16th European Championship

Post Reply
thijs van den broek
Posts: 137
Joined: Tue Dec 04, 2007 16:12

Re: 16th European Championship

Post by thijs van den broek » Mon Sep 06, 2010 12:51

Dieter wrote:De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.

Start a.u.b. de NKB (Nederlandse Killer Bond) of zo iets en als alle dammers overlopen naar jullie dan is het prima, dan zij het zo, ik denk het niet overigens, jullie?
Ik denk dat het laatste wat de damsport nu nodig heeft is dat de KNDB word opgesplitst in 2 verschillende bonden. Dus om mensen die de damsport willen redden in plaats van kapot willen maken lui te noemen. en te zeggen dat ze de KNDB misbruiken lijkt me niet juist en gepast. Dieter het zou je sieren als je zelf eens wat zou bereiken in de bondsraad waar de damsport iets mee opschiet. bijvoorbeeld bij de volgende vergadering de 80+1 van de halve-finales terug te veranderen naar 60+1! want daar was je toch voor?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Kosmos » Mon Sep 06, 2010 14:56

thijs van den broek wrote:
Dieter wrote:De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.

Start a.u.b. de NKB (Nederlandse Killer Bond) of zo iets en als alle dammers overlopen naar jullie dan is het prima, dan zij het zo, ik denk het niet overigens, jullie?
Ik denk dat het laatste wat de damsport nu nodig heeft is dat de KNDB word opgesplitst in 2 verschillende bonden. Dus om mensen die de damsport willen redden in plaats van kapot willen maken lui te noemen. en te zeggen dat ze de KNDB misbruiken lijkt me niet juist en gepast. Dieter het zou je sieren als je zelf eens wat zou bereiken in de bondsraad waar de damsport iets mee opschiet. bijvoorbeeld bij de volgende vergadering de 80+1 van de halve-finales terug te veranderen naar 60+1! want daar was je toch voor?
We schrijven wat ideeën op het World Draughts Forum, maar Dieter spreekt van misbruiken van de KNDB... lekker tolerant.
Een mooi jaar om de killerbond op te richten lijkt me 2020*.
De NDB is opgericht in het symbolische jaar 1911, en zit daarom eeuwig vast aan de 1-1.
De killerbond zal daarom in 2020 opgericht worden, twee maal 2-0.

* Mits we we de poleshift van 2012 overleven natuurlijk...
Heaven is no location, but a state of mind

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Dieter » Mon Sep 06, 2010 15:56

Kosmos wrote:
thijs van den broek wrote:
Dieter wrote:De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.

Start a.u.b. de NKB (Nederlandse Killer Bond) of zo iets en als alle dammers overlopen naar jullie dan is het prima, dan zij het zo, ik denk het niet overigens, jullie?
Ik denk dat het laatste wat de damsport nu nodig heeft is dat de KNDB word opgesplitst in 2 verschillende bonden. Dus om mensen die de damsport willen redden in plaats van kapot willen maken lui te noemen. en te zeggen dat ze de KNDB misbruiken lijkt me niet juist en gepast. Dieter het zou je sieren als je zelf eens wat zou bereiken in de bondsraad waar de damsport iets mee opschiet. bijvoorbeeld bij de volgende vergadering de 80+1 van de halve-finales terug te veranderen naar 60+1! want daar was je toch voor?
We schrijven wat ideeën op het World Draughts Forum, maar Dieter spreekt van misbruiken van de KNDB... lekker tolerant.
Een mooi jaar om de killerbond op te richten lijkt me 2020*.
De NDB is opgericht in het symbolische jaar 1911, en zit daarom eeuwig vast aan de 1-1.
De killerbond zal daarom in 2020 opgericht worden, twee maal 2-0.

