![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Deelname Nederlanders WK Jeugd
- Marcel Kosters
Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd
Hoi Thijs,
Over jouw persoonlijke ervaringen - hoe gekleurd je ze wellicht ook beschrijft - kan ik weinig zinnigs zeggen, ook niet over de door jou genoemde B-sporters, met dien verstande dat de dam-sabbatical van Pim natuurlijk een fikse tegenvaller moet zijn. Al wil dat niet zeggen, dat wat de KNDB in Pim geïnvesteerd heeft nu verloren is. Wat in het vat zit verzuurt niet en zal in Pims geval slechts rijpen. Verder denk ik dat topsport programma voor Alexander en Roel in samenwerking met coach Clerc prima aansluit en dat ook Roel bewezen heeft op eenzame hoogte te staan. Ik verbaas me erover hoe weinig zijn overwicht nog door Nederlandse dammers wordt onderkend. De Russen treden Roel met eerbied tegemoet. Op WK Ufa 2013 brons, in finale World Cup 2013 wereldkampioen Georgiev verslagen, gouden medaille winnaar in Beijing. Nederland heeft met Roel een dammer in de buiten categorie en zijn concurrenten zijn - met uitzondering van rapid wereldkampioen Shaibakov - allen 20 jaar of meer ouder, zelf producten van de Sovjet tegenhanger van KNDB talentontwikkeling en topsport destijds (haha). Of Roel dit jaar nu wel of niet kampioen wordt en of Pim nu wel of niet speelt dit jaar, de podium toekomst voor Nederland ziet er goed uit. Ik ga verder niet in op jouw persoonlijke ervaringen of die van anderen, ik neem voor gemak aan dat deze oprecht / correct zijn en verwijs naar mijn eerdere constatering dat er krachtig bijgestuurd moet worden om (gevoel van) rechtvaardigheid te beschermen. Ik 'vlucht' nu na naar ik hoop de heetste ijzers te hebben benoemd en op enkele berichten te hebben gereageerd uit deze draad en van dit forum: het vreet te veel tijd. Donderdag ga ik naar rondje NL in Heerhugowaard, daar zullen vast ook nog wel wat de in deze draad besproken zaken ter sprake komen. Leuk ondertussen om de NK's jeugd via de verschillende websites te kunnen volgen!
Hartelijke groet,
Marcel
Over jouw persoonlijke ervaringen - hoe gekleurd je ze wellicht ook beschrijft - kan ik weinig zinnigs zeggen, ook niet over de door jou genoemde B-sporters, met dien verstande dat de dam-sabbatical van Pim natuurlijk een fikse tegenvaller moet zijn. Al wil dat niet zeggen, dat wat de KNDB in Pim geïnvesteerd heeft nu verloren is. Wat in het vat zit verzuurt niet en zal in Pims geval slechts rijpen. Verder denk ik dat topsport programma voor Alexander en Roel in samenwerking met coach Clerc prima aansluit en dat ook Roel bewezen heeft op eenzame hoogte te staan. Ik verbaas me erover hoe weinig zijn overwicht nog door Nederlandse dammers wordt onderkend. De Russen treden Roel met eerbied tegemoet. Op WK Ufa 2013 brons, in finale World Cup 2013 wereldkampioen Georgiev verslagen, gouden medaille winnaar in Beijing. Nederland heeft met Roel een dammer in de buiten categorie en zijn concurrenten zijn - met uitzondering van rapid wereldkampioen Shaibakov - allen 20 jaar of meer ouder, zelf producten van de Sovjet tegenhanger van KNDB talentontwikkeling en topsport destijds (haha). Of Roel dit jaar nu wel of niet kampioen wordt en of Pim nu wel of niet speelt dit jaar, de podium toekomst voor Nederland ziet er goed uit. Ik ga verder niet in op jouw persoonlijke ervaringen of die van anderen, ik neem voor gemak aan dat deze oprecht / correct zijn en verwijs naar mijn eerdere constatering dat er krachtig bijgestuurd moet worden om (gevoel van) rechtvaardigheid te beschermen. Ik 'vlucht' nu na naar ik hoop de heetste ijzers te hebben benoemd en op enkele berichten te hebben gereageerd uit deze draad en van dit forum: het vreet te veel tijd. Donderdag ga ik naar rondje NL in Heerhugowaard, daar zullen vast ook nog wel wat de in deze draad besproken zaken ter sprake komen. Leuk ondertussen om de NK's jeugd via de verschillende websites te kunnen volgen!
