NK Junioren

Post Reply
User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Tue Jul 22, 2008 22:34

Aangezien het de finalisten van Stadskanaal 1997 betrof (exclusief Clerc en H. jansen) zal de patser niet Casper van der Tak (alias Patser van der Cak, bron: Hein Meijer) zijn, maar Samb. De zwarte god zal dan Kees zijn, vanwege zijn donkere haar.

Overigens dient god in dit geval met een kleine g geschreven te worden net als de blonde god. J. Haijtink was altijd woest (zo woest dat hij me maar wat graag wilde straffen, jazeker, de boeken gaan bladzij per bladzij open als je mij zoiets flikt) als ik de blonde god schreef in Het Damspel, want dat zou blasfemie zijn... god heeft echter niks met het (uiteraard door mensen bedachte) Opperwezen te maken. Waarvan akte.

Maar het kan ook zijn (en dat is mijn beste gok):
Patser = Yigal Koifman
Zwarte god = Samb
Rekenaar (ironisch bedoeld) = Kees
Heaven is no location, but a state of mind

FDA
Posts: 185
Joined: Sun May 09, 2004 17:29
Location: Delft

Post by FDA » Wed Jul 23, 2008 01:00

Kosmos wrote:
FDA wrote:ik werd gekozen op basis van vertoonde speelsterkte, thijs omdat hij de hoogstgeeindigde CT'er was
Ja, mooi wel onder Richard Bos geeindigd. Richard heeft dus gewoon meer recht om deel te nemen.
en van de nummers 1 tm 6 heb ik weer de meeste punten gescoord tegen iedere concurrent voor de keuzeplaats..

Rein Halbersma wrote:
FDA wrote:ik werd gekozen op basis van vertoonde speelsterkte, thijs omdat hij de hoogstgeeindigde CT'er was
bedoel je met "vertoonde speelsterkte" op basis van huidige rating? of op basis van de overwinningen op Gerritsen en Bos?
het gaat niet over de rating, want die van mij is bizar laag, maar het lijkt mij dat vertoonde speelsterkte gaat over de inhoud van de partijen, maar ik weet het ook niet precies

verder snap ik niet wat er wordt geklaagd, van te voren was al duidelijk aangegeven dat de CT zou kiezen wie er zou gaan, en ze hadden de keuze tussen 3 spelers met hetzelfde aantal punten en 1 speler met een punt minder die dit toernooi gigantisch tegenvalt
Wat let hen dan om mij te sturen, en de hoogst geeindigde die aan heeft gegeven er ook hard voor te willen trainen?
Natuurlijk is het kut om niet gekozen te worden door die reden, helemaal omdat richard heeft aangegeven volgend jaar weer cjt te willen doen.

Ik had trouwens ook na 2 zetten remise kunnen aanbieden aan kloppenburg, de 40 zetten vol kunnen schuiven en een derde plaats claimen. Dan was de barrage tussen richard en thijs nooit gespeeld en waren ze even hoog geeindigd. Dan was precies dezelfde afvaardiging gekozen. Zouden jullie er dan ook over klagen? (Let wel: 3e en 4e plaats geven nog steeds geen RECHT op de keuzeplaats)


2pac is trouwens richard ja

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Post by Rein Halbersma » Wed Jul 23, 2008 06:34

Kosmos wrote:
Maar het kan ook zijn (en dat is mijn beste gok):
Patser = Yigal Koifman
Zwarte god = Samb
Rekenaar (ironisch bedoeld) = Kees
goed geraden! en voor de lezers die het toernooiboek niet in hun bezit hebben, de auteur van het hartverwarmende stuk over dammen als sport is dezelfde keuzeheer die daar nu kennelijk anders over denkt...

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Logische fout

Post by Klaas van der Laan » Wed Jul 23, 2008 09:16

Rein Halbersma wrote:
Kosmos wrote:
Maar het kan ook zijn (en dat is mijn beste gok):
Patser = Yigal Koifman
Zwarte god = Samb
Rekenaar (ironisch bedoeld) = Kees
goed geraden! en voor de lezers die het toernooiboek niet in hun bezit hebben, de auteur van het hartverwarmende stuk over dammen als sport is dezelfde keuzeheer die daar nu kennelijk anders over denkt...
Maar hij functioneert in deze ook niet als dammer, maar als coördinator topsport en talentontwikkeling. En als je daar naar kijkt, staat hij, denk ik, nog volledig achter het stukje. Dit is modern management. Het middel is belangrijker dan het doel.
Flow with the Go

