Bondsraad

Post Reply
Piet Bouma

Re: Bondsraad

Post by Piet Bouma » Tue Jul 11, 2017 20:17

Marcel Kosters wrote: Wie tegen mijn verwachting in nieuwsgierig is geworden naar mijn hier al dan niet subtiel toegeschreven kwalificaties dan wel bijdrage als KNDB-bestuurder kan op damspel.kndb.nl het archief van 'Het Damspel' nalezen en op kndb.nl de notulen (met presentielijst) van de bondsraadsvergaderingen 2004-2013 waar ik blijkbaar nooit was. Ik heb geen idee of daarmee deze kwalificaties bevestigd of ontkracht zullen worden, maar in ieder geval zul je meer kennis hebben van hoe de KNDB in elkaar steekt of stak.
@Ton. In het archief van de KNDB vindt je dus niks.
Op het linkedin account van Marcel is de volgende informatie te vinden:

"Owner
Marcel Kosters Consultancy
2011 – heden * 6 jaar
Haarlem

I work for private event organisations, international (con)federations and have a small business in electronic draughts boards. As a networker, I establish contacts for financing and organising events. I've worked in China, Senegal, Niger, Brazil, Turkey, The Philippines, Ukraine, The United Kingdom, Syria, Estonia, Belgium and The Netherlands. It's amazing to work with so many different people and cultures. My contribution is allround from the development of promotional materials, websites, videos, media contacts, creation of press releases, to the promotion of the event and arranging logistics for the players.

Secretary and Board Member responsible for Communication, IT and International Relations
Royal Dutch Draughts Federation
Jan. 2004 – jan. 2014 * 10 jaar 1 maand
Rheden and Veenendaal, The Netherlands

I prepared board and council meetings and led the board meetings. Together with the chairman I was responsible for personnel, contacts with media, representation towards the National Olympic Committee, clustering of sports federations, liaising with fellow mindsport assocations and local organising committees and representation of the federation in the European and World Federation. Next to the daily administration of the federation I led the development project of an online gaming server, the development project of electronic draughts boards with accompanying software and a cooperation project with the Senegalese Draughts Federation and the African Draughts Confederation. I was responsible for the upgrade of the federation magazine 'Het Damspel' and was editor in chief ad interim."

Voor wat het waard is.
In het kader van de transparantie Marcel:

Handelde je al in de electronische borden toen je nog bestuurslid was voor de KNDB in de periode 2011-2014?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Tue Jul 11, 2017 20:40

Casper van der Tak wrote:
Frans, is er een soort taakverdeling hierover in de BR, en zo ja, wie zijn dan voornamelijk bezig met het zoeken naar bestuurskandidaten? Of zoekt de hele BR?
Dag Casper,

De klus van het actieve zoeken is mogelijk bijna volbracht en is nu het wachten op kandidaten vanuit de provinciale bonden. Ook daar vandaan wordt kandidatuur verwacht. Het is niet gegaan volgens een blauwdruk zoals Marcel die geschetst heeft. Binnen de Bondsraad is en wordt er intensief gecommuniceerd om tot een evenwichtige opbouw te komen tussen ervaring en potentie. Het is niet zo dat de hele Bondsraad actief op expeditie is gegaan. Maar ook bij de laatste massale aftreding van het bestuur van de dambond in 1977 is dit niet zo geweest. Ken je klassiekers, ik denk dat sommigen deze gelijksoortige gebeurtenis zich nog goed kunnen herinneren.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jul 11, 2017 21:43

Landenuitdaging van het budget breedtesport? Ik heb altijd begrepen dat dit op eigen kosten was en daarnaast wat lichte kosten met geoormerkt geld. Ook de handel in wat e-boards lijkt me iets van na de bestuursperiode. Anders had de bondsraad echt wel vragen gesteld toch?

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Jul 11, 2017 21:56

Hierbij de relevante passages uit het Huishoudelijk Reglement wat betreft het indienen van een kandidaatstelling.
Bestuur.jpeg
Bestuur.jpeg (61.5 KiB) Viewed 11257 times

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Tue Jul 11, 2017 22:55

Piet Bouma wrote: Voor wat het waard is.
In het kader van de transparantie Marcel:

Handelde je al in de electronische borden toen je nog bestuurslid was voor de KNDB in de periode 2011-2014?
Dankjewel voor je reactie Piet (ook het gedeelte wat ik hier niet gequote heb).
Alhoewel ik van het meeste al op de hoogte was.

