Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Feb 19, 2006 02:24

Piet Bouma wrote: Temeer daar de arbiter voor de wedstrijd volgens het groene boekje, E. Davelaar was, bij mijn weten voorzitter van DVSB.
De arbiter was niet Evert Davelaar, maar Cor van Rooij, lid van ADG Amersfoort.

Een zeer spannende opening op bord 5 tussen DVSB en Hiltex 2.
Hadden Klaas en ik ten faveure van Het Noorden, VAD en Huizum tot het voor een van ons bittere einde moeten doorstrijden? Volgens mij: nee! Het Noorden had gewoon niet moeten verliezen van DVSB en VAD en Huizum verloren meer dan terecht van Hiltex 2. Daar, in die wedstrijden, hebben die teams de competitie verloren.

<center>
Klaas Bor - Hanco Elenbaas 1-1 (0:35-01:08)
DVSB - Hiltex 2, 18 februari 2006
<APPLET CODEBASE = "http://www.damweb.nl/" CODE = "webdam.Viewer.class" NAME = "webdam" ARCHIVE ="webdam/Viewer.jar" WIDTH = 360 HEIGHT = 240 HSPACE = 0 VSPACE = 0 ALIGN = middle><PARAM NAME="options" VALUE="bgcolor: b0c0a0; notation:right]322817222817122134290712403401074540212650452025383214204338101449430510332819243933182228171122443912173228172128172112312713183731263741320913464107114137111737311721[/damweb_position]

</center>
Braintag wrote: De immer luidruchtige Elenbaas is nog nooit zo stil geweest. Zal zich ongetwijfeld aan het bezatten zijn of zoekende naar mensen die in een vorig leven SS-er waren.
De door een speling van het lot tot invalide gedegradeerde SS-er wist in de met 15-5 verloren wedstrijd nog een puntje te bemachtigen tegen Erwin Heslinga. Lang leve de vogelgriep.
Last edited by Hanco Elenbaas on Sun Feb 19, 2006 03:11, edited 2 times in total.

angstgegner

Post by angstgegner » Sun Feb 19, 2006 03:06

Gefeliciteerd DVSB broeders.

Jullie zijn de terechte kampioenen.

18-02-2006 Het eerste heeft vandaag overtuigend met 11-9 gewonnen van Witte van Moort 2. WvM wilde graag revanche voor de verloren bekerwedstrijd en kwam erg sterk op terwijl wij Tjalling misten. Dit beloofde een spannende ontmoeting maar de wedstrijd werd relatief soepeltjes gewonnen. De overwinningen van Siep en Paul waren prima en ook de remise van Menno tegen de sterke Miksa was keurig! Door de mogelijk afgesproken 10-10 van DVSB tegen Hiltex 2 is DVSB kampioen geworden en mogen wij nacompetitie spelen. Meer details bij de KNDB. Bekijk de partijen.

Indien je de partijen naspeelt op de site van Het Noorden tegen Witte van Moort 2 dan moet ik concluderen dat bovenstaande tekst nogal overdreven is.

Cruciaal lijkt mij de partij van E.Hilberink tegen S.Buurke,ik moet me wel erg sterk vergissen indien daar niet de partij kado is gegeven.
En waarom Schippers tegen Staal in een goede positie remise geeft is mij ook een raadsel.
Ook de vrouwelijke Stegeman had toch meer uit haar stand kunnen halen.

Nee bovenstaande tekst is schromelijk overdreven,desalniettemin is Het Noorden wel terecht 2de geworden,maar ook niet meer dan dat.

Broeders van Dvsb nogmaals van harte gefeliciteerd ondanks de 10-10 die ruikt weliswaar,maar wie ruikt er niet in de damwereld.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Sun Feb 19, 2006 04:48

angstgegner wrote:Gefeliciteerd DVSB broeders.

Jullie zijn de terechte kampioenen.

18-02-2006 Het eerste heeft vandaag overtuigend met 11-9 gewonnen van Witte van Moort 2. WvM wilde graag revanche voor de verloren bekerwedstrijd en kwam erg sterk op terwijl wij Tjalling misten. Dit beloofde een spannende ontmoeting maar de wedstrijd werd relatief soepeltjes gewonnen. De overwinningen van Siep en Paul waren prima en ook de remise van Menno tegen de sterke Miksa was keurig! Door de mogelijk afgesproken 10-10 van DVSB tegen Hiltex 2 is DVSB kampioen geworden en mogen wij nacompetitie spelen. Meer details bij de KNDB. Bekijk de partijen.

Indien je de partijen naspeelt op de site van Het Noorden tegen Witte van Moort 2 dan moet ik concluderen dat bovenstaande tekst nogal overdreven is.

Cruciaal lijkt mij de partij van E.Hilberink tegen S.Buurke,ik moet me wel erg sterk vergissen indien daar niet de partij kado is gegeven.
En waarom Schippers tegen Staal in een goede positie remise geeft is mij ook een raadsel.
Ook de vrouwelijke Stegeman had toch meer uit haar stand kunnen halen.

