Bondscompetitie 2005-2006
-
-
-
-
- Real name: Irene Stegeman
Hanco Elenbaas wrote:Jezus Hanco, hier schrik ik van. Als iemand jouw wachtwoord kraakt is dit fourm dus zo lek als een mandje!!! Dan kan iedereen zo maar dingen schrijven, niet eens meer anoniem maar gewoon onder een andere naam. Bah dat is zorgelijk en vervelend. Straks schrijft de nep Hanco: ik ben een druiloor.
Wel altijd leuk, dat de aanmeldingsdatum erbij staat...
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
-
- Real name: Irene Stegeman
Ik denk dat er wel mensen naar kijken. En wie heeft er nu lol aan om het wachtwoord van Hanco te krijgen?Hanco Elenbaas wrote:Dat is waar maar is er iemand die daar naar kijkt? Hanco heeft trouwens een wachtwoord van helemaal niets. En ben je het met me eens dat dit toch een gevaarlijke ontwikkeling is? Wie heeft interesse voor zijn wachtwoord kan bij bij kopen
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Afgelopen zaterdag zijn we kampioen van Nederland geworden. We zijn erg erg trots op. Het is de vervulling van een droom van meer dan 25 jaar. Het was intens. Het was slopend. Ik ben er een half jaar bijna dag en nacht mee bezig geweest. Gisteren tijdens de clubavond werd door meerdere mensen opgemerkt, dat het wel lijkt of de Ereklasse competitie 2005/2006 nooit heeft plaats gevonden. In de krant, op de TV, op teletext en op internet wordt er met geen woord over gerept. Ook KNDB of de gemeente reageerden weinig adequaat.
Je vraag je af wat je fout hebt gedaan. Vroeger was een opmerking van mij al voldoende om mensen een normale bloeddruk te bezorgen. Niemand heeft boos gereageerd op mijn site. Zelfs mijn medespelers reageren nauwelijks. Je kunt je toch niet voorstellen, dat alles wat een zo'n 'zwakke speler' als ik beweer voor zoete koek wordt geslikt. Op het ANP is enige tijd alleen de tussenstand van de hoofdklasse getoond. Zonder internet was het voor menigeen onmogelijk om de actuele uitslagen en standen te achterhalen.
Om een of andere reden vindt men de hoofdklasse interessanter dan de ereklasse. Er zijn kennelijk geen leuke roddels op het hoogste niveau. Dat terwijl de competitie in geen jaren zo interessant is geweest als dit jaar. Tot de laatste ronde was van alles mogelijk. Hoewel steeds een punt vooruit, was dat punt bepaald geen rustig bezit. Hiltex scoorde de ene monsteroverwinning na de andere. Het bordpuntenverhaal is al maanden hopeloos in ons nadeel. Desondanks wisten we met kunst en vliegwerkt het wedstrijdpunt voorsprong tot het einde toe heel te houden.
Nog steeds begrijpen we niet hoe het toch mogelijk is geweest, dat we met een dergelijke concurrent toch kampioen hebben kunnen worden. In vertrouwen kan ik jullie meedelen, dat we eigenlijk helemaal geen kampioen wilden worden. Het is ons simpelweg opgedrongen. Volgens mij is het een complot van Hiltex. Wat hun doel daarmee is, weet ik niet. Maar Meurs is het vorig jaar ook overkomen. Kennelijk probeert Hiltex de concurrentie voorgoed te breken door hun eenmalig de titel te geven. Het is toch wel heel toevallig, dat ze zich in de onderlinge wedstrijd lieten inblikken en bij het puntverlies tegen Astra ook opeens een puntje verloren...
http://www.damclub.nl
Je vraag je af wat je fout hebt gedaan. Vroeger was een opmerking van mij al voldoende om mensen een normale bloeddruk te bezorgen. Niemand heeft boos gereageerd op mijn site. Zelfs mijn medespelers reageren nauwelijks. Je kunt je toch niet voorstellen, dat alles wat een zo'n 'zwakke speler' als ik beweer voor zoete koek wordt geslikt. Op het ANP is enige tijd alleen de tussenstand van de hoofdklasse getoond. Zonder internet was het voor menigeen onmogelijk om de actuele uitslagen en standen te achterhalen.
