DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie
- Marcel Kosters
Re: Bestuursbeleid 2017 - 2020
De tweede jeugd clubavond bij de Haarlemse Damclub na de Kerstvakantie:
woensdag 28 november schooldam kampioenschap van Haarlem
maandag 3 december - avond 1 - 16 kinderen
maandag 10 december avond 2 - 20 kinderen
maandag 17 december avond 3 - 22 kinderen
maandag 7 januari - avond 4 - 22 kinderen
maandag 14 januari - avond 5 - 24 kinderen
maandag 21 januari - avond 6
maandag 28 januari - avond 7
maandag 4 februari - avond 8
vrijdag 8 februari - vriendschappelijke wedstrijd tussen de (beginnende en gevorderde) jeugd van Damclub IJmuiden en de Haarlemse Damclub
maandag 11 februari avond 9
maandag 18 februari avond 10
woensdag 28 november schooldam kampioenschap van Haarlem
maandag 3 december - avond 1 - 16 kinderen
maandag 10 december avond 2 - 20 kinderen
maandag 17 december avond 3 - 22 kinderen
maandag 7 januari - avond 4 - 22 kinderen
maandag 14 januari - avond 5 - 24 kinderen
maandag 21 januari - avond 6
maandag 28 januari - avond 7
maandag 4 februari - avond 8
vrijdag 8 februari - vriendschappelijke wedstrijd tussen de (beginnende en gevorderde) jeugd van Damclub IJmuiden en de Haarlemse Damclub
maandag 11 februari avond 9
maandag 18 februari avond 10
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Op Curaçao doet Federashon Dam Korsou ofwel de dambond van Curaçao mee met 1.000 DamZ! DamSets. Een sterke zet die de damsport op Curaçao nog meer zichtbaar maakt. En houdt.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Dat zijn nog eens aantallen die het vermelden waard zijn.
Mooi gedaan Marcel!
Wat betref topic-naam:
Ik vind het persoonlijk nog steeds onjuist en verwarrend dat je onder deze topic-naam de voortgang van de damsets bijhoudt, zoals Dieter ook helder heeft verwoord.
Maar overigens ben jij niet degene die dit topic heef geopend. Frans kan met een druk op de knop de naam van dit topic veranderen in b.v. “DamZ-damsets als bestuursbeleid”
Als jij een betere naam in gedachten hebt moet je dat maar melden.
Frans, kun en wil je ons helpen?
Mooi gedaan Marcel!
Wat betref topic-naam:
Ik vind het persoonlijk nog steeds onjuist en verwarrend dat je onder deze topic-naam de voortgang van de damsets bijhoudt, zoals Dieter ook helder heeft verwoord.
Maar overigens ben jij niet degene die dit topic heef geopend. Frans kan met een druk op de knop de naam van dit topic veranderen in b.v. “DamZ-damsets als bestuursbeleid”
Als jij een betere naam in gedachten hebt moet je dat maar melden.
Frans, kun en wil je ons helpen?
- Marcel Kosters
Het hernoemen van de draad hoeft van mij niet maar zou natuurlijk kunnen. In dat geval heeft de titel
mijn voorkeur.
mijn voorkeur.
- Marcel Kosters
Ondertussen heeft Eddy Janssen DamZ! mascotte Pinky terug gevonden in de Edinburgh Zoo. Perfecte DamZ! promo footage.
Vader van jeugd damster Ayami (8) Hiroshi: ,,A ha! now I understand! Slag! Slag!"
Moeder van jeugd dammers Justin (11) en Jasmine (8) Nancy: ,,That’s how the kids were when they won schooldammen ."
Vader van jeugd damster Ayami (8) Hiroshi: ,,A ha! now I understand! Slag! Slag!"
Moeder van jeugd dammers Justin (11) en Jasmine (8) Nancy: ,,That’s how the kids were when they won schooldammen ."
Last edited by Marcel Kosters on Wed Jan 16, 2019 12:40, edited 1 time in total.