Hartelijke groet,
Marcel
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Deze mening in de quote had ik 5 jaar geleden ook nog maar ik heb de hoop opgegeven dat dit echt mogelijk is met deze technisch directeur die extreem koppig. Het word ook steeds erger en erger dus daarom ben ik van mening dat helemaal kappen maar beter is.Marcel Kosters wrote: verwijs naar mijn eerdere constatering dat er krachtig bijgestuurd moet worden om (gevoel van) rechtvaardigheid te beschermen.
In ieder geval wilde ik nog zeggen dat ik heel goed vond om te lezen dat een oud bestuurder hier wel duidelijkheid probeerde te geven hoe alles in elkaar zit (ook al is er puur cijfermatig nog wel onduidelijkheid).
Ik ben het ook voor het grootste gedeelte volledig met je eens zeker op het gebied van de toekomst en het schooldammen.
Toch wil ik ook nog wel on-topic blijven en concluderen dat er toch (door angst?) om de hete brei word heen gedraaid.
Waarom is er werkelijk niemand van de KNDB (ook geen bonsdraadleden) die een mening hierover wil geven.
Bestuurder Geb is meerdere keren om zijn mening gevraagd maar zwijgt.
Is het werkelijk waar normaal dat een WK in Nederland 500 euro kost voor jeugdspelers.
Is het normaal dat Jeugdspelers verplicht worden om in team KNDB deel te nemen en dan ook nog eens alle kosten te moeten dragen waaronder de verplichte 8!! KNDB coaches die meegaan en hun verblijfkosten ?
Ik snap niet dat werkelijk waar niemand van de KNDB (en jij ook een beetje Marcel) hier iets van vind ?
Of komt het omdat het bestuur en de bonsdraadleden dit niet boeit omdat ze die ouders van die jeugdspelers toch niet kennen ? (is het moreel besef echt zo laag bij andere mensen ? )
Maar ergens ben ik bang dat het komt omdat niemand Johan Krajenbrink voor het hoofd wil stoten, want iedereen die Johan kent zal weten dat wanneer hij iets besloten heeft hij hier nooit op terug komt of zelf terug draait. En zolang Johan dan makkelijke slachtoffers uitkiest (in dit geval jeugdspelers/ ouders van jeugdspelers) ze het allemaal wel prima vinden.
En het verleden heeft geleerd dat als je Johan voor het hoofd stoot dat hij er voor zorgt dat je daar vroeg of laat spijt van krijgt. Maar goed dan kun je jezelf tenminste nog wel recht in de spiegel aankijken iets dat de bondsraad en bestuur niet kan...
-
- Real name: Frans de Jonge
We spreken elkaar! Dank voor je uitvoerige en interessante reactie. Ik zie voor KNDB ook een landelijk aanjagende en faciliterende rol weggelegd. Hoe moeten we nog maar zien en ook de doorgroei van school- naar jeugddammen organiseren is nog een interessante uitdaging.Marcel Kosters wrote:Hoi Frans,
Bedankt voor uitnodiging maar daar ga ik om volgende redenen niet op in:
- Lang heb ik op een plek in KNDB gezeten waar ik op dit punt minstens zoveel effect had moeten hebben als in een werkgroep, dit is (nog) niet gelukt en nu is het beter dit binnen de KNDB aan anderen te laten;
- Sinds 2011 ben ik zzp-er in de dam- en denksport en sinds ik terugtreden ben uit KNDB-bestuur met uitzondering natuurlijk van alle activiteiten voor eigen club uitsluitend als zzp-er actief in de damsport;
- Ik doe met name veel met en voor dam-promotor Maarten van SNA en schooldammen in Noord Holland staat al hoog op Maartens lijstje. Het zou geweldig voor de damsport zijn als de KNDB snel besluit om landsbreed en vol in te zetten op schooldammen. Ongeacht of dit wel of niet gebeurt, zet Maarten van SNA door m.b.t. schooldammen in in eerste instantie Noord Holland;
- O ja, voor de duidelijkheid, de KNDB is geen klant van mij;
Dat gezegd hebbend:
- De werkgroep VO zou lijst met NL gemeenten kunnen maken. Inventariseren met schooldam coördinator in KNDB jeugdcommissie waar geen schooldam toernooi wordt georganiseerd en de eigen naam bij 1 'lege' gemeente noteren;
- Ik kan op vrijwillige basis ook een schooldam toernooi in 1 'lege' gemeente buiten Noord Holland organiseren;
- Mij lijkt, dat de bureau medewerkers ook ieder 1 'lege' gemeente achter hun namen kunnen noteren, leuke ervaring die de materie verder tot leven brengt;
- Verder de lijst vullen via - laten we hip doen - crowdsourcing, moet binnen no-time vol kunnen zijn.
