Dat kan komen doordat de desbetreffende speler pas kort voor de wedstrijd is aangemeld.ildjarn wrote:Maar ook vier keer 'Onbekend'. Lijkt me sterk dat een ongeidenficeerd object gespeeld heeft.
DEZ Laren - DES Lunteren 3 is blijkbaar nog bezig????
Dat kan komen doordat de desbetreffende speler pas kort voor de wedstrijd is aangemeld.ildjarn wrote:Maar ook vier keer 'Onbekend'. Lijkt me sterk dat een ongeidenficeerd object gespeeld heeft.
Paul van de Veen wrote:"For the record", 14 borden leeg (wat voor oorzaak dan ook) en 4 "onbekend" in ronde 4, 2 in ronde 3
Hetgeen de "stand" brengt op:
______________Niet opgekomen__Aantal wedstrijden__ Perc.
2013/2014_____52_______________6830_____________0,7613%
2014/2015_____35_______________6510_____________0,5376%
2015/2016_____57_______________6810_____________0,8370%
2016/2017_____57_______________6400_____________0,8906%
2017/2018_____63_______________6600_____________0,9545%
2018/2019_____45_____________2360___________1,9068%
De wedstrijd wordt zaterdag aanstaande gespeeld. Een sterfgeval blijkt wel reden voor uitstel.Paul van de Veen wrote:Ik hoop ook dat DEZ Laren - DES Lunteren 3 nu toch een keertje klaar is én dat iedereen opgekomen is.
Anders moet ik de statistiek weer even aanpassen.
Dit komt voornamelijk hierdoor:Fred van Amersfoort wrote:Beetje te makkelijk om de KNDB de schuld in de schoenen te schuiven.
Code: Select all
Advies bestuur :
Het bestuur heeft begrip voor de zorgen van bovengenoemde heren, maar denkt dat het hier om een incident gaat. In ronde 2 was het aantal reglementaire uitslagen meer dan de helft minder.
Het bestuur steunt het idee van een onderzoek naar de Nationale Competitie (met de drie hierboven genoemde onderwerpen), maar denkt dat dit onderzoek net zo goed gedaan kan worden door de bestaande commissie wedstrijdzaken.
Het bestuur stelt dan ook voor het voorstel zodanig te amenderen, dat dit gedaan zal worden door de commissie wedstrijdzaken.
Eerst iemand verwijten dat die de hand in eigen boezem moet steken en dan zo'n kul verhaal over de bondsraad.GuidoB wrote:Steek even lekker de hand in eigen boezem, Michel Stempher. Die bondsraad van jou heeft het voorstel om de regeling vooruitspelen weer in te voeren, hard afgeschoten. Zo lees ik de notulen. De reacties waren dusdanig negatief, dat het bestuur het voorstel maar weer heeft ingetrokken.
De gevolgen waren een hoop negatieve publiciteit en nog meer lege stoeltjes.
Het bestuur en de wedstrijdcommissie wilden een nette regeling en een net verloop van de competitie. De bondsraad heeft dit onmogelijk gemaakt. Betrokkenen vragen zich tegenwoordig hardop af, waarom de bondsraad zich eigenlijk mag bemoeien met de wedstrijdvoorwaarden van de nationale competitie. Bevorderlijk is die inmenging niet bepaald en reglementair ook niet noodzakelijk. Natuurlijk, draagvlak voor het gevoerde beleid is belangrijk. Maar het moet allemaal wel een beetje redelijk blijven.