-
Frans kun jij dat regelen? Veel dammers, niet alleen Dieter en ik, zouden daar blij mee zijn.Marcel Kosters wrote: ↑Tue Jan 15, 2019 11:59Het hernoemen van de draad hoeft van mij niet maar zou natuurlijk kunnen. In dat geval heeft de titel
mijn voorkeur.
Daarna kun je onmiddellijk een nieuw topic bestuursbeleid starten.
- Marcel Kosters
In Zuid-Holland doet OBS 'De Regenboog' in Noordwijkerhout mee met 40 DamZ! DamSets.
-
Marcel kun je alsjeblieft de eer aan jezelf houden door een nieuw topic te beginnen.Marcel Kosters wrote: ↑Thu Jan 17, 2019 09:58In Zuid-Holland doet OBS 'De Regenboog' in Noordwijkerhout mee met 40 DamZ! DamSets.
Of Frans kun je alsjeblieft dit topic hernoemen.
Ik vind het compleet ongepast als onder het topic bestuursbeleid elke 40 verkochte dambordjes worden gepost.
- Marcel Kosters
Zo'n beetje alle beleid is gericht op 'meer leden'. Weinig beleid komt tot uitvoering. Als beleid in uitvoering is, is aardig om de voortgang te blijven zien. Iedere nieuwe school of club met 20 of 40 DamZ! DamSets is op ons Calimero bondje zeer relevant nieuws. Dat betekent minimaal 40-80 kinderen op school aan het dammen. Zeg maar 2 tot 4 keer de grootte van een 'forse' damclub. We hebben nu al zo'n 60 van dat soort 'hotspots' in Nederland.Jaap van Galen wrote: ↑Sat Jan 19, 2019 00:32(...)
Ik vind het compleet ongepast als onder het topic bestuursbeleid elke 40 verkochte dambordjes worden gepost.
Bovendien is bij de laatste update aardig om te bedenken, dat Noordwijkerhout een compleet witte vlek op de damkaart van Nederland is....!
Tot vorig jaar zou het zelfs een aparte draad hebben gekregen als 1 school of zelfs 1 club 40 damborden en 40 doosjes met schijven voor ca 2.000 euro zou hebben aangeschaft. Nu doen scholen dit bij bosjes. Over het geld gaat het niet meer, maar over het aantal scholen en kinderen des te meer.
Oh ja, in Eindhoven, Noord-Brabant doet Bert Zwart ook mee met de DamZ! DamSet.
En een leuke anecdote van vanavond: ik deed bij de Albert Heijn boodschappen en werd aangesproken door een jongen. "Heeft u niet damles gegeven op mijn school? Ik: ,,Als jij op de Cirkel zit klopt dat." De jongen stelt me voor aan zijn vader. Tycho (groep acht) blijkt te hebben meegedaan aan het schooldam kampioenschap in november 2018 (120 deelnemers, doel november 2019 240 deelnemers). Vader: "Erg leuk dat Tycho een dambord van jullie heeft meegekregen. Hij speelt er thuis fanatiek mee en heeft op het internet met slagzetjes geoefend." Ik: zeg Tycho, als jij in groep 8 zit, zit jij dan niet in de klas bij Emilia? Tycho: "Ja klopt, niemand in de klas durft meer tegen haar te spelen, ze vertelde me dat ze lid gaat worden van de damclub." Kortom, Tycho komt maandag ook een kijkje nemen.
Tip naar aanleiding hiervan: vanzelfsprekend stel je je als club open voor alle liefhebbers overal vandaan. Maar als je als club zelf actief scholen gaat benaderen, begin dan bij de dichtst bij je clublokaal liggende school. Kinderen wonen in de buurt van hun school en dus in de buurt van je club. En dus is de drempel om binnen te stappen (ook zonder vervoer door ouders) het laagste. In Haarlem is de school van Tycho (De Cirkel) waar ik 1 keer les heb gegeven de dichtst bijzijnde school.
