De Bunker in de HF NK
Re: De Bunker in de HF NK
Michel ik kan je opmerkingen niet volgen. Vindt het niet met de "zaak"van Pieter te maken hebben.
-
- Real name: Michel Stempher
Pieters tegenstander heeft bewezen dat je geheel conform reglement (dat betekent dus houdend aan alle regels, voor het geval ik verkeerd geïnterpreteerd word) alsnog misbruik kan maken van de ''spelregels'', de speeltijd. Vandaar alles maar naar Fischer, zodat niet nog eens iemand 27 stukken kan weg geven om maar op de klok te winnen..Ganesha wrote:Michel ik kan je opmerkingen niet volgen. Vindt het niet met de "zaak"van Pieter te maken hebben.
-
hmm.. lijkt me wel komisch om te zien trouwens Even serieus, dat is inderdaad een probleem. Gelukkig zijn momenteel de digitale klokken een stuk goedkoper dan de klokken van GARDE. Er zullen dus weinig clubs zijn die alsnog GARDE klokken aanschaffen. Maar voor de clubs, die niet beschikken over voldoende digitale klokken zou je alsnog de oude regeling (2 uur + 1 uur repeating) kunnen toepassen. Daar zal ook niemand 27 schijven prijs geven, aangezien het een loterij is wanneer het vlagje valt. Heeft ook wel weer zijn charme, de ouderwetse klok van GARDE.GuidoB wrote:Off topic: dat kun je Francis Huijsen niet aandoen. Ik was laatst bij Harderwijk en daar speelt het 2e team met van die oude, houten klokken. Je weet wel, die dingen die tikken en nog echte wijzers hebben. Ik zie haar al de hele middag van bord naar bord rennen om na elke zet de klok een minuut terug te draaien.groenteboer wrote:definitief over stappen op het Fischer systeem met 80 minuten + 1 minuut per zet per speler per partij. Ook in de nationale competitie.
Dit ja.Arjen wrote:Dit is echt één van de meest belachelijke opmerkingen die ik de afgelopen tijd heb gehoord of gelezen.groenteboer wrote:Daarnaast moet Steijlen nog revanche nemen op de meest smerige speler sinds tijden. (onsportief is iets anders, want het is gewoon volgens de regels) Het zal toch niet gebeuren dat iemand met zulk vies, belachelijk, arrogant spel naar de finale mag? Uiteraard moet Steijlen eerst winnen van Van Dijk.
Om dit soort smerige praktijken in de toekomst te voorkomen maar definitief over stappen op het Fischer systeem met 80 minuten + 1 minuut per zet per speler per partij. Ook in de nationale competitie.
Het is juist een briljante truc om van de risicovolle tijdverdeling van je tegenstander gebruik te maken!
Groenteboer zit weer eens op zijn fundamentalistische preekstoel waarin hij vindt iedereen zich moet conformeren aan zijn visie van hoe het damspel gespeeld dient te worden, zonder 3 om 1 door te spelen of gebruik van dit soort 'smerige' trucs te maken...
...Om vervolgens degenen die zich bezondigen aan praktijken die niet voldoen aan Michel's visie persoonlijk te gaan verguizen en de toegang tot de NK-finale te misgunnen
Grote klasse hoor, Michel!
-
Dank je wel, voor dit compliment!! Ik gun iemand met duistere praktijken (dus 27 houtjes geven om iemand vol door de klok te rammen) inderdaad niet de finaleplaats. En wat is er op tegen om een uitgesproken favoriet te hebben in de eventuele barrage??MenO wrote:Dit ja.Arjen wrote:Dit is echt één van de meest belachelijke opmerkingen die ik de afgelopen tijd heb gehoord of gelezen.groenteboer wrote:Daarnaast moet Steijlen nog revanche nemen op de meest smerige speler sinds tijden. (onsportief is iets anders, want het is gewoon volgens de regels) Het zal toch niet gebeuren dat iemand met zulk vies, belachelijk, arrogant spel naar de finale mag? Uiteraard moet Steijlen eerst winnen van Van Dijk.
Om dit soort smerige praktijken in de toekomst te voorkomen maar definitief over stappen op het Fischer systeem met 80 minuten + 1 minuut per zet per speler per partij. Ook in de nationale competitie.
Het is juist een briljante truc om van de risicovolle tijdverdeling van je tegenstander gebruik te maken!