Maar hetgeen wat ik hierboven vetgemaakt heb is inderdaad een interessante vraag.
Ik hoop dat Marcel die zal beantwoorden.
Alhoewel ik verwacht dat Marcel ook in deze integer en transparant geweest is. En Marcel's antwoord een hoop twijfels zal wegnemen bij een ieder.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Tue Jul 11, 2017 23:01

Piet Bouma wrote:Handelde je al in de electronische borden toen je nog bestuurslid was voor de KNDB in de periode 2011-2014?
Ja. Juist in de periode 2011-2014 heb ik DGT e-borden verkocht?
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jul 11, 2017 23:14

Al deze vragen zijn al eerder gesteld.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jul 11, 2017 23:16

Fred van Amersfoort wrote:Al deze vragen zijn al eerder gesteld.
Hmm. Dat heb ik dan gemist.
Heb je een bevredigend antwoord gekregen Fred?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Tue Jul 11, 2017 23:22

Frans de Jonge wrote:
Frans, is er een soort taakverdeling hierover in de BR, en zo ja, wie zijn dan voornamelijk bezig met het zoeken naar bestuurskandidaten? Of zoekt de hele BR?
Dag Casper,

De klus van het actieve zoeken is mogelijk bijna volbracht en is nu het wachten op kandidaten vanuit de provinciale bonden. Ook daar vandaan wordt kandidatuur verwacht. Het is niet gegaan volgens een blauwdruk zoals Marcel die geschetst heeft. Binnen de Bondsraad is en wordt er intensief gecommuniceerd om tot een evenwichtige opbouw te komen tussen ervaring en potentie. Het is niet zo dat de hele Bondsraad actief op expeditie is gegaan. Maar ook bij de laatste massale aftreding van het bestuur van de dambond in 1977 is dit niet zo geweest. Ken je klassiekers, ik denk dat sommigen deze gelijksoortige gebeurtenis zich nog goed kunnen herinneren.
Ha Frans, OK, bedankt. 1977 staat me niet meer zo bij anders dan dat CDA en VVD toen een congsi maakten.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Tue Jul 11, 2017 23:27

Frans de Jonge wrote:

Ken je klassiekers, ik denk dat sommigen deze gelijksoortige gebeurtenis zich nog goed kunnen herinneren.
Ha Frans, OK, bedankt. 1977 staat me niet meer zo bij anders dan dat CDA en VVD toen een congsi maakten.
Oeps, het CDA bestond toen nog niet Casper.

Ton van Namen
Real name: Ton van Namen

Post by Ton van Namen » Tue Jul 11, 2017 23:36

Frans de Jonge wrote:
Frans de Jonge wrote:
Sorry Frans, maar met als bron wikipedia :
wikipedia wrote:Het CDA is sinds 1977 via een eigen lijst in de Tweede Kamer vertegenwoordigd

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Tue Jul 11, 2017 23:42

Frans de Jonge wrote:
Frans de Jonge wrote:
Waren ze dan zo perfide dat ze een congsi wisten te maken voor ze bestonden?! :-) Maar goed, Van Agt - Wiegel, dikke sigaren, 2 weekjes of zo (waarvan de meeste dagen voor de vorm) na ongeveer 300 dagen formatiepogingen PvdA-CDA, bestek '81 en zo. Laten we hopen dat het oproepen van 1977 niet de eerst formatiepoging weer in het leven roept.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jul 11, 2017 23:49

Marcel Kosters wrote:
Piet Bouma wrote:Handelde je al in de electronische borden toen je nog bestuurslid was voor de KNDB in de periode 2011-2014?
Ja. Juist in de periode 2011-2014 heb ik DGT e-borden verkocht?
Transparant antwoord Marcel.....
Maar ik begrijp dat Fred je hierover al eerder aan de tand heeft gevoeld.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jul 11, 2017 23:58

Piet, het is goed dat je de vragen stelt, sorry dat ik er tussendoor kwam.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Wed Jul 12, 2017 00:08

Ton van Namen wrote:
Frans de Jonge wrote:
Sorry Frans, maar met als bron wikipedia :
wikipedia wrote:Het CDA is sinds 1977 via een eigen lijst in de Tweede Kamer vertegenwoordigd
Het CDA werd officieel opgericht op 11 oktober 1980. Toen voegde drie politieke partijen zich samen, namelijk het de Christelijk-Historische Unie (CHU), de Anti-Revolutionaire Partij (ARP) en de Katholieke Volkspartij (KVP). Piet Steenkamp zorgde ervoor dat deze drie partijen werden samengevoegd tot één partij, hoewel er al sinds 1967 gesprekken hierover waren. De drie partijen hadden al vele jaren zetels in de Tweede Kamer.
In 1977 kon er voor het eerst worden gestemd op het CDA.

Post Reply