Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Tue Feb 14, 2006 15:45

Dus de hele discussie over een andere puntentelling is voorbarig geweest?
Lang niet alles is remise maar toch nog steeds wel bijna alles? Andreiko beweerde immers al dat iedereen met een beetje aanleg remise kan maken tegen de grootmeester. Woldouby is nog steeds remise indien Meijer met zijn hebberige vingertjes van de losse schijf was afgebleven

Ben Anonien
Posts: 42
Joined: Sat Jan 14, 2006 11:28

Post by Ben Anonien » Tue Feb 14, 2006 16:00

Urker wrote:Dus de hele discussie over een andere puntentelling is voorbarig geweest?
Lang niet alles is remise maar toch nog steeds wel bijna alles? Andreiko beweerde immers al dat iedereen met een beetje aanleg remise kan maken tegen de grootmeester. Woldouby is nog steeds remise indien Meijer met zijn hebberige vingertjes van de losse schijf was afgebleven
Gelukkig voor Ton Sijbrands staat Urker liever te wildplassen voor het politieburo in Groningen dan dat hij damt. Waar Ton Sijbrands twee rubrieken nodig heeft om ons te vertellen over de consequenties van het nieuwtje van G. Jansen, daar kan de geniale wildplasser ons in twee regels uitleggen dat het allemaal onzin is wat Sijbrands zijn lezers op de mouw probeert te spelden.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Tue Feb 14, 2006 16:29

Goed gezien Ben. Allemaal onzin waar die Sijbrands ons al jaren mee hindert. Iemand die zonder te spelen de ratinglijst beinvloedt. Een huiskamergeleerde. Een Woldouby winnen is trouwens niet uniek. De arme Kosior heeft dit ook al eens verloren tegen een anonieme wildplasser

Ben Anonien
Posts: 42
Joined: Sat Jan 14, 2006 11:28

Post by Ben Anonien » Tue Feb 14, 2006 16:45

Knap hoor, een wildplasser die Kosior verslaat in een Woldouby. Een dergelijk genie heeft natuurlijk het recht om een grote bek te hebben over Hein Meijer en Ton Sijbrands.

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Post by Edwin Twiest » Wed Feb 15, 2006 09:18

Urker wrote:Goed gezien Ben. Allemaal onzin waar die Sijbrands ons al jaren mee hindert.

DAN MOET JE DIE 'ONZIN' NIET LEZEN!!!
Mij hindert het in elk geval niet


Iemand die zonder te spelen de ratinglijst beinvloedt. Een huiskamergeleerde. Een Woldouby winnen is trouwens niet uniek. De arme Kosior heeft dit ook al eens verloren tegen een anonieme wildplasser

User avatar
FeikeBoomstra
Posts: 306
Joined: Mon Dec 19, 2005 16:48
Location: Emmen

Post by FeikeBoomstra » Sat Feb 18, 2006 19:31

DVSB, van harte gefeliciteerd.

Arjen
Posts: 611
Joined: Fri Apr 30, 2004 11:22

Post by Arjen » Sat Feb 18, 2006 20:04

RAES, idem [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 21:06

FeikeBoomstra wrote:DVSB, van harte gefeliciteerd.
Inderdaad.

DVSB gefeliciteerd met het kampioenschap en ook Hiltex 2 met het behoud van het hoofdklasserschap.

Het was in Leeuwarden (en ongetwijfeld ook bij Het Noorden) wat wrang om te constateren, dat om kwart voor vier de 10-10 eindstand in Soest al was bereikt. Een bloedeloze nul-nul, hoe is het mogelijk.

Hoe is dit pact van Soest ontstaan, Hanco en Eric?
Waren jullie het eens met deze nul-nul, of hebben de 'sponsorbelangen' de doorslag gegeven?

Tijn
Posts: 697
Joined: Sun Oct 26, 2003 21:50
Real name: Martijn van Gortel
Location: Sittard
Contact:

Post by Tijn » Sat Feb 18, 2006 21:42

Hijken DTC CEMA/De Vaste Zet 9-11

Kleine correctie: ik speelde niet simultaan [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Bordje negen werd bezet door Dieter.
Ook Ronald niet. Bordje 6 was Ewa Schalley-Minkina.