Om een of andere reden vindt men de hoofdklasse interessanter dan de ereklasse. Er zijn kennelijk geen leuke roddels op het hoogste niveau. Dat terwijl de competitie in geen jaren zo interessant is geweest als dit jaar. Tot de laatste ronde was van alles mogelijk. Hoewel steeds een punt vooruit, was dat punt bepaald geen rustig bezit. Hiltex scoorde de ene monsteroverwinning na de andere. Het bordpuntenverhaal is al maanden hopeloos in ons nadeel. Desondanks wisten we met kunst en vliegwerkt het wedstrijdpunt voorsprong tot het einde toe heel te houden.
Nog steeds begrijpen we niet hoe het toch mogelijk is geweest, dat we met een dergelijke concurrent toch kampioen hebben kunnen worden. In vertrouwen kan ik jullie meedelen, dat we eigenlijk helemaal geen kampioen wilden worden. Het is ons simpelweg opgedrongen. Volgens mij is het een complot van Hiltex. Wat hun doel daarmee is, weet ik niet. Maar Meurs is het vorig jaar ook overkomen. Kennelijk probeert Hiltex de concurrentie voorgoed te breken door hun eenmalig de titel te geven. Het is toch wel heel toevallig, dat ze zich in de onderlinge wedstrijd lieten inblikken en bij het puntverlies tegen Astra ook opeens een puntje verloren...
- Hanco Elenbaas
Hartelijk gefeliciteerd nog Frits!Luteijn wrote:Afgelopen zaterdag zijn we kampioen van Nederland geworden. We zijn erg erg trots op. Het is de vervulling van een droom van meer dan 25 jaar. Het was intens. Het was slopend. Ik ben er een half jaar bijna dag en nacht mee bezig geweest. Gisteren tijdens de clubavond werd door meerdere mensen opgemerkt, dat het wel lijkt of de Ereklasse competitie 2005/2006 nooit heeft plaats gevonden. In de krant, op de TV, op teletext en op internet wordt er met geen woord over gerept. Ook KNDB of de gemeente reageerden weinig adequaat.
Bij Hiltex vonden velen het wel grappig dat ook Van Stigt een keertje kampioen kon worden. Met name Hein heeft erg zijn best gedaan voor jullie.
Jammer inderdaad dat jullie kampioenschap overschaduwd is door het onsportieve gegil van enkele Huizummers. En van de kranten op het web heeft alleen De Telegraaf er tot dusver aandacht aan besteed. Dat is teleurstellend, maar zoiets zou ook gebeurd zijn als Hiltex voor de zoveelste keer kampioen was geworden.
Geniet er maar van Frits, het was geen onverdiend kampioenschap.
-
Uiteraard ook felicitaties van een onsportieve Huizumer (met één m Hanco, heeft iets te maken met de – Friese – klemtoon heeft Anton eens uitgelegd) aan Van Stigt Thans Schiedam. Een topprestatie!!Hanco Elenbaas wrote:Hartelijk gefeliciteerd nog Frits!Luteijn wrote:Afgelopen zaterdag zijn we kampioen van Nederland geworden. We zijn erg erg trots op. Het is de vervulling van een droom van meer dan 25 jaar. Het was intens. Het was slopend. Ik ben er een half jaar bijna dag en nacht mee bezig geweest. Gisteren tijdens de clubavond werd door meerdere mensen opgemerkt, dat het wel lijkt of de Ereklasse competitie 2005/2006 nooit heeft plaats gevonden. In de krant, op de TV, op teletext en op internet wordt er met geen woord over gerept. Ook KNDB of de gemeente reageerden weinig adequaat.
