Panamerikaans damnieuws

Post Reply
User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Feb 13, 2013 14:15

Bron: De Ware Tijd 12/2/13

Dammers vol ambitie naar Pan-Amerikaanse kampioenschappen
12/02/2013 23:01 - Guillano Bruce


Image
Johannes Alfaisi aan zet tegen Darryl Bohr. Samen met Guno Burleson vertegenwoordigen zij Suriname bij de Pan-Amerikaanse kampioenschappen op Trinidad en Tobago

PARAMARIBO - Guno Burleson, Johannes Alfaisi en Darryl Bhor hebben alle drie de ambitie om als kampioen terug te keren als ze tussen 16 februari en 3 maart meedoen aan de Pan-Amerikaanse damkampioenschappen op Trinidad en Tobago.

Het drietal dat donderdagmorgen vertrekt, hoopt op de titel maar gaat sowieso voor een plek in de top vier. De vier beste dammers kwalificeren zich voor de wereldkampioenschappen die in juni in Rusland worden gehouden.

De Pan-Amerikaanse kampioenschappen zijn voor Burleson niet onbekend. De regerend landskampioen werd daar twee keer kampioen en eindigde in 2011 in Curaçao op de derde plaats. Burleson is kort over zijn voornemens. "Alles is mogelijk. Er zijn veel dammers op het toernooi maar ik ga voor het beste", meent hij.

Ook Alfaisi deed al een keer mee met het toernooi. "Ik ga sowieso voor een plek bij de eerste vier want het is automatische kwalificatie voor het WK", benadrukt hij. Bhor ondergaat zijn vuurdoop. "Ik ben niet zenuwachtig", zegt hij zelfverzekerd over zijn eerste keer in de Pan-Amerikaanse kampioenschappen. "Ik weet dat er een paar toppers in het toernooi zijn en mensen hebben me dat al gezegd. Maar ik heb me goed voorbereid en ben klaar om te bossen!"
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Piet Bouma » Wed Feb 13, 2013 22:52

Andrew Tjon A Ong wrote:Bron: De Ware Tijd 12/2/13

Maar ik heb me goed voorbereid en ben klaar om te bossen!"
Schitterende opmerking!

Site waar waarschijnlijk de resultaten getoond worden: PACDF
https:toernooibase.kndb.nl More than 400.000 games on applet, more than 1.200.000 results, more than 20.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.600 inserted tournaments!

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Feb 14, 2013 00:21

Piet Bouma wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:Bron: De Ware Tijd 12/2/13

Maar ik heb me goed voorbereid en ben klaar om te bossen!"
Schitterende opmerking!

Site waar waarschijnlijk de resultaten getoond worden: PACDF
Inderdaad een schitterende Surinaamse opmerking Piet!
Ik neem aan, dat je uit het zinsverband wel kunt opmaken wat het betekent?!

Toen ik deze opmerking las, moest ik meteen aan onderstaande anekdote denken.
Toen ik een paar jaar geleden wegens het Srefidensi-toernooi in Suriname was, werd ik door een neef en zijn vrouw uit eten gebracht. Ze hadden ook hun vijfjarig dochtertje meegenomen. Ze keek haar ogen uit, toen we steeds meer en meer gerechten voor ons neus voorgeschoteld kregen, totdat de hele tafel vol stond. Verbaasd en bezorgd vroeg ze plots aan haar vader, wat hij met al het eten ging doen, wat hij voor zijn neus voorgeschoteld had gekregen. Hij zei toen heel stoer: ”Ik ga het gewoon allemaal opeten!!” Waarop zij heel bezorgd, met een mooi Surinaams accent reageerde met: ” Maar dan gaat jouw buik bossen!!”
Vrij vertaald: Jouw buik/maag gaat dan barsten/ontploffen. Dit vertaald naar de opmerking van Darryl Bohr: Ik ben klaar om te knallen!!!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 16, 2013 04:45

9 februari 2013
Image

16 februari 2013
Image

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 19, 2013 06:07

Verrassende ontwikkelingen. :) De Arubaan Henry Kennepa versloeg de Surinaamse nummer 2 Johannes Alfaisi, van wie de Surinaamse kampioen Guno Burleson niet wist te winnen. In de derde ronde volgt Kennepa-Burleson.

