WK 2007 in Hardenberg

Post Reply
Hanco Elenbaas

WK 2007 in Hardenberg

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 02:38

Artikel uit De Stentor van 09-09-2005
Hardenberg wil WK dammen in 2007

door GERT WENSINK

9 SEPTEMBER 2005 - HARDENBERG - Het wereldkampioenschap dammen in 2007 wordt vrijwel zeker in Hardenberg gehouden.

Vier damverenigingen uit de gemeente, damorganisator Henk Boers uit Zwartsluis en de gemeente Hardenberg willen het evenement in oktober van dat jaar organiseren.

‘Hardenberg is kandidaat’, weet Boers, die door de gemeente en de damclubs is benaderd.

‘De kansen zijn groot dat het lukt.’

Het definitieve besluit wordt genomen door de werelddambond tijdens het eerstvolgende WK dammen. Dat wordt vanaf 6 oktober in Amsterdam gehouden.

Op dit moment is Hardenberg de enige kandidaat om de organisatie voor het wereldkampioenschap in 2007 op zich te nemen. Onbekend is op dit moment nog op welke locatie in Hardenberg het damevenement wordt gehouden.

Het laatste wereldkampioenschap werd in 2003 gehouden in Zwartsluis, waar Alexander Georgiev de titel pakte die hij een jaar daarvoor ook in het Russische Izjevsk had veroverd.
Artikel uit De Stentor van 12-11-2005

WK dammen 2007 definitief in Hardenberg

van een onzer verslaggevers

12 NOVEMBER 2005 - HARDENBERG - Het wereldkampioenschap dammen in 2007 wordt definitief in Hardenberg gehouden. Het bestuur van de Wereld Dambond (FMJD) heeft dat besloten.

De Hardenbergse wethouder Jan Koops is op persoonlijke titel voorzitter van het organisatiecomité, dat verder bestaat uit vertegenwoordigers van de vier damclubs in de gemeente.

Het WK dammen in Hardenberg wordt van 10 mei tot en met 2 juni 2007 gehouden in theater de Voorveghter. De twintig beste spelers ter wereld strijden om de titel. Naast de wedstrijd is er ook een randprogramma in de stad. De onderdelen daarvan worden later bekend gemaakt. Daarnaast wordt overwogen een damtoernooi voor de schooljeugd op te zetten.

Hoofdsponsor van het WK wordt het bedrijf Wildkamp uit Lutten. Het WK van dit jaar werd in Amsterdam gehouden en is net afgelopen. In 2006 is er geen wereldtitelstrijd. Volgende week woensdag is er een presentatie van de plannen in de Voorveghter.
Ton Sijbrands was gisteren in Hardenberg om zijn deelname aan het WK 2007 in Hardenberg te bespreken.
Hoe zal dat gaan? Sponsorplaats, 10.000 Euro startgeld, meteen geplaatst voor de finale en bovendien geen plusjes en minnetjes meer?

<center>
Image Image

Image
En blijft er nog startgeld over voor
Harm Wiersma en Aleksej Tsjizjov?

Image
</center>

Artikel uit De Gelderlander van 22-11-2003
Tot pensioen zeker van 'n sponsor

Door ERIC MONDEEL

Ton Sijbrands heeft voor de zoveelste maal in zijn imposante loopbaan een unieke prestatie neergezet. De voormalig wereldkampioen dammen heeft een sponsor gevonden die hem tot aan zijn pensioen financieel steunt.

Als rechtgeaarde connaisseur ontsteekt dammer Ton Sijbrands zijn sigaar het liefst in de vlam van een lucifer, maar voortaan zal hij tijdens simultaanseances toch een aanstekertje moeten trekken. Ook heeft hij zich contractueel verplicht om zijn notities met een speciale ballpoint te maken. Op deze attributen prijkt het logo van zijn privésponsor: Wildkamp BV uit het onder de rook van Hardenberg gelegen Lutten.