Bij Hiltex vonden velen het wel grappig dat ook Van Stigt een keertje kampioen kon worden. Met name Hein heeft erg zijn best gedaan voor jullie.
Jammer inderdaad dat jullie kampioenschap overschaduwd is door het onsportieve gegil van enkele Huizummers. En van de kranten op het web heeft alleen De Telegraaf er tot dusver aandacht aan besteed. Dat is teleurstellend, maar zoiets zou ook gebeurd zijn als Hiltex voor de zoveelste keer kampioen was geworden.
Geniet er maar van Frits, het was geen onverdiend kampioenschap.
Inderdaad valt het tegen dat er weinig over de Ereklasse is gepost op dit forum. Durven ze niet? Zelf heb ik geluiden gehoord dat men bijvoorbeeld bijzonder ontevreden was dat er wedstrijden van de laatste ronde vooruitgespeeld zijn i.v.m. de EDC-wedstrijd in Cannes. Wat vind jij daarvan Frits?
En jammer genoeg ook weinig fragmenten uit de Ereklasse. In de voorlaatste ronde heb ik bij Hiltex – DUO best mooie partijen gezien. Njdofang met een schitterende overwinning tegen Fennema en Thijssen, die een fraaie partij speelde tegen Spieker.
Misschien dat Hanco eens een bloemlezing van de partijen van topscoorder Njdofang op het forum kan zetten. En Frits: wat let je om ook de hoogtepunten van Van Stigt Thans hier voor het voetlicht te brengen?
Omdat er 8 pagina’s alleen maar geluld is, wordt het best tijd voor fragmenten. Het laatste grapje uit mijn laatste partij:
P. Bouma - C. van Westerloo
Nadat na de 50 zetten onze partij een half uurtje stil had gelegen (even de tijdnoodfase van andere partijen afwachten en de 10-10 verwerken), kwam in no time onderstaande positie op het bord:
Zwart speelde hier (dat had hij al voor de 50e zet berekend en niet meer nagekeken) 57...24-35? (24-38 is natuurlijk de remise) en kon na 58.32-21! geshockeerd opgeven.
-
Van harte gefeliciteerd Frits met jullie kampioenschap! Jouw verslagen met foto's vind ik fantastisch. Dat er nooit reacties op jouw analyses komen is niet geheel vreemd. Ik heb dat ooit eens geprobeerd. Er was welgeteld een email-adres op de site te vinden (van Hans Lansbergen als ik het me goed herinner). Daar heb ik vervolgens een email naar toe gestuurd, maar het adres bleek niet te bestaan. Toen heb ik het maar opgegeven.Luteijn wrote: Je vraag je af wat je fout hebt gedaan. Vroeger was een opmerking van mij al voldoende om mensen een normale bloeddruk te bezorgen. Niemand heeft boos gereageerd op mijn site. Zelfs mijn medespelers reageren nauwelijks. Je kunt je toch niet voorstellen, dat alles wat een zo'n 'zwakke speler' als ik beweer voor zoete koek wordt geslikt. Op het ANP is enige tijd alleen de tussenstand van de hoofdklasse getoond. Zonder internet was het voor menigeen onmogelijk om de actuele uitslagen en standen te achterhalen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Mensen vinden de klasse waarin ze zelf spelen uiteraard de interessantste, en er zijn nu eenmaal weinig ereklassespelers en vrij veel hoofdklassespelers actief op dit forum. Da's alles.Luteijn wrote:Om een of andere reden vindt men de hoofdklasse interessanter dan de ereklasse.
Maar als jij voortaan wat prikkelende posts hier neergooit, dan zul je zien dat ook de hoofdklasse volop bediscussieerd wordt.
