Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
User avatar
reiger56
Posts: 208
Joined: Sun Oct 12, 2003 19:38
Location: Delft

Post by reiger56 » Tue Feb 21, 2006 19:36

Van_Hanegem wrote:Ken Uw Pappenheimers!
De Delftse intrigant Gerard de Groot,


Gerard de Groot is een hagenaar!

Van_Hanegem
Posts: 51
Joined: Tue Aug 16, 2005 01:33
Location: Utrecht

Post by Van_Hanegem » Tue Feb 21, 2006 20:05

reiger56 wrote:
Van_Hanegem wrote:Ken Uw Pappenheimers!
De Delftse intrigant Gerard de Groot,


Gerard de Groot is een hagenaar!
Ai, [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] foutje reiger56, bedankt! Mijn excuses aan Delft!

Mark Hees
Posts: 720
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:43
Location: Lelytown

Post by Mark Hees » Wed Feb 22, 2006 07:55

reiger56 wrote:
Van_Hanegem wrote:Ken Uw Pappenheimers!
De Delftse intrigant Gerard de Groot,


Gerard de Groot is een hagenaar!
het is toch hagenees?

Mooie stad trouwens, dat den haag (of eigenlijk is het een dorp). Jammer alleen dat ze het aan de verkeerde kant van de duinen gebouwd hebben.....

Zo, dat is weer genoeg OT voor vandaag.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

joost
Posts: 60
Joined: Wed Jun 16, 2004 08:58

Post by joost » Wed Feb 22, 2006 09:49

Mark Hees wrote:
reiger56 wrote:
Van_Hanegem wrote:Ken Uw Pappenheimers!
De Delftse intrigant Gerard de Groot,


Gerard de Groot is een hagenaar!
het is toch hagenees?

Mooie stad trouwens, dat den haag (of eigenlijk is het een dorp). Jammer alleen dat ze het aan de verkeerde kant van de duinen gebouwd hebben.....

Zo, dat is weer genoeg OT voor vandaag.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hagenaar of Hagenees, dat is afhankelijk van het deel van Den Haag waar je woont.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 22, 2006 16:34

Ben Anonien wrote:
Repelsteel wrote:
Hanco Elenbaas wrote: De winnaar van Dordrecht - VAD mag thuis tegen het zwakke PSV. Oneerlijk dat de nummers 10 tegen aanzienlijk sterkere tegenstanders moeten. Als ik Huizum was, zou ik maar weer protest indienen.
Pffoehh! Gelukkig hoeft VAD niet tegen Zaanstreek, dankzij de 15-5 met Huizum.
Inderdaad een machtige club dat VAD. Naar welke top is VAD eigenlijk onderweg? De top van de tweede klas zeker?!
Bij VAD waren bepaalde types de laatste weken zo hardop aan het dromen over degradatiewedstrijden van Hiltex 2 dat het een genot is om VAD zelf in de voor ons gegraven kuil te zien vallen.
Een vereniging als VAD heeft geen bestaansrecht meer. Al jarenlang geen clubavond, bibliotheek verkocht en ga zo maar door.
Het beste zou zijn dat VAD opgaat in Amstelland, waar Herman van Westerloo, Huub van der Vossen en Jos Eggen nu al enkele jaren onderlinge spelen. Rob Pennekamp en Robbie van Westerloo kunnen dan met een gerust hart naar Hiltex, terwijl Van der Schaaf en Jan Terpstra kunnen worden ondergebracht bij de gehandicaptendamvereniging ADW in Amsterdam-West.

hans andriessen
Posts: 782
Joined: Tue Nov 04, 2003 02:59
Location: Delft

Post by hans andriessen » Wed Feb 22, 2006 16:44

joost wrote:
Mark Hees wrote:
reiger56 wrote:

Gerard de Groot is een hagenaar!
het is toch hagenees?

Mooie stad trouwens, dat den haag (of eigenlijk is het een dorp). Jammer alleen dat ze het aan de verkeerde kant van de duinen gebouwd hebben.....

Zo, dat is weer genoeg OT voor vandaag.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hagenaar of Hagenees, dat is afhankelijk van het deel van Den Haag waar je woont.
Tsjonge,jonge. Het stikt van de fouten hier. [img]images/smilies/wall.gif[/img]

Gerard woont in Voorburg.
Den Haag heeft in 1812 of daaromtrent stadsrechten verkregen van Napoleon.
Hagenees ben je doordat je er geboren bent, niet doordat je er woont. We kunnen dat predikaat niet aan iedereen verlenen, zeg. [img]images/smilies/encolere.gif[/img]

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Post by MenO » Wed Feb 22, 2006 16:45

Hanco Elenbaas wrote:terwijl Van der Schaaf en Jan Terpstra kunnen worden ondergebracht bij de gehandicaptendamvereniging ADW in Amsterdam-West.
Wat een kwetsende en zinloze belediging.