nico leemberg
Posts: 93
Joined: Thu Oct 09, 2003 21:20

Post by nico leemberg » Wed Jul 23, 2008 10:04

Keuzeplaatsen EK jeugd
dinsdag 22 juli 2008
De Commissie Trainingen (CT) maakt hierbij de laatste keuzeplaatsen bekend voor het EK jeugd in Polen.
Bij de jongens junioren: Frerik Andriessen vanwege zijn eerdere internationale prestaties en zijn bewezen speelsterkte; Thijs Gerritsen als hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK.
De CT hecht er waarde aan te vermelden dat het CT-lid Johan Krajenbrink zich bij deze categorie afzijdig heeft gehouden van de besluitvorming.
Bij de jongens aspiranten: Roel Boomstra vanwege eerdere nationale en internationale prestaties alsmede bewezen speelsterkte.
Bij de meisjes junioren: Judith van Beek vanwege haar eindklassering op het NK en haar plaatsing voor het NK junioren algemeen.
Bij de meisjes aspiranten: Ester van Muijen vanwege haar eindklassering op het NK.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Wed Jul 23, 2008 10:19

nico leemberg wrote:...hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK....
Ai. Ik hield in mijn vorige post nog een slag om de arm. Het blijkt dus waar te zijn.
Dit is natuurlijk onacceptabel als (enige) motivatie.

By the way, was vooraf bekend dat als Roel Boomstra op plek 1 of 2 zou eindigen, er 2 keuzeplaatsen zouden zijn voor de CT?

Rein Halbersma
Posts: 1721
Joined: Wed Apr 14, 2004 16:04
Contact:

Post by Rein Halbersma » Wed Jul 23, 2008 10:53

Piet Bouma wrote:
nico leemberg wrote:...hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK....
Ai. Ik hield in mijn vorige post nog een slag om de arm. Het blijkt dus waar te zijn.
Dit is natuurlijk onacceptabel als (enige) motivatie.

By the way, was vooraf bekend dat als Roel Boomstra op plek 1 of 2 zou eindigen, er 2 keuzeplaatsen zouden zijn voor de CT?
"bewezen speelsterkte": hoe lang tellen prestaties in het verleden mee? wanneer worden prestaties in het heden (*dit* NK) meegewogen? wat als andriessen als laatste was geeindigd?

het zal allemaal wel dat de criteria vooraf bekend waren, maar de criteria zijn net zo bizar als die in het judo waar Dennis vd Geest voorrang kreeg boven iemand die recent keer op keer boven hem eindigde.

User avatar
wellnesswrotter
Posts: 323
Joined: Mon May 21, 2007 15:10
Location: www.snukenkuzco.nl
Contact:

Re: Motivatie

Post by wellnesswrotter » Wed Jul 23, 2008 11:38

En het hoger geeindigde talent, wat volgens de CT geen talent is maar wel meer punten had, wordt gepasseerd en houdt daarom binnen een jaar op met dammen.
Attachments
dehandineigenboezem.gif
dehandineigenboezem.gif (11.3 KiB) Viewed 5718 times

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Re: Motivatie

Post by Klaas van der Laan » Wed Jul 23, 2008 13:23

wellnesswrotter wrote:
En het hoger geeindigde talent, wat volgens de CT geen talent is maar wel meer punten had, wordt gepasseerd en houdt daarom binnen een jaar op met dammen.
En bij evaluatie zegt men dan: "dat hebben we goed getaxeerd; maar goed dat we die geen kans hebben gegeven". Dit noemt men geloof ik: selffullfilling prophecy.
Flow with the Go

FDA
Posts: 185
Joined: Sun May 09, 2004 17:29
Location: Delft

Post by FDA » Wed Jul 23, 2008 14:54

Rein Halbersma wrote:
Piet Bouma wrote:
nico leemberg wrote:...hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK....
Ai. Ik hield in mijn vorige post nog een slag om de arm. Het blijkt dus waar te zijn.
Dit is natuurlijk onacceptabel als (enige) motivatie.

By the way, was vooraf bekend dat als Roel Boomstra op plek 1 of 2 zou eindigen, er 2 keuzeplaatsen zouden zijn voor de CT?
"bewezen speelsterkte": hoe lang tellen prestaties in het verleden mee? wanneer worden prestaties in het heden (*dit* NK) meegewogen? wat als andriessen als laatste was geeindigd?

het zal allemaal wel dat de criteria vooraf bekend waren, maar de criteria zijn net zo bizar als die in het judo waar Dennis vd Geest voorrang kreeg boven iemand die recent keer op keer boven hem eindigde.
als ik als laatste was geeindigd was ik waarschijnlijk doodziek of iets dergelijks waardoor ik niet tot normaal functioneren in staat zou zijn geweest, dat lijkt me dan nog een redelijk excuus.
En keer op keer boven me eindigde? dit is volgens mij het eerste toernooi in de afgelopen 5 jaar waar ik lager eindigde dan thijs/richard/niek/zainal, dus laten we even reeel blijven

Let trouwens wel, over casper remeijer, ook NT (in tegenstelling tot thijs bijv) wordt met geen woord gerept.