* Mits we we de poleshift van 2012 overleven natuurlijk...
Is 2012 dan niet het jaar van 1-2 en dus ook 3-0 :wink:
Kosmos, je snapt toch wel dat ik je even wilde uitdagen, of niet? soms ben ik ook ondeugend :)
Thijs, Deze tijdsaanpassing is binnen de bondsraad niet haalbaar, en ik sta nu onderhand toch al bekend als iemand die altijd wat te zeuren heeft. Ik moet een beetje opletten dat ik me niet aan mezelf ga ergeren dus zinloze discussies ga ik maar niet meer aan.
Ik denk overigens dat je bedoeld dat dit tempo op het komende kwalificatie toernooi voor het NK aangepast moet worden. Wel nu dat toernooi is door mij compleet verworpen en me inzetten voor de tijd die ze daar dan bij gebruiken is natuurlijk niet werkelijk mijn ding. van mij mogen ze ook gaan sneldammen, dan is het op een dag klaar. Kosten gespaard, spannende damdag en leuke finalisten, en ach die beroepsdammers moeten dan maar niet zeuren, helaas maar zo kijkt de meerderheid van de bestuurders op dit moment tegen de damsport aan. :( :( :( It's killing
Last edited by Dieter on Mon Sep 06, 2010 15:59, edited 1 time in total.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: 16th European Championship

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Sep 06, 2010 15:59

Kosmos wrote:
Dieter wrote: De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.
(...)
We schrijven wat ideeën op het World Draughts Forum, maar Dieter spreekt van misbruiken van de KNDB... lekker tolerant.
Gezellig babbelen over een eventuele damvariant als 'killer' is inderdaad iets anders dan de KNDB misbruiken. Ik heb gelukkig zelden of nooit enige persoonlijke animositeit gemerkt in de discussies over 'killer'. De variant is dus 'onbevlekt'. Misschien is dat een extra reden om 'killer' eens vrijblijvend uit te proberen op het allerhoogste niveau.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Kosmos » Mon Sep 06, 2010 16:42

Dieter wrote:

Is 2012 dan niet het jaar van 1-2 en dus ook 3-0 :wink:
Kosmos, je snapt toch wel dat ik je even wilde uitdagen, of niet? soms ben ik ook ondeugend :)
Thijs, Deze tijdsaanpassing is binnen de bondsraad niet haalbaar, en ik sta nu onderhand toch al bekend als iemand die altijd wat te zeuren heeft. Ik moet een beetje opletten dat ik me niet aan mezelf ga ergeren dus zinloze discussies ga ik maar niet meer aan.
Ik denk overigens dat je bedoeld dat dit tempo op het komende kwalificatie toernooi voor het NK aangepast moet worden. Wel nu dat toernooi is door mij compleet verworpen en me inzetten voor de tijd die ze daar dan bij gebruiken is natuurlijk niet werkelijk mijn ding. van mij mogen ze ook gaan sneldammen, dan is het op een dag klaar. Kosten gespaard, spannende damdag en leuke finalisten, en ach die beroepsdammers moeten dan maar niet zeuren, helaas maar zo kijkt de meerderheid van de bestuurders op dit moment tegen de damsport aan. :( :( :( It's killing
Je was even ondeugend, je hebt dus je humor nog niet verloren, een goede zaak.
Een beetje ondeugend is een aantrekkelijke eigenschap. Krishna was ook vaak ondeugend - vooral als kind. Lekker samen met zijn vriendjes met boter naar elkaar smijten in de pakhuizen van de rijke zuivelhandelaars in Vrindavana. Als de volwassenen dan boos werden riep hij: "Hebben jullie soms tekort aan boter dat jullie zo boos doen?"
Heaven is no location, but a state of mind

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Rein Halbersma » Mon Sep 06, 2010 16:45

Eric van Dusseldorp wrote:
Kosmos wrote:
Dieter wrote: De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.
(...)
We schrijven wat ideeën op het World Draughts Forum, maar Dieter spreekt van misbruiken van de KNDB... lekker tolerant.
Gezellig babbelen over een eventuele damvariant als 'killer' is inderdaad iets anders dan de KNDB misbruiken. Ik heb gelukkig zelden of nooit enige persoonlijke animositeit gemerkt in de discussies over 'killer'. De variant is dus 'onbevlekt'. Misschien is dat een extra reden om 'killer' eens vrijblijvend uit te proberen op het allerhoogste niveau.
Killer is het Dvorak toetsenbord van het damspel. Als Qwerty honderdvijftig jaar geleden nog niet bestond, was het Dvorak toetsenbord nu de standaard geweest. Als honderdvijftig jaar geleden de remisemarge van nu was voorzien, dan was de killer-damslag toen als standaardspelregel ingevoerd.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Dieter » Mon Sep 06, 2010 17:45

