existentiebewijs van de brief van de tien grootmeesters?

Post Reply
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Fri Nov 03, 2006 17:27

Henk de Witt wrote: Ik heb Wieger Wesselink een 'pseudo-wetenschapper' genoemd. Terecht, want hij ging selectief winkelen in cijfers van de Delftse toernooien met geen andere bedoeling dan die toernooien, althans de puntentelling, onderuit te halen.
Maar natuurlijk Henk, je hebt gelijk. Helemaal gelijk. Op alle punten heb je gelijk. Daar mag geen twijfel over zijn. Blijf het vooral herhalen. Want de waarheid moet gekend worden.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Fri Nov 03, 2006 18:52

Wieger Wesselink wrote:
Henk de Witt wrote: Ik heb Wieger Wesselink een 'pseudo-wetenschapper' genoemd. Terecht, want hij ging selectief winkelen in cijfers van de Delftse toernooien met geen andere bedoeling dan die toernooien, althans de puntentelling, onderuit te halen.
Maar natuurlijk Henk, je hebt gelijk. Helemaal gelijk. Op alle punten heb je gelijk. Daar mag geen twijfel over zijn. Blijf het vooral herhalen. Want de waarheid moet gekend worden.
ZIE JE WEL!!! Ik wist wel dat Henk gelijk had over je Wieger!!! Totaal niet te vertrouwen die gast....

Kunnen we de 19e nog even leuk over debatteren ==> oh ja, moet ik GW nog wel even laten weten denk ik...... stuur hem morgen wel een mailtje........

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Nov 03, 2006 22:58

Henk,
een noodgedwongen summier antwoord:
bedankt voor je reactie. Volgens mij heb ik al eens eerder afstand genomen van Eric's opmerkingen. Hij heeft zijn woordgebruik "grootste falsificatie van de damgeschiedenis" toegelicht en ik, zie zelf de net zo schemerige term "existentiebewijs" gebruikte geloof hem, al moet ik toegeven dat hij, wanneer je je overzicht ziet, de schijn tegen heeft.
Toch denk ik dat Eric de rubriekenschrijver en Eric de forumdeelnemer een en dezelfde persoon is.

tot slot: Een mooi initiatief om volgend jaar in Delft een paar oude mannetjes met de nieuwe telling te laten spelen!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Nov 03, 2006 23:17

Wieger Wesselink wrote:
Overigens Henk, is er een nogal dunne scheidslijn tussen scherp formuleren en beledigen. Wieger Wesselink is geen pseudo-wetenschapper. volgens mij is hij juist zeer "meticulous".

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Sat Nov 04, 2006 22:58

Bert Zwart wrote:Overigens Henk, is er een nogal dunne scheidslijn tussen scherp formuleren en beledigen. Wieger Wesselink is geen pseudo-wetenschapper. volgens mij is hij juist zeer "meticulous".
Mee eens dat die scheidslijn dun is. Ik zoek die grens graag op. Maar de mensen die ik aanpak hoeven zich mijns inziens niet al te zeer te beklagen. Zij hebben mij vergeleken met Stalin, Mussolini, Bush. Zij hebben geknoeid met cijfers die ik op hun verzoek netjes voor ze had gerangschikt. Zij hebben de cijfers glashard ontkend of gezegd 'die cijfers zeggen mij niets', de vraag oproepend waarom ze mij er dan om gevraagd hadden. Zij hebben mij beschuldigd van het vervalsen van de resultaten van een enquete onder Nederlandse topspelers, wetende dat zij zelf logen dat het gedrukt stond. Zij hebben hoogwaardig cursusmateriaal begrijpend lezen, geheel belangeloos door mij voor hen vervaardigd om hen een beetje bij de mensen te brengen, afgedaan als 'gewauwel', als 'bla, bla, bla'. Zij hebben zich denigrerend uitgelaten over het voeren van eendjes tijdens mijn zondagmiddagwandeling. Daarmee onbeschaamd hun grof besnaarde ziel tonend. Want wie raakt er nu niet vertederd door die grappig kwetterende, vegetarische beestjes? Men heeft mij in verband trachten te brengen met een beruchte vervalsingszaak, de grootste falsificatie uit de damgeschiedenis. Terwijl ik op de zonnige zondagmiddag waarop de vervalsing plaatsvond mijn gebruikelijke wandelingetje maakte. Zelfs nadat mijn alibi was bevestigd door dertien eendjes, hetgeen gelijkstaat aan de getuigenis van twee vrouwen en drie mannen, bleven zij mij in verband brengen met deze beruchte zaak. Men heeft mij ervan beticht dat bepaalde nummers van Het Damspel voor 90% waren gevuld met artikelen over de Delftse telling tijdens mijn redacteurschap. Ik kon ternauwernood aan een lynchpartij ontkomen, dankzij de onvolprezen Piet Bouma die het ultieme ontlastende bewijs produceerde door de ontnuchterende inhoudsopgave van deze nummers op het forum te zetten. Men heeft gewenst dat een Albanese huurmoordenaar mijn leven zou beëindigen en dat mijn schedel als lustobject op het nachtkastje van een Kosovaarse weduwe zou belanden. Met dat laatste zou ik trouwens vrede kunnen hebben, aangezien ik voorstander ben van het hergebruik van goederen. Men heeft mij beticht van een couppoging in de KNDB, terwijl mijn tanks tijdens een onschuldige oefening door een zandstorm per abuis in Rheden waren terechtgekomen. Overigens heb ik die tanks aangeschaft om mij tegen Albanese huurmoordenaars te beschermen.
Laat ik stoppen Bert, de lijst is eindeloos.
Er zijn dammers die vinden dat ik op dit alles diplomatiek zou moeten reageren. Ik ben die mening niet toegedaan. Het zweepje erover! Alleen dan kan er van de cijferknoeiers, de feitenontkenners, de onopgevoeden, de jokkebrokken, de scheldkanonnen, kortom het hele leger van remisenietsnutten, van futloze remisehangdammers, nog iets terecht komen.