Dickson Maughn, die Gantwarg uitschakelde op het WK 2005, deed de beste zaken door twee sterke landgenoten te verslaan. De legendarische checkers-wereldkampioen Ron King ging onderuit tegen Ricardo Pierre, die op zijn beurt verloor van de Surinaamse Rastaman Darryl Bohr. Titelverdediger Allan Silva werd verrast door Frantz Forbin, die weer de punten moest inleveren bij Silvio Blijden, de kampioen van Sint Maarten. Maar ook Blijden heeft al een nul te pakken, tegen de Amerikaan Nicolas Derival, die weer verloor van Ron King. Dit is dammen zoals Henk de Witt het wil!

Meer op: http://www.padcc.org/

De stand na 2 ronden:

Image

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Tue Feb 19, 2013 12:47

Hier staat een slordig overzichtje van de voorgaande PanAmerikaanse kampioenschappen. Het Canadese lijstje klopt beter.

Kampioenen van de PADCF
01. 1980 Bernard ROBILLARD (Haiti) in Paramaribo, Suriname
02. 1981 Vladimir KAPLAN (USA) in Port-au-Prince, Haïti
03. 1983 Iser KUPERMAN (USA) in Philadelphia, USA
04. 1985 Iser KUPERMAN (USA) in Ituiutaba, Brazilië
05. 1987 Iser KUPERMAN (USA) in Amparo, Brazilië
06. 1992 Alexander MOGILYANSKY (USA) in Willemstad, Curaçao
07. 1994 Guno BURLESON (Suriname) in Goiania, Brazilië
08. 1995 Iser KUPERMAN (USA) in Aguas de Lindoia, Brazilië
09. 1997 Guno BURLESON (Suriname) in Paramaribo, Suriname
10. 1999 Johan KOSTER (Curacao) in Willemstad, Curaçao
11. 2002 Vladimir VEYTSMAN (USA) in St. Andrew, Grenada
12. 2004 Anthony ALEXANDRE (Haïti) in Cap-Haïtien, Haïti
13. 2005 Alexander MOGILYANSKY (USA) in Montreal, Canada
14. 2007 Ricardo PIERRE (Haïti) in São Paulo, Brazilië
15. 2009 Ricardo PIERRE (Haïti) in São Caetano do Sul, Brazilië
16. 2011 Allan Igor Moreno SILVA (Brazilië) in Willemstad, Curaçao
17. 2013

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Tue Feb 19, 2013 22:56

Bron: De Ware Tijd, 20/2/13

Bhor overmeestert meervoudig damkampioen Pierre


19/02/2013 - Guillano Bruce

Image
dWT foto / Claudio Barker Derryl Bohr haalde een huzarenstukje uit bij de start van de Pan-Amerikaanse damkampioenschappen door internationaal grootmeester en meervoudig kampioen Haitiaan Ricardo Pierre te verslaan.-.

PARAMARIBO - Derry Bohr had voor vertrek naar Trinidad en Tobago beloofd dat hij Suriname goed zou uitdragen tijdens de Pan-Amerikaanse damkampioenschappen. De dammer heeft zijn belofte waar gemaakte en is goed gestart. In de eerste ronde van het regionaal toernooi zondag haalde Bohr een huzarenstukje uit door voormalig kampioen en internationaal grootmeester Ricardo Pierre te verslaan. De Haitiaan werd in 2007 en 2009 nog kampioen van het toernooi in Brazilië.

Naast Bhor wisten ook de Braziliaanse titelverdediger Allan Silva en vijf andere dammers eveneens hun eerste wedstrijd te winnen. Robur Levens reageerde verrast toen hij het nieuws maandagmorgen vernam.

"Ik was natuurlijk blij toen ik het hoorde", onderstreepte de voorzitter van de Surinaamse Dam Bond (SDB) nog half verwonderd. "Echt een aangename verrassing, vooral omdat het Pierre is. Als het één van de minder bekende dammers was dan is het wat anders, maar Pierre is een 'sterke boy'."

Voor vertrek rekende Levens Bohr nog tot 'underdog' aangezien hij minder ervaring had op het toernooi dan Guno Burleson en Johannes Alfaisi. Bhor onderging zondag zijn vuurdoop terwijl de andere twee dammers eerder al hebben meegedaan.

Alfaisi participeert voor de tweede keer aan de Pan-Amerikaanse kampioenschappen terwijl Burleson zich in 1993 en 1997 de titel toe-eigende en in 2011 demikampioen werd. Levens denkt dat Bohr het ver kan schoppen. "Ik verwacht nu van alles", aldus de SDB-voorzitter.

Tijdens het persoonlijk landskampioenschap van vorig jaar, heeft Bhor ook verrast door voor grote dammers als Bendt en Kemnaad te eindigen op de vierde plaats. "Hij kan zichzelf voor het WK plaatsen, alleen moet hij niet naast zijn schoenen gaan lopen nu hij van Pierre heeft gewonnen", besluit de voorzitter.