De groothandel in technische artikelen heeft zich verplicht om Sijbrands (53) tot diens 65ste levensjaar financieel te ondersteunen. De verbintenis die beide partijen met elkaar zijn aangegaan, mag uniek worden genoemd in de damwereld. Sterker nog, welke andere sportman kan zich bemoedigen met de geruststellende zekerheid dat de schoorsteen tot zijn pensioen zal blijven roken? Volgens Ebbo de Jong, voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Dambond die tevens een bevriend is met Sijbrands, gaat het al met al om 'een substantieel bedrag'. Sijbrands toont zich uiteraard ingenomen met de vele appeltjes voor de dorst.

"Het geeft toch een stuk zekerheid", zegt hij. Zijn wenkbrauwen fronsen wel even als hij het persbericht van zijn sponsor onder ogen krijgt. "Er staat dat het bedrijf mij levenslang financieel ondersteunt. Kennelijk gaan ze ervan uit dat ik op mijn 65ste levensjaar de geest zal geven. Ik hoop iets langer uit te zingen."

Het blijkt een onschuldige vergissing, want Jan de Wilde (81), stichter van het bedrijf Wildkamp, koestert gevoelens van vriendschap voor de ex-wereldkampioen. Sijbrands frequenteert al zo'n twintig jaar als simultaanspeler het clubhuis van de Hardenbergse damclub, waarvan De Wilde de oprichter is. En op 21 december 2002 verbrak Sijbrands in de bedrijfskantine te Lutten het wereldrecord blindsimultaan. "Voetballers en tennissers worden miljonair, dammers krijgen maar een zakcentje", verklaart De Wilde. En dan te bedenken dat die andere sporters niet in de schaduw kunnen staan van de grootmeester.

Ook het hart van mevrouw De Wilde breekt bij het aanzien van zoveel onrecht. Nu moet gezegd worden dat zij in de verstrooide intellectueel het alterego meent te herkennen van haar eigen echtgenoot. Ook zijn kin gaat schuil achter een baard en op hem rust diezelfde zweem van nonchalante chaos.

Welnu, daar de familie De Wilde er zelf warmpjes bij zit, kan iets van die warmte best afstralen op de excentrieke grootmeester. Dat heeft uiteindelijk geleid tot een bijzonder contract. Sijbrands ontvangt financiële bijdragen tot zijn pensionering. Als tegenprestatie dient hij in Lutten drie keer te proberen om zijn wereldrecord blindsimultaan aan te scherpen.

Daarbij komt dat Sijbrands de naam van het bedrijf verder zal uitdragen. Hij moet niet alleen aansteker en ballpoint gebruiken bij simultaans, maar dient zich tevens tijdens tenminste twintig sportevenementen per jaar te hullen in een speciaal blauw overhemd, waarvan op het kraagje de sponsornaam prijkt. Zelfs zijn twee hondjes zijn in de deal betrokken. "Hij heeft van die mormels aan een touwtje", grapt De Wilde. "Daar heb ik een paar dekkleedjes voor gekocht."

De eerste wereldrecordpoging staat volgend jaar op de rol. Sijbrands verwacht in december de degens met 24 tegenstanders te kruisen.

"Ik vind 23 niet zo'n prettig getal", verklaart Sijbrands de moedige verhoging van het aantal tegenstanders met twee. "In het dammen kennen we negen openingen, waarvan ik er acht gebruik. Daardoor komt 24 mij getalsmatig veel beter uit. Ik denk dat ik dat nog wel aan kan. Ik schat dat de limiet bij ongeveer dertig zal liggen. De tijdsduur die ik voor mijn wereldrecords nodig heb, neemt wel schrikbarend toe. Voor twintig tegenstanders had ik vijftien uur nodig, voor 22 negentieneneenhalf. Misschien vergt een volgende poging wel een etmaal. De vraag is of de organisatie dat kan behappen."