Tja, die Wieger. Het zat er natuurlijk in dat hij op mijn voorbeeld zou reageren. Laten wij hier niet verder over uitwijden Bert en eenvoudig vaststellen dat wij over hem van mening verschillen.

Straks reageert Lambert-Jan Koops ook nog als ik zeg dat hij het begrip tunnelvisie een nieuwe dimensie heeft gegeven, doordat met die visie nu ook verdachten kunnen worden opgepakt van misdrijven die nooit hebben plaatsgevonden.

Leve de vooruitgang! De eendjes zullen het morgen een keer zonder mij moeten stellen. Ik ga een kijkje nemen bij het NK dammen voor vrouwen in Zaandam. Dammen, zegt u verwonderd? Jazeker, een mooi spel.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun Nov 05, 2006 00:18

Henk de Witt wrote:Leve de vooruitgang! De eendjes zullen het morgen een keer zonder mij moeten stellen. Ik ga een kijkje nemen bij het NK dammen voor vrouwen in Zaandam. Dammen, zegt u verwonderd? Jazeker, een mooi spel.
De bondsraad heeft vandaag een voorstel aangenomen om voor het NK junioren en aspiranten voortaan de plusjes te laten tellen, zoals ook in het NK algemeen het geval is. Het NK vrouwen is daarmee de laatste NK-finale met een rondtoernooi waar zonder de puntenoverwinning wordt gespeeld. Het ware dammen dus. Heel goed Henk, dat je gaat kijken. Geniet ervan en doe ze de groeten van me. Ik moet zelf helaas voetballen, anders was ik zeker even gaan kijken!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Nov 05, 2006 08:22

Henk de Witt wrote:Zij hebben zich denigrerend uitgelaten over het voeren van eendjes tijdens mijn zondagmiddagwandeling. Daarmee onbeschaamd hun grof besnaarde ziel tonend. Want wie raakt er nu niet vertederd door die grappig kwetterende, vegetarische beestjes?
Even googelen leert mij dat het voedsel van deze 'Watervogel met oranje poten, zwemvliezen, brede platte snavel en paarsblauwe spiegel" bestaat uit "Insekten, larven, wormen, jonge kikkers, padden en visjes, gras, waterplanten, zaden, zoals graankorrels, bessen en eikels." Niet erg vegetarisch dus, waarna ik concludeer dat de rest van het verhaal ook wel niet zal kloppen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sun Nov 05, 2006 10:51

Het is toch algemeen bekend dat eenden sinister zijn?

pip.rubberfeet.org/stuff/ducks.html
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Koops

Post by Koops » Sun Nov 05, 2006 12:11

Henk de Witt Wed Oct 25, 2006 16:59 wrote: En nu hou ik er echt mee op, ik aanvaard jouw welgemeende en royale excuses, zand erover.
Wikipedia wrote: Zand erover: Iets vergeven en vergeten.
Henk de Witt Sat Nov 04, 2006 22:58 wrote: Straks reageert Lambert-Jan Koops ook nog als ik zeg dat hij het begrip tunnelvisie een nieuwe dimensie heeft gegeven, doordat met die visie nu ook verdachten kunnen worden opgepakt van misdrijven die nooit hebben plaatsgevonden.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Nov 05, 2006 12:40

Edwin Twiest wrote: ZIE JE WEL!!! Ik wist wel dat Henk gelijk had over je Wieger!!! Totaal niet te vertrouwen die gast.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Kunnen we de 19e nog even leuk over debatteren [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ==> oh ja, moet ik GW nog wel even laten weten denk ik...... stuur hem morgen wel een mailtje........
Mooi dat je er ook bent de 19e! Hoewel Henks uiteenzettingen bijzonder leerzaam zijn voor ons, stel ik toch voor dat we ons daar niet al te lang mee gaan bezighouden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Nov 06, 2006 12:58