Nee bovenstaande tekst is schromelijk overdreven,desalniettemin is Het Noorden wel terecht 2de geworden,maar ook niet meer dan dat.

Broeders van Dvsb nogmaals van harte gefeliciteerd ondanks de 10-10 die ruikt weliswaar,maar wie ruikt er niet in de damwereld.
Het klopt dat ik meer uit de stand kon halen, maar op een gegeven moment snapte ik de stand niet meer en ik kon niet anders doen dan remise aanbieden (vond ik zelf het beste op dat moment) het punt was dat ik een aantal zetten eerder een andere zet had kunnen doen, waardoor het nog een spannend eindspel werd, waarschijnlijk in voordeel van mij.
En ik vind ook dat als je overtuigend wint, dat de cijfers dan niet 11-9 moeten zijn, maar wel hoger. Het Noorden heeft geluk gehad, normaal gesproken verliest Eddie niet van Siep, ik had misschien kunnen winnen, Menno trapt in een 3 om3 waarna hij een schijf moet offeren, maar het geluk had dat al zijn schijven op de goeie plek stonden zodat het remise was, Erik Koops maakt een grote blunder, maar hij was ook al aan het klote met z'n tijd. Al met al had het dus ook wel 11-9 voor Witte van Moort kunnen zijn, of misschien wel meer. Dus echt overtuigend heeft Het Noorden niet gewonne, maar jah, ze zijn wel tweede, gefeliciteerd, en natuurlijk DVSB ook van harte, veel suc6 in de Ereklasse, en zolang jullie maar van Witte van Moort 1 verliezen, kom alles goed
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Urker

Post by Urker » Sun Feb 19, 2006 10:17

Ik lees zojuist, ik zeg ZOJUISSSSST, Piet Bouma afstand heeft gedaan van de regering. En hij komt mogelijkook niet terug op dit forum. Piet blijft daarmee overigens net zo nietszeggend als voorheen.Met de kritiek op DVSB-Hiltex is het doorgaans beschaafde masker afgevallen. Ik had al langer het vermoeden dat hij zich beter presenteerde dan dat hij inhoud had

Dieter

Post by Dieter » Sun Feb 19, 2006 11:35

Raes DC Maastricht gefeliciteerd met het kampioenschap in de hoofdklasse en promotie naar de ereklasse.
Maak er een mooi kampioensfeest van en tot volgend jaar in de eerste Limbo derby op het hoogste niveau.

Paul Wijninga

11e ronde

Post by Paul Wijninga » Sun Feb 19, 2006 13:12

Persoonlijk zou ik als DVSB speler niet zo mijn kampioenschap willen halen. Maar ik ben het met de meute eens: Het Noorden heeft het zelf vergooid in de onderlinge wedstrijd. Ik wens DVSB veel succes in de ereklasse en hoop dat wij jullie dit volgend jaar op een sportieve manier betaald zetten in de ereklasse!
Damkoningin wrote:Erik Koops maakt een grote blunder, maar hij was ook al aan het klote met z'n tijd.
Sorry hoor Irene. Ben het met je eens dat Menno en Siep veel mazzel hadden. Maar Erik werd gevouwen en vloog in een zetje in een hele slechte (zo niet verloren) stand.
Image

Erik speelde 39-34 en verloor (natuurlijk). Ook 40-34 verliest...dus wat hij nog wel had moeten doen....misschien weet jij het Irene?

Damkoningin

Re: 11e ronde

Post by Damkoningin » Sun Feb 19, 2006 13:24

Paul Wijninga wrote:Persoonlijk zou ik als DVSB speler niet zo mijn kampioenschap willen halen. Maar ik ben het met de meute eens: Het Noorden heeft het zelf vergooid in de onderlinge wedstrijd. Ik wens DVSB veel succes in de ereklasse en hoop dat wij jullie dit volgend jaar op een sportieve manier betaald zetten in de ereklasse!
Damkoningin wrote:Erik Koops maakt een grote blunder, maar hij was ook al aan het klote met z'n tijd.
Sorry hoor Irene. Ben het met je eens dat Menno en Siep veel mazzel hadden. Maar Erik werd gevouwen en vloog in een zetje in een hele slechte (zo niet verloren) stand.
Image

Erik speelde 39-34 en verloor (natuurlijk). Ook 40-34 verliest...dus wat hij nog wel had moeten doen....misschien weet jij het Irene?
\

Nee je hebt ook gelijk, er zijn maar 2 overtuigende overwinningen geweest, die van jou tegen Erik en die van Dik tegen Maarten, en voor de rest was er heel veel mazzel in het spel. Het blijkt dus ook nog dat Herman Hilberink had kunnen winnen van Roel, dat hebben ze gistermiddag later ook nog even bekeken.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

Paul Wijninga

Fragment

Post by Paul Wijninga » Sun Feb 19, 2006 13:29

Nog een aardig diagram uit dezelfde wedstrijd.
Image
Erik speelde 41-36. Maar ziet u (net als Edwin Twiest) hoe na 31-26 13-18 verliest?