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Nov 17, 2005 09:27

Er zijn waarschijnlijk ook wat positievere zaken over dit WK te melden.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Nov 17, 2005 10:39

Bert Zwart wrote:Er zijn waarschijnlijk ook wat positievere zaken over dit WK te melden.
Natuurlijk:
Het wordt weer in Nederland gehouden.
Het wordt in Overijssel gehouden. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
De Voorveghter is makkelijk te bereiken.
Hardenberg is een leuke stad.
En ga zo maar door [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Nov 17, 2005 10:41

Damkoningin wrote:Hardenberg is een leuke stad.
O jee, wat nu als Marino zich plaatst?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Thu Nov 17, 2005 10:43

Eric Sanders wrote:
Damkoningin wrote:Hardenberg is een leuke stad.
O jee, wat nu als Marino zich plaatst?
Het scheelt, Het is maar 20 km. van Vriezenveen, dus hij kan mooi thuis slapen dan [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

joost

Post by joost » Thu Nov 17, 2005 11:29

Damkoningin wrote:
Bert Zwart wrote:Er zijn waarschijnlijk ook wat positievere zaken over dit WK te melden.
Natuurlijk:
Dit vind ik juist een groot minpunt.
2003: Nederland
2005: Nederland
2007: Nederland
Stelt dammen wereldwijd dan echt niets voor, dat het steeds in Nederland gespeeld moet worden. Eigenlijk zou een land na de organisatie van een WK minstens 20 jaar niet aan de beurt mogen komen.
Publicitair is het ook niks. Als je elke twee jaar bij de pers aankomt met 'we organiseren het WK' dan is de reactie snel dat dammen niks voorstelt.

E. van Dusseldorp

Post by E. van Dusseldorp » Thu Nov 17, 2005 11:51

joost wrote:
Damkoningin wrote:
Natuurlijk:
Dit vind ik juist een groot minpunt.
2003: Nederland
2005: Nederland
2007: Nederland
Stelt dammen wereldwijd dan echt niets voor, dat het steeds in Nederland gespeeld moet worden. Eigenlijk zou een land na de organisatie van een WK minstens 20 jaar niet aan de beurt mogen komen.
Publicitair is het ook niks. Als je elke twee jaar bij de pers aankomt met 'we organiseren het WK' dan is de reactie snel dat dammen niks voorstelt.
Ik ben het je wel met je eens hoor, maar het probleem is een beetje dat Nederland kennelijk het enige land is dat zo'n evenement goed kan organiseren.

Want de WK's die gehouden werden in Afrikaanse landen, Frankrijk, Suriname en Moskou blonken nou niet bepaald uit door een goede organisatie.

Koops

Re: WK 2007 in Hardenberg

Post by Koops » Thu Nov 17, 2005 12:17

Hanco Elenbaas wrote: Artikel uit De Stentor van 12-11-2005

WK dammen 2007 definitief in Hardenberg

van een onzer verslaggevers

12 NOVEMBER 2005 - HARDENBERG - Het wereldkampioenschap dammen in 2007 wordt definitief in Hardenberg gehouden. Het bestuur van de Wereld Dambond (FMJD) heeft dat besloten.

De Hardenbergse wethouder Jan Koops is op persoonlijke titel voorzitter van het organisatiecomité, dat verder bestaat uit vertegenwoordigers van de vier damclubs in de gemeente.
Ik denk dat het wel goed komt. Ik ken die voorzitter een beetje...

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Nov 17, 2005 16:02

Na lang plussen en minnen werd besloten de plussen en minnen te handhaven.
Sijbrands trok zich daarop terug omdat de door de sponsor aangeboden dekmantel van teckel Bas een weeffoutje bevatte. Bovendien werd hem ten onrechte (natúúrlijk) niet bij voorbaat de wereldtitel toegekend.
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 16:49

A.Presman wrote:Source: http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=158546

News Release
Wednesday 16 November 2005, 14:30 GMT Wednesday 16 November 2005
SPORT
Gemeente Hardenberg

The World Checker Federation chooses Hardenberg for the 2007 World Checker Championship

HARDENBERG, The Netherlands, November 16 /PRNewswire/ --

- Wildkamp will be the main sponsor

The checker organizations of the Municipality of Hardenberg in the Netherlands will jointly organize the 2007 World Checker Championship. This was announced this afternoon by the World Checker Federation (FMJD: Fédération Mondiale du Jeu de Dames). Wildkamp, a company based in Lutten, the Netherlands, will be the event's main sponsor.

The World Checker Championship in Amsterdam has just ended, and the FMJD Board decided there to assign the 2007 World Championship to the Hardenberg organization committee. The committee consists of representatives of the four Hardenberg checker clubs, and is supported by a number of experienced individuals from the world of checker players. The Municipality's current Alderman, Jan Koops, who will be retiring after the March 7 elections, is - in his private capacity - the committee's Chairman.

