Ik heb maar twee ooggetuigen gesproken: JP Drost en Aleksej Tsjizjov.Eric Sanders wrote:Op zich zou dat niet een oneerlijke uitslag zijn, maar de rest van het deelnemersveld wordt weer benadeeld als er in 1 partij opeens 3 punten worden vergeven.Hanco Elenbaas wrote:Wat betreft Getmanski - Samb zou ik de uitslag zelf het liefst willen bepalen op 1 - 2.
Er lijkt gewoon geen voor alle partijen eerlijke oplossing.
Klopt het trouwens dat Samb een foutzet deed voor Jahu de boel in het honderd stuurde?
Overigens kwam Jahu na de prijsuitreiking zijn verontschuldigingen bij Samb aanbieden. Die werden geaccepteerd gepaard gaande met nog steeds hevige verontwaardiging.
Als ik het goed begrepen heb was in eerste instantie verantwoordelijk voor de partij Getmanski - Samb de hulparbiter Faal. Die was nergens te bekennen tijdens de tijdnoodfase tussen Samb en Getmanski. Pas nadat de hoofdarbiter Getmanski had verplicht te noteren en zijn vlag was gevallen zijn allerlei mensen met de handen aan de schijven gekomen. Volgens Aleksej was niet alleen 16 op 26 terecht gekomen, maar ook 37 op 42.