Groenteboer zit weer eens op zijn fundamentalistische preekstoel waarin hij vindt iedereen zich moet conformeren aan zijn visie van hoe het damspel gespeeld dient te worden, zonder 3 om 1 door te spelen of gebruik van dit soort 'smerige' trucs te maken...
...Om vervolgens degenen die zich bezondigen aan praktijken die niet voldoen aan Michel's visie persoonlijk te gaan verguizen en de toegang tot de NK-finale te misgunnen
Grote klasse hoor, Michel!
-
Volgens mij gaat het idee wat langer terug. Ik zie verder niet in wat de leeftijd van een standpunt er precies toedoet, maar ik neem aan dat je ongeveer suggereert dat oud in dit geval slecht of niet relevant is.ildjarn wrote:Een derde optie is gewoon dat hele 18e eeuwse 'niet op zondag spelen' te negeren. Jij wil niet spelen op zondag? Een nul.
Voor dit halve finale toernooi is toch gewoon aan de deelnemers gezegd dat ze niet op zondag hoeven te spelen als ze dat vanwege hun overtuiging liever niet doen. Wil je die toezegging halverwege veranderen? (Ik meen dat ze dat kunstje wel eens bij Ernst-Jan de Bruijn hebben geflikt).
Misschien kan gelijk ook de Nationale competitie op zondag gespeeld worden. Dan is alles wat overzichtelijker in het geval van afgelastingen (hoeveel teams zouden zich dan terugtrekken)? Hoeveel spelers die ze nu voor de HF hebben geplaatst wil je er volgend jaar niet meer bijhebben?
-
Laten we het niet overdrijven, het waren welgeteld 3 schijven die afgegeven werden en het was niet iemand met vies belachelijk en arrogant spel maar gewoon iemand met een winnaarsmentaliteit.groenteboer wrote:Arjen wrote:Dit is echt één van de meest belachelijke opmerkingen die ik de afgelopen tijd heb gehoord of gelezen.groenteboer wrote:Daarnaast moet Steijlen nog revanche nemen op de meest smerige speler sinds tijden. (onsportief is iets anders, want het is gewoon volgens de regels) Het zal toch niet gebeuren dat iemand met zulk vies, belachelijk, arrogant spel naar de finale mag? Uiteraard moet Steijlen eerst winnen van Van Dijk.
Dank je wel, voor dit compliment!! Ik gun iemand met duistere praktijken (dus 27 houtjes geven om iemand vol door de klok te rammen) inderdaad niet de finaleplaats. En wat is er op tegen om een uitgesproken favoriet te hebben in de eventuele barrage??
-
Ik denk wel dat het een positief effect zal hebben op het aantal jeugdspelers in de nationale competitie omdat veel jeugdspelers op zaterdag tussen meerdere sporten moeten kiezen en dan komt dammen vaak op de 2de plekkleine trap wrote:Volgens mij gaat het idee wat langer terug. Ik zie verder niet in wat de leeftijd van een standpunt er precies toedoet, maar ik neem aan dat je ongeveer suggereert dat oud in dit geval slecht of niet relevant is.ildjarn wrote:Een derde optie is gewoon dat hele 18e eeuwse 'niet op zondag spelen' te negeren. Jij wil niet spelen op zondag? Een nul.
Voor dit halve finale toernooi is toch gewoon aan de deelnemers gezegd dat ze niet op zondag hoeven te spelen als ze dat vanwege hun overtuiging liever niet doen. Wil je die toezegging halverwege veranderen? (Ik meen dat ze dat kunstje wel eens bij Ernst-Jan de Bruijn hebben geflikt).
Misschien kan gelijk ook de Nationale competitie op zondag gespeeld worden. Dan is alles wat overzichtelijker in het geval van afgelastingen (hoeveel teams zouden zich dan terugtrekken)? Hoeveel spelers die ze nu voor de HF hebben geplaatst wil je er volgend jaar niet meer bijhebben?
-
Pieter is Bennie ongetwijfeld juist dankbaar voor de wijze les.
Ik heb mijn mening maar eventjes uitgesteld, een niet zo makkelijk te beoordelen kwestie.Bert Zwart wrote:Pieter is Bennie ongetwijfeld juist dankbaar voor de wijze les.
Het is wat verwarrend: mensen die vanwege de God van de Liefde (Jezus Christus) anderen vragen om uit te wijken naar vrijdag, maar dan wel dergelijke diabolische truuks hanteren.