Wildkamp

The local organization found Wildkamp Company willing to become the main sponsor of the 2007 World Checker Championship. Wildkamp is closely involved with the sport of checkers. The company is Ton Sijbrands' permanent sponsor, and has twice organized a blind simultaneous game for the Grandmaster.

During the most recent world record attempt, the first contacts were made with Mayor Bert Meulman to organize the World Championship in Hardenberg. The company has its corporate office in Lutten (Municipality of Hardenberg), and is a wholesaler/distributor of plastic pipe systems, components and technical items with the largest variety in this type of products in the Netherlands. The company operates from 23 locations all over the Netherlands and from 1 location in Germany.

World Championship

The World Checker Championship in Hardenberg will be held from May 10, until June 2, 2007 in theater "De Voorveghter." Twenty players from all over the world will compete in Hardenberg for the world title. Aside from the tournament, the organizing committee is also planning to organize other nice activities, and is considering a checker tournament for all school-going youths in the City.

Note to the editors:

You are invited to attend the media presentation on Wednesday, November 16, at 3:30 p.m. in theater "De Voorveghter" in Hardenberg.

Photo/video shots are:

- Checker game between top checker player Ton Sijbrands and Mayor Bert Meulman.

- Signing the sponsor contract.

Distributed by PR Newswire on behalf of Gemeente Hardenberg

Source: http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=158546
A.Presman wrote:Weltbund vergibt Dame-WM 2007 an Hardenberg

HARDENBERG, Niederlande, November 16 /PRNewswire/ --

- Wildkamp wird Hauptsponsor

Wie die Leitung der internationalen Weltförderation der Damespieler (FMJD) heute Mittag bekannt gab, dürfen die gemeinschaftlichen Damevereinigungen der Gemeinde Hardenberg die Dameweltmeisterschaft 2007 organisieren. Hauptsponsor der Veranstaltung wird das Unternehmen Wildkamp aus Lutten.

Die Dameweltmeisterschaft in Amsterdam ist noch nicht zu Ende, da hat die Leitung der FMJD definitiv beschlossen, die WM 2007 an das Organisationskomitee in Hardenberg zu vergeben. Dieses besteht aus Vertretern der vier Damevereine in der Gemeinde Hardenberg - mit Unterstützung etlicher erfahrener Kräfte aus der Welt dieses Brettspiels. Der gegenwärtige Ratsherr Jan Koops, der nach den Wahlen vom 7. März seinen Abschied nimmt, ist in eigenem Namen Vorsitzender des Komitees.

Wildkamp

Die Organisation vor Ort hat das Unternehmen Wildkamp für geeignet erklärt, bei der Dame-WM 2007 Hauptsponsor zu werden. Wildkamp ist mit dem Damesport eng verbunden: Als fester Sponsor von Ton Sijbrands hat die Firma bereits zweimal ein Blindsimultan dieses Grossmeisters im eigenen Haus organisiert. Während des letzten Weltrekordversuches kamen auch die ersten Kontakte mit Bürgermeister Bert Meulman für die Organisation einer Weltmeisterschaft in

Hardenberg zustande. Das Unternehmen mit Hauptsitz in Lutten (Gemeinde Hardenberg) ist der niederländische Grosshändler/Verteiler von Kunststoffleitungssystemen und -komponenten sowie von technischen Artikel mit dem breitesten Sortiment. Es hat 23 Filialen in den gesamten Niederlanden und 1 in Deutschland.

WK

Die Dameweltmeisterschaften in Hardenberg finden vom 10. Mai bis einschliesslich 2. Juni 2007 im Theater de Voorveghter statt. Zwanzig Spieler aus der ganzen Welt kommen nach Hardenberg, um dort um den Weltmeistertitel zu kämpfen. Neben dem Wettkampf kümmert sich das Organisationskomitee auch um das Randprogramm mit interessanten Aktivitäten in der Stadt. Ausserdem wird erwogen, in der gesamten Gemeinde ein Dameturnier für die Schüler zu organisieren.