Vervolgens in overleg met schooldam coördinator in KNDB jeugdcommissie een actielijstje naar de toernooi organisatoren:
1. Is er een Sportservice of sportloket in je gemeente en heeft deze (vaak exclusieve) loketfunctie naar basisscholen in de gemeente?
2. Als ja: gebruik het! Zij kunnen mooi uitnodigingen naar school versturen en wellicht zelfs de lokale publiciteit regelen. En wellicht ook langs deze weg te regelen: speelzaal (middelbare school wil altijd graag toekomstige leerlingen over vloer), herinneringen en bekers dan wel medailles. Mooi als je meerdere dammers of vrijwillgers kunt mobiliseren op dag zelf als tafeldame of heer maar anders kun je begeleidende ouders en / of leraren ter plekke mobiliseren;
3. Als geen Sportservice: scholen en contactgegevens voor betreffende gemeente inventariseren en bovenstaande puntjes regelen.
4. Na afloop toernooi op gezamenlijk platform (ik neem aan toernooibase) delen zodat voor alle organisatoren en ook alle schooldammers resultaat en omvang van het Nederlandse schooldammen zichtbaar zijn;
- Vervolgens: vouwborden, schijven, beamer, computer, printer in achterbak (eventueel aangevuld met bijvoorbeeld DamZ brochure) en op naar het toernooi.
- Schooldammen moet via lokale media en via lokale sociale netwerken het land doorknetteren: Jantje in plaats A en Pietje in plaats B komen erachter, dat zij allebei aan een schooldam toernooi hebben meegedaan. In met name het gebied tussen Heerhugowaard en Den Helder begint Maarten van SNA dat al een beetje voor elkaar te krijgen. Frisse en onbevangen ouders die in lokale kranten en in hun sociale netwerken allerlei damnieuwtjes ondermeer over schooldammen tegenkomen en concluderen: ,,Dammen is helemaal in hè." De wereldkampioenschappen van Jannes en Harm zijn al twee generaties geleden en deze doelgroep heeft nog nooit van hen gehoord. Ook hebben zij nog nooit gedacht over dammen als een suf of nerderig spel. Ze vinden het gewoon een leuk spel, zoals wij 'echte' dammers dat ook vinden. Ook van Roel Boomstra zullen ze vrees ik nog niet hebben gehoord. Maar, ze zullen het wel leuk vinden, als jonge en frisse Roel de prijzen op het schooldam kampioenschap komt uitreiken.
Zo boeken we snel de eerste zo verlangde successen en kunnen we hier op voort bouwen.
Hartelijke groet,
Marcel
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Het bedrag lijkt me wel te verdedigen. Zoals in de eerste post aangegeven is 300 eur wel redelijk voor verblijf. En 200 eur voor begeleiding kan ook nog wel. De bijdrage was ten tijde van kwalificatie reeds bekend dus ook geen verrassing voor deelnemers. Het bedrag is wel hoog, maar het echte probleem lijkt me dus dat niet iedere deelnemers dit moet betalen. Dat vind ik niet normaal. Iedereen die door de KNDB afgevaardigd wordt moet gelijk behandeld worden.playforstacks wrote: Is het werkelijk waar normaal dat een WK in Nederland 500 euro kost voor jeugdspelers.