Wat kan bestuursbeleid toch praktisch en leuk zijn .
- Marcel Kosters
Ondertussen in Jakarta, Indonesië.
-
I will rest my case MarcelMarcel Kosters wrote: ↑Sat Jan 19, 2019 23:01Zo'n beetje alle beleid is gericht op 'meer leden'. Weinig beleid komt tot uitvoering. Als beleid in uitvoering is, is aardig om de voortgang te blijven zien. Iedere nieuwe school of club met 20 of 40 DamZ! DamSets is op ons Calimero bondje zeer relevant nieuws. Dat betekent minimaal 40-80 kinderen op school aan het dammen. Zeg maar 2 tot 4 keer de grootte van een 'forse' damclub. We hebben nu al zo'n 60 van dat soort 'hotspots' in Nederland.Jaap van Galen wrote: ↑Sat Jan 19, 2019 00:32(...)
Bovendien is bij de laatste update aardig om te bedenken, dat Noordwijkerhout een compleet witte vlek op de damkaart van Nederland is....!
Tot vorig jaar zou het zelfs een aparte draad hebben gekregen als 1 school of zelfs 1 club 40 damborden en 40 doosjes met schijven voor ca 2.000 euro zou hebben aangeschaft. Nu doen scholen dit bij bosjes. Over het geld gaat het niet meer, maar over het aantal scholen en kinderen des te meer.
Oh ja, in Eindhoven, Noord-Brabant doet Bert Zwart ook mee met de DamZ! DamSet.
En een leuke anecdote van vanavond: ik deed bij de Albert Heijn boodschappen en werd aangesproken door een jongen. "Heeft u niet damles gegeven op mijn school? Ik: ,,Als jij op de Cirkel zit klopt dat." De jongen stelt me voor aan zijn vader. Tycho (groep acht) blijkt te hebben meegedaan aan het schooldam kampioenschap in november 2018 (120 deelnemers, doel november 2019 240 deelnemers). Vader: "Erg leuk dat Tycho een dambord van jullie heeft meegekregen. Hij speelt er thuis fanatiek mee en heeft op het internet met slagzetjes geoefend." Ik: zeg Tycho, als jij in groep 8 zit, zit jij dan niet in de klas bij Emilia? Tycho: "Ja klopt, niemand in de klas durft meer tegen haar te spelen, ze vertelde me dat ze lid gaat worden van de damclub." Kortom, Tycho komt maandag ook een kijkje nemen.
Tip naar aanleiding hiervan: vanzelfsprekend stel je je als club open voor alle liefhebbers overal vandaan. Maar als je als club zelf actief scholen gaat benaderen, begin dan bij de dichtst bij je clublokaal liggende school. Kinderen wonen in de buurt van hun school en dus in de buurt van je club. En dus is de drempel om binnen te stappen (ook zonder vervoer door ouders) het laagste. In Haarlem is de school van Tycho (De Cirkel) waar ik 1 keer les heb gegeven de dichtst bijzijnde school.
Wat kan bestuursbeleid toch praktisch en leuk zijn .
Succes op dit onderwerp!
-
Ik kom toch nog terug op de naamgeving van dit topic.
Je bent wel erg eigenzinnig en eigenwijs Marcel.
Je neemt ongegeneerd zo maar iemand anders onderwerp over, en dekt daarmee helemaal niet het onderwerp. Jouw verdediging van ach wat kan met DamZ bestuursbeleid toch eenvoudig zijn is natuurlijk flauwekul. Mensen verwachten gegeven het onderwerpen te lezen over b.v. bondsraadbeslissingen maar krijgen slechts dambordjes-voortgang te zien.
Mensen spreken je er op aan. Maar dat scheelt je allemaal niets.
Noodgedwongen ben ik nu een ander onderwerp gestart.