Burleson en Alfaisi staan door de verrassende zege in het schaduw van Bhor. De twee speelden in de eerste ronde tegen elkaar en kwamen niet verder dan een remise. Levens denkt dat ze nog op dreef moeten komen.

"Ze hebben tegen elkaar gespeeld dus eigenlijk hebben ze nog niets bewezen", benadrukt hij. "Maar ik denk toch nog dat ze ver kunnen komen. Het zijn twee dammers die het klappen van de zweep kennen." Aan het toernooi doen in totaal twintig dammers uit elf landen mee.-.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Feb 20, 2013 12:29

Bron: De Ware Tijs 20/2/13

Burleson stuit opmars Bohr


20/02/2013

PARAMARIBO - Derryl Bohr is er niet in geslaagd zijn verrassende zege in de eerste ronde van de Pan-Amerikaanse damkampioenschappen een vervolg te geven. In de tweede ronde maandag stuitte hij op landgenoot en landskampioen Guno Burleson. Door zijn eerste overwinning stijgt Burleson naar de vierde plek, die hij deelt met de Dominicaan Angel Rafael Santana Mejia en Clifton Agata uit Curaçao. Het trio heeft drie punten.

Bohr, die zondag van internationaal grootmeester en meervoudig Pan-Am-kampioen Ricardo Pierre van Haïti won, zakt door de nederlaag met twee punten naar de zevende plek. Hij deelt die plaats met zeven andere dammers, waaronder Allan Silva. De Braziliaanse titelverdediger startte het toernooi met een zege, maar verloor in de tweede ronde verrassend van Franz Forbin van Guadeloupe.

Johannes Alfaisie doet het minder goed. Na een remise in de eerste ronde tegen Burleson verloor hij gisteren van de Arubaan Henry Kennepa. Alfaisi blijft na het verlies op één punt en deelt de vijftiende plek met twee andere dammers.

De ranglijst wordt na twee wedstrijden aangevoerd door drie dammers: de Trinidadianen Dickson Maughn, Keith Sylvester en Kennepa. Ze gaan met elk vier punten aan kop.

Uitslagen tweede ronde: Burleson - Bohr 2-0; Kennepa - Alfaisie 2-0; Maughn - Timothy Dennis 2-0; Sylvester - Julio Carvaja Castro 2-0; Mejia - Marvin Leocaria 2-0; Nicolas Derival - Silvio Blijden 2-0; Forbin - Silva 2-0; Andy Charles - Amaury Peralta 1-1; Pierre - Ronald King 2-0; Agatha - Delbert Alexander 2-0.-.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 20, 2013 14:00

Darryl Bohr heeft remisekoning Burleson alweer van zich afgeschud. Zie http://www.padcc.org/ of http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 3329&jr=13 , waar Cor Verdel en Hensley Rondei ook de partijen uit de eerste ronden hebben ingevoerd.

Image

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Feb 20, 2013 15:10

Hanco Elenbaas wrote:Darryl Bohr heeft remisekoning Burleson alweer van zich afgeschud. Zie http://www.padcc.org/ of http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 3329&jr=13 , waar Cor Verdel en Hensley Rondei ook de partijen uit de eerste ronden hebben ingevoerd.

Image
Het zal een spannende, maar ook lange strijd worden Hanco. Ik verwacht, dat de kanonnen Silva, Pierre, Burleson en Forbin wel zullen komen bovendrijven, al heeft Dickson Maughn nu wel een erg goede start en ik zou het hem ook erg gunnen. Het zou leuk zijn als er iemand van het organiserend land zich zou plaatsen voor het WK. Overigens is het niveau in de onderste regionen wel erg laag. Ik heb zelfs de Haarlemmer al voorbij zien komen, en dan nog 30 zetten vrolijk doorspelen, ook bij drie schijven achterstand.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 20, 2013 16:26