GuidoB wrote:De bondsraad heeft vandaag een voorstel aangenomen om voor het NK junioren en aspiranten voortaan de plusjes te laten tellen, zoals ook in het NK algemeen het geval is. Het NK vrouwen is daarmee de laatste NK-finale met een rondtoernooi waar zonder de puntenoverwinning wordt gespeeld. Het ware dammen dus. Heel goed Henk, dat je gaat kijken. Geniet ervan en doe ze de groeten van me. Ik moet zelf helaas voetballen, anders was ik zeker even gaan kijken!
Ja, ik ben bij het enige NK geweest waar nog het ware dammen wordt gespeeld. Niks geen puntenoverwinning, zelfs geen plusje. Het was erg gezellig en op de damborden viel ook het nodige te genieten. Alleen die eindspelen... Vier van de vijf partijen eindigden in remise, hoewel er soms van groot voordeel sprake was. Na ruim zeven uur spelen ontsnapte ook de partij Alink-Doumesh niet aan het remiselot. Ik ben nu omgeturnd. Dit is niet het ware dammen. Ik zou de dames willen toeroepen: ‘Maak je sterk voor de puntenoverwinning!’
Jan Pieter wrote:Even googelen leert mij dat het voedsel van deze 'Watervogel met oranje poten, zwemvliezen, brede platte snavel en paarsblauwe spiegel" bestaat uit "Insekten, larven, wormen, jonge kikkers, padden en visjes, gras, waterplanten, zaden, zoals graankorrels, bessen en eikels." Niet erg vegetarisch dus, waarna ik concludeer dat de rest van het verhaal ook wel niet zal kloppen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Ik had een inderdaad een klein beetje gelogen. Eenden zijn niet strikt vegetarisch. Ik heb jonge eendjes vaak een insect uit de lucht zien happen. Maar zij moeten er van groeien. Een volwassen eend heb ik nooit achter kikkers of vissen aan zien jagen. Misschien moet Google mij als eendendeskundige raadplegen.
Maar de rest van mijn verhaal was ongelogen. Die tanks waren niet eens zo duur. Via een achterneef van Borat heb ik ze voor een zacht prijsje in Kazachstan op de kop kunnen tikken. Het zijn wel roestbakken.
Koops wrote:
Henk de Witt Wed Oct 25, 2006 16:59 wrote: En nu hou ik er echt mee op, ik aanvaard jouw welgemeende en royale excuses, zand erover.
Wikipedia wrote: Zand erover: Iets vergeven en vergeten.
Henk de Witt Sat Nov 04, 2006 22:58 wrote: Straks reageert Lambert-Jan Koops ook nog als ik zeg dat hij het begrip tunnelvisie een nieuwe dimensie heeft gegeven, doordat met die visie nu ook verdachten kunnen worden opgepakt van misdrijven die nooit hebben plaatsgevonden.
Je hebt gelijk, er was al zand over gestrooid. Ik was een beetje ondeugend.
Wieger Wesselink wrote:
Edwin Twiest wrote: ZIE JE WEL!!! Ik wist wel dat Henk gelijk had over je Wieger!!! Totaal niet te vertrouwen die gast.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Kunnen we de 19e nog even leuk over debatteren [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] ==> oh ja, moet ik GW nog wel even laten weten denk ik...... stuur hem morgen wel een mailtje........
Mooi dat je er ook bent de 19e! Hoewel Henks uiteenzettingen bijzonder leerzaam zijn voor ons, stel ik toch voor dat we ons daar niet al te lang mee gaan bezighouden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Bovenstaande uitwisseling van boodschappen klinkt sinister. Komt de anti-plusjesclub bijeen om de damsport definitief ten grave te dragen?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 06, 2006 14:20

Henk de Witt wrote: (...) Ik ben nu omgeturnd. Dit is niet het ware dammen. Ik zou de dames willen toeroepen: ‘Maak je sterk voor de puntenoverwinning!’ (...)
Henk, volg dan gewoon weer je bekende stappenplan:

1. Falsificeer een 'brief van tien NK-damesfinalisten'.
2. Maak je niet druk om een niet-bestaand existentiebewijs.
3. Span een kompaan voor je karretje.
4. Een leugentje hier...
5. ... een beledigingetje daar...
6. ... en in 2007 spelen de vrouwen met de Delftse Telling!

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Mon Nov 06, 2006 21:23

Eric van Dusseldorp wrote:
Henk de Witt wrote: (...) Ik ben nu omgeturnd. Dit is niet het ware dammen. Ik zou de dames willen toeroepen: ‘Maak je sterk voor de puntenoverwinning!’ (...)

4. Een leugentje hier...
Gaat dat zo makkelijk?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 06, 2006 21:27

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:

4. Een leugentje hier...
Gaat dat zo makkelijk?
Je hebt gelijk, Henk, zo makkelijk gaat dat niet.

Waarom denk je dat ik in de bondsraad zit?

Post Reply