NK Junioren
-
- Real name: Irene Stegeman
NK Junioren
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
- Hanco Elenbaas
Pim Meurs is waarschijnlijk de grote favoriet, maar ik ben ook benieuwd hoe ver de Noordhollanders Mike Koopmanschap en Stijn Tuijtel gaan komen.DJNASI wrote:Ik denk dat Klaasy en Palmans en Pim Meurs de grootse kanshebbers zijn voor de junioren titelDamkoningin wrote:Vandaag om 13.00 uur begint het NK junioren?
Wie hebben er kans op de 1e plaats, oftewel, wie zijn er favoriet??
Jochem Zweerink, Daniël Merkus en Robin Vogelaar zullen natuurlijk ook naar Westerhaar zijn gegaan om te proberen kampioen te worden.
<center>
Denk om het portretrecht als je graag meedenkt!
Ik denk dat je hier een aantal mensen nogal overschat Hanco (met name eerstejaars Robin), en de, samen met Pim, twee belangrijkste titelkandidaten bent vergeten...
Ik weet dat Klaas-Hendrik en Maikel beiden erg gemotiveerd zijn om het WK te halen, dat in Hijken gespeeld wordt dit jaar. En aangezien wel of niet gemotiveerd zijn bij deze jongens een verschil tussen dag en nacht is, denk ik dat de strijd zal gaan tussen hen en Pim.
Ik weet dat Klaas-Hendrik en Maikel beiden erg gemotiveerd zijn om het WK te halen, dat in Hijken gespeeld wordt dit jaar. En aangezien wel of niet gemotiveerd zijn bij deze jongens een verschil tussen dag en nacht is, denk ik dat de strijd zal gaan tussen hen en Pim.
-
-
Waarom denk je dat het vervaagt is, zodat je niet precies goed kunt zien wie het is.Hanco Elenbaas wrote:Pim Meurs is waarschijnlijk de grote favoriet, maar ik ben ook benieuwd hoe ver de Noordhollanders Mike Koopmanschap en Stijn Tuijtel gaan komen.DJNASI wrote:Ik denk dat Klaasy en Palmans en Pim Meurs de grootse kanshebbers zijn voor de junioren titelDamkoningin wrote:Vandaag om 13.00 uur begint het NK junioren?
Jochem Zweerink, Daniël Merkus en Robin Vogelaar zullen natuurlijk ook naar Westerhaar zijn gegaan om te proberen kampioen te worden.
<center>
Denk om het portretrecht als je graag meedenkt!
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
Pim Meurs is gezien zijn fraaie score in de clubcompetitie met vijf voltreffers en een nederlaag (tegen Clerc) voor mij favoriet nummer één. Als Klaas-Hendrik niet verliest geef ik ook hem een goede kans!Damkoningin wrote:Vandaag om 13.00 uur begint het NK junioren?
Bedoel je daarmee dat je Thomas als een van de favorieten voor de titel ziet?hans andriessen wrote:En ik denk, dat men ook mensen onderschat, m.n. Thomas Wielaard.MenO wrote:Ik denk dat je hier een aantal mensen nogal overschat .....
Het zal wel weer een close finish worden.
Dat er een hoop outsiders zijn die verrassend hoog kunnen eindigen is zeker het geval, maar ik denk dat er toch echt maar drie serieuze kandidaten voor de titel zijn, met Jochem als gevaarlijkste outsider.
Wie zijn jouw favorieten eigenlijk DraughtsQueen?
-
Niet favoriet, wel kanshebber.MenO wrote: Bedoel je daarmee dat je Thomas als een van de favorieten voor de titel ziet?
Dat er een hoop outsiders zijn die verrassend hoog kunnen eindigen is zeker het geval, maar ik denk dat er toch echt maar drie serieuze kandidaten voor de titel zijn, met Jochem als gevaarlijkste outsider.
De krachtsverschillen zijn de laatste jaren klein.
Twee jaar geleden, meen ik, 6 man op de eerste plaats.
Vorig jaar ook al bij de aspiranten weinig verschil: 1 punt tussen nr 1 en nr 6.
Er kangt veel vanaf hoe iemand zich tijdens het toernooi voelt en zich houdt.