- Luteijn
Sorry...Wieger Wesselink wrote:Van harte gefeliciteerd Frits met jullie kampioenschap! Jouw verslagen met foto's vind ik fantastisch. Dat er nooit reacties op jouw analyses komen is niet geheel vreemd. Ik heb dat ooit eens geprobeerd. Er was welgeteld een email-adres op de site te vinden (van Hans Lansbergen als ik het me goed herinner). Daar heb ik vervolgens een email naar toe gestuurd, maar het adres bleek niet te bestaan. Toen heb ik het maar opgegeven.Luteijn wrote: Je vraag je af wat je fout hebt gedaan. Vroeger was een opmerking van mij al voldoende om mensen een normale bloeddruk te bezorgen. Niemand heeft boos gereageerd op mijn site. Zelfs mijn medespelers reageren nauwelijks. Je kunt je toch niet voorstellen, dat alles wat een zo'n 'zwakke speler' als ik beweer voor zoete koek wordt geslikt. Op het ANP is enige tijd alleen de tussenstand van de hoofdklasse getoond. Zonder internet was het voor menigeen onmogelijk om de actuele uitslagen en standen te achterhalen.
Inderdaad staat er op de site geen actueel emailadres. De site is de laatste jaren enorm gegroeid. Ik weet gewoon niet meer waar alles staat. Ik heb zojuist het emailadres van de webmaster gecorrigeerd. Voorts heb ik een link naar de webmaster neergezet bij de verhalen over de laatste competitie ronden.
- Luteijn
De enigszins verrassende conclusie, dat er vooruit gespeeld mocht worden ter gelegenheid van de federation cup in Cannes werd mij gewaar, toen Schwarzman daar gebruik van wilde maken. Hij moest er heen vond hij, omdat zijn toelage in Rusland afhangt van het regelmatig neerzetten van een goede prestatie. Ik was er niet blij mee. Het ongestoorde verloop van de laatste ronde van een competitie is belangrijk. Het steunen van het dammen in Frankrijk is ook belangrijk.Inderdaad valt het tegen dat er weinig over de Ereklasse is gepost op dit forum. Durven ze niet? Zelf heb ik geluiden gehoord dat men bijvoorbeeld bijzonder ontevreden was dat er wedstrijden van de laatste ronde vooruitgespeeld zijn i.v.m. de EDC-wedstrijd in Cannes. Wat vind jij daarvan Frits?
De datum van Cannes ligt vast. Het moet tijdens het beroemde 'festival du jeux' gebeuren. We zouden kunnen overwegen volgend jaar iets te schuiven in de competitiedata als we het steunen van dammen in andere landen belangrijk vinden. Overigens opperde Jan van Stigt Thans de mogelijkheid om volgend jaar deel te nemen met een viertal. Het winnen van een dergelijk zwaar bezet toernooi is geen sinicure. De competitie is wat mij betreft het belangrijkste.
-
Weet iemand de datum(s) van Cannes in 2007? Het zou wel iets zijn om deze competitieleider Ben Smeenk in te fluisteren als ze in conflict zijn met het speelschema van de Nationale Competitie 2006/2007.Luteijn wrote:De datum van Cannes ligt vast. Het moet tijdens het beroemde 'festival du jeux' gebeuren. We zouden kunnen overwegen volgend jaar iets te schuiven in de competitiedata als we het steunen van dammen in andere landen belangrijk vinden. Overigens opperde Jan van Stigt Thans de mogelijkheid om volgend jaar deel te nemen met een viertal. Het winnen van een dergelijk zwaar bezet toernooi is geen sinicure. De competitie is wat mij betreft het belangrijkste.
Deelname van Nederlandse clubteams is natuurlijk ook leuk!
- Hanco Elenbaas
Dan moet je bij Henri Macaux zijn.Piet Bouma wrote: Weet iemand de datum(s) van Cannes in 2007?
E-mailadres: henri.macaux@francetelecom.com
Henri organiseert het damgebeuren tijdens het Festival des Jeux. Die data zullen nog wel niet bekend zijn, maar wie weet, schrijf Henri maar.
http://www.festivaldesjeux-cannes.com/4.aspx