Zo is het dus niet gegaan en dus blijf ik bij querty

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: 16th European Championship

Post by GuidoB » Mon Sep 06, 2010 17:54

Dieter wrote:Zo is het dus niet gegaan en dus blijf ik bij querty
Kijk, dat vind ik dan weer humor. Hoe krijg je het voor elkaar om het woord qwerty verkeerd te typen? Pak je linker wijsvinger, beweeg hem van links naar rechts en sla 6x een toets aan. De u zit toch echt ergens anders hoor.

thijs van den broek
Posts: 137
Joined: Tue Dec 04, 2007 16:12

Re: 16th European Championship

Post by thijs van den broek » Mon Sep 06, 2010 18:02

Dieter wrote:De mensen die te lui zijn om een eigen bondje voor hun spelletje op te richten zijn ook weer wakker, aardig moment misschien om de KNDB weer te proberen te misbruiken om hun leuke spelletje dat op het aloude damspel lijkt in te voeren.

Start a.u.b. de NKB (Nederlandse Killer Bond) of zo iets en als alle dammers overlopen naar jullie dan is het prima, dan zij het zo, ik denk het niet overigens, jullie?

Ik denk dat het laatste wat de damsport nu nodig heeft is dat de KNDB word opgesplitst in 2 verschillende bonden. Dus om mensen die de damsport willen redden in plaats van kapot willen maken lui te noemen. en te zeggen dat ze de KNDB misbruiken lijkt me niet juist en gepast. Dieter het zou je sieren als je zelf eens wat zou bereiken in de bondsraad waar de damsport iets mee opschiet. bijvoorbeeld bij de volgende vergadering de 80+1 van de halve-finales terug te veranderen naar 60+1! want daar was je toch voor?

We schrijven wat ideeën op het World Draughts Forum, maar Dieter spreekt van misbruiken van de KNDB... lekker tolerant.
Een mooi jaar om de killerbond op te richten lijkt me 2020*.
De NDB is opgericht in het symbolische jaar 1911, en zit daarom eeuwig vast aan de 1-1.
De killerbond zal daarom in 2020 opgericht worden, twee maal 2-0.

* Mits we we de poleshift van 2012 overleven natuurlijk...

Is 2012 dan niet het jaar van 1-2 en dus ook 3-0 :wink:
Kosmos, je snapt toch wel dat ik je even wilde uitdagen, of niet? soms ben ik ook ondeugend :)
Thijs, Deze tijdsaanpassing is binnen de bondsraad niet haalbaar, en ik sta nu onderhand toch al bekend als iemand die altijd wat te zeuren heeft. Ik moet een beetje opletten dat ik me niet aan mezelf ga ergeren dus zinloze discussies ga ik maar niet meer aan.
Ik denk overigens dat je bedoeld dat dit tempo op het komende kwalificatie toernooi voor het NK aangepast moet worden. Wel nu dat toernooi is door mij compleet verworpen en me inzetten voor de tijd die ze daar dan bij gebruiken is natuurlijk niet werkelijk mijn ding. van mij mogen ze ook gaan sneldammen, dan is het op een dag klaar. Kosten gespaard, spannende damdag en leuke finalisten, en ach die beroepsdammers moeten dan maar niet zeuren, helaas maar zo kijkt de meerderheid van de bestuurders op dit moment tegen de damsport aan. :( :( :( It's killing
Ik weet van meerdere mensen in de bondsraad dat ze weldegelijk willen dat dit 60+1 in plaats van 80+1 en in een andere draad was je nog helemaal positief over 60+1 Dieter? maar dat was blijkbaar schijn want om er voor uit te komen in de bondsraad gaat je dan iets te ver helaas... Ik denk ook dat het enige probleem is dat iemand het balletje in de volgende vergadering moet laten rollen en een kleine beargumentatie (2 rondes, met de tijd mee gaan, meer overwinning etc). Dieter als je nergens voor staat is niks haalbaar!