Ik vind het wel normaal dat als je aan een WK wil deelnemen dat, neem ik aan, onder de FMJD valt je daar alleen als afgevaardigde van een nationale bond aan kan mee doen. En dat die nationale bond dan wil dat iedere afgevaardigde zich aan bondsregels houdt en als onderdeel een team functioneert lijkt me ook niet uitzonderlijk. Zo werkt het bij de meeste sporten als je voor je land uitkomt op een internationaal titeltoernooi.playforstacks wrote:
Is het normaal dat Jeugdspelers verplicht worden om in team KNDB deel te nemen en dan ook nog eens alle kosten te moeten dragen waaronder de verplichte 8!! KNDB coaches die meegaan en hun verblijfkosten ?
Er wordt ook veel nadruk gelegd op het aantal coaches. 8 wordt blijkbaar als absurd veel gezien. Ik vind dat nogal moeilijk in te schatten. Eén mannelijk coach en één vrouwelijke coach zou inderdaad ook voldoende kunnen zijn. Maar iedere deelnemer een persoonlijke coach lijkt me ook verdedigbaar. De TD is blijkbaar op basis van vereisten, persoonlijke wensen of om iedereen voldoende aandacht te kunnen geven tot 8 gekomen. Zonder zijn onderbouwing precies te kennen lijkt kritiek op het aantal coaches me dus voorbarig.
Er wordt ook kritiek geleverd op de invulling van de coach posities. Blijkbaar mag de TD zichzelf niet als coach aanwijzen. Ik zie dat probleem niet zo. Ik kan het me zelfs voorstellen dat de TD automatisch onderdeel is van het begeleidingsteam (als hoofdverantwoordelijke) voor ieder toernooi. Andere personen worden overbodig of ongeschikt geacht. Daar mag iedereen menig over hebben, net als over de geschiktheid van Guus Hiddink of het nut van een keeperstrainer of mental coach. Uiteindelijk ligt die keuze bij de TD en moet hij zijn keuzes en de behaalde resultaten periodiek richting het bestuur verantwoorden.
Als je zaken wilt veranderen dan helpen extreem persoonlijke aanvallen en ongenuanceerde meningen denk ik niet. Er zijn plaatsen beschikbaar in bestuur, bondsraad en commissies. Die plaatsen bieden meer kansen om succesvol iets te veranderen. Of als je daar geen vertrouwen in hebt dan kan je altijd zelf een alternatief opzetten (zoals 'wilde bonden', aparte toernooien/competities met andere spelregels of gebruikmakend van electronische hulpmiddelen die KNDB verbiedt enz).
-
KNDB moet m.i. faciliterend zijn en niet verordonnerend.
Dat betekent in mijn ogen mbt het WjK:
a) aanbod voor verblijf tijdens het toernooi tegen een bepaalde prijs (spelers uit Drenthe en Groningen zijn m.i. goedkoper uit als ze thuis b&b&b hebben).
b) aanbod voor trainingsfaciliteiten c.q. trainer tijdens het toernooi tegen een bepaalde
prijs (spelers kunnen goede ervaringen hebben met een eigen trainer/coach, die mogelijk ook nog goedkoper is of door sponsor wordt betaald).
Dus geen gedwongen winkelnering maar keuzevrijheid.
Dat betekent in mijn ogen mbt het WjK:
a) aanbod voor verblijf tijdens het toernooi tegen een bepaalde prijs (spelers uit Drenthe en Groningen zijn m.i. goedkoper uit als ze thuis b&b&b hebben).
b) aanbod voor trainingsfaciliteiten c.q. trainer tijdens het toernooi tegen een bepaalde
prijs (spelers kunnen goede ervaringen hebben met een eigen trainer/coach, die mogelijk ook nog goedkoper is of door sponsor wordt betaald).