Uiteindelijk kom ik toch tot de slotsom dat de verantwoordelijkheid volledig bij Pieter ligt. Door slechts 1 seconde over te laten op de klok, is hij overgeleverd aan de wolven. Ik weet niet of ik het over mijn hart verkregen had om 25-20 te spelen (of het nauwkeuriger 33-29, zoals Presman aangaf)... Maar dat boeit niet zo. Pieter heeft Bennie de kans gegeven om hem door de klok te jagen. Twee zware disciplinefouten in 1 toernooi... ik zou het zelf kunnen zijn....
Heaven is no location, but a state of mind
Eens. Een minderheid bepaalt de agenda. Ben benieuwd wat die minderheid gezegd zou hebben als dezelfde agenda bepaald zou worden door een andere kleine minderheid. Moslims bijvoorbeeld, of Joden die niet op zaterdag willen dammen.ildjarn wrote:Een derde optie is gewoon dat hele 18e eeuwse 'niet op zondag spelen' te negeren. Jij wil niet spelen op zondag? Een nul.
Last edited by composite on Tue Mar 02, 2010 09:33, edited 1 time in total.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
Of je nou 3, 27 of 718 schijven weggeeft.. het effect blijft hetzelfde: klokramwinst. Als Steijlens tegenstander een ethisch verantwoorde zet had gedaan en Steijlen was dan door z'n klok gegaan: eigen schuld.thijs van den broek wrote: Laten we het niet overdrijven, het waren welgeteld 3 schijven die afgegeven werden en het was niet iemand met vies belachelijk en arrogant spel maar gewoon iemand met een winnaarsmentaliteit.
-
Het valt wel mee hoor. Zo spelen bij voetbal de F-jes, E-tjes en D-tjes vaak nog om uiterlijk 10.00 uur, zodat het dammen vaak wel te combineren valt met het voetbal. Zo heb ik destijds bij de C-tjes pas een keuze moeten maken. Als een (zeer) jonge jeugdspeler eenmaal begint aan de Nationale Competitie kiest hij/zij het ook wel boven de andere sport, omdat deze speler er dan achter is gekomen dat er niets leukers is dan dammen.thijs van den broek wrote: Ik denk wel dat het een positief effect zal hebben op het aantal jeugdspelers in de nationale competitie omdat veel jeugdspelers op zaterdag tussen meerdere sporten moeten kiezen en dan komt dammen vaak op de 2de plek
Ik vermoed dat dit bij andere sporten precies hetzelfde is. Hoe ouder je wordt, hoe later je speelt. Maar dit is puur een vooroordeel, dus kan iemand mij feiten geven over deze speeltijden van de jongste spelers (dus tot een jaar of 12) bij andere sporten dan voetbal?
-
Is het Pieter nooit opgevallen dat die Van Dijk er nooit was op zondag? Daar denk je dan over na lijkt me. Overigens is het een vreemde zaak dat beslissende wedstrijden niet gelijktijdig gespeeld worden. Een minderheid regeert zo en dwingt anderen tot aanpassing. Zondag is een prima speeldag. Het lezen van de bijbel, de voetbal international of de Donald Duck kan ook op een andere dag. Het gebod gij zult niet slaan maakt het voor dammers op iedere dag van de week een lastig spelletje. Provoost gaf dus nimmer schijven weg. Maar waar hebben we het eigenlijk over, het lijstje had mooier kunnen zijn.
1. Sijbrands
2. Clerc
3. Presman
4. Prosman
5. Wiersma
6. Dolfing
7. Baljakin
etc etc.
1. Sijbrands
2. Clerc
3. Presman
4. Prosman
5. Wiersma
6. Dolfing
7. Baljakin
etc etc.
Niet zo onnozel, Fred: Dammers denken niet na over andere mensen, ze denken aan dammen.Fred van Amersfoort wrote:Is het Pieter nooit opgevallen dat die Van Dijk er nooit was op zondag? Daar denk je dan over na lijkt me. Overigens is het een vreemde zaak dat beslissende wedstrijden niet gelijktijdig gespeeld worden. Een minderheid regeert zo en dwingt anderen tot aanpassing. Zondag is een prima speeldag. Het lezen van de bijbel, de voetbal international of de Donald Duck kan ook op een andere dag. Het gebod gij zult niet slaan maakt het voor dammers op iedere dag van de week een lastig spelletje. Provoost gaf dus nimmer schijven weg. Maar waar hebben we het eigenlijk over, het lijstje had mooier kunnen zijn.
Heaven is no location, but a state of mind