Ik denk zelf enorm veel als de commissie echt als doel heeft om in een korte tijd alles te doorgronden en de mogelijkheden te geven voor een "nieuw model" van de KNDB. Er moeten dan ook vooral mensen in zitten met veel kwaliteiten en ook de mogelijkheid om er velen uren op een korte termijn in te steken (50-100 uur)Fred van Amersfoort wrote:Pieter, ik schrijf dan ook: "Ik heb er echt niets op tegen" Tegenvraag: Wat verwacht jij dat de toegevoegde waarde zal zijn?
Dit is op korte termijn nodig omdat de tijd drinkt. in 2016 is er al een verlies gelopen van 18k 2017 lijkt naar de 40k verlies te gaan. Er moeten dus snel grote veranderingen komen binnen de KNDB om in 2018 niet weer zo dik in de rode cijfers te gaan.
Fred ik denk dat jij onderschat hoe enorm lastig het is om de KNDB anders in te gaan richten. Want alle posten die grote kosten maken zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden (subsidie eisen etc etc)
Zo ook de directeur, het cluster, en topsport en die zijn allemaal weer een link met NOC NSF en het ministerie . Er moeten mensen komen die precies snappen en kunnen uitleggen wat de overeenkomsten zijn met al deze partijen en waar een gaatje zit om grote verliezen op korte termijn (en lange termijn) terug te gaan dringen.
Als het makkelijk was geweest had dit bestuur er zijn tanden ook niet op stukgebeten. Ik zeg niet dat ze niks hebben gedaan want ze hebben snoeihart bezuinigd op de breedtesport maar een echte hervorming (Waar de FICO al in 2016 op aandrong) is er nooit gekomen. Hoe dat komt? ik weet het niet.