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
In het algemeen ben ik het hier mee eens. De KNDB moet zeker faciliterend zijn naar haar leden voor zaken als schooldammen, clubcompetities, persoonlijke kampioenschappen binnen Nederland, online dammen enz.Piet Bouma wrote:KNDB moet m.i. faciliterend zijn en niet verordonnerend.
Echter ik vind dat het wat anders ligt als leden door de KNDB worden afgevaardigd naar EK of WK, of b.v. voor een interland. Dan vertegenwoordig je de KNDB (en Nederland) en dan mogen best eisen gesteld worden. Die eisen kunnen gaan over dingen als kleding, beschikbaarheid voor pers en sponsoren, voorbereiding / training / coaching, verplichte gezamelijke activiteiten, minimale speelsterkte en zelfs over vrijheid van meningsuiting. Nogmaals, dit soort eisen gelden volgens mij bij vrijwel alle sporten dus niet zo vreemd dat de KNDB ook vergelijkbare eisen heeft (misschien zelfs gedeeltelijk opgelegd door NOC/NSF).
De hoogte van een 'eigen bijdrage' in de kosten voor het vertegenwoordigen van de KNDB heeft wat mij betreft dan wel weer invloed op de eisen die gesteld kunnen worden. You can't have your cake and eat it. En daar ligt volgens mij hier het grootste probleem. De KNDB lijkt een fors eisenpakket te hebben opgesteld in combinatie met een substantiele eigen bijdrage die dan ook nog oneerlijk onder de afgevaardigden wordt verdeeld. Dat vind ik absoluut niet kunnen.
-
Ik kan best een heel stuk met je meegaan Walter. Maar deze...Walter wrote:....en zelfs over vrijheid van meningsuiting...
Op een dag als vandaag.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Walter, in elke normaal functionerende organisatie is het niet normaal dat diegene die als baan heeft "het geld verdelen" Naast zijn vaste loon het geld dat hij moet verdelen aan zichzelf verdeeld.
Daarnaast heeft de technisch directeur niet alleen zichzelf als coach benoemt maar ook direct als teamchef (waarschijnlijk omdat de technisch directeur het bedrag dat de teamchef krijgt zelf (hoger) kan vaststellen op kosten van de niet NT'ers). Op alle andere toernooien is de talentcoach de teamchef die onder vast contract staat en mogelijk daardoor niet doorberekend word aan de niet NT'ers. Financieel dus zeker een slimme zet van de TD.
Verder worden er heel veel vergelijkingen gemaakt met andere sporten die totaal niet kloppen. Is er 1 sport die aangesloten is bij NOC*NSF waar deelnemers aan een Wereldkampioenschap GEEN ENKELE steun krijgen van de sportbond en zelfs de verplichte begeleiding moeten betalen? volgens mij niet.
Natuurlijk zal je zeggen dat dit appels met peren vergelijken is en dat je dammen niet zomaar even met hockey, schaatsen, voetbal ,schaken, volleybal kan vergelijken. Prima laten we het eens anders bekijken dan.
ik durf te beweren (en weet hier toevallig veel vanaf door contacten) Dat geen enkele andere dambord uit andere landen zo financieel omgaat met WK-deelnemers. Ik ken geen enkel geval waarbij er niet financieel word bijgedragen aan verblijfkosten. Laat staan betalen voor verplichten begeleiding???? Hoe kan dit dan met al die subsidie bij de KNDB wel zo gaan? is het misschien mogelijk dat de subsidie niet eerlijk verdeeld word door de TD?
Naar mijn mening word er een heel vies spel over de ruggen van WK-deelnemers (en ouders) gespeeld door de technisch directeur. De technisch directeur weet dat hij hier ook altijd mee weg gaat komen want als de bondsraad/bestuur om opheldering gaat vragen zal de technisch directeur zeggen er is geen geld voor (natuurlijk wel gewoon anders verdelen). En zal daarbij toevoegen, nou bestuur/bondsraad als jullie het zo belangrijk vinden kunnen jullie dat toch betalen uit algemene (contributie) gelden. Net zoals bij topsport en vrouwen waar de bondsraad ook effe 10k voor uittrok omdat de TD/NOC*NSF er geen geld meer voor over had.