2pac
Posts: 9
Joined: Sat May 07, 2005 12:18

Post by 2pac » Wed Jul 23, 2008 17:31

Er wordt met geen woord gerept over Casper Remeijer omdat hij -1 eindigt en gewoon een slecht toernooi speelt. Mij ging het er niet om dat ik niet gekozen werd en Frerik Andriessen en Thijs gerritsen wel, ik gun het ze van harte eerlijk waar! maar de reden waarom ik niet gekozen wordt is omdat ik niet aan de cjt mee doe en dat vind ik raar.

Maartuhhh
Posts: 281
Joined: Sun Jun 13, 2004 01:55

Post by Maartuhhh » Wed Jul 23, 2008 18:09

nico leemberg wrote:Keuzeplaatsen EK jeugd

Bij de jongens junioren: Frerik Andriessen vanwege zijn eerdere internationale prestaties en zijn bewezen speelsterkte; Thijs Gerritsen als hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK.
En Frerik geeft hier zelf aan al 5 jaar niet gespeeld te hebben... Me mening dat cjt als criteria gebruikt mag worden lijkt me duidelijk....absurd.

en voor wie het nog niet wist, het gaat me echt niet om de personen, maar zo'n beleid kan natuurlijk niet!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Wed Jul 23, 2008 19:46

nico leemberg wrote:Keuzeplaatsen EK jeugd
dinsdag 22 juli 2008
De Commissie Trainingen (CT) maakt hierbij de laatste keuzeplaatsen bekend voor het EK jeugd in Polen.
Bij de jongens junioren: Frerik Andriessen vanwege zijn eerdere internationale prestaties en zijn bewezen speelsterkte; Thijs Gerritsen als hoogst geëindigde trainingsdeelnemer op het NK.
De CT hecht er waarde aan te vermelden dat het CT-lid Johan Krajenbrink zich bij deze categorie afzijdig heeft gehouden van de besluitvorming.
Bij de jongens aspiranten: Roel Boomstra vanwege eerdere nationale en internationale prestaties alsmede bewezen speelsterkte.
Bij de meisjes junioren: Judith van Beek vanwege haar eindklassering op het NK en haar plaatsing voor het NK junioren algemeen.
Bij de meisjes aspiranten: Ester van Muijen vanwege haar eindklassering op het NK.
In vergelijking met een vijftiental jaren geleden zijn we er wel op vooruit gegaan, in de zin dat de CT(O) meer openheid verschaft als het om toekennen om keuzeplaatsen (en meer algemeen het gevoerde beleid) gaat.

Als we het daar niet mee eens zijn kunnen we daar de bondsraad en de verantwoordelijke bestuursleden op aanspreken.

Zelf ben ik overigens nog steeds van mening dat je alleen in uitzonderingsgevallen af moet wijken van de eindstand.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Wed Jul 23, 2008 19:59

Om deze schrijnende ellende te beeindigen zal de bondsraad moeten eisen dat de CT geen recht heeft om keuzeplaatsen uit te delen en dat de eindstand van het Nk bepalend moet zijn wie er afgevaardigd worden naar EK en WK.
Ik voorspel echter dat er niks verandert.
Heaven is no location, but a state of mind

nico leemberg
Posts: 93
Joined: Thu Oct 09, 2003 21:20

Post by nico leemberg » Wed Jul 23, 2008 20:37

Ook bij (toevallig ook uit Enkhuizen) Andrea Gutter had hetzelfde kunnen gebeuren als met Richard. Met een beetje veel geluk (vond ze zelf ook!) werd ze ongedeeld tweede. Ze had ook bijv. gedeeld tweede kunnen worden, en na barrage derde. Dan had ze waarschijnlijk geen keuzeplaats gekregen, omdat ze een jaar bedankte voor de training wegens werken in het buitenland!
Of in dit geval toch wel?... Erg onduidelijk in ieder geval.

Eerst trainen, trainen, trainen om een NK te halen.
Dan spelen, spelen, spelen om een EK/WK te halen.
Duidelijker kan het niet.

Post Reply