Neemt niet weg dat "jouw" onderwerp een sta in de weg is. Zodra mensen het woord bestuursbeleid zien klikken ze dat weg omdat ze denken daar is Marcel weer. Ik merk het aan mijn nieuw gestarte onderwerp dat veel minder dan andere door mij gestarte onderwerpen is gelezen.
Nogmaals mijn verzoek. Start een nieuw onderwerp (zonder het woord bestuursbeleid) en verlaat dit onderwerp.
Dit is te verwarrend en staat discussies in de weg, omdat mensen door jou ze gaan negeren.
Je neemt ongegeneerd zo maar iemand anders onderwerp over, en dekt daarmee helemaal niet het onderwerp. Jouw verdediging van ach wat kan met DamZ bestuursbeleid toch eenvoudig zijn is natuurlijk flauwekul. Mensen verwachten gegeven het onderwerpen te lezen over b.v. bondsraadbeslissingen maar krijgen slechts dambordjes-voortgang te zien.
Neemt niet weg dat "jouw" onderwerp een sta in de weg is. Zodra mensen het woord bestuursbeleid zien klikken ze dat weg omdat ze denken daar is Marcel weer. Ik merk het aan mijn nieuw gestarte onderwerp dat veel minder dan andere door mij gestarte onderwerpen is gelezen.
Nogmaals mijn verzoek. Start een nieuw onderwerp (zonder het woord bestuursbeleid) en verlaat dit onderwerp.
Dit is te verwarrend en staat discussies in de weg, omdat mensen door jou ze gaan negeren.
Helemaal mee eens. Die man met die rode stropdas mag van dit forum verdwijnen. En zijn dambordjes ook. Een lintje bij de KNDB ophalen en moven.Jaap van Galen wrote: ↑Thu Jan 24, 2019 18:20Ik kom toch nog terug op de naamgeving van dit topic.
-
Zal ik het dan maar van Marcel overnemen?
Weer gingen er deze week een heleboel dambordjes "het land in".
Dat hadden we al heel lang niet meer gezien, dat een club gevraagd werd om damborden te leveren voor plaatselijke 'events.
In de plaatselijke speelgoedwinkel hoef je al lang niet meer te vragen om een dambord.
Als iemand een beter promo idee heeft dan DamZ! mag-ie dat hier natuurlijk gerust posten. Andere regels, andere puntentelling, waarom niet?
Als iemand gelooft dat dát de toekomst van het damspel positief zal wijzigen, laat horen.
Ik zelf geloof in 'exposure'. Want over korte tijd -met uitsterven huidige generatie- kent niemand het damspel nog.
En dit DamZ! project is onmiskenbaar een van de meest geslaagde dampromotie projecten van de laatste jaren.
Het staat de naamgever van dit topic helemaal vrij om -zoals al eerder gesuggereerd- een andere naam aan dit topic te geven.
Weer gingen er deze week een heleboel dambordjes "het land in".
Dat hadden we al heel lang niet meer gezien, dat een club gevraagd werd om damborden te leveren voor plaatselijke 'events.
In de plaatselijke speelgoedwinkel hoef je al lang niet meer te vragen om een dambord.
Als iemand een beter promo idee heeft dan DamZ! mag-ie dat hier natuurlijk gerust posten. Andere regels, andere puntentelling, waarom niet?
Als iemand gelooft dat dát de toekomst van het damspel positief zal wijzigen, laat horen.
Ik zelf geloof in 'exposure'. Want over korte tijd -met uitsterven huidige generatie- kent niemand het damspel nog.
En dit DamZ! project is onmiskenbaar een van de meest geslaagde dampromotie projecten van de laatste jaren.
Het staat de naamgever van dit topic helemaal vrij om -zoals al eerder gesuggereerd- een andere naam aan dit topic te geven.
-
- Real name: Frans de Jonge
Beste damvrienden, het is goed om dit topic gewoon te gebruiken voor Bestuursbeleid en voor DamZ een apart topic aan te maken. Dat is het meest simpel.Paul van de Veen wrote: ↑Fri Jan 25, 2019 01:50
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....