Andrew Tjon A Ong wrote: Het zal een spannende, maar ook lange strijd worden Hanco. Ik verwacht, dat de kanonnen Silva, Pierre, Burleson en Forbin wel zullen komen bovendrijven, al heeft Dickson Maughn nu wel een erg goede start en ik zou het hem ook erg gunnen. Het zou leuk zijn als er iemand van het organiserend land zich zou plaatsen voor het WK. Overigens is het niveau in de onderste regionen wel erg laag. Ik heb zelfs de Haarlemmer al voorbij zien komen, en dan nog 30 zetten vrolijk doorspelen, ook bij drie schijven achterstand.
Onderin zijn er in elk Panamerikaans kampioenschap een paar toeristen, Andrew. Het is jammer dat er dit keer geen Amerikaanse Russen (Mogilyansky en Sklyarov) meedoen of Canadese Haïtianen (Alexandre en Shang Wong). Ook Adam Andall van Grenada zou in dit gezelschap tot de favorieten behoren, maar die werkt momenteel waarschijnlijk eveneens in Canada. De sterkste speler van Trinidad is Anthony Aqui, maar die kan zelden weg van zijn mangoplantages. Ik hoop ook dat Dickson nu het toernooi wint, of anders de Rastaman Bohr. Dickson is een van de meest fanatieke damliefhebbers van het westelijk halfrond en hij doet niet veel onder voor Silva, Pierre en Burleson. Maar uiteindelijk zal geen van deze spelers in juni in Oefa een rol van betekenis kunnen spelen. Allemaal zijn ze daar kanonnenvoer.

Jasper Daems
Posts: 416
Joined: Tue Jan 20, 2004 19:29
Location: Dongen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Jasper Daems » Wed Feb 20, 2013 17:35

Hanco Elenbaas wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote: Het zal een spannende, maar ook lange strijd worden Hanco. Ik verwacht, dat de kanonnen Silva, Pierre, Burleson en Forbin wel zullen komen bovendrijven, al heeft Dickson Maughn nu wel een erg goede start en ik zou het hem ook erg gunnen. Het zou leuk zijn als er iemand van het organiserend land zich zou plaatsen voor het WK. Overigens is het niveau in de onderste regionen wel erg laag. Ik heb zelfs de Haarlemmer al voorbij zien komen, en dan nog 30 zetten vrolijk doorspelen, ook bij drie schijven achterstand.
Onderin zijn er in elk Panamerikaans kampioenschap een paar toeristen, Andrew. Het is jammer dat er dit keer geen Amerikaanse Russen (Mogilyansky en Sklyarov) meedoen of Canadese Haïtianen (Alexandre en Shang Wong). Ook Adam Andall van Grenada zou in dit gezelschap tot de favorieten behoren, maar die werkt momenteel waarschijnlijk eveneens in Canada. De sterkste speler van Trinidad is Anthony Aqui, maar die kan zelden weg van zijn mangoplantages. Ik hoop ook dat Dickson nu het toernooi wint, of anders de Rastaman Bohr. Dickson is een van de meest fanatieke damliefhebbers van het westelijk halfrond en hij doet niet veel onder voor Silva, Pierre en Burleson. Maar uiteindelijk zal geen van deze spelers in juni in Oefa een rol van betekenis kunnen spelen. Allemaal zijn ze daar kanonnenvoer.
Kanonnenvoer speelt juist wel een rol. WKs worden vaak beslists in het voordeel van degenen die wel van het kanonnenvoer winnen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 20, 2013 17:48

Double_D wrote: Kanonnenvoer speelt juist wel een rol. WKs worden vaak beslists in het voordeel van degenen die wel van het kanonnenvoer winnen.
Het WK in Oefa heeft net zo'n opzet als het WK 2005 in Amsterdam. Veertig deelnemers, verdeeld over vier groepen, moeten zich zien te plaatsen voor een finale met 12 man. Dus alleen bij het bepalen wie zich niet voor die finale gaan plaatsen, spelen de Panamerikanen een rol. Een remise moeten toestaan aan een Burleson kan in Oefa dodelijk zijn. :wink: Zoals bijvoorbeeld Gantwarg heeft gemerkt toen hij in 2005 in de laatste voorronde niet van Dickson kon winnen.

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Thu Feb 21, 2013 15:05

Bron: De Ware Tijd, 21/2/13

Bohr in kopgroep Pan-Am-dammen

21/02/2013

PARAMARIBO
- Derryl Bohr heeft zich met twee opeenvolgende overwinningen genesteld in de kopgroep van het Pan-Amerikaans damkampioenschap. Op Trinidad en Tobago is hij de hoogst gerangschikte Surinamer met zes punten na vier partijen. Hij deelt de tweede plaats met Clifton Agatha, Angel Rafael Santana Mejia en Amaury Peralta.

Thuisdammer Dickson Maughn gaat met zeven punten alleen aan de leiding.

Bohr opende het toernooi met een verrassende winst op Internationaal Grootmeester Ricardo Pierre, maar moest daarna het hoofd buigen voor Guno Burleson. Hij maakte die misstap dinsdag goed met zeges op Ronald Suky King en Silvio Blijden.