Schaam je Hanco [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Wed Feb 22, 2006 16:47

Ken je ADW dan Menno? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Gerard de Groot
Posts: 351
Joined: Mon Jul 07, 2003 22:09
Location: the Netherlands

Post by Gerard de Groot » Wed Feb 22, 2006 20:46

hans andriessen wrote:
joost wrote:
Mark Hees wrote: het is toch hagenees?

Mooie stad trouwens, dat den haag (of eigenlijk is het een dorp). Jammer alleen dat ze het aan de verkeerde kant van de duinen gebouwd hebben.....

Zo, dat is weer genoeg OT voor vandaag.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hagenaar of Hagenees, dat is afhankelijk van het deel van Den Haag waar je woont.
Tsjonge,jonge. Het stikt van de fouten hier. [img]images/smilies/wall.gif[/img]

Gerard woont in Voorburg.
Den Haag heeft in 1812 of daaromtrent stadsrechten verkregen van Napoleon.
Hagenees ben je doordat je er geboren bent, niet doordat je er woont. We kunnen dat predikaat niet aan iedereen verlenen, zeg. [img]images/smilies/encolere.gif[/img]
Interessante discussie. Ik kan er nog aan toevoegen dat ik over een half jaar of zo ga verhuizen en een stuk dichter bij Delft kom te wonen, maar wel in Den Haag. Zal ik eens een studie maken van de Delftse intriges [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Ben Anonien
Posts: 42
Joined: Sat Jan 14, 2006 11:28

Post by Ben Anonien » Wed Feb 22, 2006 20:54

Ik snap die opmerking van Menno ook niet. Bij ADW zullen ze juist blij zijn met Gristian en Jan Terpstra erbij. Daar is niks beledigends of kwetsends aan voor ADW.

Alex
Posts: 1775
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:52
Location: Den Haag

Post by Alex » Thu Feb 23, 2006 11:08

hans andriessen wrote:
joost wrote:
Mark Hees wrote: het is toch hagenees?

Mooie stad trouwens, dat den haag (of eigenlijk is het een dorp). Jammer alleen dat ze het aan de verkeerde kant van de duinen gebouwd hebben.....

Zo, dat is weer genoeg OT voor vandaag....
Hagenaar of Hagenees, dat is afhankelijk van het deel van Den Haag waar je woont.
Tsjonge,jonge. Het stikt van de fouten hier.

Gerard woont in Voorburg.
Den Haag heeft in 1812 of daaromtrent stadsrechten verkregen van Napoleon.
Hagenees ben je doordat je er geboren bent, niet doordat je er woont. We kunnen dat predikaat niet aan iedereen verlenen, zeg.
Een Hagenaar woont in 's-Gravenhage (en is fan van HVV ('geef die bal n schop')), en een Hagenees woont in Den Haag (en is fan van ADO ('geef die l*l een ''kank*h'trap)).

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Nacompetitie

Post by Piet Bouma » Thu Feb 23, 2006 20:48

Van de KNDB-site (mededelingen Nationale Competitie):

"De nacompetitie wordt gehouden op 4 en 18 maart. Deze zaterdagen is de uitslagendienst niet actief. De thuis spelende verenigingen worden verzocht in het weekeinde de gedetailleerde uitslagen naar het bondsbureau te mailen: bondsbureau@kndb.nl
Deze worden dan op maandag op de KNDB-site gezet."

Uiteraard is het voor de gebruikers van <a href=http://toernooibase.kndb.nl/indexgoed.p ... ooibase</a> mogelijk om op zaterdag de (detail)uitslagen al in te voeren. Ook een mailtje met de (detail)uitslagen kan altijd.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Thu Feb 23, 2006 20:54

Bouma, jij zou hier vertrekken weet je nog? Met die wetenschap kon ik ook gerust verdwijnen dacht ik nog. Maar nee, amper 100 uur na jouw vertrek is de dominee weer terug. Vreemd.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Thu Feb 23, 2006 20:59

Urker wrote:Bouma, jij zou hier vertrekken weet je nog? Met die wetenschap kon ik ook gerust verdwijnen dacht ik nog. Maar nee, amper 100 uur na jouw vertrek is de dominee weer terug. Vreemd.
Piet Bouma wrote:Ik log uit, misschien definitief.

Het woordje misschien zit niet in jouw woordenschat??
Of heb je last van je ogen. Een leesbril bij Hans Anders doet wonderen.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Thu Feb 23, 2006 21:24

Urker kan inderdaad niet lezen. Bovendien had hij zelf beloofd op te hoepelen, nadat hij anoniem allerlei lelijke dingen had geroepen over Marino Barkel, Ton Sijbrands, Henk Stoop, Piet Bouma en Bertje Bervoets.

Post Reply