Damkoningin

Post by Damkoningin » Sun Feb 19, 2006 13:50

Image

Ook nog een leuke variant in de partij van mij tegen Frederik Bos, Ik heb zwart en wit heeft als laatste zet 33-29 gespeeld, hopend dat ik 28-32 speel met een hele leuke combinatie erin. (Ik denk dat vooral Tjalling hem wel leuk vind, want er zit een kosmisch vervolg in hoe de schijven worden weggegeven).
Last edited by Damkoningin on Sun Feb 19, 2006 13:59, edited 1 time in total.

Damkoningin

Re: 11e ronde

Post by Damkoningin » Sun Feb 19, 2006 13:59

Paul Wijninga wrote: Erik speelde 39-34 en verloor (natuurlijk). Ook 40-34 verliest...dus wat hij nog wel had moeten doen....misschien weet jij het Irene?
Hij had beter aan z'n tijdverdeling moeten denken, dan was hij nooit in deze stand terecht gekomen. oftewel, ik heb nu geen zin om te kijken wat hij beter had kunnen doen

MenO

Post by MenO » Sun Feb 19, 2006 14:28

Irene, je voert aan dat je misschien had kunnen winnen van Frederik, als je hier of daar iets scherper had gespeeld.
Frederik had daarentegen wel 10 keer winstkansen kunnen krijgen door iets scherper te spelen en stond in de slotstand mogelijk zelfs gewonnen.
Dus klagen mag je allerminst over die remise.

En die 3 om 3 doorbraak van Miksa was gewoon een strategisch remise-offer op de lange termijn van mij [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

MenO

Post by MenO » Sun Feb 19, 2006 14:34

Nee zonder gekheid, het was natuurlijk uitermate treurig dat ik dat zetje over het hoofd zag met nog 27(!) minuten op de klok voor een zet of 15.
Maar curieus is het wel dat de stand daarna geen enkele winstkansen geeft voor Miksa, dwz bij het beste spel van zwart. Terwijl 'gewoon' doorspelen ipv de doorbraak te nemen misschien wél praktische winstkansen geeft.

Image

Zwart speelde 7-11??!
Dit uiteraard om te voorkomen dat wit met 31-27 gebruik kan gaan maken van het 'poortje' op 21.

Wat vindt men er van? Nemen of niet?

Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker » Sun Feb 19, 2006 15:06

Image

Een aardig fragmentje uit de partij S. Winkel - A. de Hoon van gisteren. Wit is in bedenkelijke avonturen verzeild geraakt. De zwartspeler aan zet had hier een winnend vervolg voor het grijpen, zoals door de computer werd aangegeven.

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Sun Feb 19, 2006 15:21

Tja.. Alle Kampioenen gefeliciteerd!!
De terugreis naar Hoogeveen was idd vrij lang, een uurtje
We hebben met z'n allen mooi wat gegeten en gedronken. Was natuurlijk wel vrij zuur dat je om uurtje of 5 hoort dat beide teams hadden gewonnen met 14-6.. en dat onderling resultaat dan de doorslag moet geven. Is dat al veel vaker gebeurd trouwens??

Het zelfde geld natuurlijk ook voor Zaanstreek, die kwamen 2 bp tekort.
Wij wachten af op de loting en zullen zien wie de handen mag dichtknijpen in de nacompetitie!!!

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Sun Feb 19, 2006 15:45

Uit de wedstrijd DES Lunteren - PWG 's-Gravenpolder die nergens meer om ging:

Image

Richard Cousijnsen speelde 42-37? waarna Henk Gunter won met een toch wel redelijk originele combinatie.

Uit dezelfde wedstrijd:

Image

Daniel Merkus speelde 3-8 waarna 27-22 18x27 31x22 volgde. Toen Daniel vervolgens met 2-7 kwam speelde ik 48-42! Er lijkt nu een combinatie in te zitten met 24-29 15-20 19-24 maar dan sla ik met 28x19 met schijfwinst. Dus Daniel vervolgde met 4-9 waarna ik nog meer gaten maakte met 36-31. Er zitten echter nog steeds geen combinaties in. Dus kwam 16-21 31-27 21-26 41-37. 12-18 is nu verhinderd en zwart gaat altijd een schijf verliezen daarom gaf Daniel maar 17-21 waarna ik later de partij won.

Ook uit deze wedstrijd:

Image

Herkent u de stand? Jammer genoeg was geen van beide spelers op de hoogte en dus speelde Jan van de Weteringh 39-34 waarna Sander Neutel 24-30 speelde met remise.

Post Reply