Daarnaast heeft de technisch directeur niet alleen zichzelf als coach benoemt maar ook direct als teamchef (waarschijnlijk omdat de technisch directeur het bedrag dat de teamchef krijgt zelf (hoger) kan vaststellen op kosten van de niet NT'ers). Op alle andere toernooien is de talentcoach de teamchef die onder vast contract staat en mogelijk daardoor niet doorberekend word aan de niet NT'ers. Financieel dus zeker een slimme zet van de TD.
Verder worden er heel veel vergelijkingen gemaakt met andere sporten die totaal niet kloppen. Is er 1 sport die aangesloten is bij NOC*NSF waar deelnemers aan een Wereldkampioenschap GEEN ENKELE steun krijgen van de sportbond en zelfs de verplichte begeleiding moeten betalen? volgens mij niet.
Natuurlijk zal je zeggen dat dit appels met peren vergelijken is en dat je dammen niet zomaar even met hockey, schaatsen, voetbal ,schaken, volleybal kan vergelijken. Prima laten we het eens anders bekijken dan.
ik durf te beweren (en weet hier toevallig veel vanaf door contacten) Dat geen enkele andere dambord uit andere landen zo financieel omgaat met WK-deelnemers. Ik ken geen enkel geval waarbij er niet financieel word bijgedragen aan verblijfkosten. Laat staan betalen voor verplichten begeleiding???? Hoe kan dit dan met al die subsidie bij de KNDB wel zo gaan? is het misschien mogelijk dat de subsidie niet eerlijk verdeeld word door de TD?
Naar mijn mening word er een heel vies spel over de ruggen van WK-deelnemers (en ouders) gespeeld door de technisch directeur. De technisch directeur weet dat hij hier ook altijd mee weg gaat komen want als de bondsraad/bestuur om opheldering gaat vragen zal de technisch directeur zeggen er is geen geld voor (natuurlijk wel gewoon anders verdelen). En zal daarbij toevoegen, nou bestuur/bondsraad als jullie het zo belangrijk vinden kunnen jullie dat toch betalen uit algemene (contributie) gelden. Net zoals bij topsport en vrouwen waar de bondsraad ook effe 10k voor uittrok omdat de TD/NOC*NSF er geen geld meer voor over had.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Zo werkt het vooral omdat dat vaak de beste optie is voor de sporters. Wanneer een sporter het anders wil, kan dat ook. Zie bijvoorbeeld Rintje Ritsma die in de jaren '90 uit de kernploeg stapte. De schaatsbond stribbelde tegen, maar kon hem niet stoppen. Inmiddels hebben we op een wk/ek diverse Nederlandse schaatsploegen met hun eigen coaches, eigen regels en eigen outfit. Dat is logisch, want je sport voor jezelf en voor je land, niet voor een bond.Walter wrote: Ik vind het wel normaal dat als je aan een WK wil deelnemen dat, neem ik aan, onder de FMJD valt je daar alleen als afgevaardigde van een nationale bond aan kan mee doen. En dat die nationale bond dan wil dat iedere afgevaardigde zich aan bondsregels houdt en als onderdeel een team functioneert lijkt me ook niet uitzonderlijk. Zo werkt het bij de meeste sporten als je voor je land uitkomt op een internationaal titeltoernooi.
-
- Real name: Michel Stempher
Daar gaat het dus al mis in de damwereld. De personen die erover gaan denken dat er gedamd wordt voor de dambond. Stel dat ik wat jonger was geweest en me per ongeluk zou kwalificeren voor het WK Junioren. Ik ga dan echt niet betalen voor coaches als Henk Stoop. Speltechnisch voegt hij, met alle respect, niks toe en qua ervaring en dergelijke (het officiële argment waarom Stoop is meegevraagd) voegt hij uiteraard ook niets toe; ik heb voldoende vertrouwen in de ervaring en kwaliteiten van Keurentjes en Krajenbrink als coach bijvoorbeeld.Jan Pieter wrote:Dat is logisch, want je sport voor jezelf en voor je land, niet voor een bond.