In de topscorerlijst heeft Ronald ook als enige 11 uit 12 [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Last edited by Tijn on Sat Feb 18, 2006 21:46, edited 1 time in total.

Tijn
Posts: 697
Joined: Sun Oct 26, 2003 21:50
Real name: Martijn van Gortel
Location: Sittard
Contact:

Post by Tijn » Sat Feb 18, 2006 21:43

Verder; kampioenen gefeliciteerd! Limburg is nu twee keer vertegenwoordigd op het hoogste niveau.

Wat moet Hoogeveen een lange thuisreis hebben..... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 21:48

Tijn wrote:Verder; kampioenen gefeliciteerd! Limburg is nu twee keer vertegenwoordigd op het hoogste niveau.

Wat moet Hoogeveen een lange thuisreis hebben..... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
In ieder geval is er door Hoogeveen met verve gestreden voor het kampioenschap..... [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Na de wedstrijd heeft Hoogeveen samen met de spelers van Huizum 1 en 2 (en sommigen van 3) van een lekker etentje genoten bij Chinees restaurant Sin Jah op de Schrans in Huizum.
Net als Huizum 1 verheugen ze zich nu op de nacompetitie. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 22:02

DVSB - Hiltex 2 0-0.

Art. 16.1 Spel- en wedstrijdreglement:

16.1 De spelers worden geacht bekend te zijn met de Regels voor het Damspel en met de voor
de betreffende wedstrijd geldende bepalingen, en zij dienen deze strikt na te leven.
Het is de spelers verboden gedurende het spel
a. geschreven of gedrukte aantekeningen te gebruiken;
b. gebruik te maken van de raad of de mening van anderen, gevraagd of ongevraagd;
c. de partij te analyseren;
c. de tegenstander en/of andere spelers, op welke wijze dan ook, af te leiden of te hinderen.

Het lijkt me dat in ieder geval drie clubs (Het Noorden, Huizum en VAD) en 30 spelers van desbetreffende clubs een mogelijkheid hebben om op grond van art. 16.1.b en 16.1.2ec een protest in te dienen.

Mij maak je niet wijs dat er geen spelers van deze clubs zijn, die gebruik hebben gemaakt van de raad of de mening van anderen, gevraagd of ongevraagd.

En dat ze daarmee 30 andere spelers wel een beetje gehinderd hebben in hun spel, dat lijkt me ook wel duidelijk....... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Mijn mening: laat het maar echt 0-0 in wedstrijdpunten zijn!!!

User avatar
FeikeBoomstra
Posts: 306
Joined: Mon Dec 19, 2005 16:48
Location: Emmen

Post by FeikeBoomstra » Sat Feb 18, 2006 22:24

Er staat nergens in het reglement dat teams niet van te voren de uitslag overeen mogen komen, tenminste ik kan het niet vinden.
Ze mogen er alleen als de wedstrijd eenmaal begonnen is niet meer over praten.

Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Feb 18, 2006 22:28

Wel een leuk seizoen in de hoofdklasse A. Alle teams streden ergens om! Nr. 6 tot en met 12 (verschil tussen nr. 6 en 11 is slechts 1 punt) streden tegen degradatie/nacompetitie en de nrs. 1 tot en met 5 streden om promotie/nacompetitie. Uiteindelijk is DVSB na het goede presteren in voorgaande jaren denk ik de verdiende kampioen geworden. Gefeliciteerd daarmee! Het Noorden heeft naar mijn mening ook dik verdiend en op overtuigende wijze de nacompetitie gehaald. Gefeliciteerd daarmee. Op zich zou ik ze veel succes in de nacompetitie willen toewensen, maar niet teveel. Anders zou DUO zich immers niet kunnen handhaven......

Is de loting voor de nacompetitie (voor plaats in ereklasse) al bekend?
Deelnemers zijn;
Dammers Uit Oost, Heijmans Excelsior, Het Noorden Groningen en Damlust.

Wie zijn er volgens de forumlezers favoriet?

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Feb 18, 2006 22:33

FeikeBoomstra wrote:Er staat nergens in het reglement dat teams niet van te voren de uitslag overeen mogen komen, tenminste ik kan het niet vinden.
Ze mogen er alleen als de wedstrijd eenmaal begonnen is niet meer over praten.
Feike,

Jij denkt dat er vooraf een uitslag is overeen gekomen?
Eric is dit zo?

Post Reply