Hinweis für die Redakteure:

Wir laden Sie herzlich zur Pressepräsentation am Mittwochmittag, den 16. November, um 15:30 Uhr im Theater de Voorveghter in Hardenberg ein.

Foto/Videomomente:

- Damewettstreit zwischen dem Spitzenspieler Ton Sijbrands und Bürgermeister Bert Meulman.

- Unterzeichnung des Sponsorenvertrages.

Distributed by PR Newswire on behalf of Gemeente Hardenberg

Source: http://www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=158544

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 17:05

De Stentor, 17 november 2005

Hardenberg gastheer voor WK dammen 2007
door MICHIEL SCHRADER

17 NOVEMBER 2005 - HARDENBERG - Na Zwartsluis 2003 en Amsterdam 2005 is Hardenberg in 2007 het decor voor de WK dammen. In mei en juni van dat jaar.

komen in Theater De Voorveghter, pal aan de Overijsselse Vecht, een twintigtal internationale damgrootheden achter het bord. Mogelijke deelnemers zijn de huidige wereldkampioen Alexej Tsjizjov uit Rusland, zijn landgenoot Alexander Georgiev (tweede op de laatste WK en komende tegenstander bij de tweekamp in 2006) en wellicht de Nederlandse kampioen Kees Thijssen.

Waarschijnlijk zal ook ex-wereldkampioen Ton Sijbrands zijn opwachting maken. De hoofdsponsor van deze WK, de Luttense kunstoffenfirma De Wildkamp, is levenslange sponsor van de inmiddels 55-jarige dammer en wil graag dat de eigen publiekstrekker hoge ogen gaat gooien bij dit wereldkampioenschap. Met steun van deze sponsor behaalde Sijbrands zijn wereldrecord blind simultaandammen en zo ontstond ook de Hardenbergse WK-nominatie.

Voor Sijbrands zelf, gisteren prominent aanwezig in Hardenberg bij de persconferentie waar de officiële WK-toekenning door gemeente, lokale damclubs, organisatie en officials van de KNDB en de Wereld Dambond (de FMJD) werd bekendgemaakt, is zelf nog niet helemaal zeker van een plekje bij deze WK: 'Zelfs als mijn sponsorplaats wordt toegewezen moet ik, wars als ik eenmaal ben, natuurlijk ook zelf willen. Bijvoorbeeld scherp en sterk genoeg zijn voor een meting met de huidige wereldtop’, zei Sijbrands na een kort demonstratiepartijtje tegen de Hardenbergse burgemeester Bert Meulman die hij een paar minuten liet spartelen. Sijbrands over zijn kansen bij een mogelijke deelname: ‘Mijn laatste WK? Die was twee jaar geleden in Zwartsluis en toen werd ik nog vierde...’

Ook in Hardenberg was een andere voormalige Nederlandse wereldkampioen, Harm Wiersma. De Fries sluit evenmin deelname uit aan de Hardenbergse WK in 2007: ‘Maar ik moet van deze sport leven. Dus als ik een uitnodiging krijg, en er goed voor betaald krijg, kom ik’, zo vertelde hij in De Voorveghter.

Volgens de financiële man van de Hardenbergse organisatie, Wim Bremmer, is het prijzengeld voor deze WK vijftig procent hoger dan Amsterdam 2005: ‘De internationale top komt hier dammen voor een prijzenpot van ruim 30.000 euro. Wat ons het hele toernooi gaat kosten? Dat wil ik niet zomaar kwijt. Grote posten zijn naast organisatie natuurlijk wel de hotelkosten en dergelijke. Met de nu op te richten stichting WK Dammen De Wildkamp Hardenberg 2007 gaan wij nu bekijken hoe wij bijvoorbeeld van gemeente, provincie en mogelijk extra sponsoring de nodige gelden zullen binnenkrijgen.’

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 17:07

Hanco Elenbaas wrote:De Stentor, 17 november 2005

Hardenberg gastheer voor WK dammen 2007
door MICHIEL SCHRADER

17 NOVEMBER 2005 - HARDENBERG - Na Zwartsluis 2003 en Amsterdam 2005 is Hardenberg in 2007 het decor voor de WK dammen. In mei en juni van dat jaar komen in Theater De Voorveghter, pal aan de Overijsselse Vecht, een twintigtal internationale damgrootheden achter het bord. Mogelijke deelnemers zijn de huidige wereldkampioen Alexej Tsjizjov uit Rusland, zijn landgenoot Alexander Georgiev (tweede op de laatste WK en komende tegenstander bij de tweekamp in 2006) en wellicht de Nederlandse kampioen Kees Thijssen.