Burleson sukkelt. De tweevoudige Pan-Am-kampioen en nationaal kampioen kwam tegen zowel Kennepa als King niet verder dan een remise. Met drie remises en één overwinning staat hij op vijf punten en deelt de zesde plaats met onder andere titelverdediger Allan Silva. De Braziliaan werd in de derde ronde remise gehouden door Nicolas Derival, maar herstelde met een zege op Pierre.

Johannes Alfaisie is er nog niet in geslaagd een overwinning te behalen. De Surinamer speelde zowel in de derde als vierde ronde remise tegen Agatha en Mejia.

Uitslagen:

Derde ronde: Burleson - Kennepa 1-1; Bohr - King 2-0; Agatha - Alfaisie 1-1; Pierre - Blijden 2-0; Silva - Derival 1-1; Forbin - Keith Sylvester 2-0; Maughn - Julio Carvaja Castro 2-0; Peralta - Timothy Dennis 2-0; Andy Charles - Marvin Leocarcia 2-0; Mejia - Delbert Alexander 2-0.

Vierde ronde:Burleson - King 1-1; Bohr - Blijden 2-0; Alfaisie - Mejia 1-1; Silva - Pierre 2-0; Charles - Alexander 2-0; Leocarcia - Dennis 2-0; Peralta - Castro 2-0; Maughn - Forbin 1-1; Derival - Sylvester 2-0; Agatha - Kennepa 2-0.-.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

User avatar
Andrew Tjon A Ong
Posts: 2645
Joined: Tue Nov 04, 2003 14:04
Location: Maarssen

Re: Panamerikaans damnieuws

Post by Andrew Tjon A Ong » Fri Feb 22, 2013 01:26

Hierbij een paar sfeerbeelden van het Panam kampioenschap op Trinidad.
De foto’s worden met toestemming van de maker, Peter Ramsundar, gepost. Peter Ramsundar is de vader van Thailand Open deelnemer Nicholas Ramsundar en heeft één van de belangrijkste damclubs op Trinidad, the Tailors Draughts Club, onder zijn hoede. Deze club is op Trinidad vooral bekend door hun goede jeugdopleiding en het organiseren van jeugdkampioenschappen.

Image
De Opening van het toernooi met op de voorgrond titelverdediger Allan Silva uit Brazilie

Image
De Surinaamse delegatie met van rechts naar links Alfaisie, Burleson, Bohr en daarnaast nog onze eigen Harm Wiersma

Image
De delegatie van gastland Trinidad & Tobago, met als ik het goed gezien heb, van links naar rechts Dickson Maughn, Timothy Dennis, Keith Sylvester en Andy Charles

Image
Ik vond het leuk om te zien, dat hoofdarbiter Hensley Rondei (links) zijn Thailand Open t-shirt aan had...
Rechts, de Nederlandse inbreng in dit toernooi: arbiter Cor Verdel met partner

Image
Veel belangstelling voor de partij van Nicolas Derival (USA) en PADCF voorzitter Clifton Agatha (Curacao)
Links staand Ricardo Pierre (Haiti) en rechts in het rood Dickson Maughn (Trinidad) en Darryl Bohr (Suriname)

Image
Silva-Pierre

Dit zou het Topduel van het toernooi moeten worden. De huidige Panamkampioen Allan Sliva tegen de vorige kampioen Ricardo Pierre. De enige twee GMI''s in het toernooi. Het werd helaas echt een afknapper:

Image
Na 28.33-28 van Silva presteerde GMI Pierre het om 26-31? te spelen, om het daarna maar meteen op te geven. Tijdverbruik voor de hele partij: Silva 34 minuten en Pierre 36 minuten.

Image
Forbin kijkt nog een beetje beteuterd hoe zijn tegenstander Mejia de administratie van hun onderlinge partij bijwerkt, onder toeziend oog van assistent arbiter Cor Verdel

Image
Forbin (Guadeloupe) - Mejia (Rep. Dominicana)

Frantz Forbin had ongelukkig in de eerste ronde op de klok verloren van Silvio Blijden(St.Maarten) (hij dacht dat hij precies 50 zetten had, maar het waren er precies 40). Daarna had hij zich prima hersteld met een knappe overwinning op titelverdediger GMI Alan Silva. Hij dacht het in deze partij ook prima voor elkaar te hebben. Het ging als volgt: 44.39-33 20-24!, 45.43-39 het lijkt alsof zwart een schijf zal moeten inleveren, en dat deed Mejia dan ook 29-34!! 46.39x30 12-18! en het is uit!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Post Reply