Geachte webmaster

steenslag

Geachte webmaster

Post by steenslag » Sun Mar 05, 2006 00:54

De onvolprezen Alexander Presman reageert heel alert op persoonlijke boodschappen. Sommige vragen gaan echter alle forumdeelnemers aan. Daar is dit draadje voor bedoeld.

Ik heb er één. Ik was op zoek naar één van mijn favoriete draadjes, het draadje waarin een cafédammer vroeg hoe hij een eindspel van vijf dammen tegen één dam kon winnen. Dat draadje werd een geweldige wedstrijd in het verzinnen van remisestellingen waarin steeds meer witte dammen voorkwamen. Glansrijk resultaat was een stelling waarin negen witte dammen (aan zet) tegen één toch remise was. Maar wie had dat nou toch verzonnen?

Ik kan dat draadje niet meer vinden. Ook het draadje waarin ik poseerde als homosergeant steenslag lijkt verdwenen. Heb je het opgeruimd Alexander? Heb je daar een soort beleid voor? Of ligt het aan mij en zijn die draadjes er gewoon nog?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Mar 05, 2006 02:19

Die homodraad is door Alexander in zijn geheel verwijderd. Maar alles wat hij uit de weg ruimt wordt door Alexander opgeslagen in het Presman Archief.
De cafédammervraag staat er nog: http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Mar 05, 2006 02:34

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 05, 2006 10:43

Laatst was ik op zoek naar de draad, die ik gestart was, over een eventuele NK-finale volgens het Russische speeltempo. Met o.a. een heel goede (hoor mij!) bijdrage van Klareveld die ik ook gebruikt heb om mijn betoog naar de bondsraadsleden toe te onderbouwen.

Maar deze (actuele) draad is ook weg?!?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Sun Mar 05, 2006 11:12

Hier zijn er inderdaad 2 situaties mogelijk.

1) Database PHPBB ( het Forum software ) groeit enorm als ik alle posten EN zoekindex voor ALLE topics zou willen houden. Daarom besloot ik ooit alle posten laten staan (ook heel oude) maar zoekindex soms schoonmaken. Dat betekent in praktijk dat OUDE posten kan je niet altijd met "Search for Keyword" vinden. Met "Search for Author" moet het lukken.

2) Ik verwijder bijna nooit draden. Wel soms posten.
Meestal verplaatst ik posten of naar Flame of naar besloten gedeelte van het Forum.

Ik weet niet welke post Eric bedoeld maat het ljkt mij niet iets wat kon zomaar verwijderd worden. Wil je precies aangeven wat van topic was het en wanneer?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 05, 2006 11:18

A.Presman wrote:Hier zijn er inderdaad 2 situaties mogelijk.

1) Database PHPBB ( het Forum software ) groeit enorm als ik alle posten EN zoekindex voor ALLE topics zou willen houden. Daarom besloot ik ooit alle posten laten staan (ook heel oude) maar zoekindex soms schoonmaken. Dat betekent in praktijk dat OUDE posten kan je niet altijd met "Search for Keyword" vinden. Met "Search for Author" moet het lukken.

2) Ik verwijder bijna nooit draden. Wel soms posten.
Meestal verplaatst ik posten of naar Flame of naar besloten gedeelte van het Forum.

Ik weet niet welke post Eric bedoeld maat het ljkt mij niet iets wat kon zomaar verwijderd worden. Wil je precies aangeven wat van topic was het en wanneer?
Precies aangeven is wat lastig omdat het verdwenen is. Maar volgens mij heette het: NK-finale met het Russische speeltempo?

A.Presman

Post by A.Presman » Sun Mar 05, 2006 11:28

Eric van Dusseldorp wrote: Precies aangeven is wat lastig omdat het verdwenen is. Maar volgens mij heette het: NK-finale met het Russische speeltempo?
http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1214

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 05, 2006 11:32

OK, bedankt!

A.Presman

Post by A.Presman » Sun Mar 05, 2006 11:37

Dus dit is ook niet verdwenen.
Er waren 3 mogelijkheden om dat te vinden.

1) Forum "het Nederlands" doorlopen ( met wat geduld omdat topic met laatste post van 02-07-2005 bevindt zich op pagina 7)
2) Zoeken op naam Klareveld. Dan is topic al op 2e pagina te vinden.
3) Raar maar waar - Google opzoeken met "NK-finale met het Russische speeltempo". Dan ben je in no time uit. ( Google indexeert volle tekst en niet trefwoorden en heeft wat meer opslagkapaciteiten [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] )

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Sun Mar 05, 2006 21:59

Alexander,
Op het nieuwe Forum heb je alleen de draden van 2006 gezet. Een oude draad heropenen is daardoor niet mogelijk, en soms kan dat handig zijn. Niet om oude koeien uit de sloot te halen, maar om voort te borduren op een bekend thema (bijv. De Grootste Blunders).

Ik kan me voorstellen dat je niet alle oude draden met die vreselijke anonieme bijdragen op Het Nieuwe Forum wilt plaatsen, maar is hier een oplossing voor?

A.Presman

Post by A.Presman » Sun Mar 05, 2006 22:26

Alle oude draden zijn bereikbaar.
Maar ik wil graag alle belangrijke en nog actuele draden naar het Nieuwe Forum verplaatsen.

Beginnend met De Grootste Blunders en Curiosa.
Stel maar voor wat nog.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Thu Jun 01, 2006 10:10

Alexander, hoe kan ik iemand van de ignore list verwijderen? Als ik op het 'hokje' klik, krijg ik de melding: can not delete user from ignore list.

A.Presman

Post by A.Presman » Thu Jun 01, 2006 10:13

Schrijf mij in PM wie moet uit ignore lijst gehaald worden.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Tue Jan 23, 2007 14:45

A.Presman wrote:Schrijf mij in PM wie moet uit ignore lijst gehaald worden.
Inmiddels blijkt er een betere oplossing te zijn:

Ga, als je ingelogd bent, naar http://fmjd.org/bb/ignore.php en je kunt het zelf regelen.

steenslag

Post by steenslag » Wed Mar 07, 2007 01:32

Alexander, je hebt de forumproblemen van de afgelopen dagen heel adequaat verholpen. Alles doet het nog. Dat zal veel tijd en misschien wat geld gekost hebben.
Goed werk, ook van de fmjd - als ze op zo'n korte termijn extra geld moesten vrijmaken.

Post Reply