NK-finale 2006
-
NK-finale 2006
Deze wordt van 7 t/m 17 april in Culemborg gespeeld.
Vier speeldagen met twee rondes, de zondagsrust wordt (kennelijk) geëerbiedigd.
Speeltijd wordt het WK-speeltempo (dus in totaal zes uur per partij).
Dit is althans het voorstel van het bestuur aan de bondsraad, maar ik vermoed dat de bondsraad wel accoord gaat. (Zelf had ik al een inventarisatie per e-mail binnen de bondsraad over 'mijn' idee: 13 rondes in 9 (aaneengesloten) dagen, met het Russische of eventueel 'Nijmeegse' speeltempo. De reacties waren in meerderheid positief.)
Vier speeldagen met twee rondes, de zondagsrust wordt (kennelijk) geëerbiedigd.
Speeltijd wordt het WK-speeltempo (dus in totaal zes uur per partij).
Dit is althans het voorstel van het bestuur aan de bondsraad, maar ik vermoed dat de bondsraad wel accoord gaat. (Zelf had ik al een inventarisatie per e-mail binnen de bondsraad over 'mijn' idee: 13 rondes in 9 (aaneengesloten) dagen, met het Russische of eventueel 'Nijmeegse' speeltempo. De reacties waren in meerderheid positief.)
- Eric Sanders
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Bedoel je 75 zetten in 3 uur en vervolgens fischeren? Hoeveel tijd wordt er dan uitgetrokken voor het evt. bijwerken van de notatie?Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Of bedoel je 2 uur/50 zetten, vervolgens een uur en dan x seconden per zet, onafhankelijk van de vraag hoeveel zetten er gedaan zijn? In dat geval zou men er aan moeten denken de nieuwste DGT-klokken te gebruiken. Alleen daarop is het mogelijk verschillende tijdsystemen te combineren.
En de gewetensbezwaarden mogen vooruit spelen?Het bestuur vermeldde voorts dat de rustdagen geschrapt zijn.
-
- Hanco Elenbaas
In het NK 2006 spelen vier of vijf debutanten.
Bennie Provoost, Toby Hage, Leopold Sekongo, Johan Sterrenburg en (hopelijk) Michiel Kloosterziel.
We moeten terug naar 1978 voor een zo ongebruikelijk hoog aantal nieuwelingen. Toen debuteerden Johan Bastiaannnet, Johan de Boer, Gerrit Boom, Auke Scholma en Peter van Harten.
Bastiaannet, De Boer en Boom werden op het NK 1978 meteen samen tweede achter kampioen Frank Drost. Na herkamp kwalificeerden Bastiaannet en Boom zich voor het WK.
Ik weet niet of er nu ook plaatsen voor het WK zijn te verdienen, maar wel is zeker dat Kees Thijssen in de debutant Bennie Provoost een heel serieuze concurrent ziet. Iets wat Bennie's mental coach Paul Sier vier jaar geleden al voorspelde.
Bennie Provoost, Toby Hage, Leopold Sekongo, Johan Sterrenburg en (hopelijk) Michiel Kloosterziel.
We moeten terug naar 1978 voor een zo ongebruikelijk hoog aantal nieuwelingen. Toen debuteerden Johan Bastiaannnet, Johan de Boer, Gerrit Boom, Auke Scholma en Peter van Harten.
Bastiaannet, De Boer en Boom werden op het NK 1978 meteen samen tweede achter kampioen Frank Drost. Na herkamp kwalificeerden Bastiaannet en Boom zich voor het WK.
Ik weet niet of er nu ook plaatsen voor het WK zijn te verdienen, maar wel is zeker dat Kees Thijssen in de debutant Bennie Provoost een heel serieuze concurrent ziet. Iets wat Bennie's mental coach Paul Sier vier jaar geleden al voorspelde.
Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Het bestuur vermeldde voorts dat de rustdagen geschrapt zijn.
Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?Voorpost wrote:Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
Ja!GuidoB wrote:Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?Voorpost wrote:Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
- Eric Sanders
En wat vind je van 2 partijen op 1 dag?Voorpost wrote:Ja!GuidoB wrote:Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?Voorpost wrote: Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Dit is dichter bij dan je denkt. Ik heb precies dit idee ook van één van de NK-deelnemers gehoord, toen ik hem vertelde van het besluit de rustdagen te schrappen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.kleine trap wrote:Bennie, jij mag toch een partij vooruit spelen?
De oplossing voor de andere spelers, wordt principieel tegen zondagsdammen.
-
Wanneer wordt het NK gespeeld dan?GuidoB wrote:Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?Voorpost wrote:Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??Eric Sanders wrote:Het voorstel is door de bondsraad aangenomen, met als (belangrijkste) amendement dat na de tweede tijdnoodfase de partij uitgefischerd wordt.
7-17 april kent 11 dagen, dus er moeten er toch nog 2 afvallen.
Goede vraag. Ik was zaterdag ook verrast door deze mededeling van Haitze. Het was alleen mondeling; er staat niets op papier. Ik kan het dus niet nakijken. Aangezien er nu nog maar 1 zondag in het programma zit, zal het wel 7-15 april zijn.Cor van Dusseldorp wrote:Wanneer wordt het NK gespeeld dan?GuidoB wrote:Sterker nog, het wordt in 9 dagen afgewerkt, met op 5 dagen 1 partij en op 4 dagen 2 partijen. Ben je nog steeds blij dat je je hebt geplaatst?Voorpost wrote: Het bestaat toch niet dat er 13 rondes achter elkaar gespeeld worden zonder ook maar één enkele rustdag??
7-17 april kent 11 dagen, dus er moeten er toch nog 2 afvallen.
-
Dus je weet niet eens waarop je hebt gestemd? Moet je nagaan hoe duidelijk het allemaal was. Ik zat vooraan, misschien heeft dat geholpen om alles te volgen.Eric van Dusseldorp wrote:Is dat zo, van die ene zondag? Dat heb ik niet meegekregen van Haitze Meurs tijdens de vergadering.GuidoB wrote: Aangezien er nu nog maar 1 zondag in het programma zit, zal het wel 7-15 april zijn.