook nergens meetelt, zolang door de Delftse bond nog niet het lidmaatschap van de FMJD is aangevraagd, en er ook nog geen contributie is afgedragen.
Wat heeft die contributie er overigens mee te maken? Als de Nederlandse schaakbond contributie betaalt aan de FMJD tellen de toernooien onder auspicien van de schaakbond ook opeens mee voor de damrating?
-
Hanco heeft het mis. Ton Sijbrands is exit. Hoe denk je het voor elkaar te krijgen dat onze gulag-veteraan geen dopingcontroles meer hoeft te doen?Hanco Elenbaas wrote:Bespaar je de moeite. De FMJD heeft al geruime tijd geleden besloten dat Delfts een ander spelletje is en dus ook nergens meetelt, zolang door de Delftse bond nog niet het lidmaatschap van de FMJD is aangevraagd, en er ook nog geen contributie is afgedragen.Henk de Witt wrote:Dit was mij niet bekend. Ik was er uiteraard vanuit gegaan dat het toernooi meetelde voor de FMJD-rating. In ieder geval telt het toernooi wel mee voor de KNDB-rating, zij het dat puntenoverwinningen worden omgezet in 1-1 uitslagen.Bert Zwart wrote:....maar vooral dat het open toernooi in Delft niet is meegenomen.
Overigens heeft Ton Sijbrands vandaag definitief afgerekend met Delfts dammen:
Ton Sijbrands wrote:Een schemergebied van kunstmatig in het leven geroepen “halve winst” of “half verlies” hoort er naar mijn overtuiging domweg niet te zijn, en zal ìk in elk geval nooit erkennen. Dit temeer daar er niet veel voorstellingsvermogen voor nodig is om te begrijpen dat het hanteren van “plusremises” slechts een (voorlaatste?) halte is op de weg naar invoering van de zogeheten “puntenoverwinning” (Delftse Telling enz.), wat in mijn optiek helemaal de barbarij ten top zou zijn: het zou het damspel radicaal en definitief van zijn wortels afsnijden!
-
Bedankt Henk, maar in dit geval is het hele toernooi niet opgenomen.henk stoop wrote:Normen worden alleen vermeld indien ze relevant kunnen zijn voor de desbetreffende speler bij eventuele titel-toekenning. Door GMI's behaalde normen worden daarom nooit vermeld, omdat ze voor de FMJD titels niet meer relevant zijn.Bert Zwart wrote:Bij de behaalde normen zien we dan ook geen GMI norm voor rob Clerc, die in dat open toernooi op grond van zijn prestaties wel een GMI norm zou hebben verdiend. Weet iemand waarom dit toernooi niet meetelt, en of dit consequenties heeft voor de continuering van Rob's A-status?
Voor het verlengen van een Aof B status moet een prestatie worden neergezet, vergelijkbaar met een norm-prestatie. Dat staat dus los van de feitelijke norm.
- Hanco Elenbaas
Een misvatting zoals Gerhard Bakker al duidelijk heeft gemaakt op http://www.volkskrantblog.nl/bericht/79348Bert Zwart wrote:Ton Sijbrands is exit.Hanco Elenbaas wrote:Overigens heeft Ton Sijbrands vandaag definitief afgerekend met Delfts dammen:
Gerhard Bakker wrote:Ik hoorde via het NOS-nieuws dat Sijbrands is gestopt met dammen. Maar dat is zeker een misverstand? Als hij niet meer aan de damsport meedoet, dan is hij toch niet voor het dammen verloren? Partijen analyseren, damstudies publiceren is toch ook dammen? En ik steun hem in zijn radicale afwijzing van nieuwe eindspel-regels, van meerderheidsremises en zo, uitvindingen van cultuurbarbaren die het aloude dammen als denksport willen omturnen tot een voor het grote publiek interessante kijksport.
-
- Hanco Elenbaas
Nee, maar Ton blijft wel de populairste dammer aller tijden, zie uitslagen van het topic van Eric en de draad over de match Sijbrands-Wiersma. Normaal gesproken zal Ton die veel oudere Henk de Witt overleven en al die tijd zal Ton zijn veto uitspreken over alles wat die De Witt in elkaar kladdert. Dat is een enorme geruststelling.Bert Zwart wrote:Tuurlijk, maar op niveau een partij spelen zal je hem niet meer zien doen.
- Hanco Elenbaas
- Henk de Witt
Ach domme jongen, alles wat Pieter Hildering en Ton Sijbrands zeggen is heilig voor je. Leer toch eens kritisch en zelfstandig denken. Ton verzet zich tegen de modernisering van het damspel. Jammer, een speler van zijn kaliber weet uiteraard dat het huidige topdammen al geruime tijd op dood spoor zit. Alle onderhuidse spanningen en het met vederlicht voordeel uit de opening komen ten spijt. Het dammen is voor hem als een dode taal die zich niet verder mag ontwikkelen. Zonde.Hanco Elenbaas wrote:Overigens heeft Ton Sijbrands vandaag definitief afgerekend met Delfts dammen:
Topdammen is een sport en moet zich normaal kunnen ontwikkelen gelijk andere sporten. Dat karakteriseren als barbarij en het afsnijden van het dammen van zijn wortels is complete onzin. Het is de taal van een fundamentalist. Vreselijk.
Vele topsporters hebben jaarlijks te maken met aanpassingen die heel wat verder gaan dan een plusje. De hockeydames zijn net wereldkampioen geworden mede dankzij een aantal glaszuivere buitenspeldoelpunten. Althans vanuit het perspectief van enkele jaren geleden. Buitenspel is afgeschaft. Barbarij in het hockey? Hockey afgesneden van de wortels? Nee Ton, hockey is een stuk leuker geworden en 'we' zijn nog wereldkampioen ook. Laten we toch een keer ophouden met dat rare fundamentalistische gedoe en laten we Ton lekker laten schrijven over zijn mooiste partijen.
Hmm. Volgens die lijst zou ik een gelijke rating hebben als bijv. Boudewijn Derkx en Olga Kamychleeva. Blijkbaar heeft dat bange dammen van mij toch ooit effect gehad....Bert Zwart wrote:Dankzij het onvolprezen werk van Jacek Pawlicki is er voor de vijfstigste keer een FMJd rating: