Bondsraad
Re: Bondsraad
Hallo Fred
Kun je wat preciezer zijn in jouw vraag. Over welke WK tweekampen heb je het? Over welke betalingen? Met zulke vage vragen kan ik niets. Alleen als je concrete vragen hebt kan ik er op ingaan.
Kun je wat preciezer zijn in jouw vraag. Over welke WK tweekampen heb je het? Over welke betalingen? Met zulke vage vragen kan ik niets. Alleen als je concrete vragen hebt kan ik er op ingaan.
-
In het kader van die transparantie....Sterc wrote:Dan nog even op verzoek een reactie van mijn zijde
In het verslag van de bondsraadvergadering van 5 maart staat onder het kopje bestuursactiviteiten vanaf november 2015 dat er een werkgroep bezig is geweest met de voorbereiding van de tweekamp Groenendijk - Georgiev. Over de uitkomst van het bestuursoverleg voor de vergadering heeft mijn geheugen me blijkbaar in de steek gelaten. We wisten inderdaad nog niet precies wanneer het bericht op de website van de FMJD geplaatst zou worden en hebben daarom de bondsraad niet ingelicht. Wel heeft de secretaris achteraf geconcludeerd dat we zonder probleem hadden kunnen melden. Er is overigens ook een berichtje op de website van de KNDB geweest (op 6 maart als ik het wel heb). Excuses voor de verwarring.
In jouw e-mail archief heb je ongetwijfeld het verslag van die bestuursvergadering op 5 maart.
Kun je desbetreffende passages over het bespreken van dat onverwachte nieuws, het terugtrekken van Georgiev (de eerste keer dat je hier van hoorde) ook publiceren?
Want ongetwijfeld is hierin vastgelegd dat jullie de bondsraad nog niet zouden informeren.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
Ok Ben, ik snap dat je niet alles kunt bijhouden. Ik heb de vragen al diverse keren geformuleerd. Misschien even wat bijlezen? Ik heb al erg veel vragen geformuleerd, dat is het bestuur echt niet ontgaan. Mijn laatste vraag zal ik herhalen. Je hebt het over 1700 euro als een stukje vergoeding kosten en gederfde inkomsten bij de website WK. Dat blijkt van extern geld. Daar zie jij geen principieel bezwaar in. Mijn eenvoudige vraag was: "Komt het vaker voor dat bestuursleden bij evenementen kosten of gederfde inkomsten vergoed hebben gekregen door extern geld rondom de organisatie van een damevenement". Puur voor het visuele plaatje, bijvoorbeeld is het vaker voorgekomen dat de websites bij eerdere evenementen een vergoeding hebben opgeleverd of was dit bij het WK16 een eenmalig iets?
Hallo Piet
Helaas heb ik in mijn archief geen verslag van de bestuursveragdering voorafgaand aan het bondsoverleg kunnen vinden. Zal het eens verder navragen bij mede ex-bestuursleden.
Helaas heb ik in mijn archief geen verslag van de bestuursveragdering voorafgaand aan het bondsoverleg kunnen vinden. Zal het eens verder navragen bij mede ex-bestuursleden.
hallo Fred
Volgens mijn informatie was dit de enige keer dat Geb Kos, voor de vele activiteiten die hij ten behoeve van de WK tweekamp heeft verricht, een vergoeding heeft gehad. Bij het NK 2016 heeft hij samen met Michel Stempher de website en de techniek verzorgd. Op dagen dat Geb niet beschikbaar was, heeft Michel de ICT gedaan. De organisatie van het NK heeft alleen reiskosten vergoed. Van andere NK's of andere wedstrijden weet ik het niet.
Volgens mijn informatie was dit de enige keer dat Geb Kos, voor de vele activiteiten die hij ten behoeve van de WK tweekamp heeft verricht, een vergoeding heeft gehad. Bij het NK 2016 heeft hij samen met Michel Stempher de website en de techniek verzorgd. Op dagen dat Geb niet beschikbaar was, heeft Michel de ICT gedaan. De organisatie van het NK heeft alleen reiskosten vergoed. Van andere NK's of andere wedstrijden weet ik het niet.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Piet als je echt iets bloot wil leggen moet je Ben vragen naar het openbaar maken van alle mails die gestuurd zijn binnen het organisatie comité (Waar Ben onder andere met FMJD voorzitter Harry Otten en Arjan de Vries in zat) van het WK tussen 1 februari en 5 maartPiet Bouma wrote:In het kader van die transparantie....Sterc wrote:Dan nog even op verzoek een reactie van mijn zijde
In het verslag van de bondsraadvergadering van 5 maart staat onder het kopje bestuursactiviteiten vanaf november 2015 dat er een werkgroep bezig is geweest met de voorbereiding van de tweekamp Groenendijk - Georgiev. Over de uitkomst van het bestuursoverleg voor de vergadering heeft mijn geheugen me blijkbaar in de steek gelaten. We wisten inderdaad nog niet precies wanneer het bericht op de website van de FMJD geplaatst zou worden en hebben daarom de bondsraad niet ingelicht. Wel heeft de secretaris achteraf geconcludeerd dat we zonder probleem hadden kunnen melden. Er is overigens ook een berichtje op de website van de KNDB geweest (op 6 maart als ik het wel heb). Excuses voor de verwarring.
In jouw e-mail archief heb je ongetwijfeld het verslag van die bestuursvergadering op 5 maart.
Kun je desbetreffende passages over het bespreken van dat onverwachte nieuws, het terugtrekken van Georgiev (de eerste keer dat je hier van hoorde) ook publiceren?
Want ongetwijfeld is hierin vastgelegd dat jullie de bondsraad nog niet zouden informeren.
je gaat mij toch niet vertellen dat je gelooft dat er rond eind februari nog gewoon binnen dat organisatie comité werd gesproken over de match Georgiev-Groenendijk.
Daarnaast is het verhaal al 10 keer veranderd eerst werd nog glashard ontkent door allerlei mensen dat Georgiev zich begin februari had afgemeld. Elke keer wanneer ik een stukje bewijs vond werd het verhaal veranderd zodat het weer logisch klinkt.
Beste mannen, bijzonder nieuws gisteren over Georgiev. Wie van jullie heeft goede informatie hierover en is vandaag even te bellen? Groeten Maarten
Dit is de email die ik 6 maart 2016 van Maarten Kolsloot, de voorzitter van het organisatiecomité, ontving.
Nog meer mails nodig Thijs?
Dit is de email die ik 6 maart 2016 van Maarten Kolsloot, de voorzitter van het organisatiecomité, ontving.
-
Sterc wrote:Beste mannen, bijzonder nieuws gisteren over Georgiev. Wie van jullie heeft goede informatie hierover en is vandaag even te bellen? Groeten Maarten
Ja graag, kun jij mij de mail geven die Georgiev naar het organisatie comité heeft gestuurd met uitleg.
Want de voorzitter Hans Vermeulen nam mij in de vergadering apart en zei toen tegen mij iets in de strekking van: "Ik weet meer dan jij ik heb ook een mail van de organisatie comité gezien van Georgiev. Ik weet meer maar daar heb jij helemaal niks mee te maken"
Verder zegt dit bovenstaande "mailtje" niks. Wil jij werkelijk beweren dat de FMJD voorzitter niet al begin februari op de hoogte was?
-
Ok. Jammer.Sterc wrote:Hallo Piet
Het maakt het allemaal wat minder geloofwaardig.
Want ik geloof er geen barst van dat je niet eerder van het terugtrekken van Georgiev wist.
En ik vind dat allemaal nog steeds verklaarbaar.
Bijv. FMJD, die in het belang van Georgiev vraagt hier terughoudend mee om te gaan. Of zelfs de KNDB-organisatie, die adviseert om de officiële berichtgeving van FMJD af te wachten.
Maar er is geen enkele reden (of wel?) om hier achteraf niet transparant mee om te gaan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Om maar op beide tegelijk te antwoorden
1 Thijs: Ik heb nooit beweerd dat de voorzittervan de FMJD niet op de hoogte was. Hij heeft het mij alleen niet verteld, als hij al op de hoogte was
2 Piet: Waarom is het zo moeilijk te geloven dat ik niet op de hoogte was? Op welke gronden zeg jij dat je er geen barst van geloofd?
3 Op 20 februari 2016 is nog een brief naar de burgemeester van de gemeente Hilversum gestuurd met de vraag om medewerking voor een match Groenendijk-Georgiev. Als we allemaal al wisten dat Georgiev zich teruggetrokken had, was dat toch een uiterst merkwaardige brief geweest.
1 Thijs: Ik heb nooit beweerd dat de voorzittervan de FMJD niet op de hoogte was. Hij heeft het mij alleen niet verteld, als hij al op de hoogte was
2 Piet: Waarom is het zo moeilijk te geloven dat ik niet op de hoogte was? Op welke gronden zeg jij dat je er geen barst van geloofd?
3 Op 20 februari 2016 is nog een brief naar de burgemeester van de gemeente Hilversum gestuurd met de vraag om medewerking voor een match Groenendijk-Georgiev. Als we allemaal al wisten dat Georgiev zich teruggetrokken had, was dat toch een uiterst merkwaardige brief geweest.
-
Dank je voor de antwoorden Ben. En mijn excuses aan Geb dat ik zijn goede naam gebruikt heb in mijn speurtocht. Hulde voor zijn werk. De speurtocht naar hoe de boekhouding werkt, hoe het kan dat er tekorten zijn terwijl niemand onredelijke bedragen krijgt, het blijft boeiend. En ik blijf mijn vraagtekens houden bij bepaalde structuurzaken en communicatie problemen.
-
Ik vroeg nog om de afmeld mail van Georgiev naar het comité. Volgens de Ex-voorzitter stond daar namelijk wel het een en ander interessant in.Sterc wrote:Om maar op beide tegelijk te antwoorden
Even voor de duidelijkheid. Je beweerd dus ook dat het organisatie comité tussen begin februari en maart geen contact heeft gehad met Georgiev?
-
Omdat, zodra er tot de kern gekomen wordt - bestuursverslagen - er afhoudend wordt gereageerd.Sterc wrote: 2 Piet: Waarom is het zo moeilijk te geloven dat ik niet op de hoogte was? Op welke gronden zeg jij dat je er geen barst van geloofd?.
"Ik heb ze niet" "Kunnen we niet vrijgeven" etc.
Terwijl ik me niet kan voorstellen, dat als Rob Clerc eerder hoort dat Georgiev zich terugtrekt (of denkt aan terugtrekken) dit niet vertrouwelijk met het bestuur communiceert, met het verzoek dit verder niet naar buiten te brengen.
Dat zou m.i. exact de juiste weg zijn van een bondscoach, die daarover informatie stuurt naar bestuur KNDB.
En dat vertrouwelijk houden is m.i. niets mis mee. Maar wees daarover achteraf a.u.b. transparant en ga je niet in bochten wringen.
Hallo Thijs,
Ik kan natuurlijk niet voor het hele organisatiecomité spreken, maar voor zover mij bekend is er geen contact met Georgiev geweest. Diegenen die jou daar meer over kunnen vertellen zijn Frank Teer en Rob Clerc die beide in China bij het IMSA toernooi waren. Rob Clerc heeft daar met Georgiev gesproken en dit later, in het vliegtuig naar Nederland, met Frank Teer gedeeld. Deze informatie heb ik na 6 maart van Frank Teer gekregen.
Ik kan natuurlijk niet voor het hele organisatiecomité spreken, maar voor zover mij bekend is er geen contact met Georgiev geweest. Diegenen die jou daar meer over kunnen vertellen zijn Frank Teer en Rob Clerc die beide in China bij het IMSA toernooi waren. Rob Clerc heeft daar met Georgiev gesproken en dit later, in het vliegtuig naar Nederland, met Frank Teer gedeeld. Deze informatie heb ik na 6 maart van Frank Teer gekregen.
-
Piet Bouma wrote:Omdat, zodra er tot de kern gekomen wordt - bestuursverslagen - er afhoudend wordt gereageerd.Sterc wrote: 2 Piet: Waarom is het zo moeilijk te geloven dat ik niet op de hoogte was? Op welke gronden zeg jij dat je er geen barst van geloofd?.
"Ik heb ze niet" "Kunnen we niet vrijgeven" etc.
Terwijl ik me niet kan voorstellen, dat als Rob Clerc eerder hoort dat Georgiev zich terugtrekt (of denkt aan terugtrekken) dit niet vertrouwelijk met het bestuur communiceert, met het verzoek dit verder niet naar buiten te brengen.
Dat zou m.i. exact de juiste weg zijn van een bondscoach, die daarover informatie stuurt naar bestuur KNDB.
En dat vertrouwelijk houden is m.i. niets mis mee. Maar wees daarover achteraf a.u.b. transparant en ga je niet in bochten wringen.
Ik heb tal van mensen gesproken die het begin februari al wisten. Rob verteld zo iets toch meteen tegen Roel bijvoorbeeld. en de technisch directeur. Dit zijn geen vrijwilligers ofzo die af toe dammen deze mensen zijn elke dag met dammen bezig en de belangrijkste wedstrijden. De technische staf heeft dan ook zeker "informeel" dit laten weten aan mensen in bestuur.
er werd in die tijd toen ik er vragen over stelde ook heel vaag gereageerd. Ze wilden niet zeggen wanneer ze het voor het eerst iets van hoorde ze wilde alleen zeggen wanneer ze voor het eerst "officieel" iets van hoorde.
Ik heb de KNDB verzocht om de mail die Georgiev naar de FMJD heeft gestuurd met de afzegging op te vragen ook dit wilde zij niet doen. Ik heb gevraagt of ze de FMJD konden vragen of zij een verklaarbare reden konden geven. En in geval dit niet kon of de KNDB de FMJD wilde verzoeken een onderzoek te starten. Ook dit wilde het KNDB bestuur niet doen.
Elke keer wanneer er om cruciale informatie werd gevraagd werd deze niet geleverd. Ik zal de mail van Georgiev naar het organisatie Comité dus ook niet te zien krijgen.