Waarschijnlijk zal ook ex-wereldkampioen Ton Sijbrands zijn opwachting maken. De hoofdsponsor van deze WK, de Luttense kunstoffenfirma De Wildkamp, is levenslange sponsor van de inmiddels 55-jarige dammer en wil graag dat de eigen publiekstrekker hoge ogen gaat gooien bij dit wereldkampioenschap. Met steun van deze sponsor behaalde Sijbrands zijn wereldrecord blind simultaandammen en zo ontstond ook de Hardenbergse WK-nominatie.

Voor Sijbrands zelf, gisteren prominent aanwezig in Hardenberg bij de persconferentie waar de officiële WK-toekenning door gemeente, lokale damclubs, organisatie en officials van de KNDB en de Wereld Dambond (de FMJD) werd bekendgemaakt, is zelf nog niet helemaal zeker van een plekje bij deze WK: 'Zelfs als mijn sponsorplaats wordt toegewezen moet ik, wars als ik eenmaal ben, natuurlijk ook zelf willen. Bijvoorbeeld scherp en sterk genoeg zijn voor een meting met de huidige wereldtop’, zei Sijbrands na een kort demonstratiepartijtje tegen de Hardenbergse burgemeester Bert Meulman die hij een paar minuten liet spartelen. Sijbrands over zijn kansen bij een mogelijke deelname: ‘Mijn laatste WK? Die was twee jaar geleden in Zwartsluis en toen werd ik nog vierde...’

Ook in Hardenberg was een andere voormalige Nederlandse wereldkampioen, Harm Wiersma. De Fries sluit evenmin deelname uit aan de Hardenbergse WK in 2007: ‘Maar ik moet van deze sport leven. Dus als ik een uitnodiging krijg, en er goed voor betaald krijg, kom ik’, zo vertelde hij in De Voorveghter.

Volgens de financiële man van de Hardenbergse organisatie, Wim Bremmer, is het prijzengeld voor deze WK vijftig procent hoger dan Amsterdam 2005: ‘De internationale top komt hier dammen voor een prijzenpot van ruim 30.000 euro. Wat ons het hele toernooi gaat kosten? Dat wil ik niet zomaar kwijt. Grote posten zijn naast organisatie natuurlijk wel de hotelkosten en dergelijke. Met de nu op te richten stichting WK Dammen De Wildkamp Hardenberg 2007 gaan wij nu bekijken hoe wij bijvoorbeeld van gemeente, provincie en mogelijk extra sponsoring de nodige gelden zullen binnenkrijgen.’

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 17:12

Dit is een stap in de goede richting:
Hopelijk weet Wim het prijzengeld nog meer omhoog te krijgen!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Nov 17, 2005 17:18

Het zou mooi zijn als de beste drie Nederlandse dammers aller tijden: Roel Boomstra, Harm Wiersma en Ton Sijbrands alledrie aan dit WK meedoen. Als ik zelf een van deze drie spelers zou mogen uitnodigen via een sponsorplaats dan zou mijn keuze zeer voor de hand liggen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Nov 17, 2005 17:28

Bert Zwart wrote:Het zou mooi zijn als de beste drie Nederlandse dammers aller tijden: Roel Boomstra, Harm Wiersma en Ton Sijbrands alledrie aan dit WK meedoen. Als ik zelf een van deze drie spelers zou mogen uitnodigen via een sponsorplaats dan zou mijn keuze zeer voor de hand liggen.
Uitstekend idee, laat die Roel Boomstra maar warm draaien.
En natuurlijk samen met Sijbrands en Wiersma. Moet je kijken hoeveel publiciteit Hardenberg krijgt.
Kan Siep Buurke niet wat adviezen geven? Siep was de laatste die Sijbrands en Wiersma in één toernooi wist te krijgen.

Post Reply