Zo'n 11-daags toernooi is heel iets anders dan de wekelijkse partijen in de nationale competitie en andere eendaagse wedstrijden of de wekelijkse op de club. Vergelijkingen met de daarbij behaalde resultaten, hoe goed ook, zijn gevaarlijk.
Ook zijn resultaten uit teamwedstijden moeilijk te vertalen naar individuele prognoses. Hou er rekening mee, dat op een NK elke tegenstander een concurrent is. Verliezen mag absoluut niet.
-
Voor degene(n) die de uitslagen van de 1e ronde nog niet weten;
1e ronde:
M. Koopmanschap - R. Wypkema 2-0
D. Merkus - A. Timmer 1-1
P. Meurs - T. Wielaard 2-0
J. Zweerink - M. Rentmeester 1-1
R. Vogelaar - S. Tuytel 1-1
M. Palmans - K.H. Leijenaar 1-1
Later vanavond staan normaal gesproken de partijen ook op de site (www.damclubwittevanmoort.nl)
1e ronde:
M. Koopmanschap - R. Wypkema 2-0
D. Merkus - A. Timmer 1-1
P. Meurs - T. Wielaard 2-0
J. Zweerink - M. Rentmeester 1-1
R. Vogelaar - S. Tuytel 1-1
M. Palmans - K.H. Leijenaar 1-1
Later vanavond staan normaal gesproken de partijen ook op de site (www.damclubwittevanmoort.nl)
En júist om die redenen lijkt het me dat jongens als Klaas en Pim de grootste kanshebbers zijn, omdat zij veel en veel meer ervaring hebben met dergelijke toernooien dan (met alle respect) Wielaards, Wijpkema's en de Blocks (waarvan enkelen zelfs nog nooit een NK-finale gehaald hebben en dat ook niet zullen doen )hans andriessen wrote:Niet favoriet, wel kanshebber.MenO wrote: Bedoel je daarmee dat je Thomas als een van de favorieten voor de titel ziet?
De krachtsverschillen zijn de laatste jaren klein.
Twee jaar geleden, meen ik, 6 man op de eerste plaats.
Vorig jaar ook al bij de aspiranten weinig verschil: 1 punt tussen nr 1 en nr 6.
Er kangt veel vanaf hoe iemand zich tijdens het toernooi voelt en zich houdt.
Zo'n 11-daags toernooi is heel iets anders dan de wekelijkse partijen in de nationale competitie en andere eendaagse wedstrijden of de wekelijkse op de club. Vergelijkingen met de daarbij behaalde resultaten, hoe goed ook, zijn gevaarlijk.
Ook zijn resultaten uit teamwedstijden moeilijk te vertalen naar individuele prognoses. Hou er rekening mee, dat op een NK elke tegenstander een concurrent is. Verliezen mag absoluut niet.
Dat nog eens bovenop de krachtsverschillen an sich.
Maar het is zeker waar dat er gekke dingen kunnen gebeuren in zo'n toernooi en om nu al te concluderen dat de top-3 vaststaat gaat natuurlijk veel te ver.
-
Zo is het maar net.MenO wrote:En júist om die redenen lijkt het me dat jongens als Klaas en Pim de grootste kanshebbers zijn, omdat zij veel en veel meer ervaring hebben met dergelijke toernooien dan (met alle respect) Wielaards, Wijpkema's en de Blocks (waarvan enkelen zelfs nog nooit een NK-finale gehaald hebben en dat ook niet zullen doen )
Dat nog eens bovenop de krachtsverschillen an sich.
Maar het is zeker waar dat er gekke dingen kunnen gebeuren in zo'n toernooi en om nu al te concluderen dat de top-3 vaststaat gaat natuurlijk veel te ver.
En nu al weer veel remises.
Wat de toernooi-ervaring betreft heb je mogelijk gelijk. Zeker als het gaat om het niveau van die toernooien.
Maar de vorm van de week speelt ook een rol en je ontwikkeling in het afgelopen jaar.
Om nog even op Thomas terug te komen. Hij damt pas 5 jaar. Hij heeft zelf veel gedaan om zich verder te ontwikkelen en heeft de aangereikte hulp goed gebruikt. Om die reden ben ik een fan van hem. En natuurlijk omdat hij ook in Groot-Delft woont.
En ach, verlies tegen Pim is gewoon een tactische zet
-
-