Mark Hees wrote:Hanco Elenbaas wrote:
Je zult zien dat Fokkink volgend jaar gewoon weer hoofdarbiter is in de Bijlmer en dat (bijna) iedereen hem -uit berekening- dan weer als vanouds naar de mond praat binnen speeltuinvereniging FMJD.
Maar dan mis ik iets. Het Bijlmertoernooi is toch geen officieel FMJD toernooi a la het Wereldkampioenschap? Wat heeft Fokkink dan te zeggen over wie er arbiter is? Achfaaq Mohamedjoesoef moet toch zelf kunnen bepalen wie er arbiter wordt (lees Wiebo / J.P. Drost)....
In 2000 was ik als secretaris van Gandhi zijdelings betrokken bij het Bijlmertoernooi. Ergens tijdens het toernooi wou Fokkink me wat vertellen. Eerst sprak hij schande van al die sterke spelers uit Amsterdam die niet bereid waren voor niets mee te doen aan het kampioenschap van Noord-Holland.
En enkele minuten later ontstak hij in grote woede omdat hij zijn arbitersloon nog niet had gekregen.
"Als ik nu niet ogenblikkelijk mijn 600 gulden krijg, dan schrap ik het Bijlmertoernooi van de internationale kalender en zorg ik ervoor dat geen enkele internationaal arbiter jullie toernooi ooit nog zal willen leiden!!"
Binnen een uur overhandigde Achfaaq de centjes aan Fokkink.
JP Drost arbiter vind ik geen goede keus. Wiebo Drost moet het worden. Maar Wiebo is nog geen internationaal arbiter, terwijl Wiebo in 2003 wel in de examencommissie zat (met Fokkink) die bepaalde wie er zouden slagen als internationaal arbiter.....