Bij een vorig EK jeugd in Hijken gingen Ester van Muijen en Matthias de Kruijf in de vorm van een stage mee: dit is allemaal helemaal prima! Verjonging in een coachteam is belangrijk. Het probleem is nu dat ze er gewoon BIJ worden geplaatst als voltallige coachs. Waarom wordt er niet écht verjongd door deze twee genoemde jonge coaches naast Keurentjes en Krajenbrink te zetten? De overige vier coaches zijn echt overbodig en als de TD vindt dat Van Muijen en De Kruijf niet bekwaam genoeg zijn, moet hij andere maatregelen treffen.
Het lijkt me echt sterk dat er sinds dit jaar opeens een dubbel aantal coaches nodig is. En anders mag de TD dit verantwoorden: waarom kon een EK altijd wel af met vier coaches en nu met dezelfde aantallen spelers het WK niet?
-
Dit klopt niet. EK's en WK's in Nederland hebben altijd een grotere delegatie (vanwege organisatieplekken en dergelijke). Op het EK jeugd in 2009 (Beilen) waren zeven coaches actief.Michel Stempher wrote:
Het lijkt me echt sterk dat er sinds dit jaar opeens een dubbel aantal coaches nodig is. En anders mag de TD dit verantwoorden: waarom kon een EK altijd wel af met vier coaches en nu met dezelfde aantallen spelers het WK niet?
-
Een WK in Hijken coachen is natuurlijk de slagroom op de slagroomtaart voor coaches. Goede accommodatie, goed eten , weinig zorgen en ook nog eens betaald krijgen. En aangezien de kosten toch op de spelers word afgeschoven is Johan Krajenbrink niet de moeilijkste en gunt zichzelf, 6 andere coaches en een vriendje dit plezier wel.Michel Stempher wrote: Het lijkt me echt sterk dat er sinds dit jaar opeens een dubbel aantal coaches nodig is. En anders mag de TD dit verantwoorden: waarom kon een EK altijd wel af met vier coaches en nu met dezelfde aantallen spelers het WK niet?
Maar blijkbaar mag je niet zeggen waar het om draait (en dat de keuzes weliswaar niet integer worden gemaakt).
Iedereen die werkelijk denkt dat als het WK in een of ander Oostblok gat werd georganiseerd (waar de schimmel aan de muur groeit en je heel de week aan de aardappelpuree zit) er ook maar liefst 8 coaches mee zouden gaan, is echt extreem Naïef.
-
- Real name: Michel Stempher
Was jij er ook al bij in Leningrad ja?playforstacks wrote: Iedereen die werkelijk denkt dat als het WK in een of ander Oostblok gat werd georganiseerd (waar de schimmel aan de muur groeit en je heel de week aan de aardappelpuree zit) er ook maar liefst 8 coaches mee zouden gaan, is echt extreem Naïef.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
haha, ja dat was mijn eerste internationale toernooi als klein pupilletje, gelukkig was toen mijn pa en mijn eigen trainer (geen erkend KNDB coach toen en volledige op eigen kosten) erbij die gelukkig ervoor hadden gezorgd dat ik niet teveel last had van de omstandigheden en in staat was direct 2 medailles te scoren.Michel Stempher wrote:Was jij er ook al bij in Leningrad ja?playforstacks wrote: Iedereen die werkelijk denkt dat als het WK in een of ander Oostblok gat werd georganiseerd (waar de schimmel aan de muur groeit en je heel de week aan de aardappelpuree zit) er ook maar liefst 8 coaches mee zouden gaan, is echt extreem Naïef.![]()
![]()
Wat ook wel opmerkelijk is dat ook dit WK mensen niet hun eigen trainer als coach mogen hebben, iets wat voor de kleinste jeugd (welpen pupillen) zeker schadelijk kan zijn voor de prestaties.
-
Heren, heren wacht even...help mij even. Jullie zeggen dus dat de coaches op kosten van anderen er warmpjes bijzitten en de spelers zelf geld moeten inbrengen???? En pas op want het kan zijn dat jullie slechts internetdictatortjes met Alzheimer neigingen zijn...maar is dit wat jullie beweren? Pfff ik dacht dat ik alleen stond. Wat gaan we hier aan veranderen?