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Kosmos » Mon Sep 06, 2010 21:18

Hmm, de zaken zijn veranderd en ik heb slecht nieuws voor je, Dieter.
Ik heb even een belletje gepleegd met de Rockefellers en de naam killer sprak deze sympathieke bankiers enorm aan.
Ze gaan de killerbond dus doteren met enkele miljarden. Dammers die niet meewerken zullen op geruisloze wijze weggezuiverd worden.
De naam van Elenbaas is al gevallen... Hij kan maar beter meewerken...
Veel zullen het niet zijn die blijven oud-dammen, want geheime apparatuur zal sublimale boodschappen doorseinen: U wilt voortaan killerdammen!
Je staat voor een verloren zaak, Dieter!
Heaven is no location, but a state of mind

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Dieter » Tue Sep 07, 2010 08:46

Zo beginnen we de dag toch weer met en lach :)

Guido, fijn dat ik jou al met een schrijffout aan het lachen kan krijgen, zo heeft ook een fout iets positiefs, prachtig toch.

Kosmos, Tsja geen probleem hoor, ik zal zelf altijd nog wel ergens een oud mannetje vinden om mijn oude spelletje tegen te spelen. En als het dammen helemaal zou verdwijnen heb ik opeens veel vrije tijd ook wel lekker. Maar eerlijk, ik geloof jou toekomstbeeld nog niet zo hoor.

Thijs: ik was toch duidelijk, ik sta niet achter het nieuwe kwalificatie toernooi en dus heb ik ook geen mening over de spelvorm die daarbij gebruikt wordt. Ik ben dus niet de juiste persoon om terug te komen op dit toernooi dat als het aan mij mag liggen eenmalig is. Een organisatorische blunder van het KNDB bestuur en dat ook nog juist met het 100 jarige jubileum.

Mijn vereniging bestaat dit seizoen 75 jaar, er gaat een snel toernooi gehouden worden, (rapid denk ik) Thijs, Kosmos mag ik jullie al als moderne snelle dammers al op een voorlopige deelnemerslijst zetten?.
Fijne dag nog.

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Dieter » Tue Sep 07, 2010 09:12

GuidoB wrote:
Dieter wrote:Zo is het dus niet gegaan en dus blijf ik bij querty
Kijk, dat vind ik dan weer humor. Hoe krijg je het voor elkaar om het woord qwerty verkeerd te typen? Pak je linker wijsvinger, beweeg hem van links naar rechts en sla 6x een toets aan. De u zit toch echt ergens anders hoor.
Ik was er toch al niet helemaal van overtuigd, misschien toch niet zo fout?

http://www.pcwereld.be/forum/zachte-stu ... rty-querty

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: 16th European Championship

Post by GuidoB » Tue Sep 07, 2010 13:48

Dieter wrote:
GuidoB wrote:
Dieter wrote:Zo is het dus niet gegaan en dus blijf ik bij querty
Kijk, dat vind ik dan weer humor. Hoe krijg je het voor elkaar om het woord qwerty verkeerd te typen? Pak je linker wijsvinger, beweeg hem van links naar rechts en sla 6x een toets aan. De u zit toch echt ergens anders hoor.
Ik was er toch al niet helemaal van overtuigd, misschien toch niet zo fout?

http://www.pcwereld.be/forum/zachte-stu ... rty-querty
Mijn doel is niet je ergens van te overtuigen. De beste manier om spelling te controleren is Google. Querty geeft 132,000 hits en qwerty 12,600,000. Verder staat er na het zoeken op querty 'bedoelde u qwerty'. Daarmee is querty een spellingsfout, maar wel een veel gemaakte.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: 16th European Championship

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 07, 2010 14:00

Bij Dieter valt nu het qwartje.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: 16th European Championship

Post by Dieter » Tue Sep 07, 2010 15:37

Eric van Dusseldorp wrote:Bij Dieter valt nu het qwartje.
:) grappig eigenlijk, nagenoeg alle grote producenten van toetsenborden spreken van querty en tonen daarbij in de afbeelding juist de qwerty toetsen. Hoe dan ook, de meerderheid heeft gelijk en Guido gaf aan hoeveel zoekresultaten er zijn. Ik geef me gewonnen.
(maar vervelend als ik ben vind ik lekker toch dat ik een beetje gelijk had met 132.000 anderen :wink: )

Post Reply